PLT - Gått 1000% på få mnd (fra 7,8 til 78), hva nå?
PLT har vært en fantastisk reise fra kr 7,80 til kr 78 fra i fjor sommer til i dag.
Men denne oppgangen kan ikke begrunnes eller forsvares i forhold til de tall som PLT leverer eller børsmeldinger fra selskapet? Så da må en undres på om dette nå er blitt en "hype"?
Tiden er nok inne til gevinstsikring i PLT.
Fallet nedover kan komme raskt om gevinstsikringen begynner?
Synspunkter?
Men denne oppgangen kan ikke begrunnes eller forsvares i forhold til de tall som PLT leverer eller børsmeldinger fra selskapet? Så da må en undres på om dette nå er blitt en "hype"?
Tiden er nok inne til gevinstsikring i PLT.
Fallet nedover kan komme raskt om gevinstsikringen begynner?
Synspunkter?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24
Du må logge inn for å svare
peiiider
28.01.2020 kl 07:34
3563
Det er voldsomt så det mases om at den store oppgangen «ikke er basert på det fundamentale i aksjen»..
Hva med det fundamentale da et fond solgte kursen ned fra 50 til 7kr like før oppgangen startet ? Hva var fundamentalt med det nedsalget ? En nedgang på nærmere 90%, burde jo være basert på en plutselig, brutal hendelse i bedriften ? At de sendte ut melding om kansellerte prosjekter pga defekt i produktet eller noe slikt ?
Men nei.
Det blir da rimelig lett å gjennomskue slike taktikker fra folk som overhodet ikke tar hensyn til den foregående nedgangen når de maser om den voldsomme oppgangen det siste halve året.
Nedgangen igår var vel heller ikke utelukkende en «korrigering av plt», siden børser og aksjer over hele verden gikk ned pga virusfrykten rundt om. Så gjenstår det bare å se hvor lenge denne frykten består.
Hva med det fundamentale da et fond solgte kursen ned fra 50 til 7kr like før oppgangen startet ? Hva var fundamentalt med det nedsalget ? En nedgang på nærmere 90%, burde jo være basert på en plutselig, brutal hendelse i bedriften ? At de sendte ut melding om kansellerte prosjekter pga defekt i produktet eller noe slikt ?
Men nei.
Det blir da rimelig lett å gjennomskue slike taktikker fra folk som overhodet ikke tar hensyn til den foregående nedgangen når de maser om den voldsomme oppgangen det siste halve året.
Nedgangen igår var vel heller ikke utelukkende en «korrigering av plt», siden børser og aksjer over hele verden gikk ned pga virusfrykten rundt om. Så gjenstår det bare å se hvor lenge denne frykten består.
Redigert 20.01.2021 kl 23:20
Det gjelder å kunne analysere all informasjon om et case.
PLT sto i kr 50 mandag forrige uke. Slik det ser ut er den eneste grunnen til en oppgang opp til nå kr 72 var en spekulativ artikkel på E24. PLT har også gått fra kr 7,80 til dagens kurs uten at dette ser ut til å kunne forankres i tall som selskapet leverer eller børsmeldinger? Også på tekniske signaler er PLT klar for en korreksjon. Enhver får vurdere caset, hvorvidt en ønsker å sitte eller gevinstsikre. Å gå inn i PLT på dagens kursnivå vil jeg ikke anbefale.
PLT sto i kr 50 mandag forrige uke. Slik det ser ut er den eneste grunnen til en oppgang opp til nå kr 72 var en spekulativ artikkel på E24. PLT har også gått fra kr 7,80 til dagens kurs uten at dette ser ut til å kunne forankres i tall som selskapet leverer eller børsmeldinger? Også på tekniske signaler er PLT klar for en korreksjon. Enhver får vurdere caset, hvorvidt en ønsker å sitte eller gevinstsikre. Å gå inn i PLT på dagens kursnivå vil jeg ikke anbefale.
peiiider
28.01.2020 kl 08:50
3364
Ingen kommentar til forankringen som gjorde at kursen falt fra 50 til 7,80kr like før oppgangen begynte ?
Eller er du mest opptatt av DENNE nedgangen og «korreksjonen» ? Jeg må le...
Eller er du mest opptatt av DENNE nedgangen og «korreksjonen» ? Jeg må le...
Liker når folk bruker så mye tid på å anbefale/fraråde andre å kjøpe aksjer 😂
2211
28.01.2020 kl 09:06
3288
Jeg har nå rapportert analytikernes for å spre direkte løyn.
« PLT har også gått fra kr 7,80 til dagens kurs uten at dette ser ut til å kunne forankres i tall som selskapet leverer eller børsmeldinger.»
For min del må folk slenge så mye usaklig dritt de bare vil. Men å prøve å få små aksjonærer til å selge med å spre direkte løyn blir for dumt🤨 Selvsagt har kursen blidt drevet opp av posetive børsmeldinger og q-rapporter.
« PLT har også gått fra kr 7,80 til dagens kurs uten at dette ser ut til å kunne forankres i tall som selskapet leverer eller børsmeldinger.»
For min del må folk slenge så mye usaklig dritt de bare vil. Men å prøve å få små aksjonærer til å selge med å spre direkte løyn blir for dumt🤨 Selvsagt har kursen blidt drevet opp av posetive børsmeldinger og q-rapporter.
Jeg synnes også du burde rapportere denne oljen basert på hans forumhistorikk. Det er folk her inne som går rett på disse røverhistoriene de skamløst produserer på løpende bånd. Det er grovt og alvorlig å se hvordan de forsøker å villede småaksjonærer i egen vinnings hensikt.
Unner de som kommer seg inn på dette nivået!! Syntes synd på de som slipper aksjen i fritt fall for gribbene...
Kraamz
28.01.2020 kl 09:56
3213
Tipper de store smiler no🙂🙂
provence
28.01.2020 kl 10:00
3211
Ser over siste VPS oppdatering, handler inkl. siste torsdag at det er travere som har vert lenge med i selskapet, bl.a. TD Veen som har lettet seg siste dager. Det er travere som realiserer store tap i disse dager.
Computum
28.01.2020 kl 10:02
3203
Ser at nicket "Analytikerens" er slettet. Han må ha gjort det selv av en eller annen grunn. Han fikk forøvrig rett i spådommen om kursen. Nest høyest på taperlista idag.
De kortsiktige har rømt. Det ser vi også på aktiviteten på forumet.
De kortsiktige har rømt. Det ser vi også på aktiviteten på forumet.
rischioso
28.01.2020 kl 10:03
3195
RE - PLT har vært en fantastisk reise fra kr 7,80 til kr 78 fra i fjor sommer til i dag.
* Realitetene slår alltid inn en eller annen gang - før eller senere og her er det blitt senere og alt for sent så ja, det vil kunne bli stygt - veldig stygt ...
* Realitetene slår alltid inn en eller annen gang - før eller senere og her er det blitt senere og alt for sent så ja, det vil kunne bli stygt - veldig stygt ...
Kraamz
28.01.2020 kl 10:08
3170
Vi får se hvem som har rett når Hand Held products lanserer barcode i sommer, samt microsoft lanserer smarte briller og Vivo og Oppo realiserer Tlens i sine smartphones, samt det franske droneselskapet samt fingerprint selskapet... Jeg kan faktisk bare fortsette utover dette😆
Computum
28.01.2020 kl 10:09
3165
Nå har vi fått Corona og snart kommer Brexit. En ulykke kommer sjelden alene, og ganske riktig; der dukket også rischioso opp.
rockpus
28.01.2020 kl 10:13
3138
Nå kommer den ene gribben etter den andre for å fråtse i død og elendighet. Like usmakelig som alltid.
moneymachine
28.01.2020 kl 10:13
3141
Lurer på hvordan folk kan bli så scizo som det fremgår på f.eks. denne tråden. Her applauderer mange dette innlegget, og ser ut til å ha glemt at de har hausset PLT i andre innlegg i takt med kursstigningen. Skjønner at dette er unge folk, som er skrudd sammen slik at gårdagens uttalselse ikke gjelder idag. Vi skal jaggu slilte med den bortskjemte, oppvoksende generasjon. Opplært til at de ikke trenger stå for noe av det de skriver eller sier...da det er historie omtrent parallelt med uttalelsen.
Er det en kopling mellom richiosio, analytikerens og oljen ? Det er noe som lukter her. Alle har de en meget stygg historikk inne på forum ?
moneymachine
28.01.2020 kl 10:24
3091
Bare å rapportere det. Like ulovlig med markedsmanipulasjon om man er anonym eller ikke. Det blir enda tydeligere når de sammen nickene går igjen på felles tråder, og det svinger mellom haussing og baissing. Håper de blir satt på en staur.
Computum
28.01.2020 kl 10:34
3030
Det nytter ikke å rapportere slike som rischioso. Han holder seg innenfor forumreglementet. Det skal svært mye til å vekke admin på Hegnar.
At rischioso opptrer som en hyene og vekker avsky er ikke noe admin bryr seg med.
At rischioso opptrer som en hyene og vekker avsky er ikke noe admin bryr seg med.
Computum
28.01.2020 kl 10:45
3013
At de siste dagers bratte oppgang nulles ut slik markedet er nå er ikke så merkelig. Det var ingen fundamentale nyheter som drev oppgangen fra 60, og mange kortsiktige bare kastet seg på "toget". Det er Kina som gjelder for PLT og der er det en uavklart situasjon i øyeblikket. Så for de som kanskje så kursen gå ifra seg har det oppstått en ny kjøpsanledning. Corona vil neppe være tema så mange ukene. "Trur eg".
I mitt tilfelle har det null betydning hvordan richiosio, analytikerens og oljen forsøker å manipulere småsparere i egen vinnings hensikt. De har har gjort det til en egen profesjon å føre folk bak lyset på Hegnar forum. Oppgang følger skjeldent en rett linje og jeg er langsiktig.
poLight kommer til å bli en suksess. Ingen tvil om det.
poLight kommer til å bli en suksess. Ingen tvil om det.
DonV
28.01.2020 kl 11:35
2873
Etter å ha sett hvordan "risotto" og vennene hans herjet inne på thin film forumet, er det for meg en stor gåte at de fortsatt får holde på. Møkkafolk. Snakk om lavmål opplegg.....
allers
28.01.2020 kl 11:51
2834
Tror aksjen vender opp igjen eg nå. Kan fort se over 70 kr igjen i løpet av dagen.
Stigningen siste månedene er tuftet på det faktum at PLT faktisk er realisert.
De har komt seg inn i et marked som det er enorme volum i.
Hvem vet når neste lansering og milepæl kjem, da er kursen fort over 100kr.
At noen selger litt nå er bare sunt.
At folk skal hive seg på å baisse og fortelle i told you so grunna noen % ned fra toppen er typisk.
Gjør deg opp din egen mening og kjøp, selg eller sitt på bakgrunn av den.
Stigningen siste månedene er tuftet på det faktum at PLT faktisk er realisert.
De har komt seg inn i et marked som det er enorme volum i.
Hvem vet når neste lansering og milepæl kjem, da er kursen fort over 100kr.
At noen selger litt nå er bare sunt.
At folk skal hive seg på å baisse og fortelle i told you so grunna noen % ned fra toppen er typisk.
Gjør deg opp din egen mening og kjøp, selg eller sitt på bakgrunn av den.
Er fullt klar over at denne richiosio herjet villt på ulike thin tråder i høst, sammen med en som kalte seg seriøs. De prøver å fremstå som guder og vise menn - alt i egen vinnings hensikt, men heller ikke der gikk det veien for dem. Bommet grovt med sine skittne og råttne analyser. I grunnen bare å glemme dem. Følg heller tråder hvor du kan plukke relevante opplysninger om poLight.
Disse kyniske figurer richiosio, oljen og analytikerens endrer ikke mitt fundamentale syn på selskapet.
Jeg kommer ikke til å bruke tid på dem framover.
Disse kyniske figurer richiosio, oljen og analytikerens endrer ikke mitt fundamentale syn på selskapet.
Jeg kommer ikke til å bruke tid på dem framover.
Hvorfor tror du at han slettet brukernavnet selv?
lolle02
28.01.2020 kl 12:21
2689
Polight kan bli den neste enhjørning. Da snakker vi om verdi på over 8 milliarder, ikke umulig når man ser hvilket produkt de har skapt.
Hold på aksjene, det er få av de på markedet.
Hold på aksjene, det er få av de på markedet.
Nugatti
28.01.2020 kl 12:33
2650
Da snakker vi aksjekurs på 1000 kr. Det kan faktisk bli en realitet.
Dere er seriøst helt virkelighetsfjerne. poLight var ett godt case, men med den forestående pandemien har ødelagt alt.
provence
28.01.2020 kl 12:58
2583
Hadde poLight vært i vater, så hadde en kunngjøring med et stort selskap som Xiaomi i seg selv resultert i kurser langt over IPO'en på 50kr.
Men poLight er ikke i vater fordi vi har hatt et overheng med investorer som har deltatt i utallige emisjoner forut IPO'en på atskillig høyere kurser, en pre-IPO fant sted i 2016 på kurs 115kr for å ta et eksempel. Det er mange av disse som har solgt unna irrasjonelt og som førte akjen i grøfta på 7-8kr.
Er spent på VPS status og handlene på fredag.
Men poLight er ikke i vater fordi vi har hatt et overheng med investorer som har deltatt i utallige emisjoner forut IPO'en på atskillig høyere kurser, en pre-IPO fant sted i 2016 på kurs 115kr for å ta et eksempel. Det er mange av disse som har solgt unna irrasjonelt og som førte akjen i grøfta på 7-8kr.
Er spent på VPS status og handlene på fredag.
provence
28.01.2020 kl 13:18
3706
Det andre elementet å tenke over .. hvor ofte ser man at et selskap som har hatt en fartstid på børs på 14 mnd. og endelig har et produkt i markedet (før børsnotering og poLight har holdt på med dette i 13 år). poLigh burde ha vært på børs tidligere men da snakker vi om et nytt selskap som IDEX .. hvordan står det til der ?
Oss som har kommet inn på disse ekstremt lave kursene er vi som er i forkant og som skummer fløten nå .. gir ikke så lett opp i noe jeg tror på.
Aka .. det er ikke mange dagene siden vi jublet over disse kursene som aksjen nå ligger på.
Rom ble ikke bygget på en dag..
Oss som har kommet inn på disse ekstremt lave kursene er vi som er i forkant og som skummer fløten nå .. gir ikke så lett opp i noe jeg tror på.
Aka .. det er ikke mange dagene siden vi jublet over disse kursene som aksjen nå ligger på.
Rom ble ikke bygget på en dag..
Redigert 18.01.2021 kl 22:07
Londonmannen
28.01.2020 kl 13:56
3618
Nå er nok du Provence av de ekstremt heldige som kom inn med stort volum på ekstremt lav kurs. Selv har jeg et snitt på 30++, men er godt fornøyd med det. For oppsiden i denne er enorm! Og langt større enn det mange her går å drømmer om. Etter hva jeg forstår representere T-Lens en disruptive teknologi som er perfekt for 5g teknologien og som har en rekke forskjellige anvendelsesområder. Så volumet av T-Lens kan bli vanvittig stort og inntjeningen til poLight likeså. Når disse inntektene så skal deles på 8,116 mill aksjer så blir det svært så pene tall for oss previligerte aksjonærer i poLight. Så hvorfor noen selger sine poLight aksjer, ja det er forunderlig.
Computum
28.01.2020 kl 14:41
3535
For hvis det var Admin som hadde gjort det så ville han heller slettet innlegg som var upassende. Jeg har ikke sett at "Analytikerens" har brutt forumreglementet. Har også sett andre som har forlatt forumet i frustrasjon har slettet sitt nick slik det framkommer i de innleggene som står igjen etter "Analytikerens".
Computum
28.01.2020 kl 14:57
3487
Børsen beveger seg nå i positivt terreng igjen. Men PLT henger fremdeles etter og er i øyeblikket ned nesten 7%.
Det kommer sannsynligvis av at selskapet forbindes med Corona og Chineese New Year. Det synes jeg er en "kortslutning" i den fasen selskapet befinner seg.
Hadde selskapet vært veletablert og avhengig av stabile inntekter fra Kina ville det vært mer logisk at kursen fikk svi med dagens situasjon i Kina. Men da fra langt høyere kurs enn det vi ser idag. God kjøpsanledning idag, for de som ikke nervøse og belånte.
Det kommer sannsynligvis av at selskapet forbindes med Corona og Chineese New Year. Det synes jeg er en "kortslutning" i den fasen selskapet befinner seg.
Hadde selskapet vært veletablert og avhengig av stabile inntekter fra Kina ville det vært mer logisk at kursen fikk svi med dagens situasjon i Kina. Men da fra langt høyere kurs enn det vi ser idag. God kjøpsanledning idag, for de som ikke nervøse og belånte.
Det virker som om frykten har satt seg blant PoLight - aksjonærene nå. Det er slett ikke sikkert at kursen skal opp til disse rekordhøye nivåer igjen. Noen sinne. Tenk litt på det. Da kan det bli dyrt å vedde mot markedet og bli sittende fast i aksjen, etter ca 800% stigning (!) Ser at det er mye tro og håp i denne nå, og frustrasjon dersom ikke alle slutter seg til Halleluja-koret men heller ytrer seg kritisk. Veldig få har fokusert på hva som skjer dersom Kinamann kommer opp med en kopi av PoLight sin linseteknologi...
Korreksjonen ser uansett ut til å være i gang. Fastholder at vi trolig ser PoLight under 40 kroner om ikke så lenge. Så får man selv vurdere hva man har råd til å tape.
Korreksjonen ser uansett ut til å være i gang. Fastholder at vi trolig ser PoLight under 40 kroner om ikke så lenge. Så får man selv vurdere hva man har råd til å tape.
Hva er din begrunnelse for denne uttalelsen? Har du satt deg inn i caset? For meg virker du litt desperat etter å fortelle om en aksje som har gått høyt på kort tid og skal like fort ned. Er glad for alle innspill. Hva er det folk frykter? Er det sånne som deg eller har det skjedd noe i Polight jeg ikke har fått med meg? Bare lurer...
Anders9ls1
28.01.2020 kl 15:51
3367
oljen
23.01.2020 kl 21:32
1007
Computum, regner med at du skjønner at dagens oppgang ikke kom pga artikkelen i E24 alene. Tror mange ser at det drar seg til informasjon på Q4 samt mulige meldinger om flere bestillinger. Oppkjøp ligger der i bakgrunnen som noe som kan skje før eller senere. Helst senere når potensialet i aksjen virkelig begynner å vises 😊
Hva har du å si til dette?
23.01.2020 kl 21:32
1007
Computum, regner med at du skjønner at dagens oppgang ikke kom pga artikkelen i E24 alene. Tror mange ser at det drar seg til informasjon på Q4 samt mulige meldinger om flere bestillinger. Oppkjøp ligger der i bakgrunnen som noe som kan skje før eller senere. Helst senere når potensialet i aksjen virkelig begynner å vises 😊
Hva har du å si til dette?
Computum
28.01.2020 kl 15:51
3366
Ja ha. Så det mener du idag. Hvor ofte skifter du skjorte?
"oljen
21.01.2020 kl 09:23
Godt mulig at vi ser oppjusterte kursmål i PLT snart. En dobling av kursmål til 120 - 130 kroner er ikke utenkelig. Volumet bygges opp. Kjøpersiden bygger seg opp og få ønsker å selge. Har følelsen av at denne kan skyte fart og reprises kraftig til høyere nivå hver dag som helst nå."
"oljen
21.01.2020 kl 09:23
Godt mulig at vi ser oppjusterte kursmål i PLT snart. En dobling av kursmål til 120 - 130 kroner er ikke utenkelig. Volumet bygges opp. Kjøpersiden bygger seg opp og få ønsker å selge. Har følelsen av at denne kan skyte fart og reprises kraftig til høyere nivå hver dag som helst nå."
La denne stakkars mann oljen være i fred. Det er lite å bry seg med. Alle bør ha fått med seg hvordan han opererer på forum. Ikke vis han oppmerksomhet.
Ja, nå skjønner jeg.... Da trenger vi ikke være så nervøse 😂😂😂
Computum
28.01.2020 kl 16:04
3321
Oljen, analytikerens, rischioso m.fl.
Det er trist at noen bruker forumet til å bløffe og forsøke å lure andre. Det har vært mye snakk om moralsk kompass i politikken i det siste. Enkelte skribenter her på forumet vet ikke hva moral er. De tenker kun på hva de tror kan gavne dem selv. Som oftest slår det tilbake som en bumerang. Har man først blitt tatt med buksene nede så er det vanskelig å reise tilliten igjen.
Det er trist at noen bruker forumet til å bløffe og forsøke å lure andre. Det har vært mye snakk om moralsk kompass i politikken i det siste. Enkelte skribenter her på forumet vet ikke hva moral er. De tenker kun på hva de tror kan gavne dem selv. Som oftest slår det tilbake som en bumerang. Har man først blitt tatt med buksene nede så er det vanskelig å reise tilliten igjen.
perspektiv
28.01.2020 kl 16:10
3313
Kritikken kan godt forstås, men måten dette blir sagt på sier meg at du bare intresserer deg i å drive kursen ned. Jeg har fulgt med her lenge og følte jeg måtte lage bruker bare for å korrigere. Det er et skille mellom baising å fornuftig kritikk.
Jeg sier hold, her er det mye godt i vente, det ser man om man setter seg inn i aksjen. Jeg brukte anledningen til å fylle på mer. Så langt har jeg fulgt magefølelsen på polight og det kommer jeg til å fortsette med
Jeg sier hold, her er det mye godt i vente, det ser man om man setter seg inn i aksjen. Jeg brukte anledningen til å fylle på mer. Så langt har jeg fulgt magefølelsen på polight og det kommer jeg til å fortsette med
Computum
28.01.2020 kl 16:10
3316
Det ser ut til at noen velger et dårlig børsklima til å selge seg ned. "Selger høns i regnvær". Dem om det. Det kan skyldes belåning eller nervøsitet for at Corona skal ligge som en mørk sky over markedene i lang tid. Jeg tror at det allerede om ett par uker er lite oppstyr om pandemien. Men at andre har en annen oppfatning har jeg full forståelse for.
Det hadde vært fantastisk om det skjedde, men jeg tviler sterkt. Se Pandemi dokudrama på Netflix, så forstår dere hvor alvorlig dette faktisk er.
Fyren er en oppvigler av en annen verden. Pøver å framstå som troverdigheten selv. Frekkhetens nådegaver mangler oljen i alle fall ikke - skamløs til det hinsidige. Holdt godt på aksjene.
Bedre å få panikk før alle andre. Butikkene har ikke lager, hyllene vil være tomme på en dag om shit hits the fan.
Men skal alle butikker i hele verden stenges og alle pakke sammen? Da er jo dette viruset kanskje slutten for oss alle. Da er det jo ingen grunn til panikk. Hva skal vi da bruke pengene til?
Kina kommer praktisk talt til å være steng i måneder framover. Veldig mange legemiddel får råstoff fra fabrikker i Kina. Ser du problemet?
Trenger ikke å slutte på jobben og gå å barrikadere seg på hytta på Hafjell. Men lurt å kjøpe inn feks. Masker før det blir utsolgt. Tomt i Sverige leste jeg.
Trenger ikke å slutte på jobben og gå å barrikadere seg på hytta på Hafjell. Men lurt å kjøpe inn feks. Masker før det blir utsolgt. Tomt i Sverige leste jeg.
Det får være opp til hver enkelt å vurdere. Hvor mange aksjer er det du mener du har ”brent” inne med i Polight?
Kraamz
28.01.2020 kl 18:28
3147
https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/065311252/publication/CN109348104A?q=T-lens
Vivo sin nye periskoplinse???
Mems actuated T-Lens
Ser dere på bildene nederst ser dere at dette er polight sin tech!
Dette blir nice!!
Vivo sin nye periskoplinse???
Mems actuated T-Lens
Ser dere på bildene nederst ser dere at dette er polight sin tech!
Dette blir nice!!