Axactor, Q2

Spekulatorspurv
AXA 25.07.2018 kl 07:45 6184

Highlights from the second quarter of 2018

Gross Revenue of EUR 66.7 million (26.9), representing a 148 % y/y growth.

EBITDA of EUR 10.6 million (6.1).

Cash EBITDA of EUR 40.6 million (9.4).

Portfolio investments of EUR 23 million for the quarter, complemented by several
significant forward flow contracts across Germany, Italy, Norway and Sweden.

Norway closed an unsecured NPL forward flow contract with Komplett Bank. The
contract represents Axactor's largest forward flow contract to date, and will
generate an annual investment of approximately EUR 60 million.

Italy entered into 3 new forward flow agreements, including a significant
forward flow with a financial institution.

Germany secured a significant forward flow of fresh unsecured consumer claims
from large financial institution. The forward flow is expected to generate
approximately EUR 46m of outstanding debt across 28,000 cases per annum.

Spain sold more than 1.000 REO units (since first acquisitions in 2017).

Group optimized co-investment structure with Geveran.

Completed reverse share split in the ratio 10:1.

Listed the bonds issued in Q1 2018 on the Oslo Stock Exchange.

Axactor delivered a record high Cash EBITDA of EUR 41m, and an EBITDA of EUR 11m
for the second quarter of 2018, compared to a Cash EBITDA of EUR 9 million and
an EBITDA of EUR 6 million in the corresponding quarter of 2017. The gross
revenue for the quarter ended at EUR 67 million, representing a growth of 148%
compared to the same quarter last year.

The second quarter of 2018 was an eventful quarter for Axactor. The company
announced several significant new contracts across all markets. In total,
forward flow contracts with an estimated total capex of close to EUR 200m was
signed in Norway, Germany, Italy and Sweden. In Spain, three new large 3PC
contracts in addition to winning a one-off portfolio with Banco Sabadell was
achieved.

The forward flow contracts will generate significant volumes from Q3 2018 and
onwards, securing future growth for Axactor within the NPL business to consumer
segment. As an example, the contract signed with Komplett Bank in Norway is
expected to generate an annual capex of approximately EUR 60m when fully
operational. The new contracts in Germany and Italy are of considerable size as
well. Axactor expects a total monthly investment of at least EUR 15m in forward
flow portfolios when all contracts are fully operational from Q3.

The total portfolio investments in the quarter was EUR 23 million, down from EUR
54 million in Q2 2017. The reason for the moderate investment level is partly
the focus on securing the large forward flow contracts, and partly due to
one-off sales being delayed to the third quarter. The total capex deployment
will vary significantly from quarter to quarter. The NPL market in Europe is
still strong, and Axactor is focused on selecting the most attractive deals in
terms of IRRs and data quality. Creating long term relationships with high
quality partners is an important part of the Axactor strategy.

With more than 1,000 REO assets sold to date, the REO portfolio is liquidating
faster than expected. The market sentiment in Spanish real estate continues to
improve. The combination of reduced unemployment, GDP growth and increased
credit giving is positive for both prices achieved on asset sales and the
overall turnover. This is confirmed by the companyŽs positive development in
Cash EBITDA.

Although REO is the fastest growing business segment within Axactor, all
segments delivered growth in Q2 2018, both compared to the second quarter last
year, and compared to the first quarter of 2018. With the new NPL forward flows
and Spanish 3PC contracts, the growth across segments is expected to continue.

During the second quarter of 2018, an optimization of the co-investment
structure with Geveran has been implemented. After the restructuring, Reolux
Holding S.a.r.l. and Luxco Invest I S.à.r.l. are treated as separate stand-alone
SPVs within the consolidated group and owned 50/50 by Axactor and Geveran. In
parallel with the optimization of the co-investment structure, Axactor is in the
final stages of securing a new funding arrangement for the REO portfolio with
Nomura International. The agreement is expected to be signed by Reolux end July
and to be closed medio August. The transaction is subject to final
documentation. The re-financing of the current REO portfolio stock will release
approximately EUR 100m in cash, which will be primarily used to repay the
internal loan from Axactor AB. The cash released will be made available for
Axactor to distribute where the company sees fit. In addition to the release of
cash, the new agreement is expected to reduce the funding cost for both existing
and future REO portfolios.

We expect high volumes of NPLs to be sold during the next quarters. In the
Nordics, forward flow contracts and one-off transactions will contribute to the
growth. The REO market in Spain remains strong, and Axactor sees a healthy
pipeline for the coming quarters. In addition, the market for secured NPLs is
growing rapidly and through good client relationships with key financial
institutions, Axactor will be well positioned to take part in this growth in
Spain. In Germany and Italy, we see clear signs of improvement in terms of
volumes coming to the market which is confirmed by the transactions Axactor has
signed and closed over the first weeks of Q3. Axactor expects the positive cash
flow development to continue for the 2H 2018 and into 2019.

Oslo, 25 July 2018

For additional information, please contact:
Endre Rangnes, CEO Axactor
Mobile phone: +47 4822 1111
Email: endre.rangnes@axactor.com

Johnny Tsolis, CFO & Investor Relations, Axactor
Mobile phone: +47 9133 5461
Email: johnny.tsolis@axactor.com

www.axactor.com

About Axactor
Axactor Group specializes in both Debt Collection and Debt Purchasing across
several countries, with operations in Italy, Germany, Norway, Sweden and Spain.
The company has a Nordic base and an ambitious Pan-European growth strategy,
which targets the market for non-performing loans (NPL) in Europe. This market
is estimated to be about 1,500 billion euros across Europe providing significant
opportunities for Axactor's future expansion. Axactor has approximately 950
employees.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=456096
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 08:53 5828

Fredriksen investerer ikke om han ikke får utbytte. JF er derfor selve garantisten for at net profit uvilkårlig vil komme ASAP!
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
InnerTier
25.07.2018 kl 08:54 5810

Innlegget er slettet
Sterke føringer, - utvikling og vekst.

AXA:(KORR)EBITDA EUR 10,6 I 2.KV 2018 (6,1)
(Lagt til komma i overskrift og rettet totale driftsinntekter)
Oslo (TDN Direkt): Axactor fikk en ebitda på 10,6 millioner euro i andre kvartal 2018, mot en ebitda på 6,1 millioner euro i samme periode året før.
Det opplyser selskapet i sin kvartalsrapport onsdag.
Kontant-ebitda var 40,6 millioner euro i kvartalet (9,4). Totale driftsinntekter ble 66,7 millioner euro i kvartalet (26,9).
Resultat før skatt ble 0,6 millioner euro i perioden (5,2).
Selskapet skriver at REO-markedet (real estate owned) i Spania forblir sterkt og ser en "sunn" pipeline de kommende kvartalene. Axactor er også i en god posisjon til å ta del i veksten innenfor sikrede misligholdte lån (NPL).
I Norden ventes det at volumene fra forward flow-avtaler med forbrukslånsbanker vil være en viktig faktor i selskapets videre vekst.
Videre skriver Axactor at utviklingen i kontantstrømmen de seneste kvartalene har vært solid, og viser til at andre og fjerde kvartal normalt er de sterkeste inne europeiske gjeldsinndrivelsesindustri.
HB, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 09:17 5654

Hvorfor blir det aldri noe overskudd for Axactor?
De børsmelder nye porteføljer hele tiden, men hvor blir altså lønnsomheten av?

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og litt fristet av Axactor
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 09:21 5623

Lønnsomheten går til å bygge selskapet, og ikke til å bygge investorene. I denne omgang!

Det er egentlig ikke så mye å klage over når det gjelder Axactor. Bortsett fra det du nevner.
Men det kommer!
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Spekulatorspurv
25.07.2018 kl 09:28 5570

Helt enig, det meste her er veldig positivt.

Det er et ungt selskap med hårete ambisjoner, klart at det vil være tungt å komme skikkelig igang, ser man noen år frem i tid og på utviklingen av selskapet så er dette en bombesikker investering i mine øyne.

Synes markedet reagerer merkelig om dagen, jeg tror det er mange som kommer til å hoppe ombord i i Axa-skuta på disse nivåene, tipper Fredriksen kommer til å laste opp videre også, håper vi ser store volum i dagene fremover.


Jeg selger hvertfall ikke mine aksjer under 30 dette året.

Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 09:29 5551

Jepp, dette er et selskap for den seriøse investor, med perspektiv og ikke minst innsikt.
Så hva gjør så jeg i AXA? :-) hmmmmmmm.... det tror jeg er perspektiv og teft!
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 22:32 5161

Man bygger altså selskap istedet for verdier? Man skal jaggu høre mye rart før ørene faller av. Omsetning er det ingen som blir rike av, og investeringer som gir for lav avkastning på kapitalen er kanskje den beste måten å ødelegge verdier på. Jeg har lagt merke til enkelte av børsmeldingene hvor Axactor altså skriver at de har sikret seg porteføljer i sterk konkurranse med andre, antagelsen om at de har betalt for mye ser ut til å stemme.

Uansett, 5% kursfall til og jeg vil vurdere en liten inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 22:58 5088

Du investerer altså glatt i Norwegian som har gjort akkurat det samme, ofret resultater for å bygge selskapet for morgendagen. Da uten et knyst og svært lite sutring. Her er det altså et "KJEMPEPROBLEM"...?
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.07.2018 kl 00:23 4972

Investerer ikke glatt i noe som helst. Handelen i Norwegian kom fordi jeg forventer et reelt bud på selskapet innen utgangen av oktober. Skal ha god inngang i AXA, helst kursnivåer ned mot to år lav, det er tvilsomt om den faller såpass.

Masse muligheter i Oslo om dagen, en hel haug med små oljevirksomheter som kan stige 50% +
SBX, AQUA, PGS, VISTIN, HUNT, INC, ARCHER ....
Markedet har fortsatt ikke fått øynene opp for flere av disse, kjenn deres besøkelsestid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 12:32 3946

3 dje kvartal blir vel helt fantastisk !, men futten er midlertidig borte... vi får håpe den snur snart
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 15:39 3834

AXA kommer. Ikke noe som tilsier noe annet. Jeg sitter så lenge det blir nødvendig for å høste den fortjenesten jeg vil ha. Om vi ser på en del andre aksjer, som innebærer langt mer risiko enn AXA, og som har rast ned kursmessig, så har flere vært mer enn sultne nok på å ta risiko. Akkurat de samme sjelene kan være vise interesse for AXA uten å kjøpe seg inn. Forstå det den som kan. Man skulle jo helst ha vært i REC og gleda seg som en unge til neste profit warning!
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 15:44 3820

Både Q3 og q4 blir røde bunnlinjer, Endre og co bruker opp bunnlinjen på opsjoner og cooperate finance???...ledelsen beriker seg selv ....Normura koster vel minst 10 millioner euro og lager bunnlinjenene blodrøde. Trenger mye nye penger fremover og i 2019
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 16:12 3772

Jeg fokuserer på topplinjen først og fremst, GOD, og at de har kostnadskontroll. Noe rødt på bunnlinja gjør ikke noe i denne fasen, om vekstfasen blir å dra ut noe i tid. Bare jeg ser at det går rette veien, så er det ok. Man må se på de rette tallene for der selskapet er i "evolusjonen" sin. Jeg hopper ikke av for småtteri i noe jeg har tro på. Da blir jeg bare nok en amatør, og det har børsene mer enn nok av.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
bantex28
02.10.2018 kl 16:44 3708

Hvorfor skulle Nomura koste 10 mill euro?
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:04 3651

Du kan spørre, men forvent ikke noe fornuftig svar fra en som shortet axa på 21 kr, og som har kraftig minus nå på 24,50
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:18 3616

Hva er det med deg MM? er du konstant ute etter å lage trøbbel...om du virkelig tjener penger hvorfor i alle dagen oppfører du deg så manisk. 310k aksjer i B2H og 10k nyinnkjøpte Telenor idag???
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Varsom
02.10.2018 kl 17:20 3607

Gud...

Ikke gidd å piss inne på axa trådene, det blir så mye forurensing inne på B2holding trådene av dette. Ingen kommenterer eller kommer med noe konstruktivt lengre.

Vi får alle håpe at inkasso bransjen gjør det godt fremover enten det heter det ene eller det andre!
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:22 3601

Varsom:

Du har faktisk forstått problemstillingen.

Så lenge GOD holder seg langt unna AXA trådene, har du mitt ord på at B2H trådene blir uten meg.

GOD:

Flott det, unner deg hver en krone, men jeg har aldri sett noe bevis på at det du driver medfører riktighet. Så jeg velger frem til det er bevist, at du ikke eier noen aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:27 3577

Imorgen skal du då se mine 310k i B2h og 10k Telenor om du oppfører deg??? Skjønner ikke at du lar deg imponere av dette...dette er jo bare 1/4 av det vi kontrollere på 4 Vps (av 12), men om dette gjør deg mindre kjerring så er det flott...men jeg er usikker ???
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:34 3561

Handler ikke om å bli imponert overhode. Det handler om at du i 1,5 år har josset her på HO, uten å bevise en drit.
Hvor vanskelig kan det være å knipse bilde av en edb maskin som viser depo med antall og kjøpskurs?

Særlig interessert i å se VPS som viser millioner av AXA aksjer short, noe du selvsagt ikke er i stand til å bevise. Jeg er en liten fisk på OSE, og en mindre fisk på HO. Klart det er mange som er mye større enn meg, men jeg tror ikke du er det Mcd. Om du legger frem bevis, så er det helt ok, men du har pr i dag ikke klart det, på noe av det du blir utfordret på.

Det er for mye av det du sier og skriver som ikke harmonerer nemlig. Jeg beviser om ikke annet det jeg driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:45 3534

Helt greit at du ikke tror på meg og mine???Bestem deg om du vil se mine små beholdninger på 310k B2H og 10k Telenor. Skal legge begge ut for salg i odrerbildet...etter det forventer jeg at du holder kjeft og slutter å mase om uvesentlige ting. Misforstå meg rett...alle trenger beanckmarking iht kunnskap. Som jeg har sagt før...Statoil var din fortjeneste er mann nok til å gi deg det??Når det kommer til inkasso/regnskap/økonomi har du mye igjen???
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:55 3512

GOD;

Jeg betviler egentlig ikke at du sitter med 10k i Telenor, hvem kan vel ikke gjøre det, lite til deg å være.
B2H er 310k heller ikke avskrekkende, og det kan jeg og sitte med. Strengt tatt tviler jeg ikke på det heller, men der er jeg mest interessert i å se din inngang, for jeg er 100% sikker på at kjøpskurs der er godt inn på 19 tallet. Derfor meget merkelig at du bare vil vise dette i ordreboka, for det kan alle gjøre med litt belåning.

Det er meget enkelt å knipse et bilde fra VPS, noe du har tilgang på døgnet rundt.

Det andre jeg vil se, er at du har shortet millioner av AXA på enten 29 tallet, eller 21 tallet. Det tror jeg faktisk flere vil vite.

Ang Statoil så er det fair å gi kred for den, men forstår ikke at du ikke fortsetter i samme sporet med den, istedenfor inkasso og telenor.
Vi er på rett spor her nå, så nå er det egentlig opp til deg om du ønsker at vi gir andre på dette forumet fred, eller ikke.

Jeg har mange ganger sagt at jeg ikke har annen økonomisk utannelse enn det man fikk på offisersutdanninga, men det var rikelig der. Jeg leser så og si aldri regnskaper, eller andre ting, men jaggu faen har jeg lykkes i AXA og aksjemarkedet over lang tid, noe du også vet. Jeg har andre parametre som jeg vektlegger mer enn 100 sider regnskap. Man er jo hjernedød om man plukker FOE, XXL, eller EPR, som har det fundamentale imot seg. Derfor pleier mine trader gå meget bra i f.eks selskaper som AXA.

Kjøpte ikke mer axa i dag, for jeg synes DNB sin video i dag om TA visete røde signaler over hele linja, råvarer, indexer, og enkeltaksjer. Så jeg tok denne EQNR traden på slutten som vi får se om gir pluss i morra. Tar nok pengene av bordet til OSE og olje roer seg litt, for vi er vel alle enig i at det har gått fort, og mye siste ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 18:07 3480

Fikk bare 10 k i Telenor mellom kl 13-14 på 157.40 litt tilfeldig??? Vi får se...ikke sikkert jeg gidder legge ut noe. Betyr nada for meg hva andre tror ??Men vær sikker på at jeg blir både på Axa og B2H trådene...selv om du har stengt meg ute??
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 18:12 3468

Nå må jeg ut å løpe i Alvøenskogen igjen og skal i møte etterpå...ja vi som er riddere må trå til???
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 18:14 3462

Ante meg ja, dette er jo en form for hersketeknikk hvor man "driter i hva andre tror", fordi man faktisk ikke klarer å imøtekomme det som etterspørres. Hvorfor det?
Enkelt, fordi man ikke snakker sant på forumet.

Var det viktig å få mer Telenor, så kunne vel meglerne dine ordnet det, kunne de ikke? Det er bare å sende dem en mail om at du skal ha 150k Telenor, så fikser dem det, i allefall så gjør dem det i axa sier du. Forundrer meg at du i Telenor gjør ting på egenhånd, mens B2H og AXA, ja der lener du deg tilbake og bare "bestiller" short eller long posisjoner.

Nei du er en merkelig skrue, og du må gjerne holde på i AXA trådene så mye du vil, det styrer ikke jeg. Men vær klar over at det blir som mellom Kina og US, samme mynt tilbake i B2H trådene, om jeg så ikke eier AXA i morgen, eller en stund fremmover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare