Hvorfor blir folk så sinte over saklig negativ informasjon?

Slettet bruker
REC 03.02.2020 kl 20:26 2753

Gang på gang henvises det til at ingen anerkjente analytikere har tro på REC, og at aksjekursen er preget av kortsiktig spekulasjon.
Argumenter om at REC forventes å gå tom for penger i april, at Moses Lake har negativ verdi og at lønnsomheten i Butte er under press blir møt med personangrep.

Siden kursen i REC har falt med mer enn 99% siden børsnotering i 2006 er det nok mange som sitter på store urealiserte tap. Når man så ser hvor mye børsen generelt har steget og hvor mye avkastning man har gått glipp av er det lett å ende opp som en bitter person.
Når noen forteller deg at eventyrene du trøster deg med er en livsløgn trigger det sinne i deg.

Men ta tapet... selg deg ut og begynn med blanke ark gjennom å investere i et diversifisert indeksfond. Det føles smertefullt å ta tapet nå, men etter en uke føler du deg mye bedre.Tenk hvor mye rikere du hadde vært om du kuttet tapet for 2,4 eller 6 år siden.

RE har falt mer enn 99%, men det er godt mulig det kan falle ytterligere 99%.

Cut your losses and let your profits run!

Redigert 19.01.2021 kl 05:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2020 kl 20:48 2671

Tja sint og sint:) Det du nevner er jo basert på gammel historie. Heldigvis så er det mulig å se litt fremover også, og det er fremtiden jeg er intresert i. Det kan se ut som om det er et eller annet på gang, rekordhøyt volum i januar, mange nye inn på topp 20 . Det er jo dette aksjespekulanter driver med. spekulasjon om at ting kan bedre/endre seg, og jo tidligere en kan komme inn, jo bedre er det. Skulle min interesse ende i tap, so be it, da har jeg iallefall tatt sjangsen.Alle analyser som er presentert, tar kun for seg historie, og ingenting om eventuelle muligheter.

Når det gjelder investering i fond, er jeg helt enig i. fordel fondsinvesteringen i minst 4 fond. Ikke betal avdrag på huslånet, bruk avdragene til å investere i fond heller, spessielt om en har en lang horisont
Celsius
03.02.2020 kl 20:48 2673

Velldi inntrisangt

Viss atte faldhøida ike ær mere end 99 %, ær vell detta minndre end alde anndre selvskap såm kann falde 100 %

REC ær vell abseludt vinder oppi annalysa di
Slettet bruker
03.02.2020 kl 21:02 2582

Du får pluss i margen for innsatsen du legger inn i baissinga de. Du gjør det i alle fall 100% når du først skal baisse.
Redigert 03.02.2020 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2020 kl 21:15 2508

Hvor morsomt var det å kaste snøball på vinduet, når ingen brydde seg.
Gulene
03.02.2020 kl 22:26 2334

Ha ha ha, anerkjente analytikere:)) Kanskje det ligger noe der....
Slettet bruker
03.02.2020 kl 23:39 2174

Ønsker gjerne konstruktive "negative" innspill velkommen. Men det skal nevnes at der er lite konstruktivt i det som du poster til daglig, og med en agenda om å kun bajse og samtidig gjøre det helt åpenbart - morsom lesing.
spanjolen
04.02.2020 kl 00:14 2093

Ja kursen har dalt litt på lavere volum. Så for meg at vi denne uken skulle opp å teste området rundt 6kr. Det er enda ikke for sent men ser helst at kursen i morgen løfter seg opp mot 5.2 samt snitt rundt 5. Ønske senario for morgendagen
Hammers
04.02.2020 kl 00:46 2020

Sinte på DAGENS nivå?
Da skulle du vært gjennom den stormen JEG gjennomlevde da jeg fortalte "norges befolkning" hva som ville skje med deres sparepenger!
Dette var tross alt folkeaksje nr 1! Den gang de gamle aksjene sto like under 200 (i dag ca 1000?) - for 13 år siden.
Da jeg spådde det hele pga EN strek ble brutt i det stigende diagrammet; https://www.tradingview.com/x/SCI8NmcO/

Hilsen Hammers........som ble tillagt de fleste sykdommer og lidelser som noen kan komme på. En MORSOM tid!