BW Energy- Gir bort 5% av maromba til KOSTPRIS???

cnote
BWO 05.02.2020 kl 14:32 1276

Hei BWO aksjonærer,

jeg søker etter mer informasjon rundt opsjonen til "Magma Oil and Gas ldta" som kort er beskrevet i prospektet til BWE - emisjonen. Der kommer det frem at en lokal partner (Magma) har fått en opsjon til å kjøpe 5% av Maromba ved "first oil" til kostpris (betaler 5% av lisensen og 5% av utviklingskostnadene).

Eieren av Magma er en "Ricardo Mucci" som har fått en stilling i BW Energy ("One of Magmas major shareholders has become an BW Energy employee in Brazil"-Prospektet)

Det virker på meg som en ganske fet insentivpakke å kunne få kjøpe 5% av Maromba til kostpris uten å ta noe risiko (ved "first oil" er mesteparten av risikoen borte). Hvem er denne Ricardo Mucci, jeg finner ingenting om han på BW sine sider og heller ingenting om opsjoen selskapet hans har fått!

Phase 1 Maromba kommer til å produsere 40 000 bopd. 5% av dette er 2 000 som tilsvarer 3.3 millioner usd i måneden (2000 fat x 55 usd per fat x 30 dager)- Ganske fet månedslønn for en ansatt/direktør!!!

Det kan godt hende at dette er helt "legit" og at Ricardo Mucci er en sentral direktør i selskapet og at dette er en vanlig insentivpakke, men burde ikke en sånn avtale nesten børsmeldes?

Jeg savner mer transparens!

Er det noen som vet noe eller kan tilføye noe her?
Redigert 21.01.2021 kl 05:23 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
05.02.2020 kl 15:25 1188

Dette kan jeg lite om.
Men er det ikke vanlig at diverse lokale selskap får slike opsjoner, og tar del i oljefesten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:23 Du må logge inn for å svare