AXA - DØDSRIKET neste???
Kursen stanset nær selskapets SISTE sikkerhetsline - før veien til DØDSRIKET åpner seg:
https://www.tradingview.com/x/YFuQgjb8/
Hilsen Hammers..........i all andektighet!
Innlegget er slettet
Det får da være grenser til hårsårhet og klaging på at man deler et innlegg skrevet av TS, i en annen tråd, i hans egen AXA tråd. Tror hammers at det skal gå bedre i AXA enn det som står i eget innlegg?
Tror ikke Fredriksen skal ha 2.400.000 aksjer i morgen for å si det sånn.
Nei dette var merkelig kritikk å få av TS, når det både er relevant, skrevet av samme kar, innlegg med dato, navn og alt med, og det er delt i en av hans andre tråder :-)
SS
HR direktør må gå, og selger sine 250,000 aksjer på 10.17 kr ( på bunn ).
Hva i alle dager foregår i AXA om dagen?
Støttene til SOH på 11 og 11,50 gruset. Neste var 9.
Jeg tror vi ser i dag med lett rekyl 10,70 og nå 10,3 at dette er den berømte katten som hopper. Hva tenker Hammers?
SS
HR-direktøren solgte ikke på bunn. Kursen endte i dag på kr 10.
Hilsen Hammers........som ser det var lurt å anbefale salg hvis det ble brudd på 15,30!
Ja, for nå må kursen stige ca 50% for å komme tilbake til det bruddstedet jeg advarte mot!
Slettet brukerskrev Andre so veit kvifor HR damen Siv selger 250.000 aksjar på botn ? SS
Siden starten av 2020 har AXA kursen halvert seg!
Det er mye på 2 måneder.
SS
Eg ser faktisk slike påstander som nokså sannsynlig.
Kan jo umogeleg være slek at om ein sluttar i eit selskap frivelig, så MÅ ein selja sine aksjar.
Kjos slutta jo som direktør, men har då beheld sine aksjar.
Om Johnny skulle fått eit godt tilbod i anna CFO jobb, tippar eg at han ikkje sejer sin eksponering med million antall aksjar i tap fordi han hadde slutta.
Eg er 100% sikker på at noko ligg bak, men kva?
SS
SS
Om du leter etter selskap med mye gjeld, og lav topplinje/bunnlinje, må du lese q rapportene til axa, og ikke DN fjas. Dagfinn har full kontroll på gjelden. Man må låne for å ha verdens reneste ferjer mtp utslipp.
SS
Å kjøpe råtten gjeld er alltid risikofylt. Ingen selger gjeld "billig" hvis de selv lett kan inndrive den fra skyldnere som har penger.
Fredriksen har lenge sakte men sikkert kjøpt seg opp i AXA til nesten 1/3. Etter at Siv Farstad solgte, ble det bråstopp på kjøp fra Fredriksen - mens han fortsetter å laste opp billige aksjer i flere av shipping selskapene sine. Tenker at han og døtrene, som AXA primærinsidere, nå har funnet ut hva som er i vente, og heller venter med å kjøpe mer AXA til kursen i løpet av 2020 har falt til 5 kroner, eller under.
Støtten rundt 11,20 er brutt ned. Neste virkelige sterke støtte er rundt 5 kroner. Da slår Fredriksen til.
https://www.tradingview.com/x/XG77zSuy/
Støttenivåer brytes etter tur - og kursen er nå på sitt laveste etter at AXA ble konvertert til inkassoselskap.
Støttekjøp fra Fredriksen ser ikke ut til å hjelpe.
Jeg kan i grunnen ikke hjelpe så mye jeg heller.
For JEG vet ikke hva som skjer eller hvorfor betrodde medarbeidere sparkes.
Kanskje noen oppdaterte aksjonærlister viser om større aktører pøser ut, men da må man ha litt historikk.
Hilsen Hammers......som sier sorry! Det var ved hovedinnleggets "varsel" man burde ha forlatt!
Når kommer de første tunge nedskrivningene i axa som følge av dyrkjøpt gjeld en periode, nå som
europa stenges ned? B2H måtte skrive ned portiser. Jeg lurer på om HR dama vet hva som kommer siden hun dumpet 300k aksjer på 10,17 mandag.
SS
Noen som har lest i dagens rapport noe som gjør at HR dama selger 300.000 aksjer på bunn?
Det håper jeg at E24 og Finansavisen skal skrive om.
Skal og sjekke med Thor Chr.Jensen i DN om hva han tenker om dette. Jeg kan bare ane overskriftene til Thor Chr Jensen.
Eller tror du seriøst at Siv Farstad, ei dame med denne CV'en:
2004-2006: VP of HR i Norsk Rikskringkasting
2007-2010: Senior Human Resources Manager, Microsoft Norge
2011-2015: Senior Vice President Human Resources, Lindorrf.
2015-2020: Executive Vice President HR, Axactor
(kilde: Linkedin)
,risikerer å bli straffeforfølgt å kastet i kasjotten pga en aksjepost med en verdi på ca 3 millioner kroner???
Ellers så kan man søke i aksjonærregisteret på Siv Farstad å se at hun har sittet med disse aksjene i hele sin periode i Axa. Utover dette har hun eid 2 aksjer i Aker siden 2015. Ingen børsakrobat vi har med å gjøre her altså.
Ingen grunn å selge fordi man slutter i jobb.
Hun har vel info som vi andre ikke har.
Jeg har no i det stille hamstra B2H på 4 tallet. 5 mill kr lagt i potten. Tipper Spettet snart dukker opp i de listene også.
Kva skjer ? Ose i grønt store deler av dagen, og axa ned over 10% ?
Var rapporten så dårleg?
Sjele glad jeg hoppa av tapssluket AXA
Hvor dette skal ende må dere nesten spørre høyere makter en MEG om!
Kan det være noen "regnskapsmessige greier" som fører til panikken.
Pill råtne porteføljer som er kjøpt opp - eller hva!
Hilsen Hammers......som synes trådens tittel er ganske så treffende!
Begge selskaper har enorm gjeld, mange milliarder.
Tror du folk velger fakturaen fra AXA, når de skal sitte hjemme i ukesvis uten lønn/ordninger (europa) og samtidig må prioritere melk, brød, strøm, og ikke minst tak over hode ?
Ingen vet varigheten her, så jeg tror Endre må nedskrive enorme porteføljer. Rentene og kostnadene går selv om inntektene formodentlig vil svikten en periode.
Det at HR dama selger 300.000 aksjer på bunn, bunnen black monday - det sier en del. Men hun var jo i etterpåklokskapens lys lurt da.
SS
Håper du ikke har fått for tidlig utløsning, det er langt igjen, kan bli multippel orgasme på deg nå.
Jeg har hørt mye om meg selv opp gjennom årene (helst noe lite flatterende) - men Nostradamus er ny - så GRATTIS!
Ja, alt jeg sier handler jo om framtiden - og alle kan selv reagere på det som sies - hvis de vil!
Problemet er at de ikke stoler på det jeg påstår.
JA, for gjør man DET - så innrømmer man samtidig at man er "dummere enn en linjal" - og SÅ DUM er da ingen.....🤭🤭🤭?
Hilsen Hammers......i det filosofiske hjørnet - inspirert av Nostradamus!
Mine linjaler er nå helt tydelig på at 3-4 kommer på neste skrell.
Med alt som skal skje fremmover, kommer den.
Usa skal vel og stenge ned, da bortfaller 20 mill fat olje pr dag. Opec kutt blir da ingen vits om de likevel skal kutte
Det kommer flere redningspakker fra myndigheter fremover og det dette viruset vil gå over. Når markedet begynner å se slutten på dette, så skal det jo selvsagt prises inn. Det er allerede priset inn en negativ sykel, om det skulle komme mer, så er det på grunn av en forverring. Hvor ser du denne forverringen SS, du som kan og vet alt?
Trur du bortfall 20 mill fat olje pr dag vil sende børsene opp eller ned?
Bare vent, vi er ikke i nærheten av enden av denne nedtur.
Negativ sykel er allerede priset inn på børsen og i alle fall i AXA. Kanskje overdrevent mye til og med? Det er mitt syn.
Skal det videre ned, må det komme mer negative nyheter enn det vi allerede har. Det jeg får å vite, virker som presse, analytikere og de fleste her tror på dette skal gå til det verre.
Når gikk axa opp, når børser raser ? Aldri skjedd et, og du trur det skal skje no?
Makan til naivitet.
Børsen i USA skal ned på i allefall 16.000 poeng.
SS
Tenker AXA skal prøve seg på 4 tallet, og 3 tallet kommende 2 uker. Ført her vil vi få lite kjøp av Fredriksen, tipper jeg. Slik at han vil ha sikret seg 3-4 i pliktbud om 6 mnd.
Bare den siste måneden har hovedindeksen falt med over 30 prosent. Selv om indeksen har vist noe tegn til forbedring i slutten av denne uken er vi fortsatt bare i startgropa av koronasituasjonen. I løpet av de neste ukene vil både den økonomiske og helsemessige konsekvensen av viruset bli tydeligere, noe som med stor sannsynlighet vil drive børsen enda lenger ned. Når vi derimot får signaler om at viruset er under kontroll, både her og i resten av verden, er det ikke utenkelig at indeksen kan sprette opp raskere enn vi noen gang tidligere har sett over et års tid.
Hilsen SS.....som fremdeles sitter på tribunen, men popcorn, Pepsimax, og cash i lommene......