AXA - saklig info om siste emisjon - Endre bør hylles, bud 30,-
Velger å legge ut litt av mine innlegg her:
Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.
Man har ikke forstått mye om man tror Fredriksen måtte kjøpe flere for å låne ut mer.....
SSR lista er dønn stabil, og det er sagt og skrevet tidligere at de få aksjene som er utlånt, er HEDGE fra obligasjonseierne, altså en sikkerhet.
Dette skal man ikke ha gått mange ukene på NHH for å skjønne noe av.
Høres ut som om TS her bare skriver svada for å få billigere aksjer. Spørs om det blir så mye billigere enn dagens 10% under EMI kurs.
SS Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.
Man har ikke forstått mye om man tror Fredriksen måtte kjøpe flere for å låne ut mer.....
SSR lista er dønn stabil, og det er sagt og skrevet tidligere at de få aksjene som er utlånt, er HEDGE fra obligasjonseierne, altså en sikkerhet.
Høres ut som om TS her bare skriver svada for å få billigere aksjer. Spørs om det blir så mye billigere enn dagens 10% under EMI kurs.
SS
Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.
SS Kun noen få prosenter at Fredriksens aksjer har vert utlånt, og det har vert stabilt.
SS
Redigert 21.01.2021 kl 09:38
Du må logge inn for å svare
Eg finn ca 18,50 som høgaste siste 6 mnd.
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=6084&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
SS
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=6084&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
SS
Morgondagen då?
Hva er bullish nytt?
Hva er ok nytt?
Hva er tøm og røm nytt?
Hva tenker dere? Vi vet jo mye om tallene, hva er det vi kan forvente i morgen egentlig ?
Noen av dere som skal på presentasjon?
SS
Hva er bullish nytt?
Hva er ok nytt?
Hva er tøm og røm nytt?
Hva tenker dere? Vi vet jo mye om tallene, hva er det vi kan forvente i morgen egentlig ?
Noen av dere som skal på presentasjon?
SS
Geveran må vel uansett tilby den høgaste prisen han har betalt for aksjen 6 mnd før tilbudsplikt. eller minimum aksjekurs på dagens dato ved tilbudsplikt. Han må ha 90 % av røystene i aksjen, før han kan tvangsselge resten på 10%. Tvilar på at han får 90%;) Kva er den høgaste kurs siste 6 mnd?
Redigert 11.02.2020 kl 17:33
Jeg skrev jo masse innlegg om det samme, samstundes med at andre drøymde om at Fredriksen skulle kjøpe 13 mill aksjar i warrants til 32,50 - det var ikkje få her inne som faktisk trudde det. Og det er berre nokre få månader sidan da.
Synes det er litt underleg at Fredriksen ikkje har kjøpt siste dagar over børs, for då hadde han fått negativ kontroll over selskapet, slik vi ser Mohn nå skal slite med i Fjord1, sjølv om han febrilsk kjøper seg opp no.
SS
Synes det er litt underleg at Fredriksen ikkje har kjøpt siste dagar over børs, for då hadde han fått negativ kontroll over selskapet, slik vi ser Mohn nå skal slite med i Fjord1, sjølv om han febrilsk kjøper seg opp no.
SS
Jeg skrev jo masse innlegg om det samme, samstundes med at andre drøymde om at Fredriksen skulle kjøpe 13 mill aksjar i warrants til 32,50 - det var ikkje få her inne som faktisk trudde det. Og det er berre nokre få månader sidan da.
SS
SS
Kan aldri i verden tro at Geveran kommer med et bud, så taper styreformann Syversen på sin investering, han har snitt på 24 kr, Ferd inngang 26kr,og Endre R kjøpte mye på 24.90 budet må nok kraftig opp i pris
Fredriksen fekk no 12 mill aksjar då til slutt, han er nok bra fornøgd;)
Hegginvest
03.06.2019 kl 08:41
2228
Hei Capitan01,
Det stemmer som du sier at per nå vil Fredriksen sine warrants ha en utvannende effekt, og dersom han utøver disse så vil han sitte med en eierpost på 30,62% ca. da selskapet må lage 13 mill nye aksjer til Fredriksen.
Men dersom Axactor kjøper inn 13mill aksjer fra markedet innen den tid, så vil Fredriksen kunne kjøpe disse rett fra selskapet, og dermed unngå å utvanne øvrige aksjonærer.
For øvrig tror jeg at når Fredriksen utøver disse rettighetene, dersom han utløser tilbudsplikten, at han kommer til å by lavest mulig pris for å unngå å måtte kjøpe hele selskapet. Dette tror jeg er det beste for øvrige aksjonærer da jeg tror selskapet vil bli betydelig mer verdt om noen år.
Hegginvest
03.06.2019 kl 08:41
2228
Hei Capitan01,
Det stemmer som du sier at per nå vil Fredriksen sine warrants ha en utvannende effekt, og dersom han utøver disse så vil han sitte med en eierpost på 30,62% ca. da selskapet må lage 13 mill nye aksjer til Fredriksen.
Men dersom Axactor kjøper inn 13mill aksjer fra markedet innen den tid, så vil Fredriksen kunne kjøpe disse rett fra selskapet, og dermed unngå å utvanne øvrige aksjonærer.
For øvrig tror jeg at når Fredriksen utøver disse rettighetene, dersom han utløser tilbudsplikten, at han kommer til å by lavest mulig pris for å unngå å måtte kjøpe hele selskapet. Dette tror jeg er det beste for øvrige aksjonærer da jeg tror selskapet vil bli betydelig mer verdt om noen år.
1kvartal tror jeg blir meget bra,
Kan aldri i verden tro at Geveran kommer med et bud, så taper styreformann Syversen på sin investering, han har snitt på 24 kr, Ferd inngang 26kr,og Endre R kjøpte mye på 24.90 budet må nok kraftig opp i pris
Da må jo Q1 bli enda bedre da, om denne post streik, og serverproblem har skyvd litt på inntektene.
Da ser vi i allefall 24 til våren, om ikke Intrum eller fond har kjøpt oss ut for 30-40 kr
SS
Da ser vi i allefall 24 til våren, om ikke Intrum eller fond har kjøpt oss ut for 30-40 kr
SS
Deler dette fremragende innlegget, fra en vi får håpe deltar mer. Vet han har holdt seg borte pga SS har vert til tider ufyselig på forum, men jeg håper han deltar mer.
Hegginvest
I dag kl 15:52 74
Min tanke om hva som har skjedd i det siste:
PE fond tok kontakt om mulig bud på Axactor selskapet. En NDA ble underskrevet så fondet kunne få tilgang til regnskapet og porteføljene for å vurdere hva de ville by. Axactor har nevnt at de skulle gjøre en større portefølje-investering i Q4 som egentlig har uteblitt, det er mulig at dette har latt vente på seg pg.a. forhandlinger vedrørende dette. Det er mulig at selskapet har hatt planer om en emisjon i forbindelse med Q4 tall-slipp, men da PE fondet har i due diligence prosessen fått kjennskap til tallene, så må markedet også bli informert når PE fondet har kommet med et bud. Om budet hadde vært over 40kr aksjen så tror jeg selskapet kunne blitt solgt, men det lave budet er nok litt opportunt da PE fondet har forsøkt å bruke de siste års kursutvikling mot selskapet.
I forbindelse med meldingen fra selskapet med Q4 tall og informasjon om avslaget av budet så har man benyttet kursoppgangen til å heller kjøre emi nå, enm senere når tallene egentlig skulle rapporteres. Grunnen til dette kan være den større investeringen de hadde planlagt å gjennomføre.
Er man langsiktig så er det positivt at selskapet benytter emisjoner ved kursoppganger for å hente inn kapital billigere enn ved å bruke lånefasilitetene sine. De som blir irriterte er nok de som har blitt utålmodige og synes det er på tide at investeringen bærer frukter.
Hegginvest
I dag kl 15:52 74
Min tanke om hva som har skjedd i det siste:
PE fond tok kontakt om mulig bud på Axactor selskapet. En NDA ble underskrevet så fondet kunne få tilgang til regnskapet og porteføljene for å vurdere hva de ville by. Axactor har nevnt at de skulle gjøre en større portefølje-investering i Q4 som egentlig har uteblitt, det er mulig at dette har latt vente på seg pg.a. forhandlinger vedrørende dette. Det er mulig at selskapet har hatt planer om en emisjon i forbindelse med Q4 tall-slipp, men da PE fondet har i due diligence prosessen fått kjennskap til tallene, så må markedet også bli informert når PE fondet har kommet med et bud. Om budet hadde vært over 40kr aksjen så tror jeg selskapet kunne blitt solgt, men det lave budet er nok litt opportunt da PE fondet har forsøkt å bruke de siste års kursutvikling mot selskapet.
I forbindelse med meldingen fra selskapet med Q4 tall og informasjon om avslaget av budet så har man benyttet kursoppgangen til å heller kjøre emi nå, enm senere når tallene egentlig skulle rapporteres. Grunnen til dette kan være den større investeringen de hadde planlagt å gjennomføre.
Er man langsiktig så er det positivt at selskapet benytter emisjoner ved kursoppganger for å hente inn kapital billigere enn ved å bruke lånefasilitetene sine. De som blir irriterte er nok de som har blitt utålmodige og synes det er på tide at investeringen bærer frukter.
Det var denne poststreiken i Finland, pluss server problemer hos kronefogden, de vokser kraftig, men må få. Kontroll og få ned kostnadene, denne kommer
thief
11.02.2020 kl 16:46
2090
Hvis styret nå avslo bud på 22kr,ser det vel neppe bra ut om JF får det billigere.Er andre store aksjonærer her også,så JF må nok litt høyere enn 22,hvis han vil ha butikken.Og det vil han nok,kjøper jo mer og mer. Snart på budplikt🙂
thief
11.02.2020 kl 16:44
2102
Veldig og noen ville ha den ned i sluttauksjon da,helt nede i 15.7🙂Regner med god guiding i morgen,og en solid forklaring på bud/emisjon!Endre syntes vel ikke det er så stas med den kursnedgangen de siste dagene!
Record
11.02.2020 kl 16:43
2104
Liten eller ingen tvil om at det kommer bud , er ikke like sikkert at big bad er villig til å betale all verden for selskapet .
Dette har han gjort tidligere å kommet rimelig godt ut av det .
Resultatvarslet som kom ,var det negativt ?
Dette har han gjort tidligere å kommet rimelig godt ut av det .
Resultatvarslet som kom ,var det negativt ?
Hvorfor måtte Endre og co gi rabatt i emisjonen, dette er tro kopi av hva som skjedde høsten 2016.disse møkka, Shortene sitt inntog, de har ødelagt kursen fullstendig, bare sorgen, uff for en trist år så. Langt
Småsparere selger til Shortene ingen innside kjøp handlet noen gang på over 4år ,kursen er en stor vits, Nei tenker at bud kommer allerede i år
Redigert 11.02.2020 kl 16:35
Ingen aksjer shortet (siste døgn)
Min teori, og jeg har sett dette før, er at ingen lengre "tror" på Endre og AXA i det korte bildet. Derfor selger dem med tap før talla i morra, ergo blir det stort salgspress da det tross alt skal noen til å ta i mot aksjer fra dei som har kalde føtter.
Jeg selv har ikke mye tru på morradagen, men med det volumet jeg nå besitter, er det ikke vits i å selge heller. Jeg har bestemt meg for at jeg sitter, og venter på bud, eller gode kursdrivende nyheter, så tenker jeg det skal bli god butikk dette også. Blir det kursnedgang, så har jeg rikelig med cash å fylle på med, men da skal de være billig før jeg kjøper mer.
Våren pleier ofte axa å gå markant, sist gang axa var i 24 var april/mai for 9 mnd siden.
Nå er det ikke priset inn noe i aksjen, og derved er sjangsen stor for en rekyl opp når småsparerne har solgt med tap.
SS
Min teori, og jeg har sett dette før, er at ingen lengre "tror" på Endre og AXA i det korte bildet. Derfor selger dem med tap før talla i morra, ergo blir det stort salgspress da det tross alt skal noen til å ta i mot aksjer fra dei som har kalde føtter.
Jeg selv har ikke mye tru på morradagen, men med det volumet jeg nå besitter, er det ikke vits i å selge heller. Jeg har bestemt meg for at jeg sitter, og venter på bud, eller gode kursdrivende nyheter, så tenker jeg det skal bli god butikk dette også. Blir det kursnedgang, så har jeg rikelig med cash å fylle på med, men da skal de være billig før jeg kjøper mer.
Våren pleier ofte axa å gå markant, sist gang axa var i 24 var april/mai for 9 mnd siden.
Nå er det ikke priset inn noe i aksjen, og derved er sjangsen stor for en rekyl opp når småsparerne har solgt med tap.
SS
Redigert 11.02.2020 kl 16:27
Slettet brukerskrev Kursen blir helde i jerngrep, nokon vil ikkje at denne skal opp
Ja det er ganske åpenbart
Slettet brukerskrev Vi får snakke om aksjar so slepp vi pisken;)
Kursen blir helde i jerngrep, nokon vil ikkje at denne skal opp
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Vi får snakke om aksjar so slepp vi pisken;)
drekkapilsen skrev Det var en rettet emisjon, nå må du følge med da
Ja kven seie noko anna;)
Litt nostalgi?
https://e24.no/boers-og-finans/i/1kabOl/axactor-sjefen-om-fredriksen-avtale-for-oss-var-dette-droemmescenarioet
Litt nostalgi?
https://e24.no/boers-og-finans/i/1kabOl/axactor-sjefen-om-fredriksen-avtale-for-oss-var-dette-droemmescenarioet
Redigert 11.02.2020 kl 14:57
Endre er ferdig i sjefsstolen om han ikke leverer i morgen. Ingen toppsjef kan avslå bud på kr 22, så sende ut positivt resultat varsel for dagen etter å sette emi 17,25.
Vi har Økokrim for å se på slikt dersom aksjonærer er ført vak lyset, noe Endre, styret og Fredriksen smertelig er klar over. Finanspressen er også obs på det som skjer og kommer til å følge dette tett fremover sammen med alle aksjonærer.
De vil derfor levere i morgen og fremover, bare vent og se! :-)
Vi har Økokrim for å se på slikt dersom aksjonærer er ført vak lyset, noe Endre, styret og Fredriksen smertelig er klar over. Finanspressen er også obs på det som skjer og kommer til å følge dette tett fremover sammen med alle aksjonærer.
De vil derfor levere i morgen og fremover, bare vent og se! :-)
Redigert 11.02.2020 kl 14:28
drekkapilsen
11.02.2020 kl 14:21
2637
Det var en rettet emisjon, nå må du følge med da
Redigert 21.01.2021 kl 07:18
Turbo
11.02.2020 kl 14:10
2711
Nei, flere jeg har snakket med fikk tilbud og de er ikke aksjonærer fra før,
Slik stoda er sitter nok Endre løst i stolen hvis han ikke leverer i morgen på guiding/fremtidstro.
Tja, litt enig.
Når man får snittet ned på høye kurser, og i tillegg får kjøpt under emi. kan man ikke klage.
Normalt blir kursen drevet opp før emisjoner blir satt - i dette tilfellet ble det reklamert med et oppkjøp på gang - noe som er
meget uvanlig.
Tror det blir vanskelig og forklare en kursnedgang, hvis det viser seg og bli det.
Huff, huff
Når man får snittet ned på høye kurser, og i tillegg får kjøpt under emi. kan man ikke klage.
Normalt blir kursen drevet opp før emisjoner blir satt - i dette tilfellet ble det reklamert med et oppkjøp på gang - noe som er
meget uvanlig.
Tror det blir vanskelig og forklare en kursnedgang, hvis det viser seg og bli det.
Huff, huff
Turbo
11.02.2020 kl 14:01
2333
Slettet brukerskrev Evig kurspleie
Hvis ikke Endre leverer imorgen kommer det mye aksje ut for salg og spesielt fra de som ble med på emisjonen som ikke hadde aksjer fra før. Husk at det ikke var en rettet emisjon.
thief
11.02.2020 kl 13:47
2390
For oss som ikke kjøper får mange millioner,så ser jeg ingen vits i å bli med på emisjoner.Kursen går nesten uten unntak ned dit allikevel og ofte under, slik som nå🙂Så bedre å kjøpe billigere enn emikurs 💰
Tror vi kan koble Øko-krim på noen og hver her.
Følg med.
Huff, huff.
Følg med.
Huff, huff.
Geveran har 58 mill aksjer, noen sinne kjøpt på 16.50, nå handles den på press fra Shortene usle 15.90 forstå den som kan aksjen har jo ikke vært så lavt på mang ê år, bortsett en liten episode der den ble presset ned til 13.50.noe riv ruskende galt med denne aksjen. Lukter svidd.
Klart de tegnet seg.
Med et snitt på over 25 var jo dette en gavepakke - regner med du også hadde deltatt hvis du ble tilbudt.
Huff, huff.
Med et snitt på over 25 var jo dette en gavepakke - regner med du også hadde deltatt hvis du ble tilbudt.
Huff, huff.
Turbo
11.02.2020 kl 13:29
2441
Tror dessverre ikke AXA er i grønn sone imorgen.
Blir ikke klok på aksjekursen, at ikke disse motbydelig Shortene ikke dekker seg inn er for meg en stor gåte.
Noen som skal se Endre i øynene i morgen da?
Dessverre. Vi kjører kun fysisk presentasjon samt morgenpresentasjon hos Arctic og lunsjpresentasjon hos SB1.
Mvh
Johnny
Dessverre. Vi kjører kun fysisk presentasjon samt morgenpresentasjon hos Arctic og lunsjpresentasjon hos SB1.
Mvh
Johnny
Slettet brukerskrev Kjendisane fekk kjøpt på 17,3 og vi får kjøpe på 15,80-16,10;)
Jeg regner med at "kjendisane" ikke er dumme - de kjøper vel også under emi. pris.
Ikke mange i almuen som tør kjøpe. Fiffen får både i pose og sekk.
Huff, huff.
Ikke mange i almuen som tør kjøpe. Fiffen får både i pose og sekk.
Huff, huff.
Record
11.02.2020 kl 12:14
2612
Uheldig utvikling i denne , burde jo ha hvert 6 Kr høyere nå ?
Resultat i morgen er det ikke ?
Resultat i morgen er det ikke ?
thief
11.02.2020 kl 12:06
2641
Kommer nok inn endel i morgen,når de ser at det ikke er dårlige nyheter i vente.De hadde jo kommet frem i resultatvsrselet før emisjonen,og der var det ingen🙂Og flere av de kjente investorene deltok i emisjonen,det er et bra tegn.De hadde ikke tegnet seg om det var fare får dårlige nyheter.
Joda, men nokon må jo løfte kursen vidare frå kr 20;)
Ja denne fella har man sett mange ganger før.
Småripsa sel på botn, og må springja etter på 18-19 og 20 talet.
Eg tippa Endre småflirar når han sit å ser på kursen før Q4 framlegg. Kjendisane hadde ikkje kjøpt 17,25 om det var bad news i emning.
Så mange truseskvettere sel i dag fordi nervene ikkje er under kontroll.
SS
Småripsa sel på botn, og må springja etter på 18-19 og 20 talet.
Eg tippa Endre småflirar når han sit å ser på kursen før Q4 framlegg. Kjendisane hadde ikkje kjøpt 17,25 om det var bad news i emning.
Så mange truseskvettere sel i dag fordi nervene ikkje er under kontroll.
SS
olemt
11.02.2020 kl 10:35
2752
Det er landskamp Norge mot Sverige i kulissene her. Foreløpig 1-0 til Norge.