Norwegian Air Shuttle reports fourth quarter 2019 results

EliotS
NAS 13.02.2020 kl 07:01 27474

Norwegian Air Shuttle reports full year and fourth quarter results

Year on year, unit revenue increased in nine consecutive months, driven by maturing routes and the optimization of Norwegian's global route network. The punctuality has improved considerably during the past six quarters, and in the fourth quarter 2019 it was up 3.1 percentage points to 82.6 percent.

Figures were negatively impacted by the global grounding of the Boeing 737 MAX aircraft and ongoing Rolls Royce engine issues. The net loss was NOK 1,609 million in 2019, while the underlying operating result before ownership costs doubled to NOK 6.5 billion.


Please find enclosed the Q4 2019 presentation and report.


Fornebu, 13 February 2020
Norwegian Air Shuttle ASA


This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 10:20 3627

Merkelig hvordan de velger å ikke melde en eventuelt avtale med Rolls-Royce, mens vi alle går og gleder oss til en avtale med Boeing.

Var alt en forsnakkelse av Geir Karlsen ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
abban
13.02.2020 kl 10:16 3671

Det har vært snakk om kompensering i form av "service credits".
Her har NAS naive, de skulle ha satt advokater på RR med engang og gitt de masse stick.
Samme med Boeing.
Virker som Boeing og RR har god kontroll på NAS dessverre, de ser nok at de kan skyve på det og sette NAS i en vanskeligere og vanskeligere situasjon.

Man skulle varslet terminering av avtalene og reist tilleggssøksmål for kompensasjon med en gang både via advokater og media.
Dette har NAS virkelig håndtert som skolegutter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
TomW
13.02.2020 kl 10:13 3677

Hva kan de meldte? Alt av detaljer er uansett konfidensielt så det ville vært en svært tynn melding.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Strategi
13.02.2020 kl 10:11 3673

Når det gjelder Boeing erstatning så ser det ut til at dette er satt på vent, kanskje så lenge som til september.
Virker som det er sterk uenighet rundt dette.
Det har vært snakket om kanselering av kjøp rundt Max flyene, slik jeg ser det ville det vært katastrofe.
Tror shortsiden vinner bataljen til mer positive nyheter kommer og kursen får satt seg.
Den sluttet over 42 i går på store forventninger, jeg mener disse forventningene på kort sikt ikke infridde.
Tenker da på den store andel short som er plassert, det skal noe til for å holde denne opp på kort sikt basert på dagens presentasjon.
Vi får se.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.02.2020 kl 10:08 3682

Underlig at de ikke børsmelder avtalen med RR. Mulig den bare er basert på enighet rundt kompensasjonsparametrene, mens ingen endelig avtale er undertegnet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
TomW
13.02.2020 kl 10:07 3672

Disse avtalene har aldri vært børsmeldt og de ser vel ingen grunn til å endre det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 10:02 3713

Geir karlsen " Roll Royce avtalen" ehhh klart den kunne vært bedre ????
Hvilken avtale ??

Er noe børsmeldt ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
nima
13.02.2020 kl 09:55 3773

Hvor blir det av erstatningen fra Boeing, rart at ingen opplysning rundt dette. Synes å huske at de håpet å være i mål med dette rundt nyåret, men siden den gang er det kommet ny sjef som har god tid ser det ut til. Men uansett så burde det komme en orientering rundt dette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 09:55 3759

Jeg selger å kjøper hele tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Herman*
13.02.2020 kl 09:54 3775

Det optimale hadde vært ytterligere 12 mnd med Karlsen i førersetet. Fremtidsvisjoner er bra, men nå er det Boeing, RR, FAA, lavprisallianse(r), og positiv bunnlinje som teller. I 2021 er nok aksjonærene mer moden for å høre om fremtidens mobilitetsløsninger. Undrer meg om hvorfor det snakkes om kompensasjon 6 mnd frem i tid, når flyene ikke vil bli levert før i sept. Det er vel kanskje her skoen trykker litt, da Boeing fortsatt tror de kan levere i juli mens NAS ikke vil gamble på sommerprogrammet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 09:53 3790

3. største aksjonær har solgt alle sine aksjer til The Northern Trust Comp, London.

Selger var Varma Mutual Pension Insurance
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 09:50 3819

SÅ du skulle ønske det var en "quick fixer" som var ansatt som hadde alle svarene etter 6 uker? Da hadde jeg solgt, det er altså helt sikkert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.02.2020 kl 09:45 3854

Synes det var et bra innlegg av Schram. Visjonært, tydelig, og faglig. Han har ikke opparbeidet seg detaljkunnskap om alle delene av organisasjonen i sin første måned på rundreise, det får han tilgivelse for. Vi får se om 6 mnd hva han kan!

Og så er Geir Karlsen helt fantastisk i Q og A. Fy søren for en stålkontroll.

Tror de to, Schram med overordnet strategi og faglig dyktighet når det kommer til ledelse, og Karlsen med god detaljkunnskap om bransjen og tallknusing, er et veldig godt team.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
verdensmester
13.02.2020 kl 09:25 4112

Dette er smart, veldig bra. Det var det jeg tenkte også, at NAS ville ha fremtidig kompensasjon også
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 09:22 4158

Et Jacob Schram betalt for å snakke kursen ned ??
WTF, ikke ett ord om løsninger, kun babling om Vyer...
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Epona
13.02.2020 kl 09:22 4157

«– Samtalene med Boeing nå må minst inkludere de neste seks månedene, i tillegg til alt annet. Det er derfor det tar tid, men vi har en god dialog, sier Geir Karlsen»
E24.no
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Gevit
13.02.2020 kl 09:10 4361

Kenneth Sivertsen bør vel konsentrere seg om alpint , for analyser av selskaper er han blank på
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.02.2020 kl 09:09 4377

Noe voldsomt og... At det går an. Blir vel ned på 30 tallet frem til Q1, slik vil berg og dal banen fortsette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.02.2020 kl 08:56 4668

Fuel: Increasing hedging in the coming weeks at very comfortable levels
Redigert 20.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.02.2020 kl 08:49 4960

Receivables: onboarded til nå største credit card acquirer, kommer online i Q1, vil gi en god likviditetseffekt.

Flysalg: 1 billion i increased liquidity i Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Nub
13.02.2020 kl 08:47 4989

Bokført 1mrd tap pga MAX og Dreamliner-problematikk. Det var kanskje kalkulert inn?
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Restplassno
13.02.2020 kl 08:45 5060

Høye kostnader pga reduksjon i kapasitet høyest i november og faller i desember, GK sier at han venter at dette skal fortsette inn i Q1. Veldig godt tegn, som viser at ikke CASK-oppgangen er strukturell men mer som en one-off.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.02.2020 kl 08:40 5114

Går sikkert videre opp, men ikke i dag... Sjekk auksjonen og ordredybden per nå... Blir en nedgang på 5 %.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 08:40 10039

Stakkars. Rett ned
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Strategi
13.02.2020 kl 08:38 10072

Kraftig inntektsvekst for Norwegian
Norwegian har redusert tilgjengelige flyseter i luften med 29 prosent siden i fjor, mens antallet passasjerer er ned 25 prosent. – Lavere vekst gir åpenbart bedre lønnsomhet, sier analytiker Kenneth Sivertsen i Pareto Securities.

– Strålende igjen – betydelig høyere inntjening og økning i fyllingsgraden, sier analytiker Kenneth Sivertsen i Pareto Securities.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/02/06/7495187/kraftig-inntektsvekst-for-norwegian

Dette er meget bra og mye bedre enn noen kunne drømme om i august september.
Aksjen handles nå på 2 kroner over emisjonskurs, dette er viktig å ta inn over seg.
Det er nå det hele starter, selskapet viser at de leverer på sine strategier - kompensasjoner kommer.
Store aktører på vei inn, ligger det ann til et bud???
Aksjen kommer til å gå videre opp i dag, hold på gullet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.02.2020 kl 08:37 10094

Denne skal ned i dag ser det ut som. Folk selger for 38 på auksjon nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Kantarell
13.02.2020 kl 08:26 10330

Hehe, hva er det du driver med?
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Strategi
13.02.2020 kl 08:20 10463

Grønland skrev Yes, ble synlig idag
Tallene var meget bra, bedre enn jeg forventet.
Erstatning / kompensasjon fra RR og Boeing kan komme når som helst (tror det er sannsynlig at dette er avklart i løpet av februar/ mars.

Tipper Kursen går videre opp på tall og forventning i dag.
Flere store aktører er i ferd med å kjøpe seg sterkt opp dette er viktig å ta innover seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Ron Jeremy
13.02.2020 kl 08:20 10478

Får vel vite det under presentasjonen eventuelt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
TomW
13.02.2020 kl 08:19 10505

Grønland skrev Yes, ble synlig idag
Du tenker på Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma?
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Epona
13.02.2020 kl 08:18 10564

Takker for objektive kommentarer fra de som analyserte og endelig 4info.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 08:15 10664

Niks, ikke under 5%.
Bare vent, avisene kommer til å skrive det snart.

Skal se om jeg klarer legge ut listen snart
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.02.2020 kl 08:13 10713

Grønland skrev Yes, ble synlig idag
Ha meg unnskyldt for at jeg ikke tror deg, kan du vise til en kilde dersom dette stemmer? Er jo børssensitivinfo og skal vel strengt tatt meldes om til aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2020 kl 08:08 10850

Driftsresultatet ex. engangskostnader bedre enn ventet. Meget god kontroll over kostnader og inntekter, samt en tydelig strategi bør love godt for driftsresultatet fremover. Utfallet av forhandlingene med Boeing blir nødvendigvis positivt, og kan trolig dekke fjorårets underskudd. Dette vil i så fall gavne regnskapet for 2020+. Gode analyser av deltakerne på forumet!
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 08:07 10896

Investor92 skrev Nå? Kilde?
Yes, ble synlig idag
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 08:03 10997

Restplassno skrev Jøss, hvor ser du det?
har tilgang til listen.

Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Nybraaten
13.02.2020 kl 08:02 11074

Rest, hvor er du, har brug for dine visdomsord. har selv et billede af dette må koste lidt på aktien, men derimod guidingen for 2020 ser jo meget fin ud
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 07:58 11229

Gutter og jenter- ny 3. største eier inn i NAS!!

7.600.000 aksjer, hvilket utgjør 4,65% av selskapet!

Hvem er det? Indigo Partners?

Hold på aksjene, dette kommer til å ta av
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
13.02.2020 kl 07:57 11272

Blir spennende å se. Håper nå ikke den skal krakke på dette. Tror ikke det skjer. Helt OK tall. Fremober og hva de formidler der avgjør.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Kantarell
13.02.2020 kl 07:50 11484

Burde bli oppgang mot 44,5 kroner minst i dag. Dette er fantastiske resultater. Igjen meget bra analysert fra Restpl.!
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
13.02.2020 kl 07:48 11587

Stay calm! Norwegian blir gullaksjen 2020!
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
dreamliner
13.02.2020 kl 07:46 11674

Driftsresultatet for Q4 ble mye bedre en konsensus skriver Pareto, så alt som skrives ovenfor om at dette er dårlig er bare tull.
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Epona
13.02.2020 kl 07:41 11850

Finansavisene er stort sett mer positive enn shorterne, og til og med nyhetsavisen Nettavisen skriver dette: « Norwegian med betydelig bedre resultat
Norwegian tapte "bare" 1,9 milliarder kroner i fjerde kvartal 2019, mot et tap på 3 milliarder kroner i samme kvartal i fjor. Samtidig falt omsetningen fra 9,7 til 8,9 milliarder.
Tallene for 2019 ble påvirket negativt av utfordringene med Boeings 737 MAX-fly og Rolls-Royce-motorene på selskapets Dreamlinere.
- I løpet av 2020 er vårt mål å snu utfordringer til muligheter. Vi er fortsatt opptatt av å tilby større valgmuligheter til kundene, bidra til en mer bærekraftig luftfart og utvikle våre produkter og tjenester. Norwegian har forandret måten vi reiser på, og som selskap skal vi fortsette å gjøre det vi kan for å tiltrekke oss enda flere kunder, enten de reiser i jobb eller privat, sier Norwegians konsernsjef Jacob Schram.»
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Investor92
13.02.2020 kl 07:41 11886

Så du har tro på en oppgang? Håper det så inderlig at du ikke aner. Heavy posisjonert i aksjen og trenger pengene snarest med GAV på 41. Nas presenterer vel tallene som ble offentliggjort 0700 i morges, så kan vel ikke vente noe annet nytt 0830?
Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare
Grønland
13.02.2020 kl 07:39 11960

Guidingen er sterkere en antatt. Som de selv skriver at inkludert MAX grouding til september 2020 guider de overskudd i 2020!!

Redigert 21.01.2021 kl 04:54 Du må logge inn for å svare