TLens - lidenskap🔬

Slettet bruker
PLT 18.02.2020 kl 20:30 52997

Jeg vet ikke hvordan det er med dere? men jeg er blitt lidenskapelig opptatt av denne TLens! OgsĂ„ er det vel mange som vil si; jammen dette handler kun om penger og avkasting. Det er selvfĂžlgelig utgangspunktet ja, men det er noe spesielt med TLens! Etter Ă„ ha brukt utallige timer pĂ„ Ă„ sette seg inn teknologien, patenter Kraamz og andre har kommet med, samt ulike forum, kan man ikke unngĂ„ Ă„ fĂ„ et hjerte for selskapet,! Jeg hĂ„per virkelig de lykkes💡

Jeg har lyst til Ă„ invitere dere inn her for gode, lidenskapelig tanker og diskusjoner om TLens sitt store gjennombrudd og potensiale.

Folk uten interesse for TLens kan spamme andre trÄder.

PS. Denne er fri for Coronavirus 😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
FunHouseComp
25.02.2020 kl 17:40 3176

Denne richiosi har en egen evne til Ä hause opp selskaper. Han var tungt inne i Thin og mÄ ha tapt betydelige belÞp - der framsto han som desperat. For egen del mÄ han hause hvor mye han vil. Det blir bare lekkert.
Redigert 25.02.2020 kl 17:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 17:54 3147

Humaneye, du har et poeng her. Et stort poeng, dessverre. Hva i alle dager skal vi med denne "pĂžlse-salg-melding"? All den tid Isaksen har understreket at bare nevneverdig ordre blir bĂžrsmeldt. Hva er nevneverdig med 250000 spenn?
Det mest skremmende med dagens melding er ja faktisk at Xiaomi klokken er en flopp. Ca seks uker etter lanseringen sÄ mÄ Xiaomi etterbestille lenser. Wow, da har de kanskje solgt 100000 klokker sÄ langt i lÞpet av seks uker. Jeg regner med at de etterbestiller lenser i god tid fÞr siste klokken er solgt. 100000 klokker solgt i denne tidsrom mÄ vÊre en kjempeskuffelse for Xiaomi, tatt i betraktning "kinsesisk jul". Her kan vi virkelig bare hÄpe at Corona viruset mÄ ta skylden, ellers sÄ blir det ikke noe flere nevneverdig salg ifm denne klokken.
NÄr det er sagt, sÄ skyldes det temmelig sikkert ikke Polight sin lense, men skuffende er det uansett......
2211
25.02.2020 kl 18:09 3117

Som jeg sa tidligere, det som betyr noe er om Xiaomi og xun er for fornĂžyd med tlens😉 klokkene har fĂ„tt gode anmeldelser sĂ„ det er ikke noe feil med produktet. SĂ„ det mĂ„ vĂŠre andre faktorer som teller for volum pĂ„ salgđŸ€” for min del har jeg fokus mot Barcode😎 sĂ„ blir det spennende Ă„ se om det kommer fler design win fĂžr Barcode😉
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:21 3140

Du nevner faktorer som teller for volum pÄ salg. Det blir neppe Barcode, det har Isaksen ja ogsÄ alt kommentert helt klart. Ved Barcode kan vi bare hÄpe pÄ at Polight klarer Ä fÄ en levelig pris for sin superlense. Minst 50 kroner per stykk mener nÄ jeg. Og ikke som ved Xiaomi, prisen til en HALV pÞlse.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:25 3139

Jeg tror at dette produktet er sÄ avansert og dyrt at markedet mÄ ta det i mot. SÄ langt er det knallgode omtaler, men om foreldre er villig til Ä betale sÄ mye penger for en slik klokke, gjenstÄr det Ä se. Det er AAAALT for tidlig Ä si noe om klokka er en flopp eller ei!!

NÄr det er sagt har jeg personlig tro pÄ dette produktet, og hvorfor skulle ikke barn ha det beste og dyreste som sikrer pÄ best mulig mÄte?? Er som et alarmselskap: noen er billige og noen er dyre, men hvem gjÞr den beste jobben nÄr fÞrst uhellet er ute.

NĂ„r barnet forsvinner, har havnet i en elv, trenger hjelp eller bare vil snakke, handler det om teknologi og hvor raskt og presist fĂ„r det hjelp. Dette kan det ikke settes en prislapp pĂ„ og jeg tror kinesiske foreldere, tilogmed foreldre i Norge er villig til Ă„ betale for en slik klokke. Men de mĂ„ forstĂ„ behovet, der er nok kineserene lengre fremmeđŸ‘đŸŒ
Redigert 25.02.2020 kl 18:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:31 3130

Humaneye, du er en grei og oppriktig fyr virker det som. Er du begeistret, eller tilfreds med salgstallene sÄ langt? Det kinesiske jul har tross Corona virus vÊrt i denne siste seks ukers fasen siden klokken ble sluppet pÄ markedet. Et Êrlig svar takk.
PS: Ikke glem en aspekt til i din vurdering. Om seks, senest om ni mÄneder sÄ er denne liksom nye smartwatch avleggs, en gammel sak liksom. SÄ fort gÄr det ja tydeligvis i denne fullstendig perverterte teknologiserte verden vi lever i. SÄ alt for mye tid for Ä vente Ä se for hverken du, jeg, Xiaomi eller Polight i denne sammenheng.
Redigert 25.02.2020 kl 18:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
SoriaMoria
25.02.2020 kl 19:02 3114

Det ble vel allerede i Q2 antatt et salgstall pÄ 300 000 som utgangspunkt for denne (disse) klokken(e). Hvis det noen har regnet ut her om 15 000 linser for 250 000 kr stemmer kan vi kanskje anta et salg pÄ 15000 i mÄneden i tillegg til de allerede 100 000 linsene. I lÞpet av et Är blir det i underkant av 300 000 klokker. SÄ hvis vi skal bli skuffet mÄ det vÊre pga forventninger skapt pÄ dette forumet. Jeg hÄper selvsagt at klokkene selger mye mer enn dette, men jeg er investert her fordi jeg tror Polights teknologi om 2 Är kommer til Ä befinne seg i et stort antall produkter, inkludert smarttelefoner.
Dubois
25.02.2020 kl 19:12 3085

Corona viruset legger selvfÞlgelig en demper pÄ salget, mobilsalget i kina er ned 37% i januar og det forventes verre etterspÞrsel i februar. Men det er ogsÄ kun en kortsiktig effekt.
Myrabakk
25.02.2020 kl 19:16 3111

Denne bestillingen gjÞr meg skikkelig nysgjerrig pÄ hva som rÞrer seg i Xiaomi!
Hvorfor bestiller de ca 15.000 linser nÄ? Det er vel ikke mulig at de kan nÊrme seg utsolgt med de fÞrste de bestilte, litt over 100k? Da er i alle fall omtrent 15.000 veldig lite Ä etterbestille, men heldigvis nok til Ä bÞrsmeldes. (Kanskje nÄr det er over 10% av omsetningen?)

Da dukker det opp nye spÞrsmÄl. MÄ Xiaomi bruke alle linsene de bestiller til disse to klokkene, eller kan de bruke linsene i prÞve- eller lanseringsproduksjoner pÄ andre produkter? Jeg sitter med en magefÞlelse av at noe er pÄ gang.

Polight fikk ikke melde at Xiaomi var den fÞrste kunden, og vi pÄ forum antok da at det kunne komme mer. Da kom plutselig Xun, uten varsel om forhÄndsbestilte linser. NÄ gÄr altsÄ Polight ut med et kronebelÞp i stedet for antall. Noen vil holde antall linser hemmelig, og det er neppe Polight. De vil vise til mengde som er solgt. Det sÄ vi i q4-rapporten og bÞrsmeldingene fÞr jul. Vi har enda ikke hÞrt eksakt pris per linse, da dette skal variere etter bestillingens stÞrrelse osv... det eneste vi vet er et anslag pÄ noe under 2 dollar.

Er det kommet flere smÄbestillinger etter lansering? Det vet vi vel heller ikke, siden fjorÄrets omsetning ikke nÞdvendigvis er synonym med det de har solgt linser for til Xiaomi. Noe av omsetningen i fjor var til en del andre aktÞrer ogsÄ.

Det kan hende jeg overspekulerer, men det fÞles som om noe er i gjÊre. Hvorfor vil for eksempel ikke Xiaomi si noe om salg (kjÞp av linser)? Stort salg trekker enda flere kjÞpere, dersom jeg har forstÄtt bedriftsÞkonomi riktig... Nei, dette blir spennende, og jeg skal ikke selge en aksje!
Kraamz
25.02.2020 kl 20:12 3031

Er det noen andre enn meg som syntest det er rart at det er flere smartphone OEM's med registrerte patenter i slutten av 2019 som ikke har planer om Ă„ lansere Smartphone med TLens? Jeg tror personlig at Smartphone er rett rundt hjĂžrnet med bla AF selfiecam og Fingerprint lense(Onepluss).... Tanker??
Myrabakk
25.02.2020 kl 20:14 3033

Jeg er ogsÄ forundret over aksjekursens utvikling. Det er helt utrolig at kursen ikke er hÞyere enn den er i dag.

Dagen fÞr fÞrste designwin var kursen 43,6 kr. I dag er den 13,4 kr hÞyere. Det utgjÞr kun 30,7% Þkning. Og det etter 2 designwins pÄ kort tid og teknologiaksept i verdens 4.stÞrste mobilprodusent!

NÄ blir det dypdykk i patentjungelen igjen. Jeg har brukt mange timer, og jeg finner ikke Xiaomi- eller Xun-klokkene. Dersom vi kan finne disse skal vi klare Ä nÞste videre pÄ andre produkter ogsÄ. Finner vi flere Xiaomi-patenter med relativt nytt patent er jeg ganske sÄ sikker pÄ at noe mer skjer raskt. Jeg vil svÊrt gjerne finne flere klokkepatenter for bÄde barn og voksen, i tillegg til mobilpatenter, fÞr produktene blir lansert! Da skal jeg bytte ut de aller siste aksjene jeg har andre steder med Polight, og gÄr all-in! Jeg mistenker at de ikke bruker beskrivelsen Tlens/Polight/piezoelectric/polymer++++ i sin beskrivelse, eventuelt av patentoversettelsene ikke oversetter dette riktig fra kinesisk til engelsk. Noen som har tips?

MBR
25.02.2020 kl 20:15 3037

Tja, lansering av et nytt produkt i et marked xiaomi ikke var en del av tar tid selv i Kina, nÄr det attpÄtil skjer samtidig med Corona tar det enda mere tid. Etterhvert som markedsandelene blir stÞrre vil sikkert disse barneklokkene utgjÞre en fin inntekt pÄ toppen av alle andre produkter i flere Är fremover. FÄr hÄpe de markedsfÞrer produktet pÄ nytt etter Corona har gÄtt tilbake.Her er en annmeldelse jeg leste hvor man sier at dette er fÞrste utfordrer til markedslederen Imoo
https://avidgen.com/3339/tech-news/hardware/xiaomi-released-smartwatch-for-children-to-compete-with-imoo/
Slettet bruker
25.02.2020 kl 20:16 3047

BÄde enig og uenig. Jeg vil ikke bedÞmme salget etter sÄ kort tid. Ingen av oss sitter med noen fasit pÄ bestillinger av klokke, strategi til Xiaomi osv. Det blir bare spekulasjoner. Men ja, skulle selvfÞlgelig hatt 250.000 TLens bestilt i dag, men gidder ikke Ä lage full storm for noe jeg ikke har noe grunnlag for Ä si. Tiden vil vise.. Det jeg ble skuffa over i dag er at det meldes sÄ lave ordre, men det kan vÊre at det er regler de mÄ forholde seg til.

SĂ„ mye styr for en linse i en klokke?? 😂 Neppe tilfeldig at TLens er i et produkt og flere vil det komme!
Redigert 25.02.2020 kl 20:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Myrabakk
25.02.2020 kl 20:18 3046

Jeg er inne pÄ samme tanke, ja. I gÄr fant jeg patent fra LG pÄ lavtbyggende kameramodul. Det nevnes i patentet at den er perfekt for Ä redusere byggehÞyden pÄ kamera, og at den passer med pÄ polymerlinser (Tlens) og flytende linser, og mere.

Dette kan passe bÄde i fingerpring, underscreenkamera og selfiecam.
Kraamz
25.02.2020 kl 20:18 3053

1. An electronic device with an under-screen fingerprint recognition module is characterized in that it includes a touch screen and a fingerprint recognition module provided under the touch screen. The fingerprint recognition module includes a camera and the camera. A tunable lens module capable of adjusting a focal length according to a voltage input thereto.


https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/068942283/publication/CN209860960U?q=Tlens

Se pÄ bildene! Datert desember 2019!
Onepluss...

Har vi glemt hvorfor denne aksjen er sÄ spennende?

Denne linsen er en unik sak for flere aplikasjoner🙂

Rickjay
25.02.2020 kl 20:20 3053

Nederst i dagens bĂžrsmelding kan man lese

"About XUN

XUN is one of XiaomiÂŽs eco-chain companies, focus on children-related products,
and the current products are mainly children's smartwatches.

For more information, please visit: www.xunkids.com"

For meg er det da Äpenbart at det er Xun som bestilt disse ekstra linsene og ikke Xiaomi. Xiaomi har mest sannsynlig bestilt mesteparten av det som ble shippet fÞrst, og Xun med mer usikkerhet rundt sitt produkt har bestilt et fÄtal. NÄ trengte de mer :)
2211
25.02.2020 kl 20:25 2986

Myrbakk det er ganske greit oppsummert i denne artikkelen 😉 jeg er enig med deg, fort Ă„ overanalysere 😅

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2020/02/25/7500804/ny-linseordre-for-polight
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kraamz
25.02.2020 kl 20:39 2950

Jeg tror at dette ogsÄ kan bli en realitet med Tlens!
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Myrabakk
25.02.2020 kl 20:39 2947

Har ikke tilgang til den artikkelen. Ser den er lagt ut for en halvtime siden.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
2211
25.02.2020 kl 20:43 2939

Klippet det viktigste.

«Vet du hvordan salget av de to smartklokkene gÄr?
– So fare so good, er det eneste vi har fĂ„tt vite. Coronaviruset har gjort situasjonen krevende i Kina, og de fleste vi har kontakt med der jobber fra sine hjemmekontorer, sier Isaksen, og legger til:
– Smartklokkene er nye pĂ„ markedet. Det har imidlertid kommet noen brukerundersĂžkelser, og de har gitt klokkene en bra score.
IfÞlge Isaksen er ikke poLights produksjon av linsen pÄvirket av viruset som er i ferd med Ä spre seg til stadig flere land.
– VĂ„r produksjon ligger i Horten, Italia og Taiwan, og den er ikke pĂ„virket av coronaviruset. Det er likevel usikkerhet rundt hvordan resten av produksjonskjeden for disse klokkene blir pĂ„virket av viruset. Produksjonen av klokkene skjer jo i Kina.»
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 20:54 2903

Polight sin produksjon ligger i Italia og klokkene blir produsert i Kina. Klart at de er helt upÄvirket av Corona viruset. Uffameg, nesten like morsom som dagens bÞrsmelding disse uttalelser.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 20:57 2894

Enkelte omrÄder i Nord Italia er nÄ i ferd med Ä stenges ned. Hvor i Italia er polLight lokalisert?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 21:13 2846

Men man mÄ nesten stole pÄ hva Isaksen sier.

Det er ikke en selvfÞlge at de er veldig pÄvirket selv om noen omrÄder i landene er det. Har man ikke nerver til Ä sitte med denne aksjen nÄ i virusfrykten er min sterkeste anbefaling Ä selge den, ogsÄ fÄr man se om man fÄr kjÞpt seg inn pÄ et akseptabelt nivÄ om noen mÄneder. Jeg tror det ligger sÄ mye godt i vente at jeg ikke selger. Med eller uten virus..


Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 21:20 2824

Prisingen av selskapet tilsier (etter mitt skjÞnn) at det nÄ bÞr komme betydelige kontrakter i tiden som kommer. Selskapet brenner kapital, sÄ hvis de nÄ ikke fÄr betydelige inntekter, sÄ kan jeg vanskelig se at det ikke gÄr mot en ny emisjon. Amerikanske 2, 10 og 30 Ärsrente er nÄ pÄ rekordlave nivÄer, noe som kan vÊre en indikasjon pÄ at det kanskje ikke blir like lett Ä hente ny kapital med denne typen risikoprofil i tiden som kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 21:26 2817

Vi har ikke annet Ă„ gjĂžre enn Ă„ se hva som skjer. Selskapet har kapital en stund til. Er denne teknologien det den utgir seg for Ă„ vĂŠre er det alltid en lĂžsning. Jeg bekymrer meg ikke sĂ„ mye🙈

Slik du stiller deg til situasjonen Matusalem, anbefaler jeg deg Ă„ selge aksjene dine i Plt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rojan
25.02.2020 kl 21:33 2789

Synes du er litt negativ i dag onuk.
Jeg velger Ä se pÄ mulighetene fremover og ikke fokusere sÄ veldig pÄ at det ikke har kommet noen store ordre enda.
Jeg hÄper litt pÄ at dette nivÄet holder seg noen dager til, sÄ rekker jeg kanskje Ä fÄ fylt pÄ litt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
edvin
25.02.2020 kl 21:37 2765

Selskapet hvor jeg jobber har ogsÄ fabrikker i Kina, vi har selvsagt gjort forebyggende tiltak men produksjonen gÄr som normalt.

NÄ ble det plutselig mye virus pÄ denne seriÞse PLT trÄden ogsÄ, og jammen har vi ogsÄ fÄtt noen andre «virus» ogsÄ, som har dukket opp pÄ andre trÄder ogsÄ....

Jeg sitter forÞvrig bomstille med min beholdning av aksjer, her mÄ man evne Ä se LITT lenger, slik topp 50 gjÞr - de Þker.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
2211
25.02.2020 kl 21:39 2755

Vet du ikke att investinor stĂ„r klar med penger om det trengs😉


https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/02/20/7499649/investinor-tjente-221-7-millioner-i-2019-og-har-urealisert-gevinst-pa-over-150-millioner-i-2020


«Og vi har rundt én milliard i tilgjengelig kapital, sier Eidesmo.
Av de 4,2 milliardene som er skutt inn i fondet er verdiene nÄ 4,15 milliarder kroner, men justeres det for utbetaling av utbytte og skatt pÄ 167,9 millioner, er den akkumulerte verdiskapningen pÄ 121,9 millioner siden oppstart.
– Fokuset vĂ„rt for 2020 blir og jobbe med verdiskapning i vĂ„re portefĂžljeselskaper, og bruke ressurser der vi mener det er viktig og riktig, sier han.
For portefĂžljen skal ifĂžlge Eidesmo inneholde flere gull-selskaper.
– NĂ„ mĂ„ vi bruke tid pĂ„ Ă„ fĂ„ ut store verdier i dagens portefĂžlje.
Og selv om Investinor har mye tĂžrt krutt forventer ikke toppsjefen Ă„ gjĂžre mange nye investeringer i 2020.
– Fokus er Ă„ bygge verdier, og eventuelt gjĂžre tilleggsinvesteringer i selskaper vi allerede er i, sier han.»
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 21:44 2738

Gjentar spÞrsmÄlet: ... Noen som vet hvor polLight har virksomhet i Italia?
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rojan
25.02.2020 kl 21:49 2728

Skulle det bli behov for mer kapital sÄ er det ikke sÄ usannsynlig at poLight sin stÞrste aksjonÊr vil gÄ inn med mer. De har 1 milliard i tÞrt krutt og planlegger ikke nye investeringer. Men hinter om at reinvestering i selskaper i portefÞljen er aktuelt.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/02/20/7499649/investinor-tjente-221-7-millioner-i-2019-og-har-urealisert-gevinst-pa-over-150-millioner-i-2020
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
edvin
25.02.2020 kl 21:59 2709

Svar fra Øyvind Isachsen:
Hei. Takk for melding. Vi er hos ST utenfor Millano. Vi har ikke hatt noen problemer
Mvh Øyvind
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 22:06 2680

Sorry hvis jeg virker noe negativ i dag. Men dagens "latterlige" bĂžrsmelding fikk ikke meg til Ă„ le.
Og bare til info sÄ er Milano maksimal 100 km unna den stengte del av Italia, hvis det er noe trÞst da. I gÄr sÄ jeg en reportasje hvor supermarkedet i Mailand var rensket for alt som heter matvarer. SÄ helt normale tilstander var det ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 22:13 2659

Milano! Episenteret for coronautbruddet i Italia ligger jo i omrÄdet rundt Milano. En rekke mindre byer rundt Milano er stengt ned, mens Milano begynner Ä minne mer og mer om en spÞkelsesby i fÞlge diverse media.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 22:25 2634

Tror vi roer dette viruset. VÊr sÄ snill Ä heller lag en trÄd Ä diskutere det. Det blir sÄ mye gjentakelser..

Som sagt. Er du redd for virus er det usikkerheter stort sett over alt pÄ bÞrs. Da kan jo vi legge ned trÄdene, selge aksjene og gÄ i dvale..
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
2211
25.02.2020 kl 22:36 2614

Alle aksjonĂŠrer med litt lenger perspektiv driter i sykdom og virus og dĂžd. Er du kortsiktig mĂ„ du selvfĂžlgelig tenke pĂ„ hva dette viruset kan gjĂžre med kursen fra dag til dag. Men du mĂ„ jo ogsĂ„ tenke pĂ„ hvordan kursen vil bli pĂ„virket av nyheter om design win 😉 som kan komme nĂ„r som helst det kan til og med komme overraskende pĂ„ polight. Tror xun var nettop det en overraskelse for polight😎
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 23:06 2545

Ok, men greit Ä fÄ stadfestet at virksomheten til polLight i Italia er plassert i episenteret for coronautbruddet i landet.

... Ellers er det interessant at Eqinor i lĂžpet av kvelden har beordret alle ansatte som nylig har vĂŠrt innom Italia og Kina om Ă„ holde seg borte fra jobb de nesten 14 dagene.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rojan
25.02.2020 kl 23:12 2528

Da er det stadfestet.

Veldig interessant.
Redigert 20.01.2021 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare