NAS - Ved et bud på NAS har ledelse fullstendig taushetsplikt.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Jo2Ok6/norwegian-sjefen-haaper-aa-lande-max-erstatning-foer-nyttaar
Før nyttår håpet Geir Karlsen (Norwegian sjefen 2019) å lande Max-erstatning.
Erstatningsavtalen med Boeing skulle være på plass før nyttår, men dessverre kom den aldri i 2019.
Tvert imot, da Jakob Schram tok formelt over som sjef for det norske lavprisflyselskapet ble det kjent at Max-fly ikke skulle brukes før etter midten av 2020. Dette medførte til enda mer komplikasjoner rundt prosessen om en erstatningsavtale. På dette tidspunktet estimerte noen analytikere at Nas kunne få rundt 3 milliarder kroner i kompensasjon.
https://www.dn.no/luftfart/analytiker-tror-norwegian-kan-fa-29-mrd-i-kompensasjon-fra-boeing/2-1-730911
Siden har eventuelle kompensasjoner blitt forflyttet til ubestemt tid.
I mellomtiden har ledelsen kansellert reparasjonsemisjonen som kunne har gitt selskapet ekstra likviditet og eventuelt ekstra gevinst til småaksjonærer.
Kvartal rapport 4: Net loss: NOK 1,609 million in 2019.
https://newsweb.oslobors.no/message/495214
Manglende informasjon fra ledelsen medfører at flere aksjonærer velger å forlate selskapet. Siden Q-4 har kursen falt til 36 fra 42 kroner.
Likevel fortsetter ledelsen å være ekstremt stille. Kun nødvendig informasjon filtreres ut i offentlighet.
Derfor mener jeg at det foregår forhandlinger i kulissene om bud på Norwegian Air Shuttle. Kompensasjoner vil nok være verdt over 3,5-4 milliarder om Max-flyene er tilbake i midten 2020. Dette må tas i betraktning ved eventuelt kjøp.
Med dagens verdi på 6 milliarder og Max erstatning på 4 milliarder; vil nas være verdt mer enn 10 milliarder.
Derfor mener jeg at med et bud på 180-200 kroner per aksje vil Nas snart bli oppkjøpt! Men av hvilket selskap?
Før nyttår håpet Geir Karlsen (Norwegian sjefen 2019) å lande Max-erstatning.
Erstatningsavtalen med Boeing skulle være på plass før nyttår, men dessverre kom den aldri i 2019.
Tvert imot, da Jakob Schram tok formelt over som sjef for det norske lavprisflyselskapet ble det kjent at Max-fly ikke skulle brukes før etter midten av 2020. Dette medførte til enda mer komplikasjoner rundt prosessen om en erstatningsavtale. På dette tidspunktet estimerte noen analytikere at Nas kunne få rundt 3 milliarder kroner i kompensasjon.
https://www.dn.no/luftfart/analytiker-tror-norwegian-kan-fa-29-mrd-i-kompensasjon-fra-boeing/2-1-730911
Siden har eventuelle kompensasjoner blitt forflyttet til ubestemt tid.
I mellomtiden har ledelsen kansellert reparasjonsemisjonen som kunne har gitt selskapet ekstra likviditet og eventuelt ekstra gevinst til småaksjonærer.
Kvartal rapport 4: Net loss: NOK 1,609 million in 2019.
https://newsweb.oslobors.no/message/495214
Manglende informasjon fra ledelsen medfører at flere aksjonærer velger å forlate selskapet. Siden Q-4 har kursen falt til 36 fra 42 kroner.
Likevel fortsetter ledelsen å være ekstremt stille. Kun nødvendig informasjon filtreres ut i offentlighet.
Derfor mener jeg at det foregår forhandlinger i kulissene om bud på Norwegian Air Shuttle. Kompensasjoner vil nok være verdt over 3,5-4 milliarder om Max-flyene er tilbake i midten 2020. Dette må tas i betraktning ved eventuelt kjøp.
Med dagens verdi på 6 milliarder og Max erstatning på 4 milliarder; vil nas være verdt mer enn 10 milliarder.
Derfor mener jeg at med et bud på 180-200 kroner per aksje vil Nas snart bli oppkjøpt! Men av hvilket selskap?
Redigert 21.01.2021 kl 06:00
Du må logge inn for å svare
stud_trd
25.02.2020 kl 10:50
1543
Denne Corona frykten er jo blåst helt ut av proporsjoner, og jeg skjønner ikke hvorfor frykten skal være så stor. I Norge dør 800 i snitt av influensa pr. år. Tar man det antallet og bruker 5 millioner som befolkningstall, vil tilsvarende influensa kreve 240000 døde kinesere. Har Corona viruset passert 3000 dødsfall på verdensbasis enda ? Bare spør.
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 10:51
1533
Det har vært flere beilere de siste årene, og restruktureringen av selskapet er nesten ferdig. En uventet virus krise og svak ledelse i NAS gir en gyllen kjøpsmulighet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
pingulino
25.02.2020 kl 11:03
1418
Nå begynner det å nærme seg komisk. 8% ned allerede i dag og all time low så det holder. Tror vi får se både 27, 26 og kanskje til og med 25-tallet i løpet av dagen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Kantarell
25.02.2020 kl 11:14
1347
Helt enig, når er det på tid å last opp folkens!
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 11:25
1292
Når skal JS gi markedet noen betryggende ord? Hvorfor ber de ikke om forskudd fra Boeing? Markedet skyr ofte usikkerhet mer en dårlige nyheter.
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Epona
25.02.2020 kl 11:35
1220
Har NAS taushetsplikt nå?
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
pingulino
25.02.2020 kl 11:37
1196
Nå kollapser det helt her. Nede på 26,60 nå!
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Epona
25.02.2020 kl 11:41
1161
Hvir ble det av kapteinen? Han er vel den siste som skal forlate trådskuta, - er’n helt i sjokk eller helt virusinfisert?
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
Littoptimist
25.02.2020 kl 17:29
991
Liten gladnyhet mitt oppi alt
https://www.mynewsdesk.com/se/trustly/pressreleases/samarbete-mellan-trustly-och-norwegian-air-laater-dig-betala-resan-direkt-fraan-ditt-bankkonto-2975665
https://www.mynewsdesk.com/se/trustly/pressreleases/samarbete-mellan-trustly-och-norwegian-air-laater-dig-betala-resan-direkt-fraan-ditt-bankkonto-2975665
Redigert 20.01.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare