Hvilke aksjer vil du eie nå og hvilke vil du ikke.

focuss
FINANS 27.02.2020 kl 12:53 2353

Hvor ille kan konsekvensen av Corona viruset bli? Min erfaring er at når ting går galt så går det gjerne så galt at børsaktørene ikke har klart forestille seg det.
Kan du nevne en to-tre aksjer du ønsker å eie nå og to -tre du ikke vil eie.
Redigert 20.01.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 13:03 2319

Tomra er i mine øyne et godt valg å eie. DNO er ett selskap som alltid har problemer og som jeg vil holde på armslengs avstand.
Aramis
27.02.2020 kl 13:05 2305


Når massepsykosen rår, er det egentlig ingen aksjer som er noe å ha.
Det som skjer er et interessant studie av menneskenaturen. Når panikken rår, mister vi hodet. Og det er det som skjer nå. Jeg er dessverre av den typen som tror at det finnes grenser for hvor galt det kan gå, og har tapt mye på det. Når jeg regner med at nå får det være nok, er det aldri det. Folk drives av primitive instinkter, og det bør man få inn i hodet fortest mulig - også i politikken!
Londonmannen
27.02.2020 kl 13:25 2265

Ja, det rr jo et interessant spørsmål. Frykt og usikkerhet er jo som gift for aksjemarkedet og sant og si så tror jeg ikke vi har sett det verste ennå. Når Coronabiruset begynner å bre seg utover i Europa og antall døde europeere begynner å stige, så er der nok overveiende sannsynlig at langt flere vil begynne å få panikk. Å tro at denne utviklingen ikke vil ramme aksjemarkedet vil være naivt. Det kan således bli en blodrød vår i aksjemarkedet.

Følgelig har jeg tatt mine forhåndsregler og redusert min eksponering, inkludert noe PHO. PHO kom med en meget god presentasjon og fremtiden til PHO er meget lys og optimistisk. Men jeg tror ikke PHO heller vil unnslippe den økende panikken vi må ser i aksjemarkedet. Dog har jeg valgt å beholde mesteparten av mine PHO aksjer. Men i den grad jeg skulle kjøpt noe i dette klimaet, så måtte det blitt OBX Bear.

Lykke til!
Slettet bruker
27.02.2020 kl 13:28 2240

Abcourt Mines er mitt valg. :-)
focuss
27.02.2020 kl 13:38 2207

LM
Det tror jeg du gjør klokt i. P/E=60 i et bullmarked kan fort bli P/E=10 i et fryktmarked. Har Spetalen solgt PHO?. Ikke vet jeg, men har han gjort det er det ikke på grunn av PHO, men på grunn av Corona. Selv har jeg akkumulert cash. Cashen skal brukes til mer PHO når tiden er inne og en BMW 335i til å ta meg hjem fra Spania. En sekser med 306 hk får holde. Har riktignok lyst på en M6 med V8 med 650 hk men det blir for dumt.
Slettet bruker
02.03.2020 kl 16:56 1980

Solgte meg ut av alt jeg eide inkl. PHO og inn med OSEBX Bear når Corona begynte å spre seg for alvor utenfor Kina, og spesielt i Europa sist mandag.
Kjøpte noen få PHO (15,9k) i dag bare for ikke å stå helt utenfor på snitt 78,25.
Nå er det bare å følge med på hvor mye viruset sprer seg, og hvilke tiltak som blir satt i verk, og hvilke følger dette får for finansmarkedet.
Jeg skal bredt inn i PHO igjen, men ikke fullt så mye som jeg hadde på det meste i fjor høst (112k).
Truseskvetteren
02.03.2020 kl 17:07 1950

Fjordkraft og Sparebanken Vest har vært kjekk å ha nå i nedgangen. Synes DNB har fallt for mye. Derimot har det vært kjedelig å eie Equinor. Jeg kjøpte mer på 140,- og må rett og slett bare lukke øynene.
suspekt
02.03.2020 kl 17:31 1878

Har god erfaring med gjensidige, de leverer varene uansett, og det er det som tilslutt betyr noe. Så kommer snart utbytte på over 12kr, vanligvis stiger den i etterkant. Andre selskap vet en knapt om de overlever, det gir dårlig nattesøvn. Lykke til med valget uansett
Slettet bruker
03.03.2020 kl 11:01 1725

Den elleville oppgangen i USA går, og kanskje et par dager til, tror jeg er siste krampetrkning før en jevn og langvarig nedgang i finansmarkedene inntrffer.
Lettelsene fra sentralbankene varer bare kort tid før nedganen i markedet fortsetter etter 10 år med oppgang på børsene YoY.
Pho kan være en av få aksjer som ikke blir særlig berørt.
De tiltakene som er satt i verk i f t viruset vil ha negativ innvirkning på de fleste sektorer i minst 2 kvartaler, sannsynligvis flere, og hvis viruset virkelig begynner å spre seg, så blir det ikke morsomt å sitte long i de fleste aksjer.
De som kjøper på topp nå, vil snart begynne å tape penger.
rockpus
03.03.2020 kl 11:26 1696

Oppgang Kommer:

Her er jeg helt enig med deg!
Selv solgte jeg alt av aksjer i god tid før Corona skapte panikk.
Nå ser vi fenomenet der mange er redd for å gå glipp av rekylen. Det vi ser nå er nok en svært kortvarig rekyl..
Scooby Doo
03.03.2020 kl 11:52 1657

Det tror jeg dessverre du har rett i. Alle er redde for å gå glipp av rekylen, samtidig er det ikke kommet èn eneste positiv melding fra næringslivet den siste uken. Bare vent til stimuli pakkene er brukt opp og vestlige selskaper begynner å varsle kraftige fall. Etter dem vil de mindre leverandørene begynne å varsle etc. etc.

Akkurat nå, 50% i aksjer og 50% tørt krutt. Better safe than sorry..