Vow !!!!!!!! Verden går av hengslene.

bålfreak
VOW 27.02.2020 kl 20:48 8560

Verden går av hengslene for et influensavirus med dødelighet på kanskje 0,4%.
Dersom kineserne ikke hadde satt igang sine ekstraordinære tiltak ville hele greia vært et eneste stort gjesp
Nå skal verdens ledere kappes om å å iverksette drastiske tiltak.

Vil verdens aksjemarkeder gå til helvete .........., pga grunn av dette nærmest harmløse viruset............., jeg tror ikke det.
Vil Vow gå til helvete pga av dette......, jeg tror ikke det.
Er det lurt å kjøpe Vow nå .........., ja jeg tror det.

Vil i det hele tatt Vow bli berørt av viruset........., nei tror ikke det. Badin kan selvfølgelig bli smittet og hoste litt...., og jeg kan også komme til å hoste litt.
Det blir tøffe greier altså......
Ja,ja sånn går no dagan......
Jeg får si som Bør Børson : "Æ har pæng". .........og jeg har tenkt å kjøpe fler Vow aksjer.
Så da er det bare å selge aksjene billig gutter.........., det blir fine greier.
Ha en fin kveld!
Redigert 20.01.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.02.2020 kl 08:46 6571

Greit, BF. Vi har alle våre tilnærminger.

Skjønner hva du mener, men er selv ikke enig i alle de 3 mulighetene dine.
-Sitte gjennom: Tape massevis av peng for deretter håpe å få dem tilbake. Da må man ha nerver av stål!
- Joda, på sikt skjer nok det (tilbake). Da etter mitt syn bedre å ha kommet seg ut på et høyt nivå for å kjøpe seg inn langt lavere.
- Øke eksponeringen: Smumle saker - og man KAN risikere å brekke nakken på det (ref han kjøperen i NAS her om dagen....).

Har vært med på de siste 2-3 krakkene. På det første var jeg helt fersk og jeg skjønte ikke noe.
På det siste varslet jeg faktisk om det egen tåd) kvelden før de første smellene kom. Var ute.

Når det først setter i gang og man TROR at kursene har falt "forholdsvis mye" - ja da blir man etter hvert overrasket hvor mye billigere alt etter hvert blir! Husk børsen har vel steget sammenhengende i >10 år! Ikke normalt! Korona KAN være en utløsende faktor denne gangen - man får bare se hvor lenge det pågår!

Hilsen Hammers
Redigert 28.02.2020 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2020 kl 00:29 6813

Veldig enig TS
bålfreak
28.02.2020 kl 00:16 6844

Innlegget mitt er ikke usaklig, men litt sarkastisk kanskje. Jeg harselerer litt med frykten som har tatt helt overhånd. Jeg også forstår at det er tiltakene som iverksettes som er skadelige for økonomien.

Sannsynligheten for at viruset er av kortvarig karakter er meget høy jfr tidligere virusutbrudd.

De som kjøper aksjer de nærmeste dagene vil etter alle solemerker ha gjort en god investering i et litt lengre perspektiv.

Det er tre strategier som fungerer i kriser vi nå opplever.

1 Sitte rolig igjennom krisen ( man bør da ikke være belånt.)

2 Selge raskt, ta tap eller gevinst og hoppe av markedet.. Være tålmodig og vente..., «The sitting and waiting strategy «for deretter å kjøpe seg inn igjen når tiden er «inne»

3 Shorte eller bruke instrumenter som f.eks salgsopsjoner eller andre derivater. Dette er krevende og befattet med meget høy risiko.

Jeg har ikke sagt noe om akkurat når jeg skal kjøpe Vow aksjer, men min strategi er å kjøpe når frykten herjer.

Vow aksjen har allerede falt uforholdsmessig mye. Det er min subjektive oppfatning. Da gir jeg blaffen i hva andre måtte mene om det.
Redigert 28.02.2020 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 23:36 6988

Muren has stopper ikke meksikanere, men er tydeligvis veldig effektiv mot virus. :)
Hammers
27.02.2020 kl 23:30 7037

Usaklig innlegg!
Som før sagt - det er ikke antall smittede og døde som er problemet. Det er det de forebyggende tiltakene som er.

Eks;
Kina er nå et "stengt land". Bedrifter som er avhengig av f.eks produksjonsdeler derfra vil heretter få problemer med å få tak i dem.
Korona er så langt i sin startfase - og problemene kan fort vare i lengre tid.
Hvis f.eks VOW eller underleverandører er avhenging av en "plastdings" fra Kina - så kommer den ikke. Alt stanser opp! DET er problemet!

Selv mener jeg det beste nå er å ha tørt krutt i lomma - og det er MYE som kan bli LANGT billigere framover.
Dagens PANIKK i USA bærer bud om det (.......og DER er det fortsatt ikke meldt om noen smittede).
Den Mektige Trump har stanset viruset på grensa.....🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers
Redigert 27.02.2020 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 22:09 7205

Enig med deg.