AXA - Litt dialog med ledelsen og anna knæsk

Slettet bruker
AXA 28.02.2020 kl 14:57 8791

Artig å se at SS er 2 kr fra min spådom, som jeg enda har tru på. Idiotien min er at jeg ikke gjorde som jeg har spådd, nemlig børsuro som alle måtte forstå at kom.
AXA har jeg spådd i 10 kr, lenge, og vi var 2 kr unna i dag. Heldigvis stiger den 1 kr fra bunnen.
Dveler ikke mer med det!

(innhold fjernet pga jeg ikke lengre vil dele noe mer, før noen tar et oppgjør med enkeltpersoner i denne tråd )

Tråd låses da den har utspilt sin misjon når den spammes ned av folk som skiver uten substans, og bare er bitter for sine tap i aksjemarkedet.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 06:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:01 3192

SS
Mener du virkelig at det vil gå dårlig med oss vanlige aksjonærer så
lenge du nekter å dele "ei heller topp50 aksjelister" ??????????

Huff, huff.
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:05 3187

Slike tåpelige ting svarer jeg ikke på Huffa.

Jeg gidder ikke bidra med mer i disse trådene pga deg, ene og alene.

SS
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:07 3176

Huff, huff.
upsidedown
29.02.2020 kl 11:17 3163

Nå bør nok være nok. Skipssjefen har kommet med sine betraktninger basert på den informasjonen han har fått adgang til. Han har sin strategi i AXA og er tilsynelatende ærlig hvor han står. Hva er galt med det? Mener noen her at det er SS skyld at de har tapt penger? Bevares for et nivå!
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:40 3139

Tror nok at SS har klart å skape seg motgang I form av endel missfornøyde debatanter på forumet. Han har brukt en relativt ufin framtoning her tidligere. Så terskelen for å sabotere han tilbake er nok lav!

Så når SS nå skal være seriøs debatant, så svikter troverdigheten. Det er ikke værre en det.

Understreker at jeg ikke har noe personlige meninger om noen her på forumet. Aksjer har ingen føleser for deg. Men det er ofte omvendt. Vi har følelser for aksjene.

Aksjemarkedet er ofte den butikken folk løper ifra når det blir salg. Ser det igjen og igjen (saueflokken) i alt fra aksjeforum på Facebook til shareville, eller hva det nå enn heter.

Det ropes ulv, folk selger. Så kommer den voldsomme trangen til å rettferdiggjøre sine handlinger for at man tapte penger på sin investering ;)

Tder som nå handler om psykologi.

For axactor gjør det utmerket med to nye kontrakter denne uken, og med stor kapitalbase står de klare til og vokse videre med eller uten Corona.

Axactor har aldri vært bedre/sterkere eller hatt større inntekt

Lykke til !
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:48 3125

Ingen tvil om det Kvadro, men da er konklusjonen at det ikke har hensikt for meg å bruke mer tid på å dele det jeg kommer over. Tid er dyrebart, og da bruker jeg heller tiden på andre ting enn HO forumet.

SS
Slettet bruker
29.02.2020 kl 11:51 3118

SS har bidratt med så mye tull, der hans argumenter har svingt flere ganger daglig, og der han selvfølgelig også motsier sine egne innlegg for noen timer/dager siden, avhengig av hvilken posisjon han som trader har. Har derfor vært vanskelig å ta han seriøst.

Når det er sagt, slik er en traders hverdag, og vi som har fulgt SS ser at han virker ærlig mtp posisjon han er i.

Og SS, denne tråd er veldig god, stor takk også for du deler info. Som seriøs utgave trenger vi SS og takker for dine bidrag!👍

Oppfordrer derfor alle til å kutte ut personfokus, la den gode tråden leve, vi trenger alle god og saklig info.

Lykke til videre, AXA står foran en gedigen opptur, vi er i godt selskap med Norges rikeste mann, finanseliten og ledelse i selskapet som er fullastet med aksjer. AXA leverer som aldri før, har blitt en pengemaskin og har mye penger på bok til vekst. Bud a kr 22 ble ikke forkastet uten grunn, eiere og ledelse vet man her kan hente ut enda mer når EBITDA kommer til å øke enda mer i året som kommer.
Redigert 29.02.2020 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
go frankie
29.02.2020 kl 11:53 3124

Helt enig, nok er nok! La os fortsette denne tråden og ha en saklig diskusjon, hvorfor skal noe enkeltpersoner få ødelegge en god tråd?

Og som svar til tidligere innlegg, ja jeg er en av de små som fikk panikk... for meg var det mye penger som gikk tapt.
Når det er sagt syntes jeg det er mye god informasjon her som gjør meg usikker begge veier, jeg følger også selskapet og det er jo ikke tvil om at det utvikles godt.
At markedet er i en usikker periode er det heller ingen tvil om. Vi har situasjonen med Korona, reiselivet, transport, situasjonen som nå utvikler seg på grensen til Tyrkia og tilgang til produksjon over hele verden med mer som vil skape stor usikkerhet i tiden fremover er hevet over enhver tvil. Spørmålet er bare hvor lenge dette vil vedvare, og vi alle vet hvor fort ting kan snu og hvor raskt markedet løfter seg igjen. Om jeg sitter utenfor for lenge kan tapet bli større en den mulig oppgangen vi kan være med på. Jeg kjente for mye på panikken, det er sannheten for mitt tilfelle.

GF
Slettet bruker
29.02.2020 kl 12:00 3120

SS har stor tap per i dag. Han tok stor feil med å gå inn tungt i AXA tidligere.. neste uke narmer vi oss 10kr per aksje og støtte ligger ved ca. 7kr.. hvis panikken med corona fortsetter så børsene i USA kollapser 10-15% til og Oslo 20%.. det er smart å sitte med cash nå og vente litt til.. Da får man kjøpe aksjene på billigsalg :)
Slettet bruker
29.02.2020 kl 12:02 3117

Det er et tap for oss som har trua på Axa. Informasjon er viktig.
Slettet bruker
29.02.2020 kl 12:07 3332

Jeg driver et firma som har samarbeid med kinesiske fabrikker. Fikk epost nylig om at alle fabrikkene går som normalt i Kina igjen.

Kina har fått kontroll, da får nok de andre landene også kontroll på viruset.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
go frankie
29.02.2020 kl 12:20 3315

Kjæresten min jobber som prosjektleder for designere i et veldig stort europeisk selskap som produserer klær og sko i Kina, de sliter veldig med å få nok produksjon og ikke minst sjøtransport av produksjon til Europa. De er ikke i Skandinavia men i 40-50 land, også i midtøsten. Flere bedrifter har flyttet produksjon til Tyrkia for å i hele tatt kunne produsere til høstens/vinterens kolleksjoner. Det kommer nok helt an på hvilke marked en produserer varer i. Tenk på alle de store som produserer klær i Kina, det er kjempestore konsern over hele verden.

GF
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Takwe
29.02.2020 kl 12:31 3299

Jeg aksepterer det du skriver SS, men om caset er så innlysende så var det vel ikke smart av de store som har solgt å gjøre det. Jeg aner ikke hvordan dette går, men ofte er det opplagte det som gjør at man taper på børs. Det er uansett mange case å velge i på OB. Uansett, lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
upsidedown
29.02.2020 kl 12:55 3276

I aksjemarkedet diskonteres usikkerhet rask. Hvis det fundamentale er på plass overvinner grådigheten frykten mye raskere enn brorparten tror.

Snu på flisa. Hadde Corona slått til i USA først hadde vi fått en komplett meldtdown og mye større fall enn det vi har sett nå. Nå er mye av elendigheten priset inn. Gullet ramla fredag kveld mens olja gikk motsatt vei.

OPEC+ har kutt på agendaen og Russland er trolig mørnet tilstrekkelig til å spille på lag når se møtes.

USA signaliserer nye rentekutt som betyr at resten av verden må følge etter.

Alt i alt er det mange triggere som peker mot at aksjemarkedet er rett sted å være framover.

Jeg tror rett strategi er å kjøpe AXA mandag, men ha brukbart med cash for hånden om det går sydover noen dager til.

PS! Hvorfor er Skipssjefens papirtap i AXA så viktig for flere her. Jeg har fulgt AXA-trådene i flere år og SS har hatt mange flere gode vurderinger enn brorparten av forumsdeltagerne. Det er det som burde telle på et aksjeforum!
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
upsidedown
29.02.2020 kl 13:31 3234

Det er mange ulike årsaker for å selge seg ut av et selskap. Oppsiden i AXA er muligens begrenset siden alle regner med at JF kommer med bud snart og få tror det vil være mye over det hemmelige budet på 22. Derfor kan en flink aksjeplukker ha et annet selskap i kikkerten der oppsiden er mye større...
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Takwe
29.02.2020 kl 14:09 3193

SS, det er bra at du bidrar, men vær snill - ikke ta på deg offerrollen. Jeg selger fordi jeg tror AXA skal ned. Jeg må innrømme at jeg har tenkt som deg tidligere om at en større nedtur i aksjemarkedet, ytterligere 10%, ja da ser vi 10 kroner i AXA. Dette er ikke noe jeg dikter opp, det er du som tidligere har hatt tro på dette. Coronaviruset har i dag fått fotfeste i USA, dette tror jeg vil få store konsekvenser for inntjeningen til amerikanske selskap og til og med kan dra oss inn i et bjørnemarked og resesjon. Da hjelper ingen ting, da raser alt! I tillegg er det tekniske bilde for AXA helt håpløst. Dette er bakgrunnen for at jeg solgte på fredag. Jeg tror det var klokt i et lengre perspektiv😊
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 14:21 3170

Som nevnt tidligere i denne tråden, så er produksjonen oppe å går i Kina allerede !

Produksjonen er nå kommet i gang igjen.

https://www.dn.no/helse/koronaviruset/jotun/morten-fon/jotun-med-gratis-tilbud-til-koronaberorte-arbeidere/2-1-764597

Markedet snur raskere enn det mann skulle tru!


– Begge våre fabrikker i Kina har nå tilnærmet full produksjon. Aktivitetene på verftene er fremdeles god både i Kina og i Sør-Korea, sier Christian Espolin Johnson, kommunikasjonsdirektør i Jotun.

Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 14:24 3166

PMI tallene fra Kina er KATASTROFE! Neste uke blir full panikk på børsene og vi narmer oss 10kr i AXA og kanskje går under dette.. teknisk sett ser det veldig dårlig ut for AXA.. fallende trend ble brutt på stor volum.. vær forsiktig med denne aksjen nå.. bedre avvetne litt når vi er over corona paniken.. Og nå i FA utallte seg første analytiker fra Nordea som spår nå RESESJON etter at han sett PMI tall fra Kina... det blir masakren i neste uke...

Det er bedre å sette short i AXA enn kjøpe nå.. om en måned ligger vi langt under 10kr..

https://finansavisen.no/nyheter/makro/2020/02/29/7502667/nordea-strateg-spar-resesjon
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 15:28 3112

Jeg velger og tolke signalene som kommer ifra fabrikkene som positivt!. Hva analytikerne sier, spiller ingen rolle. De bommer like mye som alle andre (kanskje mer å)

Vi skal ikke kimse av et marked som snur (spesielt ikke Kina). Kursen i Axactor går opp lenge før de positive oppslagene kommer på Dn, FA, e24. Les gjennom linjene å fatt mot til å ta egene beslutninger

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
upsidedown
29.02.2020 kl 15:36 3099


Interessant artikkel i WSJ under headingen:

Fear Itself Is the Biggest Coronavirus Danger

Nær 80 000 døde vinteren 17/18 av «vanlig» flu i USA

Coronaviruset har krevd 2700 liv så langt i hele verden.

«At the same time, America is entering the final month of peak flu season. This year’s has already been only about two-thirds as deadly as the 2017-18 season, in which 79,400 died. Americans may actually end up having a safer flu season overall. Heightened precautions taken against Covid-19 will also inhibit the spread of more familiar flu and coronavirus strains.»

Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 15:55 3075

Mikael33:

Registrerer din mening, og at du er bearish. Når jeg ser over dine innlegg og hva du har vert eksponert i siste 2-3 årene, så kan det ikke være mye penger igjen.
Det virker som om du har tapt mye i et bullmarked.

Minner om at axa kan gå til 0,00 og enda har jeg ikke tapt i axa. Jeg har akkumulert gevinst langt over min inngang i axa, så jeg tar det med ro.
At PMI knallet inn dårlig, var vel noe de fleste ventet. Den snur også fort oppover.

USA hentet seg godt inn mandag. Jeg tar dette med knusende ro, det som går raskt ned, går raskt opp igjen når ting er avklart.

AXA forstår jeg tjener penger, ikke virus utsatt, gjør nå kanoonkjøp i nervøst marked, og har krigskasse og finanser lenge.
Det at noen velger å selge, vekte seg ned, ja det er jo knall det. Men jeg ser jo hvor de fleste har tatt exit. Hvorfor tok man ikke exit på 18 tallet nylig?
Hvorfor var det så få som advarte mot å sitte i axa fra 18 til 13 ? Når blodet flyter, og panikken råder, da først kommer man her som bessewissr og skal hevne seg fordi man har tatt et stort tap. Lurer på hvor Mikael33 har vert siste årene på axa forum.
Og spå teknisk om axa i et område axa aldri har vert, er nokså sært.

Mye i denne tråden er støy, og skremsel, som media nå også driver med.
Hvor mange er død av sult, vanlig influensa, og ordinære sesongmessige sykdommer? Mange.
Jeg leser ikke om byer i frankrike, england, usa, eller store deler av andre land som er stengt ned.

Kina er jo på vei opp igjen, og da røkker PMI over 50 igjen, for nå har Kina mann mye å ta igjen.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 16:00 3064

Markedet reagerer mer på smitte enn nøkkeltall


Seniorøkonom Halfdan Grangård i Handelsbanken tror heller ikke PMI-tallene er positivt for aksjemarkedene, men tror likevel det finnes andre ting som vil påvirke mer mandag morgen, ettersom markedet allerede har priset inn svak industri Kina.


– Jeg synes det er vanskelig å tolke hvilke scenarioer markedet har priset inn, altså akkurat hvor dårlig man tror dette går. PMI-tallene er nok ikke positivt for markedet, men heller ikke krise. Det blir viktigere å se hvor fort smitten sprer seg andre steder i verden, sier Grangård og får støtte av Lie.


– Det er dette som er den åpenbart største risikofaktoren for globale finansmarkeder, hvis man får en akselerasjon i smittefaktoren, da får man en anelse om at det blir en langvarig krise og en økt risiko for global resesjon.

Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 16:54 3013

SS du vet ikke hva jeg har vert eksponert i siste 2-3 årene :) jeg skriver ikke om dette her på forumet. Jeg sitter ikke i aksjer så lang tid du tror, er kortsiktig trader som tar gevinst eller tap fort.. du kjøpt deg inn i AXA på mye større kurser enn vi har i dag.. jeg forstår din frustrasjon nå at du sender mailer til AXA ledelse men det hjelper ikke :) Ledelse i Axa stopper ikke verdens børsras.. du fikk svar fra dem.. jeg så dette en stedt.. Det er bedre å shorte AXA nå og kjøpe tilbake om en eller 2 måneder.. kan tjene mye penger på det..
Istedfor satse på noe som faller som en stein, bedre å gjøre fort penger som f.eks. i BergenBio og Nano på fredag.. kjøpe på morgen og selge på slutten av dagen :)

Det vi så siste uke er bare begynnelsen på enda større panikk som vi får snart..

Per i dag ser jeg kun 2 eller 3 aksjer som er interessant i Oslo til å sitte mer i tiden..
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 17:08 2985

Om du vet mye om mine posisjoner, så hadde du ikke bekymret deg for det. Jeg sitter i 2/3 cash og vil fylle på ved nye tilbakeslag.

Det er enkelt å påstå ting i ettertid, men tror ikke du har baller til å shorte axa på disse nivåene. Lett å påstå på anonymt forum.

Troverdigheten hadde vert høyere om du hadde vert ute med dine spådommer 1 uka i februar.

Legg ut et bevis på din short.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 17:10 2979

Å anbefale bio og nano i korreksjonsmodus er farlig. Minner mer om å se på vinnerlista fredag, og fortelle om tradene i etterkant. Backtrading.

Da logger jeg av tråden !

Lykke til.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
TEG
29.02.2020 kl 19:10 2855

Det er ingen som vet hvordan markedet kommer til å reagere fremover, så jeg vil ikke si det er dumt å selge ut nå, så lenge du gjør noe fornuftig med kapitalen fremover. Når urolighetene rundt viruset roer seg, og børsene igjen begynner å peke oppover, blir det nok av muligheter hvor du kan tjene inn det tapet du har tatt i AXA (Kanskje til og med i AXA, med lavere inngang). Jeg velger å sitte i ro i AXA, da jeg mistenker at Geveran Trading kommer til å utnytte de lave prisene til å skaffe seg 1/3 av aksjene, og måtte gi bud.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 19:28 2830

Ingen av de 15 som er smittet av Corona/årets influensa i Norge er alvorlig syk.
......
15 personer koronasmittet i Norge – ingen alvorlig syke

Totalt 15 mennesker har testet positivt på det nye koronaviruset her til lands, men ingen av dem er alvorlig syke eller sykehusinnlagt.
29.02.2020 18:56
29.02.2020 18:59
AV: (NTB) NTB-KRISTIAN SKÅRDALSMO OG FREDRIK MOEN GABRIELSEN
Sju personer hadde fått positive tester fredag, og ytterligere åtte mennesker testet positivt dagen etter, opplyste Folkehelseinstituttet lørdag kveld.
Fire nye tilfeller er påvist i Bergen, og tre av de 15 tilfellene er ansatte ved Oslo universitetssykehus.

– Alle de positive er i hjemmeisolasjon. Ingen av dem er alvorlig syke eller sykehusinnlagt, sier overlege Are Berg ved Folkehelseinstituttet (FHI) til NTB.

– Det er smitte fra nordmann til nordmann, men alle de 15 tilfellene har kjent smittevei. Alle har en relasjon til utbruddsområder. Det er ikke slik at det er noen tilfeldig smitte i Norge, konstaterer han.

Viruset har spredd seg til nesten 60 land, smittet over 85.000 og kostet 2.900 mennesker livet. Utbruddet har rystet verdensøkonomien og ført til et kraftig børsfall mange steder. I tillegg til Kina er Sør-Korea, Japan, Italia og Iran hardt rammet.

OUS ber om hjelp
Ved Oslo universitetssykehus får viruset store konsekvenser ettersom tre ansatte ved øyeavdelingen er smittet. Sykehuset ber nå Helse vest om hjelp for å sikre behandling av øyepasienter som trenger øyeblikkelig hjelp.

– Vi vet med sikkerhet allerede nå at aktiviteten til uken kommer til å være ned på 50–60 prosent av normal drift, sier leder Kim A. Tønseth ved klinikk for hode, hals og rekonstruktiv kirurgi, som omfatter øyeavdelingen.


– Pasienter som kommer inn som øyeblikkelig hjelp eller trenger behandling i løpet av en uke eller to, må vi finne et annet tilbud til, sier han.

Tønseth bekrefter at Haukeland universitetssjukehus i Bergen har fått på plass et støtteapparat for å sikre et tilbud til pasienter som trenger hjelp raskt.

– Uheldig
Samtidig erkjenner Oslo universitetssykehus at én av de tre ansatte som er koronasmittet, fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å teste seg da vedkommende tirsdag tok kontakt med infeksjonsmedisinsk bakvakt.

– Da ble det gjort en vurdering av at symptomene ikke ga mistanke om smitte som gjorde at man skulle teste seg, sier medisinsk direktør Hilde Myhren ved sykehuset.

– I ettertid er det lett å se at det var en uheldig avgjørelse, men det kan vi ikke gjøre noe med nå, sier hun.

Myhren legger til at den første smittede ikke kjente til at vedkommende hadde vært i nærkontakt med noen som var smittet.

Et titalls ansatte ved avdelingen testes nå for viruset, og pasienter fra forrige uke bes holde seg hjemme. Øyeavdelingen vaskes nå ned i håp om å begrense smitten til det ene bygget på sykehuset.


Presiserte råd
Fem av de smittede i Norge, er fra Bergen.

– De er isolert i hjemmene sine. Ingen er alvorlig syke, sier Brita Øygard i kommunens etat for helsetjenester.

Kommunen jobber nå med å få kontroll over alle personene de smittede har hatt kontakt med.

FHI presiserte lørdag sine råd for helsepersonell etter hjemkomst fra område med utbredt smitte.

– Ansatte skal som alltid ikke gå på jobb når de er syke og følge basale smittevernrutiner for å beskytte pasientene sine mot smitte, sier områdedirektør Geir Bukholm ved FHI.

Han ber ansatte ta kontakt med arbeidsstedets smittevernansvarlige etter hjemkomst fra et utbruddsområde, slik at den ansatte kan få personlig veiledning.

– Ansatte må være særlig årvåkne på feber, hoste og andre luftveissymptomer, sier Bukholm.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.02.2020 kl 19:51 2803

SS jeg ser du har problemer med å forstå det jeg sa.. jeg anbefaler ikke bergenbio og nano, jeg bare tok kjapt gevinst på de 2 aksjene på fredag.. kjøpt på morgenen og solgt på slutten av dagen..
både i nano og bergenbio kommer emisjoner, det er ikke noe tvil om det.. I Nano Dnb lurer hele tiden folk.. de setter kursmål hver gang enda mer ned... og til slutt kommer emi satt på lav nivå...
Jeg skal kjøpe meg inn i AXA men ikke nå.. avventer når mange gir opp først :) store ulven har interesse å kjøre AXA så mye som mulig ned.. da legger han et bud som blir litt over kurs... kanskje 20-30% over...
Det er mange som shortet AXA siste uke.. de startet utsalg av aksjene sine så for å ta pen gevisnt nå de må kjøre AXA langt ned.. 10kr er innen rekkevide og kanskje litt under... vi får se :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Investman
29.02.2020 kl 21:32 2720

Så han kommer til å by 12-13 kr(pr aksje) mener du? Det er vel dagens så langt...hehe
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
lisleby
01.03.2020 kl 09:29 2384

Solgte meg en del ut av AXA på om lag 16, men sitter fremdeles med en god slump. Tror det er verdt å vente noe før ytterligere inngang. Så lenge veksten i antall smittede utenfor Kina vokser stort, er det stor usikkerhet. Ytterligere kraftig nedgang kan komme. At det er en fullstendig overreaksjon er nå så..
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 09:47 2351

Spørs hvor lang tidshorisont man har på investeringen. Når man innser at det snur, så er det ofte kjipt å løpe etter.

Utdrag fra Finansavisen

Mer enn 79.000 av de rundt 83.000 med påvist smitte har så langt vært i Kina. Basert på statistikk fra kinesiske myndigheter er veksten i antall smittede klart avtagende, en trend som også bekreftes av Verdens Helseorganisasjon. Av de som er smittet globalt antas 82 prosent å ha milde symptomer, mens 18 prosent er alvorlig syke. Av tilfellene som er avklart, har 93 prosent av tidligere smittede blitt erklært friske, mens 7 prosent har dødd.

Min mening om saken er:

For å sette ting i perspektiv, så dør det rundt 3.1 millioner barn under 5 år av sult i året.

Ikke alle saker er like interesant å skrive om i media. Klart markedet kan gå litt mer ned av denne influensaen, men i det store perspektivet så er det ikke annet en en litt sterkere forkjølelse for folk flest.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 10:29 2302

Kariusbaktus det spiller ingen rolle at det var en emisjon på 17,25kr... hvis du skjønner ikke hva som skjer i markedet akurrat nå så.. AXA skal langt ned.. både tekniske, shortere, sentimentet i aksjen, alt tyder på videre nedgang.. i morgen slutter vi i rød..
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 10:42 2276

Hva rent teknisk ser du da mikkal33? Du slenger ut påstander uten dokumentasjon.
AXA er på samme måte ramma av børsklima som det meste annet.

Du slenger ut short påstander uten dokumentasjon. Eneste vi vet er at short er dekket på disse nivåene.
Det er vel ikke så mange med vett og forstand som våger sette short på 13,12,11, og 10 når man vet at det er forsøkt oppkjøp i AXA nylig, pris 22,-

Videre vet vi at Fredriksen kjøper i markedet, og er bare 1.5-2% fra en eventuell budplikt 17,85 NOK.
Vi som har vert med en stund vet og at DNB handler for Fredriksen, og at kryssinger kommer før børsmeldinger om større kjøp.

Kanskje Fredriksen ser at området vi nå er i, vil gi han mange aksjer ved en budplikt, i sjikte der han deltok i emisjon.

Synes dette som mikkal33 skriver er utelukkende skremsel uten noe substans, og trolig bare ment til å spre frykt, fordi han selv har tatt solide tap i AXA.
Han har ingen historikk å vise til her i AXA trådene, mens man ser jo hva som har fenget han av aksjer siste 2 årene ved å se på hans nick.

Godt mulig vi får mer uro, men for de av oss som kan axa, og som har troen på at dette på kort sikt er ubehagelig uro, og har cash, så er det bare å finne roen, og plukke rimelige aksjer så lenge det varer.

Lykke til med dei som våger short, når både bud kan komme fra PE, eller andre interessenter, som Intrum eller lignende, samt budplikt fra Fredriksen som tross alt har få aksjer igjen før han må komme med bud på sin høyeste kjøpskurs siste 6 mnd.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Takwe
01.03.2020 kl 10:45 2268

Hva tenker du om Hammers sine betraktninger rundt AXA, SS?
Er ikke Hammers en av de du har stor tro på vedrørende teknisk analyse?
Redigert 21.01.2021 kl 00:29 Du må logge inn for å svare