ADS- Topp analytiker Joakim Hannisdahl med supersterk analyse !!

NOELLE
ADS 02.03.2020 kl 19:22 5356

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1232967226191380482?s=20

" Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
27. feb.
$ADSCME $ADS (#BUY/N53) 4Q19 top-line above our forecast due to both higher utilization & TCE/d, though in-line w cons. DPS of $.086 above our .02 & cons at .05. EPS impacted by new depreciation method (non-cash). 1Q20E guidance as expected (~$17m top-line) #oil #tanker #shipping
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
NOELLE
02.03.2020 kl 19:58 5304

og nå stiger VLCC ratene igjen kraftig. Laveste breakeven av alle !!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Varsom
02.03.2020 kl 20:03 5289

Hjelper ikke at ratene stiger når ads akkurat har bundet båtene til lave rater for en stund fremover...!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
NOELLE
02.03.2020 kl 20:35 5236

Betyr NADA. For kort tid siden va de på 85.000 usd for en periode, med breakeven 15.000 usd, utjevner at de nå går på litt lavere, fortsatt høyt over breakeven og kun 2 bundet til disse ratene for en reise. Tredje båten høye rater spot kalr, og så er det alle tre på perioder hele året-på forventede skyhøye rater :) Skjønner du ikke hvordan markedet fungerer Varsom ??
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Varsom
02.03.2020 kl 20:47 5202

Jo, jeg skjønner hvordan markedet fungerer, men når 2 av skipene binder seg til rater på 13.500,- og 20.500,- i 1 1/2 mnd, altså et halvt kvartal, så er jo dette jævlig uflaks når slutningene blir gjort til i overkant av 40.000,- noen dager etter... Er du ikke enig i dette Noelle, eller mener du dette er positivt?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Simo
03.03.2020 kl 01:10 4996

Noen ganger slår svingningene ut til Ads sin fordel, andre ganger ikke
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
NOELLE
03.03.2020 kl 06:14 4940

Mener dette ikke har noenting å si. Når de har kjørt med alle tre skipene på 85.000 usd så jevner det seg ut, de håver inn penger ! Kursen er helt latterlig. Beste utbytte, og doblingskadidaten på OSE. Hannisdahl , som er verdens beste tank analytiker har ADS som TOP PICK.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
03.03.2020 kl 06:57 4891

Da er vel bunnen i tank nådd og snur kraftig opp. Tar noen lodd til her. Alt undet 22 er jo grisebillig
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
d12m
03.03.2020 kl 07:24 4852

Akkurat som at det ikke betydde noe at ratene falt i starten av året da de hadde bundet skipene på høye rater for en stund fremover?

Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
03.03.2020 kl 07:44 4819

Ulempe med en lite flåte feks Frontline har mange skip så de får bedre posisjon i markedet. De kan også holde igjen noen skip når de ønsker. Det kan ikke ads. Frontline er top pick for meg!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Simo
03.03.2020 kl 18:18 4572

Leste det var opptil 175 dagers forsinkelse på scrubber installering. Ikke bra for Fro som skal ha innstallere scrubbere nå
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Varsom
03.03.2020 kl 18:32 4544

Jo, men det er jo en helt annen sak... herregud!
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
NOELLE
04.03.2020 kl 06:50 4352

Har man tro på tank, på VLCC, så er ADS Top PICK. Ref verdens beste tank analytiker. SÅ kan man synse og fabulere så mye man vil.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
04.03.2020 kl 07:06 4330

hunter og okeanis er vel bedre å satse på, oppkjøpskandidater. Ellers kan man kjøpe frontline som alltid er en vinner hvis markedet er bra.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
04.03.2020 kl 08:36 4224

Hvorfor surrer du da rundt på ADSC trådene, dersom du velger FRO,HUNT eller OKEANIS?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
04.03.2020 kl 08:52 4180

Alt er interessant til rett kurs, med foreløpig er den for høy. Tilbake under 20 idag.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
04.03.2020 kl 09:30 4119

Får minne deg på den kun 1 uke gamle analysen i trådstarten fra 27 feb:

" Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
27. feb.
$ADSCME $ADS (#BUY/N53) 4Q19 top-line above our forecast due to both higher utilization & TCE/d, though in-line w cons. DPS of $.086 above our .02 & cons at .05. EPS impacted by new depreciation method (non-cash). 1Q20E guidance as expected (~$17m top-line) #oil #tanker #shipping


LAAAANGT OPP TIL 53 kr. Så da er vel konklusjonen at nå er ADS råbillig.

Nærmer seg også ex-dato for utbytte.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 10:17 4055

Når er ex-dato for utbytte?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
04.03.2020 kl 10:34 4026

Dividend History
Period Total dividend Dividend per share¹ Announced Ex-div date Payment date
Q3 2018 ADS Crude Carriers Plc established and agreements entered for purchase of first vessels.
Q4 2018 First full quarter of vessel operations.
Q1 2019 USD 1 million USD 0.04 (NOK 0.37) 29 May 2019 12 Jun 2019 26 Jun 2019
Q2 2019 USD 0.5 million USD 0.02 (NOK 0.19) 22 Aug 2019 4 Sep 2019 16 Sep 2019
Q3 2019 No dividend. All vessels in yard for upgrade.
Q4 2019 USD 2 million USD 0.09 27 Feb 2020 10 March 2020 18 March 2020 (est.)


Ex-date 10 mars, utbetaling 18 mars.

:)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Struts
04.03.2020 kl 11:13 3983

Vel, om ikke annet, så skal det vanskelig gjøres å påstå at du ikke følger godt med! Ansatt i Tudor?
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2020 kl 11:32 3937

Takk til tuja. Mvh.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
04.03.2020 kl 11:40 3924

Aksjen faller nok mer en utbytte. Vanlig det for mini selskap.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
NOELLE
04.03.2020 kl 13:23 3836

Beste tank aksjen på OSE:)
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
05.03.2020 kl 08:42 3600

08:37:11
Jonas Christensen
Kinas handelsdepartement: Viruseffekt på Kinas handel er midlertidig

Bloomberg rapporterer torsdag fra en pressekonferanse i det kinesiske handelsdepartementet (MOFCOM). Der fremkommer følgende:

Kinas handelsutsikter ser ikke bra ut på grunn av virus, men effekten på handel vil være midlertidig.
Volatilitet i handelen første kvartal er uunngåelig.
Forbruket i Kinas tok seg opp sent i februar.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
05.03.2020 kl 12:18 3495


OPEC MINISTERS AGREE OIL CUT OF 1.5M BPD - SOURCE
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
05.03.2020 kl 14:35 3405

Ja, nå er det "bare" 34kr opp til Hannisdahl sitt kursmål. ADSC er nå kun krona fra ATL. Merkelig utvikling, da selskapet får ett meget bra ratesnitt i kv1, og ratene i markedet er opp 150% fra bunn.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
06.03.2020 kl 07:51 3231

Plukker opp på all time low idag. En ting jeg har glemt å nevne er det som er negativt med selskapet er at de får ikke de lukrative rutene med å frakte olje fra Amerika. Ingen bestiller slike gamle skip på disse rutene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
R19
06.03.2020 kl 09:08 3157

Kjøpes til all time low nå
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
06.03.2020 kl 09:18 3129

Laster også flere ADSC på dagens konkursprising.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
06.03.2020 kl 09:31 3088

Får vel nærmere halvparten av dagens kurs bare i skrapverdi. Pluss da på med utbytte for kv4 2019 og forventet utbytte i kv1 på +/-3kr, så begynner vi å nærme oss 13-14kr. Og når viruspanikken har lagt seg, vil shipping nomalisere seg igjen, og flere gode utbytter vil komme. Nå er ADSC meget billig.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
06.03.2020 kl 11:05 3023

https://e24.no/boers-og-finans/i/jdJqyA/shipping-i-karantene-dette-er-oppskriften-paa-comebacket

Coronaviruset
Shipping i karantene: Dette er oppskriften på comebacket

Shippingaksjene ble truffet først og hardt av coronaviruset etter skyhøy optimisme ved nyttår. Nå har risikoen i sektoren gått i taket, men de underliggende suksessfaktorene ligger der ennå, gjemt i skyggen av viruset.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
tuja
06.03.2020 kl 12:40 2976

No deal i olja blir BULL for tank, med fri flyt av billig olje.
Redigert 20.01.2021 kl 21:59 Du må logge inn for å svare