FREDRIKSEN SINE KJØP OVER 5 ÅR
Fredriksen har kjøpt 41 047 522 mill aksjar dei 3 siste åra, snittet er 19,56. Før 2018 har han eigd
17 390 250, om kjøpssnittet hans før 2018 er ca 24,5 kr er kostpris for desse aksjane kr 426 061 125.
Samla kjøpspris 1 229 158 364/58 437 472 = kr 21,03
Gjennomsnitt kjøpskurs for Fredriksen er jo høgare en 21,03 om han har betalt meir en 24,50 i snitt før 2018.
Og ditto lågare snitt om han handlar meir nede på 13
17 390 250, om kjøpssnittet hans før 2018 er ca 24,5 kr er kostpris for desse aksjane kr 426 061 125.
Samla kjøpspris 1 229 158 364/58 437 472 = kr 21,03
Gjennomsnitt kjøpskurs for Fredriksen er jo høgare en 21,03 om han har betalt meir en 24,50 i snitt før 2018.
Og ditto lågare snitt om han handlar meir nede på 13
Redigert 21.01.2021 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Ligger mange tråder om mine spådommer. Virker så desperat det du no driver med MV.
Ingen har spådd AXA og B2H betre enn meg........
Første gang 2018, men her er no ein smakebit:
https://finansavisen.no/forum/thread/25810/view
SS
Ingen har spådd AXA og B2H betre enn meg........
Første gang 2018, men her er no ein smakebit:
https://finansavisen.no/forum/thread/25810/view
SS
Redigert 20.01.2021 kl 19:44
2 gongar ifjor tippa du OSe ned, og like mange gongar blei da 100% skivebom;) Pga du hadde lest framside på e24 når Chen skulle ut av markedet;)
Jau jau, eg solgte i februar 18,50.......
Kjøp 16 og 2 dagar i aksjen så ble det exit med feita vinst pga budryktene.......
SS
Kjøp 16 og 2 dagar i aksjen så ble det exit med feita vinst pga budryktene.......
SS
Har du tatt ned kransane SS, bomma grovt i fjor høst;) Kransane har eg førsterett på;)
MarketValue
25.10.2019 kl 09:59
1535
Er vel siste 3 mnd som er aktuelle for diskusjon for ein trader, når axa låg på 13-15 kr skreiv du at den skulle til kr 10. Axa gjekk motsatt og heilt til 19,50, da e vel ikkje verdt nokon kransar;) Kransane burde blitt teke ned med ein slik skivebom, du sat i 100% cash når ose var i 820 og skreiv samstundes at rød oktober kom og ose skulle til 700 nok ein krans bør takast ned. I dag ser vi alle at du tok kraftig feil, eg les ose i 905 idag;)
MarketValue
25.10.2019 kl 09:59
1535
Er vel siste 3 mnd som er aktuelle for diskusjon for ein trader, når axa låg på 13-15 kr skreiv du at den skulle til kr 10. Axa gjekk motsatt og heilt til 19,50, da e vel ikkje verdt nokon kransar;) Kransane burde blitt teke ned med ein slik skivebom, du sat i 100% cash når ose var i 820 og skreiv samstundes at rød oktober kom og ose skulle til 700 nok ein krans bør takast ned. I dag ser vi alle at du tok kraftig feil, eg les ose i 905 idag;)
Som du veit, eg har hatt stort sett svære vinster.
Eit tap no, som er småpeng iht akkumulert over tid. Da veit du. AXA kunne gått til null, og eg hadde hatt stor akkumulert pluss.
Svært sært å syte slik som deg MV over at noen tok MIDLERTIDIG EXIT, og allerede spart 2,10 kr pr aksje i videre fall.
Veldig rart å påstå at dette er gale, når du selv sitter og taper nye hundretusener hver dag i flere uker. Minner deg om at 11,20 var dagens sluttkurs.
Mandag kan sluttkurs være 9,90 - om man skal sammenligne fallet denne veka videre.
Så å klage på meg som hadde baller til å begrense tap, og som snart kan kjøpe meg inn 3-4 kr under exit, mens du då set med 7-8 kr tap pr aksje, blir fryktelig sært.......
SS
Eit tap no, som er småpeng iht akkumulert over tid. Da veit du. AXA kunne gått til null, og eg hadde hatt stor akkumulert pluss.
Svært sært å syte slik som deg MV over at noen tok MIDLERTIDIG EXIT, og allerede spart 2,10 kr pr aksje i videre fall.
Veldig rart å påstå at dette er gale, når du selv sitter og taper nye hundretusener hver dag i flere uker. Minner deg om at 11,20 var dagens sluttkurs.
Mandag kan sluttkurs være 9,90 - om man skal sammenligne fallet denne veka videre.
Så å klage på meg som hadde baller til å begrense tap, og som snart kan kjøpe meg inn 3-4 kr under exit, mens du då set med 7-8 kr tap pr aksje, blir fryktelig sært.......
SS
Iniest
06.03.2020 kl 17:28
2646
Slettet brukerskrev Høres ut som ironi :-) Hehe, er du inne i galskapen enda? SS
Solgte i oktober rundt 18tallet, kjøpte idag 😂
Takk haha
Takk haha
Iniest skrev SS du er best 😂 Deilig å komme tilbake 😂
Høres ut som ironi :-)
Hehe, er du inne i galskapen enda?
SS
Hehe, er du inne i galskapen enda?
SS
hehe Ss, du set fortsatt med "knallraud Vps" sjølv om du har selt deg ut med stortap, tapet ditt forsvinn ikkje fordi du har selt;))
Iniest
06.03.2020 kl 17:24
2653
SS du er best 😂
Deilig å komme tilbake 😂
Deilig å komme tilbake 😂
Ikkje ?
Kven har lånt dei aksjar ? Er det Johnny, eller Endre, begge kanskje ? Neppe, eg trur eg veit svaret.
Utan aksjar å låne, så vert da umogeleg å shorte også. Eg forsøkte å låne aksjar i NAS på 20 talet, via Nordnet, INGEN aksjar å låne.
Kunne sikkert hørt med Kjos og Kise, de har jo alltid lånt ut aksjar, frå 370 kr. Man ser korleis det har gått, og forsterka fallet.......
Trur ikkje rentene og honoraret dekkar rentene og kostnadene med lånte penger til hans aksjar, og børsfallet dei har såte i.......
Eg huskar han kjøpte tungt for lånte pengar på 220 kr, og mange ganger nedover, samt i emisjon.
SS
Kven har lånt dei aksjar ? Er det Johnny, eller Endre, begge kanskje ? Neppe, eg trur eg veit svaret.
Utan aksjar å låne, så vert da umogeleg å shorte også. Eg forsøkte å låne aksjar i NAS på 20 talet, via Nordnet, INGEN aksjar å låne.
Kunne sikkert hørt med Kjos og Kise, de har jo alltid lånt ut aksjar, frå 370 kr. Man ser korleis det har gått, og forsterka fallet.......
Trur ikkje rentene og honoraret dekkar rentene og kostnadene med lånte penger til hans aksjar, og børsfallet dei har såte i.......
Eg huskar han kjøpte tungt for lånte pengar på 220 kr, og mange ganger nedover, samt i emisjon.
SS
Closet på dagens laveste, mange kasta kortene.
Det som skjedde etter 1530 i dag, får vi vite mandag. Men det er jo typisk dei som set med raude VPS å tenke at short vart dekka.
Som sagt, VIRUS er knapt i 1 fase. Ikkje ein alvorleg sjuk, men talla aukar med 30-50% kvar dag no. Berre tidsspørsmål no før dette eskalerer skikkeleg i resten av verden. Verden, norge og mange land er så bakpå at eg vert flau. Me hører no kvar dag om store bedrifter som stenger, skular som stenger, og først no begynner konsekvensene å slå inn i regnskaper, økonomier osv. Eg kan garantere at me ikkje engang er i nærheten av bunn på børser, eller axa. Ingen renter, eller slikt kan snu stemninga og panikken som skal verta endå tydeligere når respiratorene, og krematoriene får fart på seg.
Brikkene faller no, dessverre.
SS
Det som skjedde etter 1530 i dag, får vi vite mandag. Men det er jo typisk dei som set med raude VPS å tenke at short vart dekka.
Som sagt, VIRUS er knapt i 1 fase. Ikkje ein alvorleg sjuk, men talla aukar med 30-50% kvar dag no. Berre tidsspørsmål no før dette eskalerer skikkeleg i resten av verden. Verden, norge og mange land er så bakpå at eg vert flau. Me hører no kvar dag om store bedrifter som stenger, skular som stenger, og først no begynner konsekvensene å slå inn i regnskaper, økonomier osv. Eg kan garantere at me ikkje engang er i nærheten av bunn på børser, eller axa. Ingen renter, eller slikt kan snu stemninga og panikken som skal verta endå tydeligere når respiratorene, og krematoriene får fart på seg.
Brikkene faller no, dessverre.
SS
Er nok mye mer enn det som er short i AXA. Sikkert en god del under 0,5/meldeplikt. I disse dager kan det i sum være godt over 5% Kanskje opp mot 10?
Geveran skal hvertfall slite med å presse ned aksjekursen når han har kommet i posisjon negativ kontroll, kursen skal betydelig opp
1-2% short, veltar ikkje lasse i Axa, sjølv som enkelte trur, fordi ein skriv da på eit forum;), avslørar tynt kunskapsnivå, dei fleste veit kva motiva bak er. Aksjonær kampen vil bli satt igang før eller seinare, og da er milevis utanfor SS si rekkevidde, sjølv om du ønskjer gje inntrykk av noko anna;)
SS: Vi får ikke vite om det er dekket inn eller satt nye shorter før mandag klokken 1530. Jeg tipper at noen begynte å dekke seg inn ja. Hva ellers var den synlige posten på 800K mot slutten godt for? og de lykkes. Ser virkelig ikke folket spillet. Bruk det til egen nytte. Det er ikke JF som er problemet her.
Forstår deg godt Hanibal.
Eg husker du jubla då han kom inn første gangen, men eg advarte på forum samme dag som nyheten vart kjent.
SS
Eg husker du jubla då han kom inn første gangen, men eg advarte på forum samme dag som nyheten vart kjent.
SS
Og jeg står for jævla skiten spill, fått han langt opp. I halsen
Jeg skrev at han lånte ut aksjar, denne veka. JPM shortsolgte mandag og tirsdag, mulig onsdag. Så dabba da av.
Da kjøpte ikke Geveran. I dag kjøpte dei, og me ser på shortlista at JPM ikkje har seld meir.
Geveran visste truleg kva millionar av shortaksjar ville gjere med kurs, og klokeleg venta til i dag. Som eg skreiv i går, og i forgårs.
Eg var vel fyste i dag, føremiddag, til å indikere at Fredriksen i dag kjøper, og truleg den eineste som har nevnt det på AXA trådene i dag.
Så eg trur du skal sende meg ein krans i stadenfor å hovera......
SS
Da kjøpte ikke Geveran. I dag kjøpte dei, og me ser på shortlista at JPM ikkje har seld meir.
Geveran visste truleg kva millionar av shortaksjar ville gjere med kurs, og klokeleg venta til i dag. Som eg skreiv i går, og i forgårs.
Eg var vel fyste i dag, føremiddag, til å indikere at Fredriksen i dag kjøper, og truleg den eineste som har nevnt det på AXA trådene i dag.
Så eg trur du skal sende meg ein krans i stadenfor å hovera......
SS
Må betydelig opp i pris, ingen som vil selge til Geveran under 17.25
Angående Ulven, Rødhette og NPRO:
Eg har heile tida sagt at eg kjenner meg IKKJE igjen i desse tingene som TT skriv om NPRO.
Det stemmer mykje bedre det eg skreiv om 10 tallet i går, og ørkenvandring mellom buda, slik Reserven skriver.
NPRO ble haldt nede med makt hele perioden Fredriksen kjøpte, for å ikkje løfte kurs, og pliktbudskurs.
SS
Eg har heile tida sagt at eg kjenner meg IKKJE igjen i desse tingene som TT skriv om NPRO.
Det stemmer mykje bedre det eg skreiv om 10 tallet i går, og ørkenvandring mellom buda, slik Reserven skriver.
NPRO ble haldt nede med makt hele perioden Fredriksen kjøpte, for å ikkje løfte kurs, og pliktbudskurs.
SS
Bra hvor lenge tørr shorternes å sitte før de dekker seg inn, mangler nå 2.4mill.aksjer før negativ kontroll, Gud hjelp selgepå disse nivåer er en gave pakke til Geveran. Her selges aksje til 11.20 .når selskapet er hvertfall hvert 25kr.
Var det ikke han som ikke ville kjøpe på grunn av utlån av aksjer? Var noen her som mente det... Shorterne la seg tungt på på slutten der. Selv ikke 500K kjøpt over relativt kort tid snudde oss oppover. Så kom det en skremmepost med 800k på salg noen nivåer opp. Shorterne kjører løpet. Enn så lenge. God helg.
Og nokon trur at han får 2/3 dels kontroll for kr 11;) nokon må starte med barnelærdom i finans heilt på nytt;9 overraska over nivået her inne;)
Ang short, vet alle her at Connor Clarc satt den på 20 tallet.
Sjekk axa kurser, og dato då dei gjekk short.
Desse listene er jo direkte feil, som MV kjeme med. Enkelte ting klarar vel dei fleste på denne sida å bekrefte ved å søke på datoar på SSR lista, og AXA børskurser i samme tidsrom. Sannheita var vel at ytterst få her var i axa på det tidspunkt, og husker derfor ikkje. Eg og Hanibal var der, og veit at det eg skrive stemmer.
SS
Sjekk axa kurser, og dato då dei gjekk short.
Desse listene er jo direkte feil, som MV kjeme med. Enkelte ting klarar vel dei fleste på denne sida å bekrefte ved å søke på datoar på SSR lista, og AXA børskurser i samme tidsrom. Sannheita var vel at ytterst få her var i axa på det tidspunkt, og husker derfor ikkje. Eg og Hanibal var der, og veit at det eg skrive stemmer.
SS
So bra då;)
AXA: DISCLOSURE OF TRADE
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate family, has on 6 March 2020 acquired 500,000 shares in Axactor SE ("Axactor") at a purchase price of NOK 11.4036 per share. Following the acquisition, Geveran will own 59,237,772 shares in Axactor which will constitute 31.95% of the shares and votes in Axactor. The foregoing calculations are based on 185,395,464 outstanding shares in Axactor. This information is subject to the disclosure requirements set out in section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
AXA: DISCLOSURE OF TRADE
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate family, has on 6 March 2020 acquired 500,000 shares in Axactor SE ("Axactor") at a purchase price of NOK 11.4036 per share. Following the acquisition, Geveran will own 59,237,772 shares in Axactor which will constitute 31.95% of the shares and votes in Axactor. The foregoing calculations are based on 185,395,464 outstanding shares in Axactor. This information is subject to the disclosure requirements set out in section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Tipper at ulven og rødhettene slår til mellom 10,00 og 10,50.
Rørende innlegg, men men.
Det hadde vel ikke vert dumt med 2 kr lavere, og så seld ut med enda større vinst?
Ikkje undervurder meg, eg veit kva eg driver med. Eg er 100% sikker på at 10 og 11 tallet kjem.
Covid19 er knapt i utbrudd i Norge og verden. Kina klarte å stogge dette med diktatur styre, og regime metoder me berre kan drøyme om.
Når helsepersonell går på jobb på ullevoll sykehus, i Stavanger roter dei med prøvesvar, og folk drit i karantenene, ja då veit du. Dette har knapt starta, så eg trur me skal få ei ny turbulent veke her.
Hadde ikkje Fredriksen redda dåke i dag, med 500k aksjar, så hadde eg fått fyll og axa våre på 10 tallet. Han kan ikkje kjøpe kvar dag, då lyt han ut med mykje pengar. Så ræva er bak der også. Han venter nok med neste ladning på 9-10 tallet tenkje eg.
SS
Det hadde vel ikke vert dumt med 2 kr lavere, og så seld ut med enda større vinst?
Ikkje undervurder meg, eg veit kva eg driver med. Eg er 100% sikker på at 10 og 11 tallet kjem.
Covid19 er knapt i utbrudd i Norge og verden. Kina klarte å stogge dette med diktatur styre, og regime metoder me berre kan drøyme om.
Når helsepersonell går på jobb på ullevoll sykehus, i Stavanger roter dei med prøvesvar, og folk drit i karantenene, ja då veit du. Dette har knapt starta, så eg trur me skal få ei ny turbulent veke her.
Hadde ikkje Fredriksen redda dåke i dag, med 500k aksjar, så hadde eg fått fyll og axa våre på 10 tallet. Han kan ikkje kjøpe kvar dag, då lyt han ut med mykje pengar. Så ræva er bak der også. Han venter nok med neste ladning på 9-10 tallet tenkje eg.
SS
https://newsweb.oslobors.no/message/497542
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by
trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate
family, has on 6 March 2020 acquired 500,000 shares in Axactor SE ("Axactor") at
a purchase price of NOK 11.4036 per share. Following the acquisition, Geveran
will own 59,237,772 shares in Axactor which will constitute 31.95% of the shares
and votes in Axactor. The foregoing calculations are based on 185,395,464
outstanding shares in Axactor. This information is subject to the disclosure
requirements set out in section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Geveran Trading Co. Limited ("Geveran"), a company indirectly controlled by
trusts established by Mr. John Fredriksen for the benefit of his immediate
family, has on 6 March 2020 acquired 500,000 shares in Axactor SE ("Axactor") at
a purchase price of NOK 11.4036 per share. Following the acquisition, Geveran
will own 59,237,772 shares in Axactor which will constitute 31.95% of the shares
and votes in Axactor. The foregoing calculations are based on 185,395,464
outstanding shares in Axactor. This information is subject to the disclosure
requirements set out in section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
Fredriksen kjøpte 500.000 aksjar i dag, pris 11,40.
Som eg sa, det kom melding i dag. Han har derved senka oppsida til 11,40 om 6 mnd.
SS
Som eg sa, det kom melding i dag. Han har derved senka oppsida til 11,40 om 6 mnd.
SS
12,90 nå, her om dagen var det 14 kr skrev du.......
SS ut på 13,30 og da skrev du at du var ute lenge før det.
Husker du sa du skulle logge utav hegnar forum LENGE, varte jo ikke så lenge, why ?
SS
SS ut på 13,30 og da skrev du at du var ute lenge før det.
Husker du sa du skulle logge utav hegnar forum LENGE, varte jo ikke så lenge, why ?
SS
espetalen84 skrev Inne igjen nå? :D
Overhode ikke, men lå i ordreboka litt lavere enn dagens laveste, på 30k aksjer.
SS
SS
tenketanken
06.03.2020 kl 16:20
1961
Her er et utdrag av hva jeg skrev om den saken for lenge siden :
Vi leser nå at Fredriksen betalte rekordpris for aksjene i NIAM ,solgt på pris
All Time High. Kr 17,- Fredriksen kontrollerer etter dette 72,5%
(NIAM var medeiere i NPRO, de ønsket seg frivillig kjøpt ut av selskapet)
Fredriksen gjekk inn i NPRO medio 2014 , og passerte grensen for tilbudsplikt
Nov. samme år, fremsatt han tilbudspris på Kr 10,- Ikke mange aksjonærer som gav tilslutning.
Oktober 2016 ,2 år etter kom neste tilbudsplikten, hadde da 53,5% fremsatt på Kr 10,80
Styret anbefalte Jan-2015 aksjonærene i Norwegian Property å ikke akseptere tilbudet.
Først i Februar 07-2019 etter over 3 år greidde han å øke eierandel til 60% av selskapet.
Laveste kursnotering under hele denne perioden var Kr 8,62 der kursen gjekk opp til
17 kr som for de langsiktige ble et case med 98% stigning
Den finansielle tyngdekraft i selskapet lot seg likevel ikke løse ut og sitter fortsatt i
selskapet og mottar årlige utbytter.
Fredriksen har sykt mye cash
https://www.dn.no/borskommentar/fredriksen-har-sykt-mye-cash/2-1-551156
«John Fredriksen har ifølge Bloomberg 4,1 milliarder dollar (cirka 35 milliarder kroner) i kontanter og likvide verdipapirer.»
https://www.dn.no/borskommentar/fredriksen-har-sykt-mye-cash/2-1-551156
«John Fredriksen har ifølge Bloomberg 4,1 milliarder dollar (cirka 35 milliarder kroner) i kontanter og likvide verdipapirer.»
Record
06.03.2020 kl 16:14
1982
Spørsmålet er vel om han har likvide midler nå, ulv er han uansett :-(
Slettet brukerskrev Korrekt reserven:) prinsippet blir da same i Axa
Men etter pliktbudet svingte NPRO rundt 10 kroner (med ca 2% årlig direkteavkastning/utbytte) frem til midten av 2019, mens OSEBX i samme tidsrom var opp ca 50%.
Først rundt midten av 2019 rev kursen seg løs fra "rundt 10 kroner", på rykter om at ulven klarer å slå klørne i Folketrygdfondets 14,8% som vil ta rødhettene til 94,4%, og dermed rett til å tvangsinnløse de resterende 5,6%
https://finansavisen.no/eiendom/aksjer/2019/11/21/7471530/norwegian-property-er-trolig-snart-historie-pa-oslo-bors-med-john-fredriksen-stein-erik-hagen-og-christian-ringnes-i-sentrale-roller
https://finansavisen.no/eiendom/aksjer/2019/09/14/6951895/niam-fikk-mer-enn-1-krone-over-borskurs
Først rundt midten av 2019 rev kursen seg løs fra "rundt 10 kroner", på rykter om at ulven klarer å slå klørne i Folketrygdfondets 14,8% som vil ta rødhettene til 94,4%, og dermed rett til å tvangsinnløse de resterende 5,6%
https://finansavisen.no/eiendom/aksjer/2019/11/21/7471530/norwegian-property-er-trolig-snart-historie-pa-oslo-bors-med-john-fredriksen-stein-erik-hagen-og-christian-ringnes-i-sentrale-roller
https://finansavisen.no/eiendom/aksjer/2019/09/14/6951895/niam-fikk-mer-enn-1-krone-over-borskurs
Korrekt reserven:) prinsippet blir da same i Axa
Slettet brukerskrev Eg lukter en geveran melding i dag. SS
Skipssjefen, rødhettene er mer uforutsigbare enn ulven. Ulven styrer båtene, og rødhettene resten av imperiet.
24.11.2014 kjøpte Geveran 25 633 104 (4,67%) NPRO á 10,00, økte fra 32,87% til totalt 37,54% (205 910 242 aksjer)
https://newsweb.oslobors.no/message/365770
og opplyste at de vil fremsette et pliktig bud på alle NPRO aksjer á 10,00.
20.01.2015 Kom resultatet av NOK 10 pliktbudet på NPRO.
Geveran fikk bare aksept for 31 326 589 aksjer (5.71%), og økte til 237 236 831 aksjer (43.26%)
https://newsweb.oslobors.no/message/369462
https://newsweb.oslobors.no/message/367710
24.11.2014 kjøpte Geveran 25 633 104 (4,67%) NPRO á 10,00, økte fra 32,87% til totalt 37,54% (205 910 242 aksjer)
https://newsweb.oslobors.no/message/365770
og opplyste at de vil fremsette et pliktig bud på alle NPRO aksjer á 10,00.
20.01.2015 Kom resultatet av NOK 10 pliktbudet på NPRO.
Geveran fikk bare aksept for 31 326 589 aksjer (5.71%), og økte til 237 236 831 aksjer (43.26%)
https://newsweb.oslobors.no/message/369462
https://newsweb.oslobors.no/message/367710