FREDRIKSEN SINE KJØP OVER 5 ÅR
Fredriksen har kjøpt 41 047 522 mill aksjar dei 3 siste åra, snittet er 19,56. Før 2018 har han eigd
17 390 250, om kjøpssnittet hans før 2018 er ca 24,5 kr er kostpris for desse aksjane kr 426 061 125.
Samla kjøpspris 1 229 158 364/58 437 472 = kr 21,03
Gjennomsnitt kjøpskurs for Fredriksen er jo høgare en 21,03 om han har betalt meir en 24,50 i snitt før 2018.
Og ditto lågare snitt om han handlar meir nede på 13
17 390 250, om kjøpssnittet hans før 2018 er ca 24,5 kr er kostpris for desse aksjane kr 426 061 125.
Gjennomsnitt kjøpskurs for Fredriksen er jo høgare en 21,03 om han har betalt meir en 24,50 i snitt før 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
MV:
Eg trur ikkje han går i frå 33,34 til 79 % ved bud 12 kr.
Men kjeme jo ann på kor kursen ligg når bud 12 kr skulle komme. Er kursen 9 kr, og bud 12 kr, så er jo premien 33%.
Ville jo tru mange aksjer har bytta hender på vei ned frå 12 til 9 kr, og da ville jo mange hatt fin gevinst.
Men dette blir jo berre hypotetiske greier. Me får håpe det ikkje skal bli sånn, men det er jo og ein mulighet for det.
Eg må logga av no, men har ei oppfordring. Vær forsiktig på børs no.
SS
Eg trur ikkje han går i frå 33,34 til 79 % ved bud 12 kr.
Men kjeme jo ann på kor kursen ligg når bud 12 kr skulle komme. Er kursen 9 kr, og bud 12 kr, så er jo premien 33%.
Ville jo tru mange aksjer har bytta hender på vei ned frå 12 til 9 kr, og da ville jo mange hatt fin gevinst.
Men dette blir jo berre hypotetiske greier. Me får håpe det ikkje skal bli sånn, men det er jo og ein mulighet for det.
Eg må logga av no, men har ei oppfordring. Vær forsiktig på børs no.
SS
Redigert 20.01.2021 kl 21:13
tenketanken
04.03.2020 kl 10:50
2527
Fredriksen har et nøyaktig snitt på 23,213 .Ellers er jeg 100% enige i dine betraktninger.
Ang. virusproblematikken så får vi iflg. en utalelse fra helsemyndighetene slite med den 1 års tid
Om ikke noe eskalerer fra dagens nivå ,håper og tror jeg dette legger seg som støy som vi blir vant til.
Det motsatte tenker jeg lite på, for da er vi meir og mindre fortapte alle mann Axa eller ei..
Ang. virusproblematikken så får vi iflg. en utalelse fra helsemyndighetene slite med den 1 års tid
Om ikke noe eskalerer fra dagens nivå ,håper og tror jeg dette legger seg som støy som vi blir vant til.
Det motsatte tenker jeg lite på, for da er vi meir og mindre fortapte alle mann Axa eller ei..
tenketanken
04.03.2020 kl 10:56
2519
Det som var problemstillingen der var at han MÅTTE løyse ut et større selskap som var medeier i Norwegian Property
Eierene ville rett og slett selge selskapet.Han kjøpte de ut til all time high.
Fiffen ble ikke med ut og sitter fortsatt og får fine utbytte
Selskapet har gått 100 % opp under denne tiden
toffen4
04.03.2020 kl 11:00
2508
Godt resonnement SS tenker det samme, mye som stenges ned hver dag.. Just a dead cat bounce again today I think :D
Er ikke de som kjøper som senker kurser. Det er de som selger :)
Der er poenget mitt TT, skal han ha 2/3 av aksjane og full kontroll må han høgare i kurs, tippar kr 25-28, om han får 1/3 no eller seinare har ingenting å bety for kva kurs han må ut med for få 2/3. Ein set ikkje i topp 20 og med monopol pengar. Kva veit vi om motsatte aliansar på toppen, vil tru dei største eigarane sperrar lett med meir en 1/3 eller meir, dei kan likegodt sitte med nomenees og krysse aksjar;) Kampen om verdiane og aksjane vil før eller seinare vise seg.
tenketanken
04.03.2020 kl 11:06
2489
Norwegian Property
Det som er viktig å få med seg er at han eide selskapet samens med et annet
betydelig selskap der eierne VILLE selge seg ut. Han løyste de ut til all time high.
Fiffen sitter fortsatt og mottar fine utbytter hvert år
Selskapet har gått fra rundt 8 og de ble utløste på 17 opp 100%
Det som er viktig å få med seg er at han eide selskapet samens med et annet
betydelig selskap der eierne VILLE selge seg ut. Han løyste de ut til all time high.
Fiffen sitter fortsatt og mottar fine utbytter hvert år
Selskapet har gått fra rundt 8 og de ble utløste på 17 opp 100%
Det skal litt til å snu en kraftig negativ trend. Sikkert mange som tar tap på 10%, flere er nok belånt og andre kaster ut i ren Corona-frykt? Når det gjelder JF, så de gangene jeg har sett ham kjøpe, så har det vært på selgerkurs og han har bremset fallet. Om hans' interesse var å få kursen ned hadde han bare ligget med skjult kjøper og fått fyll. Hans' kjøpskurser i det siste er jo ikke på dagens laveste.
Det er jo rart å se at et høyvekstselskap, med alle forutsetninger og utsikter til billigere funding, prises ned mot en PE på snart 10? Det prises derfor inn negativ vekst her, rett fra solid vekst i 2019. Kan noen forklare meg det? Innsiden sitter på bøtter og spann av aksjer og opsjoner. => Det er liten grunn for de å kjøpe enda flere aksjer og de sitter i samme båt som de øvrige og har lik interesse. De lar ikke JF stikke av med selskapet. De er jo ikke mor Theresa heller...
Jeg har kjøpt meg kraftig opp de siste dagene, og ligger rett under topplisten.
SS: takk for flere gode innlegg og synspunkter.
Det er jo rart å se at et høyvekstselskap, med alle forutsetninger og utsikter til billigere funding, prises ned mot en PE på snart 10? Det prises derfor inn negativ vekst her, rett fra solid vekst i 2019. Kan noen forklare meg det? Innsiden sitter på bøtter og spann av aksjer og opsjoner. => Det er liten grunn for de å kjøpe enda flere aksjer og de sitter i samme båt som de øvrige og har lik interesse. De lar ikke JF stikke av med selskapet. De er jo ikke mor Theresa heller...
Jeg har kjøpt meg kraftig opp de siste dagene, og ligger rett under topplisten.
SS: takk for flere gode innlegg og synspunkter.
Marketwatch
04.03.2020 kl 12:26
2394
Skal man dømme etter sperrene som ligger til salg på 12,60, 12,70 og 12,80, så plukker Geveran idag på 10 ører under disse nivåene. Slik har de holdt på i snart et år, men manipuleringen er visstnok ikke ulovlig.
Veldig enig i dinbetrakning, dette jævla møkkaspillet har han fått lov til å holde på med siden inntreden som co investor, derfor er jeg så gruelig irritert, 12.50 altså all time Low,legger all skyld på de
Heilt grei dag, eg forventar både værre dagar og betre dagar;) Vedr kurs kunne jo også eg tenkt meg påfyll. Eg set med 400k i minus på papiret no og eg tek ikkje tap.
Er 100% sikker på at eg aldri kjeme te å tape på denne investeringa. Vanskeleg, skal eg kjøpe no, vente til 11 eller ta toget?;)
Er 100% sikker på at eg aldri kjeme te å tape på denne investeringa. Vanskeleg, skal eg kjøpe no, vente til 11 eller ta toget?;)
Dette er en påstand, og jeg vet ikke om den er riktig for når vi ser kjøpene til Fredriksen så har de kommet etter dumper og hvor han har kjøpt oss opp igjen. Jeg mener det heller står en robot å jobber og vi ser disse skremmesalgene eller sperrene som ligger oppover. De forsvinner på mikrosekundet når den begynner å bevege seg oppover.
Mdg1
04.03.2020 kl 12:41
2345
Noen i Axa som er lei seg for at det ikke ble salg av butikken på 22? Det er tross alt 44% over dagens kurs
Med solid cash flow og påfyll gjennom emisjon, så er det penger som ikke er i omløp. "Står å ruster på bok". Jeg tenker vi snart får se børsmeldinger med nye kjøp av porteføljer. Liten omsetning her nede på midten av tyvetallet, mens det var solid omsetning på 15,14 og 13. Nå er det kanskje mer "vent og seg holdning"? Meg selv inkludert.
Men short/hegden i Avance har gjeve meg meir en papirtapet i AXA;) Ikkje slik tulle hegde/short detta;)
Gratulerer med pen short. Håper du har dekket deg inn? => råvarer snur gjerne raskt oppover igjen ved positive nyheter... Jeg får direkte fra Kina og de gjør imponerende grep der borte som gir meg tro på at de lykkes.
Hvem er det som setter store sperrer disse ekstrem latterlig nivåer, heller til canadiske kvantefondet ,Vinner, Clark, lun, disse parasitter går forsatt ikke dekket seg inn og de satte Deres short (på 20.05.
Kariusbaktus: det er selvsagt en robot som står og triller ører og trenden er nedover. Med en gang børsen går litt opp, flyttes sperrene på sekundet oppover eller tas helt bort. Det som er spennende her er når shorten på i overkant av 1 million aksjer skal dekkes inn. Jeg hadde ikke turt å sitte short her lengre. De har jo kassa full av cash, og de skal settes i virksomhet. Det er jo selvsagt en plan bak det. I bakteppet lurer JF med negativ kontroll. Det er jo ikke langt unna som vi vet. JF var der i praksis, for års tid siden? (husker ikke). Det var da sammen med Warrantsforretning, så var JF over 33,33%.
Fredriksen systemet har bomma før på warrents iht % tal aksjar og tilbudsplikt, han gjere vel ikkje da ein gong til, var på tidleg 2000 tale;) kanskje nye reglar sidan den gongen, poenget var at warrents utgjorde brot på tilbudsplikta og han måtte tilby alle same kurs;) Nokon som huskar so långt tebake?
Jeg har problemer med å huske forrige uke, så ikke spør meg ;)
Det er noen som spiller et farlig spill her nå med shorting. En åpenbar sektor og trendmessig short, men men... Vi får se. Tenker det er en god del under 0,5% som er short her. I sum kan det smelle riktig så godt oppover. Ja, når alle har gitt opp og solgt så er bunnen nær. Det er ikke lenge dyret får være i fred for sultne ulver tenker jeg. Om det da ikke skal leveres negativ vekst fremover? => det er eneste grunnen til at kursen kan forsvares under 16-17 tallet tenker jeg.
Det er noen som spiller et farlig spill her nå med shorting. En åpenbar sektor og trendmessig short, men men... Vi får se. Tenker det er en god del under 0,5% som er short her. I sum kan det smelle riktig så godt oppover. Ja, når alle har gitt opp og solgt så er bunnen nær. Det er ikke lenge dyret får være i fred for sultne ulver tenker jeg. Om det da ikke skal leveres negativ vekst fremover? => det er eneste grunnen til at kursen kan forsvares under 16-17 tallet tenker jeg.
Enig at denne aksje er kraftig manipulert, nå får disse shortermafian kjenne sin besøkelsestid, de som selger på disse ekstrem nivår har jo dundrende tap allerede,
Fredriksen ligg med nesten ein halv milliard i papirtap i AXA, so vi er ikkje åleine. ledelsen skreiv også at dei sleit med eit voldsomt papirtap, so ein kan tru kva ein vil. Eg sel ikkje på ATL
TT, kva beregner du kr 23 på då?
Fredriksen har kjøpt 41 047 522 mill aksjar dei 3 siste åra, snittet er 19,56. Før 2018 har han eigd
Veldig suralistisk at laveste innside kjøp 4år ,15.95.kr
tenketanken
04.03.2020 kl 13:43
2195
Prisen på det han har betalt på hvert kjøp, som er snitt beregnet
Han begynte jo høyt oppe og snittprisen synker selvsagt med lavere kjøp
Han har Kr 423.701.598 ,- i Tap pr dato
Mangler 3.060.716 aksjer til 33,34%
Han begynte jo høyt oppe og snittprisen synker selvsagt med lavere kjøp
Han har Kr 423.701.598 ,- i Tap pr dato
Mangler 3.060.716 aksjer til 33,34%
Skipssjefen
I dag kl 13:56 4
La meg være helt klinkende klar og tydelig: Jeg har 100% tro på Axa, Endre og Johnny. Kursen er helt sinnsyk, og feilprisa delux.
Man kan mistenke dirty spill fra Geveran, og Dnb, og shortere. Men, det er ikke tvil om at de andre inkasso aksjene som B2H, Hoist, Intrum og i USA har fulgt samme lei og bane, nedover sammen med axa.
Noen kjøper fallende aksjer, og de gir opp, nye kjøper, og gir opp. Hvorfor skal det være slik, i en bransje som da tjener store penger ? Jeg fatter det bare ikke.
Gjeld er det nok av i verden, og mer blir det, for hver dag som går. Noen skal og må kjøpe denne, og drive den inn. Er gjelden for dyr? Kanskje, men den blir billigere nå ifølge bransjen - kjøpers marked.
Så til poenget:
Man velger selv om man vil tro på at Corrona ikke vil rive i sund aksjemarkedet. Det så ut til å være ufarlig, og ikke så mye å tenke på. Men man ser etterhvert som man setter seg inn i børs, finans, handel, osv at dette er skikkelig ille. Vi har jo ikke sett nedstenging i resten av verden, som i provinsene i Kina.
Om dette blir gjort, og dette eksalerer til world wide, gud bedre da ville jeg ikke eid en jævlig aksje. Ikke engang short er vits, for det stenges for som i 2008.
Så glem no Endre, AXA og alt det fundamentale rundt den - det er ikke det som styrer kursene nå. Det er panikken som har kommet, og som jeg er 100% sikker på at vil eskalere MANGE hakk som nå må gjøre seg gjeldene.
Da er spørsmålet, ta pengene av bordet på 12,50-13,80 og se ting ann, og ha et midlertidig tap, og se ann ukene som kommer, eller skal man bare sitte i det, og bære med ned på 6-10 kr i AXA, for det er der realiteten ligger OM dette eskalerer. Prisen har som sagt INGENTING med axa som selskap å gjøre, men det har ene og alene med at mange nå teller på knappene, noen er belånt, og noen vil ut for lavere inngang.
Rekylen kommer, men jeg vet ikke om den kommer fra 12,50 eller 6,50. Det er bedre å være føre var, enn etter snar.
Klart at man står på sidelingen også står på sidelinjen mtp bud, eller pliktbud. Det er en annen sak. Men jeg har skrevet litt om dette før i dag, og jeg tror dessverre Fredriksen vil legge på borde 12-13 kr i pliktbudet, enn 17,85.
Hva tror dere?
SS
Kvifor skal me diskutere Fredriksens snitt, når nokon nyleg har laga ein feita og bra oversikt.
Her er jo fasiten, berre å leggja inn siste kjøpa.
https://ibb.co/RChqDXw
SS
Her er jo fasiten, berre å leggja inn siste kjøpa.
https://ibb.co/RChqDXw
SS
Takk for dine tanker. Igjen Skispssjefen. Jeg får informasjon direkte fra nordmenn som er i Kina. De tar grep. Forrige dagen var det meldt om kun få få nye tilfeller utenfor Hubei-provinsen og trenden snur kraftig ned (om vi kan stole på tallene?). Alle som er ute å flyr i Kina blir registrert med QR-kode og hvor hver enkelt må si hvor de har vært, hvor de skal til og med registreres det hvor på flyet de satt. => Blir de senere påvist som smittet, kan de spores langt tilbake og treffpunkter med andre mennesker. Alle som har vært utenlands blir satt i karantene. Så her blir det gjort grep.
I Kunming så venter de nå på å bli en "hvit provins". 53 nye bussruter ble for få dager siden satt i drift igjen sammen med at t-banen åpnet flere stasjoner. Hjulene er så smått på vei til å rulle igjen. Dette er informasjon som ikke kommer frem i "krigstypepressen" vi har her hjemme.
I Kunming så venter de nå på å bli en "hvit provins". 53 nye bussruter ble for få dager siden satt i drift igjen sammen med at t-banen åpnet flere stasjoner. Hjulene er så smått på vei til å rulle igjen. Dette er informasjon som ikke kommer frem i "krigstypepressen" vi har her hjemme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:33
Mdg1
04.03.2020 kl 14:11
2167
Det kan godt gå som du skriver, men enda er vi ikke i nærheten av kritisk mengde smittede til at dette blir en pandemi. Så lenge alle som har vært i smitteområder blir isolert ved tegn til sykdom og de som har vært i kontakt med dem også blir testet så er det lite som tyder på at det er stor fare enda. Jeg tror børsen vi l svinge i den perioden det er usikkert hva som skjer med utbruddet. Utfallet vet vi ikke før om 2-3 mnd, kanskje et halvt år.
Vi får stole på at Kineserene opererer med rett tall. Men med den spredninga, og satelittbilder, og det at man vet at man snakker om kommunister og nesten diktatur, så vet jeg no ikke helt.
Hva med Iranerne, kan vi stole på dei ? Sist vi trakk dem i tvil, var angrepet mellom Iran og USA, løgn på begge sider.
Hva med Italia, fullstendig ute av kontroll. Enten skulle de legge på bordet 45 milliarder kroner, eller euro, husker ikke, men dette er ikke peanuts. Dette vil sende land og firmaer utenfor stupet.
Hva gjør så Ola Dunk? Satt på broa i dag, med kaffekoppen og hører på NRK Alltid nyheter, og hører om turistnæringen i norge. De ville ikke begrense noen. De håpet disse 400.000 kineserene skulle komme på alle hoteller, hurtigruter osv. Det er så naivt og blåøyd at man ikke finner ord.
Når tror dere første hurtigrute ligger til kai med gult flagg (signalflagg for pest ombord) ?`Koster det at EN hurtigrute skal ligge til kai 14 dager ? Hva koster det med 11 ruter? I høysesongen nå ?
Eller når hoteller skal stenge, pga karantene i 14 dager som på Teneriffe?
Hva koster det når hundrevis av skoler skal stenge, og foreldre skal sitte hjemme med ungene?
Tror dere skal slå opp gluggene litt, og se realitetene litt mer i øynene. Jeg tror faktisk SAS og NAS skal få seriøse problemer av dette i fortsettelsen, til liks med mange andre.
SS
Hva med Iranerne, kan vi stole på dei ? Sist vi trakk dem i tvil, var angrepet mellom Iran og USA, løgn på begge sider.
Hva med Italia, fullstendig ute av kontroll. Enten skulle de legge på bordet 45 milliarder kroner, eller euro, husker ikke, men dette er ikke peanuts. Dette vil sende land og firmaer utenfor stupet.
Hva gjør så Ola Dunk? Satt på broa i dag, med kaffekoppen og hører på NRK Alltid nyheter, og hører om turistnæringen i norge. De ville ikke begrense noen. De håpet disse 400.000 kineserene skulle komme på alle hoteller, hurtigruter osv. Det er så naivt og blåøyd at man ikke finner ord.
Når tror dere første hurtigrute ligger til kai med gult flagg (signalflagg for pest ombord) ?`Koster det at EN hurtigrute skal ligge til kai 14 dager ? Hva koster det med 11 ruter? I høysesongen nå ?
Eller når hoteller skal stenge, pga karantene i 14 dager som på Teneriffe?
Hva koster det når hundrevis av skoler skal stenge, og foreldre skal sitte hjemme med ungene?
Tror dere skal slå opp gluggene litt, og se realitetene litt mer i øynene. Jeg tror faktisk SAS og NAS skal få seriøse problemer av dette i fortsettelsen, til liks med mange andre.
SS
I italia smittes man over en lav sko. Det samme har man gjort i Kina, Sør-Korea, og i Norge. Går nok mange smittebærere rundtom.
Jeg håper jeg tenker worst scenario, men jeg gidder ikke være naiv heller.
SS
Jeg håper jeg tenker worst scenario, men jeg gidder ikke være naiv heller.
SS
måkje vere so nervøs SS;) vi begge veit at vi veit ingenting men trur. Rentene går nedover og folk får meir pengar til å betale gjelda si til Axa. Spania viser vekst, nedgong i arbeidsledighet og auka verdiar på boligane sine. Renta blir nok tvungen ned i Norge og, dermed meir pengar til å nedbetale gjeld. Trur ein Fredriksen kjøper seg opp i eit selskap uten rådgjeving og trua på vekst? Rekordtal viser selskapet til i q4. Virus tiltaka gjer at folk ikkje reiser lenger, dei brukar heller pengane til å betale ned gjeld til axa;)
Tja? Ja? Buffet kjøpte flyaksjer nylig. Ikke det at han har fasit her. Skoler i Italia stenges i dag. Kom nyhet nå klokka 14. Sikkert derfor Europa snudde nedover? Kineserne kan godt lyve om antall smittede og alt det der, men en ting er sikkert: de tar grep mer enn noen andre. I Hongkong har det vært slik i alle år. Samtlige som kommer inn med fly og tog blir skannet i taket av IR, og i tillegg en til to manuelle kontroller for å sjekke om du har feber. Det nye med at de registrerer alle flyreisende og får de loggført og kan følge opp de som var i kontakt med smitte. HELT vilt. Og at dette foregår er ikke løgn. Flere jeg kjenner der borte sitter nå i hjemmekarantene og det er straffbart å bryte regelverk som settes inn.
Håpefullt
04.03.2020 kl 14:18
2150
Jeg tenker at det er nettopp slike situasjoner som er utfordrende med å eie aksjer, men at ofte så er det de tolmodige som kommer greit ut av det. Så jeg sitter, har ukomfortabelt høyt snitt men selger ikke en eneste aksje. Samtidig er jeg klar over at dette kommer til å ta lang tid, og forberedt på at jeg ikke kommer til å tjene all verden på dette, hvis noe i det heletatt. Ville jeg kjøpt Axa om igjen hvis jeg fikk sjansen, ikke faen. Korreksjonen isolert sett er ikke min personlige største uro, den retter seg. Men fallet i Axa var påfallende lenge før børs uro, og det er der usikkerheten ligger for meg. Men som sagt jeg sitter, men holder ikke pusten lenger...
Slik fungerar ein infuensa SS, da sprer seg. Tiltaka som drep verdiane ikkje viruset;) kva tiltak skal hindre axa i Axa kjøpe billegare usikra porteføljer for 3-5% av verdi, ikkje mykje dei skal løyse for å tjene pengar, da viste dei jo på q4;)
Nå får du faen slutte å svartmale dette, ingenved sin fulle fem selger på under 10 kr.
Snakket med en av de største aksjonærene i AXA for en stund siden, vedkommende ga følgende kommentar: jeg kjøper en krone for femti øre. Hva er det å ikke like?
Sissener kom med sin flåsete kommentar: selskapet kjøper gjeld med gjeld...
Sissener kom med sin flåsete kommentar: selskapet kjøper gjeld med gjeld...
Nokon gravsar no te seg aksjar på kr 12,50-12,80 idag;)sterk kjøpar side kontra andre dagar
Ein kjøper eller sel ikkje aksjar etter overskrifter på e24;)
Ein kjøper eller sel ikkje aksjar etter overskrifter på e24;)
Jeg svartmaler ikke Hanibal.
Du vet hva jeg har sagt i 3 år, meg og deg har vert med på denne aksjen like lenge.
Jeg sa 10 kr for 2 år sia. Alle lo, du mest. Fasiten er 12 kr så langt. Og det før vi er under 2018 korreksjonen som sendte OSE ned på 770 poeng.
Blir dette 2008 eller 2014, så vedder jeg hode på at axa vil gi meg fyll på 10,- blank. IKKE FORDI AXA ER EN MØKKA AKSJE, MEN FORDI PANIKKEN VIL RÅ, OG SENDE DEN NED.
Om Fredriksen ville stoppet dette, hadde han trukket tilbake alle aksjene han har utlånt. Han har ikke tjent mer enn maks 1-2 mill på utlån i kroner og øre, og har fått 1/2 mrd i tap, men det er nok et ønsket papirtap for å grafse til seg denne billig.
Han sitter med nøkkelen til å løfte denne med få anstrengelser.
SS
Du vet hva jeg har sagt i 3 år, meg og deg har vert med på denne aksjen like lenge.
Jeg sa 10 kr for 2 år sia. Alle lo, du mest. Fasiten er 12 kr så langt. Og det før vi er under 2018 korreksjonen som sendte OSE ned på 770 poeng.
Blir dette 2008 eller 2014, så vedder jeg hode på at axa vil gi meg fyll på 10,- blank. IKKE FORDI AXA ER EN MØKKA AKSJE, MEN FORDI PANIKKEN VIL RÅ, OG SENDE DEN NED.
Om Fredriksen ville stoppet dette, hadde han trukket tilbake alle aksjene han har utlånt. Han har ikke tjent mer enn maks 1-2 mill på utlån i kroner og øre, og har fått 1/2 mrd i tap, men det er nok et ønsket papirtap for å grafse til seg denne billig.
Han sitter med nøkkelen til å løfte denne med få anstrengelser.
SS
Et spørsmål som henger i luften er hva neste børsmelding vil inneholde? Hva kommer først?.. Det vil virke åpenbart i ettertid. Vil man trekke streken og tenke hva A til B blir, så er det flere positive scenarioer...