Kan vi holde våre politikere ansvarlige?

Clubs
06.08.2018 kl 09:57 1952

https://resett.no/2018/08/05/kan-vi-holde-vare-politikere-ansvarlige/

Hvor mange tilfeller av konsekvenser av den førte innvandrings- og integreringspolitikken må ansvarlige politikere se og erfare før de må holdes ansvarlige?
Dette er en velskrevet artikkel som anbefales!
Slettet bruker
06.08.2018 kl 10:13 1939

Et veldig godt meningsinnlegg som bare må leses! Tiden nærmer seg da elitepolitikerne må ansvarliggjøres overfor sitt folk!

I dag får vi vite at Høyres og FRPs medlemmer forlater partiene. Erna får tenke litt over det - svaret finner hun der hun nektet å høre på det ukulturministeren hennes kaller "userriøse blogga"! Her ser vi resultatet fra de "serriøse median" som globalist-Erna må ta på alvor!

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/hvert-femte-medlem-har-forlatt-høyre-og-frp/ar-BBLxRrG?ocid=spartanntp
Redigert 06.08.2018 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Sotah
06.08.2018 kl 10:41 1924

Da anbefaler jeg Lurås og meningsfeller å legge inne anmeldelse på et samlet Storting. Vi trenger underholdning i agurktida. Pøs på.
Pedal
06.08.2018 kl 10:51 1919

....skriver Sotah som av prinsipp ikke leser Resetts artikler!
Sotah
06.08.2018 kl 11:13 1909

Jeg leser overskrifter her. Det holder i massevis.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 11:26 1901

Det går ikke å holde våre politiker ansvarlig for hva de gjør, det har blitt prøvet i retten.
Sotah
06.08.2018 kl 11:28 1900

Da får jeg finne noe annet å more meg med i stedet. Takk og lov for Sandberg.
Scoopfinder
06.08.2018 kl 12:17 1884

Jeg skrev en kommentar til artikkelen på Resett, men den ble sensurert. Trolig fordi jeg la ved en link der Anniken skriver at de vil være kompromissløse for multikultur.
Er det meg eller Anniken som er ekstrem ?
Er demokratiet avskaffet ?
Hvordan kan myndighetene være kompromissløse mot folkets vilje, ustraffet ?
Redigert 06.08.2018 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Biggy
06.08.2018 kl 12:30 1878

Denne meningsytringen er godt skrevet og med gode argumenter bygget på filosofi,så nok en gang skuer Sotah overskriften på hårene og går glipp av gode tanker.
Godt gjort å ha sterke meninger om et nettsted man ikke selv leser,men verden blir jo enklere å forholde seg til da.....
Selv leser jeg daglig på nettsteder jeg sjelden nikker til,og nettopp det gjør at jeg lettere forstår mine meningsmotstandere.
polemiker
06.08.2018 kl 12:54 1865

Fantastisk bra innlegg av Erling M. dette og noe jeg kan stille meg 100% bak. Har vel stykkevis og delt skrevet omtrent det samme her på tråden også.

Når det gjelder jussen i dette så har nok politikerne sikret seg selv ganske godt igjennom lovverket. I praksis kan ikke NOEN politikere stilles til ansvar for konsekvensene av sine politiske gjerninger. Det kan de kun om de begår grov kriminalitet mot loven f.eks. korrupsjon eller underslag. Selv da er det helt andre regler og straffeutmåling som gjelder enn for folk flest.

Nyere historie er full av eksempler på kriminalitet begått av politikere som er blitt feid under teppet, saken henlagt eller ingen straff. Økokrim henla trygdesvindelsakene mot Gro H. Bruntland og Kjell Magne Bondevik som de fleste husker, men gikk til sak mot Stangeland og Talleraas. Hadde Gro vært en enslig tobarnsmor som ikke hadde vært statsminister er det vel ikke mye tvil om hun hadde måtte sone i fengsel.

Tror nok selv de mest venstrevridde juristene vil trekke på smilebåndet om man spør om det er likhet for loven når det gjelder den politiske eliten og vanlige folk. Spørsmålet til Erling er imidlertid helt legitimt om at de kan juridisk sett burde kunne stilles til ansvar. I praksis derimot, er det en umulighet.

Disse politikerne kan nok heller ikke påberope seg at de ikke visste, da det ikke har skortet på advarsler opp igjen, selv fra Stortingets talerstol (CIH bl.a.). Senere har det etterhvert kommet frem noe statistikk, prognoser, utvalg osv. som avslører effekten av deres politikk og avslører deres løgner. Når man selv DA ikke korrigerer sin politikk og straks setter inn tiltak for ikke å forverre situasjonen, er det ingen formildende omstendigheter igjen.

Eneste måten å "straffe" politikerne på er ved valgurnene. Det krever imidlertid en fri og uavhengig presse som er villig til å avsløre politikernes løgner og falske agenda. Det har vi som kjent ikke (med noen ytterst få hederlige unntak). Politikerne har korrumpert pressen med både direkte og inndirekte økonomiske bidrag i milliardklassen.

Selv om de medskyldige politikerne blir kastet kastet ut, står det mange tilsvarende i kø. Dessuten kan det ikke kalles noe "straff" om en politiker har sittet 3 perioder på Stortinget. Da får de stortingspensjon livet ut! De som ikke har vært så heldige får normalt sett en høy stilling innen offentlige etater.
SCK
06.08.2018 kl 13:16 1856

Man kom bare noen linjer ned så leser man at 22 juli er fest for de venstrevridde. Og ytterligere etpar linjer til står det å lese at Soros er den ondeste og mest destruktive i Europa.
Allerede da har Erling Mathiesen avslørt hvilken tulling han er.

Hva som foranlediget ABB til sine gjerninger er nok temmelig sammensatt. Men noens påstand om muslimers bevisste strategi for å overta verdensdelen, Eurabia, som bl. annet Breiviks helt Fjordman klarte å hjernevaske hans begrensede vett på området - bidro nok til det vi så.

EM's artikkel er så barnslig skrevet at man skal ære temmelig flat for å la seg engasjere rive med.
Men noen fenger det, det har vi sett.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 13:50 1847

SICKO synes George Soros (og hans egne uttalelser) er helt ok???

Og SICKO gikk kanskje også glipp av hvordan AP boltret seg i politisk nytelse og en søkt FRP-dupering rundt 22/7???

Følger du med overhodet???
polemiker
06.08.2018 kl 14:01 1842

SCK,
Du røper igjen den vanlige "intelligente" argumentasjonsmetoden dere sosialister bedriver nå om dagen. Magert med argumenter, som vanlig, men dessto mer utskjelling.

-"Allerede da har Erling Mathiesen avslørt hvilken tulling han er."
-"EM's artikkel er så barnslig skrevet at man skal ære temmelig flat for å la seg engasjere rive med."

Du nevner da noe konkret - "noens påstand om muslimers bevisste strategi for å overta verdensdelen, Eurabia", og selv om du ikke sier det, skinner det vel igjennom at du ikke tror noe på dette. Det er i og for seg greit, men du unnlater å poengtere hvorfor eller det faktum at de allerede er på god vei til å gjennomføre det.

En ting er at man ikke tror på Breivik eller Fjordman, men når er rekke muslimske ledere har sagt dette åpenlyst i over 40 år nå, så burde man i det minste reflektere litt over det. Selv her i landet og våre naboland har vi en rekke imamer og ledere som forfekter dette regelmessig, både i moskeene og i offentligheten.

Når det gjelder Soros er vel egentlig heller ikke det noen hemmelighet eller konspirasjonsteori. Han overføringer og støtte til utallige venstre (radikale) grupperinger verden over skjer realtivt åpenlyst. Han er trolig den aller største politiske aktivisten verden noen gang har sett og har pøst inn 100 vis av milliarder for å støtte sin globaliseringsagenda.

Sotah
06.08.2018 kl 15:15 1829

Jeg trenger ikke lese noe innlegg for å svare på spørsmålet til trådstarter. Svaret er nei. Og den som legger inn anmeldelse vil finne ut det etter hvert. Jeg tenkte bare å spare hjorden for bryet. Fjolletema, hverken mer eller mindre.
Sotah
06.08.2018 kl 15:25 1823

Det kan for øvrig stilles spørsmål om Per Sandberg har gjort noe straffbart i forbindelse med mobilskandalen i Kina og Iran, det vil sikkert bli vurdert av fagfolk etter hvert. Politikere er ikke immune. Men man bør ha en god sak før man anmelder.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 18:16 1803

En "rekke" nazister har fantasert om et arisk Norge i mange år også. Men nesten ingen støtter dem..pussig.
artig
06.08.2018 kl 19:44 1779

Det finnes vel parti som er verd å stemme på fortsatt?
Kystpartiet f.eks. Partiprogrammet deres har fullt fokus på Norge, og demokrati.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 19:47 1775

Hvis du er blandt de få Høyre-folkene i Norge så kan du stemme Liberalistene. Ellers e9 m/Sotah, de kan ikke holdes ansvarlige. Det har de sørget for.
Sotah
06.08.2018 kl 19:48 1775

Men vil du ha mer demokrati, da? Tror jeg må minne om at høyreraddisser er sørgelig få?
Sotah
06.08.2018 kl 20:00 1770

Så tror jeg det blir vrient å rekruttere til politikken hvis de må dingle hver gang en minoritet er uenige med dem. Jeg konkluderer med at forslaget er usedvanlig lite gjennomtenkt.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 20:02 1763

Ja da, det er bare å kjøre på med mer demokrati. Trives godt som èn prosenter jeg.

Skal vi ha ekte demokrati så må vi ha ærlige politikere og journalister som fremlegger sannheten på en skikkelig måte. Uten det blir det aldri noe ekte demokrati.

Dermed utgikk det forslaget. Antar jeg...
Redigert 06.08.2018 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2018 kl 20:46 1748

Jeg er den tause minoritet. Stemmenekter, og én prosenter.

Den dagen jeg får et reelt valg kan det være jeg reiser meg fra sofaen. Stolbytte leken mellom sosialistene i AP og Høyre kan dere ha for dere selv.

Fjernkontrollen min får dere aldri. Takk.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 22:06 1730

Ikke kjekt å se at de demokratiske statene er de som sliter nå. Dette er selvforskyldt, og man kan ikke snakke seg fra det. Ungarn og Polen blir nok land norske pensjonister vil flykte til.
Slettet bruker
06.08.2018 kl 22:15 1724

Norsk elitepolitiker og utenriksminister Ine Søreide møter knallhard motstand og problemer i Israel:

"De israelske mediene fremstiller det annerledes. De fremholder at det var Netanyahu som bragte saken opp. Statsminister Benjamin Netanyahu angrep utenriksministeren Ine Eriksen Søreide da de to møttes på kontoret hans søndag, og beskyldte Norge for åpenbart finansiering av anti-israelsk aktivitet, skriver den israelske avisen Israel Hayom.

Netanyahu skal ifølge avisens kilde ha vært opprørt over Norges finansiering av anti-israelske grupper, spesielt Flyktninghjelpen der Jan Egeland for tiden er generalsekretær. Den israelske avisen har tidligere avslørt at Flyktninghjelpen har blandet seg aktivt inn i israelsk politikk, og stått bak en rekke petisjoner til Israels Høyesterett mot den israelske regjeringen. …

Israel Hayoms kilder sier at Netanyahu under møtet ba Søreide om å «stoppe finansieringen av frivillige organisasjoner som angriper sionismen og staten Israel.» Han sa også at “å få et land til å angripe et annet land på en slik måte, er bare uakseptabelt.” Som svar sa Søreide at landet hennes ikke var engasjert i anti-israelsk aktivitet, men i humanitær nødhjelp."

https://resett.no/2018/08/06/netanyahu-knallhardt-ut-mot-soreide-og-flyktninghjelpen/

Nok en naiv globalist-idiot fra Høyre som tror hun kan juge seg fra realiteter. Den profesjonelle elitesirkulator, sosialisten Jan Egeland (med mye "fiiint" på CV'en), nyter underdanig respekt blant Hoire-globalistene - mannen har jo vært i uuuutlandet og kan snaaaakke.

Når skal Erna rydde Høyre for tåpelige elementer? Eller foretrekker hun å kastes selv først? Israel reagerer hardt - meget hardt - nå de må!
Redigert 06.08.2018 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2018 kl 23:02 1710

Erna er i alvorlige politiske vanskeligheter - hun har begått et par feil for mye - og lyskasterne fra manglende vurderingsevne og dømmekraft lyser opp alvorlige knekk i Ernas evne til å lede landet - blindet av globalisme som hun er:

"Den Høyre-ledete regjeringens uvilje mot å oppfylle NATOs 2-prosent-mål er oppsiktsvekkende og sender et signal til Washington som truer norske interesser.

Når nå det samlede norske politiske lederskapet har utpekt Putins Russland som en farlig og aktuell trussel – selv finner jeg ikke konklusjonen videre troverdig, men skitt la gå; Russland er i alle fall en potensiell militær fiende, dét er utvilsomt – så burde man se til å ha rimelig militær ryggdekning overfor i det minste denne trusselen.

Det er åpenbart at vi ikke selv har tilstrekkelige maktmidler til å stå i mot russisk press, om slikt skulle bli gjort gjeldende, eller en alvorlig krenkning av vårt territorium eller nærtliggende øyer og havområder, for ikke å snakke om en eventuell invasjon. Hvem skal vi da støtte oss til om vinden blåser opp?

Selvfølgelig USA, fortsatt og fremdeles, for det finnes faktisk ikke noe troverdig alternativ. Europa-hæren som i sin tid, mens Russland lå med brukket rygg etter Sovjetunionens fall og EU ennå var potent og ambisiøst fremoverlenende, ble hausset opp av Brussel-fascinerte føderalister, også noen med rødt pass som siklet etter norsk medlemskap i det de frekt kaller «Europa,» er lite mer enn et skrivebordsfenomen. ...

Åpenbart var det et sjokk for det norske politiske etablissementet at Hillary Clinton ikke vant valget for halvannet år siden i USA, men den akuttsorgen må man nå – omsider! – komme over. Ikke bare dét, man bør innse at den amerikanske høyredreiningen meget vel kan bli varig. Jeg har fått med meg at politikere som Solberg, Brende, Støre og Eriksen Søreide anser en slik utvikling for å være en tilnærmet uutholdelig historisk anomali, men dere får faktisk bare bite tennene samme og gjøre det som er nyttig for Norge, ikke dét dere synes burde være rett i en global-etisk, Davos-frisert kontekst der pene, alltid-moralske menneskers vurderinger er de eneste som teller.

Eventuelt håper de på at deres etterkommere og dommere vil konkludere med at de gjorde så godt de kunne, også vår generasjons politikere, og i denne omstendighet ligger «deres unnskyldning så vel som deres dom.» Det samme har vært sagt før i norsk historie, men da om et styre som i folks bevissthet ble tilkjent liten ære."

https://www.document.no/2018/08/06/nar-den-rikeste-ikke-vil-betale-for-seg/
Redigert 06.08.2018 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Strek
06.08.2018 kl 23:10 1701

Politikerne kan ikke straffes juridiisk for å gjenta å føre en politikk hvis konsekvenser er svært negative.

Det vi kan gjøre,og dette svir for politikere, er å avsløre deres løgner, rive ned deres prestisje og selvsagt stemme på Frp for å vise dem finger’n!
Absolutt ingenting svir så mye som npr Frp gjør et godt valg.
Vi kan skrive avsløringer på Resett og andre fora med god takhøyde.Det frustrerer dem.......
Redigert 07.08.2018 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2018 kl 23:27 1692

Vet du hva Havfruen, jeg gremmes.

Det må være noe galt enten med meg, eller med norske politikere. Det kan jo ikke være normalt at man skal være så uenig med egne politikere, og så enig med andres?

Nei det er noe som ikke stemmer her, gett.

Så fort jeg ser en norsk politiker på TV så bytter jeg kanal, tvert. Jeg orker dem bare ikke.
Redigert 06.08.2018 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2018 kl 01:04 1674

Havfruen - I går kl 22:15

Utrolig lesning, men ikke overraskende. Takker for info-en.
SCK
07.08.2018 kl 14:29 1608

Polemiker.
Du lurer på hvorfor jeg ikke poengterer hvorfor det kommer så mange migranter til Europa.
Jeg trodde faktisk ikke det var nødvendig.
Migrantflommen har sin årsak i krig og fattigdom. Migranter kommer fra flere kulturer. Muslimer rømmer fra andre krigerske muslimer som virkelig klarer å stelle i stand det.
Å hevde at alle som drar for å skaffe seg en bedre tilværelse i vesten og Europa gjør dette ut ifra en bevisst strategi, er fullstendig meningsløst, det burde være unødvendig å poengtere. DU hadde gjort akkurat det samme om du hadde vært i deres sko.
Breivik, Fjordman og tufsen EM bør strengt tatt bare få holde på med våset sitt i fred. Finnes det imamer som hevder det samme som Breivik så blir det ikke mer riktig av den grunn.
At Merkel m.fl nærmest har en åpen dørs politikk ovenfor mennesker som ønsker seg en bedre fremtid trolig bidrar nok til den fortsatte strømmen, innvendinger må rettes mot den politikken og ikke Eurabiateori. Det er en teori man klamrer seg til fra et generelt hat mot muslimer som sådan. EM legger ikke skjul på det, det skal han ha.

Jeg er ikke kjent med at liberaleren Soros skal støtte ulumskheter som ikke tåler dagens lys. Konspirasjonsteoretikere hevder kanskje det fordi Soros står på en annen verdimessig plattform enn dem selv. Men vet du om skumle overføringer fra Soros så setter du inn en link om den/de overføringene. Inntil så skjer så faller EM benevnelse på Soros kun tilbake på EM selv.

22 juli er nå en minnedag for hendelsen. Om det finnes noen tullinger som prøver å skylde på Frp for hendelsen så er det bare å si at tullinger finnes overalt. Man skal være utrolig sårbar om man tar slikt til seg, skulle nesten tro de hadde dårlig samvittighet for noe?
22 juli preges av det det er - en minnedag.
EM og noen få av hans like forsøker å omgjøre den til noe annet - det er ynkelig.

artig
07.08.2018 kl 14:37 1605

Politikerne kan bli holdt ansvarlig.
I Norge er det intet problem å lage lover med tilbakevirkende kraft.
Og, en politiker som lyver til folket, det blir jo det samme som dokumentfalsk.
Altså, allerede sraffbart.
Slettet bruker
07.08.2018 kl 14:51 1603

På 1970-tallet var det fremdeles en betydelig tekstilindustri i Norge, men mot slutten av tiåret gikk det dårligere med Arne-fabrikken i Ytre Arna utenfor Bergen. Industriminister Bjartmar Gjerde (Ap) lovte at Staten skulle bidra økonomisk til fortsatt drift i Norion-konsernet som eide fabrikken, forutsatt at de 165 arbeidsplassene i Ytre Arna ble opprettholdt.

Da fabrikken til slutt likevel ble lagt ned, gikk tre arbeidere på fabrikken til sak mot staten ved industridepartementet for løftebrudd. Basert på ministerens løfter fra året før krevde de at arbeidsplassene skulle opprettholdes. I Oslo byrett ble staten frikjent for kravet om å bevare arbeidsplassene, men løftebruddet førte til at arbeiderne ble tilkjent erstatning for tap av fremtidig inntekt. Staten anket imidlertid saken til lagmannsretten, hvor arbeiderne tapte på alle punkter.

Som dere ser, politikere kan ikke stilles til ansvar for å love noe.
artig
07.08.2018 kl 15:04 1593

Ja og nei.
I et folkestyre/ demokrati, der ville politikerne bli holdt ansvarlig.