Kan ASC være et case nå.

Slettet bruker
ASC 08.03.2020 kl 13:15 1429

Kan det bli et problem nå i en overgangfase at en god del bedrifter må ha kapital ?
De fleste har varer nok på lager men problemet er å få de ut til markedet.
Dvs ingen penger på konto.

ASC har falt mye fra topp noe som viruset som herjer er skyld i.

Markedet er redd bedrifter ikke vil hente kapital. Men caset her er vil det motsatte hende.

Ser vi på hjemmesiden til ASC så er det mindre kontrakter i Q1 en for Q4.
Her er en god del kontrakter for Q4 som har oppgjør i Q1 og vil bli regnskapsført da.
Samtidig sa ledelsen i Q4 at markedet var veldig bra. Da var vi allerede langt ut i Q1.

Til tross for at vi venter et utbytte på 0,27 Nok faller ASC så mye.

Nå er jeg fersk i ASC . Noen som har tanker rund Aksjen.

Mvh Barbro
Redigert 19.01.2021 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
n4479556
08.03.2020 kl 20:48 1347

Bra, samme tanker har jeg om ASC. Vurderer veldig mye å øke min beholdning, men foreløpig litt avventende.
lynx
08.03.2020 kl 21:26 1318

Markedet for ASC kommer til å stoppe helt opp en god stund framover nå. Så kursen skal nok videre ned er jeg redd. Trasig, for jeg hadde akkurat begynt å kjøpe da viruset kom og solgte alt med tap før helgen.
drekkapilsen
08.03.2020 kl 21:28 1311

Det blir nok rolig en stund nå, men så vil veldig mange måtte hente penger. Det er vanskelig å hente penger nå. ASC er solid og vil gjøre gode dealer når ting åpner opp igjen før sommeren.
n4479556
08.03.2020 kl 21:54 1277

Ja, der tror jeg du er inne på noe drekkapilsen :)
Slettet bruker
13.03.2020 kl 12:25 1100

ASC valgte å kjøpe tilbake over 20 mill aksjer.
Tipper det kom fra de som har solgt seg kraftig ned den senere tid.
Aksjen snur drastisk i det øyeblikket ned selgeren er borte.
lynx
13.03.2020 kl 15:26 1040

Dette tilbakekjøpet virker som medisin til innvortes bruk. De vet å sno seg partnerne i ABG Sundal Collier.
Slettet bruker
13.03.2020 kl 16:16 1014

Tror ikke markedet forstår hva som skjer. ASC klarte med denne transaksjonen å plukke bort alle de som ønsket å selge til lave priser.
Det utrolige i historien under er at ASC får 0,27 Nok i utbytte på alle aksjene.



IKKE FOR DISTRIBUSJON ELLER UTSLIPP, DIREKTE ELLER INDIREKT, ELLER I USA: sette i gang en tilbakekjøp av aksjer for inntil 70 000 000 kroner. Tilbakekjøpet vil bli gjennomført som en omvendt bokbyggingsprosess der aksjonærene kan levere salgstilbud. Maksimal pris per aksje er kr 2,88 per aksje, tilsvarende dagens vwap. Bokbyggingsperioden starter umiddelbart og forventes å avslutte klokken 16.30 (CET) 13. mars 2020. Selskapet forbeholder seg retten til å lukke bokbyggingsperioden tidligere etter eget skjønn. Salgstilbud er ugjenkallelige og kan ikke trekkes tilbake. For mer informasjon eller for å sende inn salgstilbud, vennligst kontakt ABG Sundal Collier ASA på telefon: 22 01 60 13. I tilfelle det totale antallet mottatte salgstilbud overstiger 70.000.000 kroner til den aksepterte prisen, vil selskapet utføre en pro -rata reduksjon av salgstilbud. Tilbakekjøpet vil være basert på fullmakten gitt av selskapets ordinære generalforsamling 30. april 2019. ABGSC eier i dag 10.4000.162 egne aksjer. ABGSC har terminkontrakter med partnere som kjøper totalt 99 701 300 aksjer med oppgjør i 2020 - 2025. Aksjene som er kjøpt i tilbakekjøpet vil helt eller delvis bli brukt til oppgjør av ABGSCs terminkontrakter med partnere. *** Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12. *** Tilbakekjøp og distribusjon av denne kunngjøringen og annen informasjon i forbindelse med denne kan være begrenset av lovgivning i visse jurisdiksjoner. ABGSC påtar seg ikke noe ansvar i tilfelle det er brudd på noen av slike begrensninger. Personer som denne kunngjøringen eller slik annen informasjon skal ha i besittelse, må informere seg om og overholde slike begrensninger. Tilbakekjøpet skjer ikke direkte eller indirekte i, eller ved bruk av posten til, eller på noen måte eller instrumentalitet for mellomstatlig eller utenlandsk handel, eller noen fasiliteter i en nasjonal verdipapirbørs i Amerikas forente stater, dens territorier og eiendeler, enhver stat i USA og District of Columbia ("USA") eller annen jurisdiksjon der dette vil være ulovlig. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, faksoverføring, internettlevering, e-post, telex og telefoner. Følgelig kopier av denne utgivelsen og relaterte dokumenter ikke blir, og må ikke sendes, sendes, e-postes eller på annen måte distribueres eller sendes inn i eller til USA, og dette kan ugyldiggjøre ethvert påstått salgstilbud.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messa
børst
13.03.2020 kl 16:26 1003

>>Markedet er redd bedrifter ikke vil hente kapital. Men caset her er vil det motsatte hende.
- Det blir vel en del tilrettelegginger for emisjoner i tiden som kommer. En del selskaper taper penger nå. Og jeg vil tro det vil komme en del M&A-saker.