Opp eller ned for NAS som har fallt uforutmessig mye.

Strategi
NAS 09.03.2020 kl 08:38 8748

Nas har fallt mest av alle selskapene på Oslo Børs siste tiden.

Kan Nas ha sterke kort i ermet, jeg tror det.
Her kan det komme sterkt kursdrivende nyheter "alla minute`".

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100343&tck=NAS

Ser vi teknisk på NAS har den gått fra Negativ til Hold og er kraftig oversolgt, de kraftige fallene har vært preget av usannheter og frykt.
De store investorene som vi vet har lastet kraftig opp i det siste forholder seg til realitetene og "assets" som er store verdier.
Noerwegian er også kanskje det flyselskapet som har forberedt seg best i forkant av denne uforutsette krisen gjennom programmet "lønnsomhet fremfor vekst" samt NEXT programmet.
De har også hegdet olen smart og tjener mye på oljeprisfallet.
Slik jeg ser det er Norwegian godt rustet fremover.

Norwegian Air Shuttle (NAS.OL)
Close: 12.24 (-3.61), Mar 6, 2020

Automatic technical analysis. Short term, Mar 6, 2020
Norwegian Air Shuttle has broken down from an approximate horixontal trend channel in the short term after investors have sold at ever lower prices. A negative signal has been triggered and further decline for the stock is indicated. There is no support in the price chart and further decline is indicated. In case of a positive reaction, the stock has resistance at 37.00 kroner. Negative volume balance indicates that sellers are aggressive while buyers are passive, and weakens the stock. RSI is below 30 after the falling prices of the past weeks. The stock has strong negative momentum and further decline is indicated. However, particularly in big stocks, low RSI may be a sign that the stock is oversold and that there is a chance for a reaction upwards. The stock is overall assessed as technically neutral for the short term.
Recommendation one to six weeks: Hold

Ta egne vurderinger og les dere opp på selskapet.
Noorwegian har store verdier i "assets", noe av dette er planlagt i lang tid og selges i nær fremtid, så har vi erstatning /eller kanselering ) fra Boeing, erstatning eller store rabatter, eller rabatter på service avtaler fra RR.

Norwegians store daglige fall har vært uten sidestykke og oppgang kan komme når som helst.

Redigert 21.01.2021 kl 03:59 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
11.03.2020 kl 00:14 1698

Noterer at "deltager" ikke har svart på denne...
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Herman*
11.03.2020 kl 00:39 1659

Geir Karlsen gjorde en fantastisk jobb i fjor, og hvis det trylles frem noe milliarder her og der, bør han nok tilskrives mye av æren. Nå skal Trump hjelpe Amerikanske oljeselskaper, Tyskland er bedt om hjelp for å støtte Lufhansa. Da bør vel Norge kunne gi en håndsrekning til Norwegian, og Svenske myndigheter en håndsrekning til SAS.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.03.2020 kl 01:24 1617

RE - Da bør vel Norge kunne gi en håndsrekning til Norwegian, og Svenske myndigheter en håndsrekning til SAS.

* Når vi nå i ettertid sitter med fasiten på Erna & Co sin handlingslammelse som et resultat av total mangel på kunnskap, ignoranse og demed nada forberedende tiltak så er det heller ikke å forvente noen drahjelp av betydning for de enkelte selskaper - i alle fall ikke i nærmeste fremtid og gjerne helt i siste fase før det går åt skogen om vi legger godviljen til ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
deltaker
11.03.2020 kl 02:43 1585

Jeg antar det finnes et annenhåndsmarked for obligasjonene i Norwegian, som for andre store selskaper. Leste for noen dager siden at disse obligasjonene allerede omsettes med en vesentlig rabatt, som nærmest verdsetter selskapet til konkursprising. Større oppkjøsfond kombinerer jo ofte kjøp av gjeld billig i kombinasjon med kjøpe av aksjer for å overta og restrukturere selskapet. Norwegian kan sikkert bli verdifullt på lang sikt, men det ligger trolig flere år fram i tid. I mellomtiden går de konk, om ikke noe drastisk ala forslaget over.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
deltaker
11.03.2020 kl 02:50 1578

Unnskyld - markedsverdien på egenkapitalen ligger på rundt 1,9 mrd som mange har påpekt. Aksjen er altså ned fra over 300 til 10. Det er farlig nær en konkursprising. Markesutsiktene er samtidig så dårlige som de kunne ha blitt. Se forøvrig mitt svar til restplass om dette på en annen tråd. Mulig bokført EK er 3-4 mrd, men det hjelper ikke så mye for et selskap med 60 mrd i gjeld og tap på bortimot 1 mrd i måneden. Som jeg har påpekt flere ganger, håper jeg selskapet overlever, og jeg forventer at Erna kommer på banen og sørger for at vi ikke får flymonopol igjen her.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Herman*
11.03.2020 kl 08:56 1385

Om selskapet nå taper 1 milliard i måneden, burde noen milliarder fra JV og Boeing bidra til at de klarer 2-3 mnd med svak etterspørsel.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2020 kl 09:30 1318

Ned over 3% - sikke en “rekyl”...
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2020 kl 09:34 1298

Trur at Erna og gjengen kommer med skikkelig kraftpaket til alle i lufta. Regjeringen må se hva alle land rundt om gjør og ikke vente alt for lenge med nisselue trukket ned.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
tod-l
11.03.2020 kl 09:56 1197

spørs jo litt hva de kan gjøre, i forhold til EU direktiv, dette vil jo ramme flere bransjer en fly...
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare