SBI kjører kursen ned?

ziik
XRP 08.08.2018 kl 07:50 6214

De siste dagers fall har etterlatt seg blodrøde gater. Kan det tenkes at SBI kjører kursen ned for at Japanske kunder skal få en billig inngang når SBI åpner for public trading? Etter alt som har skjedd rundt xrp token så klarer jeg ikke helt å forstå hvorfor den er priset som den er pr dags dato.
Xrp begynte fallet før SEC uttslte at de utsetter dommen om BitCoin er en security el ikke så tror ikke xrp's fall har noe med det gjøre. Tror heller ikke det er fordi SEC ikke har uttalt seg om xrp heller.
Litt frustrende dette her med slike fall uten at man har noe info om hvorfor.
Redigert 20.01.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2019 kl 09:47 4095

Se her ja! takk Ziik :) Bare gode nyheter om dagen, så får vi bare vente på reguleringer i Europa og usa.

Interessant å merke seg talen til den norske sentralbanksjefen sist uke. Han nevnte vel at han er skeptisk til BTC og kryptovaluta som ikke kan reguleres osv., men ser muligheter i den underliggende teknologien.
Som sagt tidligere er teknologien så sikker at den kan være med på å styrke sikkerheten i Norge ved kriser og generelt.

ziik
13.02.2019 kl 15:34 4183

Etter at Wester Union begynte å teste xrapid i feb 2018 så uttalte de sommeren 2018 at dette ikke var en suksess. Dette etter kun 10 transaksjoner. Nå ser det jammen ut til at WU innser at de fort kan komme haltende etter resten av konkurrentene og har plukket opp tråden med å teste xrapid igjen.

https://www.cryptoglobe.com/latest/2019/02/western-union-not-giving-up-on-ripple/?amp=yes&__twitter_impression=true
ziik
10.02.2019 kl 19:59 4283

SEC har for tre dager siden publisert 5 prioriteringer for 2019 og en av de er hvorvidt og hvilken krypto som skal reguleres el ei.

https://www.sec.gov/news/press-release/2018-299
ziik
09.02.2019 kl 19:05 4377

På tide SEC for ut finger'n :

Utility token vs security token

Utility tokens, or ICO tokens, provide a specific function or service within a projects ecosystem. They are not often considered a security as they lack investor rights or other characteristics of investment.

Security tokens on the other hand, represent equity or debt in an investment. Security tokens can offer direct return of investment value, for example in the form of dividends for stock or interest for bonds and loans as well as other rights such as voting rights. As above, the purchase of security tokens are seen as an investment. Therefore, they are subject to securities regulations.

In Summary

Security tokens can represent traditional financial instruments, like stock or bonds, in blockchain but giving equivalent rights
Security tokens can follow existing security regulation frameworks
Security tokens offer buyers more protection from a legal point of view as there is a legal framework in place for securities in most countries
Security tokens can pay dividends or interest for its investors
Slettet bruker
08.02.2019 kl 15:10 4440

Supert, takk Ziik! Det er en stor økning i forhold til oktober 2017. Vi legger også merke til at dette er annerledes fra andre Ledgere da man må ut med 20 XRP for å bruke en konto, og slipper da unødvendig mange opprettelser.
ziik
08.02.2019 kl 13:04 4470

Swift volumet er vel ca 5 billioner dollar om dagen. 10% av det er jo litt :) I swift volumet inngår jo alle rare valutaer, yen, pund, euro.... Xrp har vel for øyeblikket størst volum i dollar. Så xrp har jo en jobb å gjøre skal de komme seg inn på alle områder men de er jo på god vei :) Da er vi tilbake til mitt spørsmål igjen, hvor stort volum kan overføres over rippel nettverket?
Slettet bruker
07.02.2019 kl 21:02 4541

Hehe, ja det forundrer meg ikke...
Tror Ripple også vil øke på XRP volum i Xrapid etter de har fått kundene varme i RippleNet og har fått lagt tilrette nettverket. Er jo kun mulig å overføre mellom de som er i nettverket.

Mine tanker rundt volum er at det i beste utfall, blir opp i mot alle transaksjoner som gjøres i verden per dag. Men men bena på jorden, så sikter jeg mot en XRP bruk på ca 10% av dagens swift volum.

Vi ser ukentlig nye bruksområder for XRP. Så ser ikke vekk fra, at det innen noen år vil være daglig for de fleste folk å være innom XRP eller krypto generelt. Direkte eller uten å vite om det, da dette kjøres i bakgrunnen.
Per i dag snakker vi om bruk av XRP i start-up's, tips(driks), musikk, støtte til trær og fattige, valuta overføringer, batalinger, spekulasjon osv. Det er til og med snakk om å prøve seg innen spill-verden.
Reguleringer må på plass selvfølgelig, men det kommer. Og da snakker vi handel i mye større grad.

Noen tanker rundt volum og omfang?
ziik
07.02.2019 kl 17:46 4577

Der er slik jeg har forstått det også. Spurt om det på twitter men de 10% som vet noe er for viktige til å gidde å svare mens de 90% bjellesauene vet ikke hva de skal svare :D
Slettet bruker
07.02.2019 kl 16:08 4604

Tror jeg lyger til deg over, ang. Ledger number. Ser ut til at det er 502 000 lommebøker I værtfall i oktober 2017, ref Hodor.
https://xrphodor.wordpress.com/2017/10/03/xrp-by-the-numbers/#twelve

Slik jeg forstår det kjører Corda XRP om ønskelig for kunden uten begrensning på størrelse, men i RippleNet /xrpaid vil det kun gå mindre transakjoner.Eller? har du funnet info om at det også skal kun gå mindre volum i Corda? Dagen er ikke lang nok til å få med seg alt ;)
ziik
07.02.2019 kl 15:49 4615

En ting jeg ikke klarer å finne svaret på er: vi vet jo at xrp kan ha 1500 overføringer i sek og at det tsr ca 3-5 sek, isj. Men, hvor store volum snakker vi om her? Ang SBI, R3 corda og xrp så forstår jeg det slik at store transaksjoner vil gå via Corda mens de mindre vil gå via xrp, så sant kunden velger dette alternativet, noe de sikkert gjør da det er billigere.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 15:00 4641

Det stemmer det. Jeg fikk min når jeg overførte fra Bitstamp til min Ledger Nano ( Obs koster20 xrp for å åpne kontoen). Før det hadde jeg mine på en av Bitstamp sine ledger kontoer.

En del info her om noen er interessert:
https://developers.ripple.com/accounts.html

Ref. BTC saken om han som døde og nøklene var bare hos han.

"Caution:Funding an account does not give you any special privileges over that account. Whoever has the secret key corresponding to the account's address has full control over the account and all XRP it contains. For some addresses, it's possible that no one has the secret key, in which case the account is a black hole and the XRP is lost forever."
Slettet bruker
07.02.2019 kl 14:28 4660

Liker deg Ziik ;) Det er også viktig å vite hva man kjøper, og ikke får kalde føtter som gjør at man selger så fort det er bevegelse den ene aller andre veien.

Det er jeg helt 100% enig i, det er ikke noe vits å å handle for så mye at man må selge på slutten av måneden for å kunne drifte livet eller andre innkjøp.
Ved investeringer på store beløp er det enda viktigere at man har sin egen ledger konto.

Jeg bruker denne ofte for å følge litt med på bevegelser og antall ledger kontoer.
https://xrpcharts.ripple.com/#/
ziik
07.02.2019 kl 14:11 4672

Blir ikke noe salg her heller. Blir heller handling. Nettopp bikket 20k xrp nå og akkumulerer litt hele tiden. Viktig å handle for en sum som gjør at man ikke må selge.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:39 4684


Fant dette fra 16. januar
https://medium.com/norwegian-block-exchange/introducing-norwegian-block-exchange-a-cryptocurrency-based-trading-and-payment-platform-for-2a4ff44d65f

Mulig jeg lager meg en profil når de har XRP/NOK par, da har jeg muligheten til å bruke denne ved kjøp eller salg om jeg måtte selge ( noe jeg ikke håper på, ingen planer om å selge en eneste XRP). Per nå har jeg en valuta eksponering mot EUR. NOK-EUR-XRP.
ziik
07.02.2019 kl 13:22 4699

Argh, hele siden hang. Jo, jeg bruker Etoro. Ja, ble pluttselig veldig stille rundt Norwegian crypto saken. Tror bare jeg har sett en artikkel ang det.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 13:17 4708

Selv har du?

Ja, det er en risko med han, men han har jo inngått avtale med selskapet Ripple om nedsalg. Jeg handler via Bitstamp per i dag, men vil se hva Norwegian-Block-Exchange har å tilby når dem åpner i februar. Har ikke hørt noe mer om dem, så går ut i fra det går etter planen. Hvor handler du via da?

ziik
07.02.2019 kl 13:02 4713

Ja, følger alle de selv. Det at Jade sitter på så sykt mye xrp kan i seg selv legge en demper på kursen da han har vist hva han er kapabel til å gjøre. Er i hvertfall spennende å følge xrp samt at handelen går 24/7 og ikke fra 0900 til kl 1630 som på oslo børs. Hvor er det du handler? Selv har jeg
Slettet bruker
07.02.2019 kl 12:44 4729

Ja, er enig i at det er tungt å finne info og gjerne info som er troverdig. Jeg bruker hovedsakelig Twitter og følger selskaper( R3, Ripple, Coil osv) og personer som finner info.(+ David Schwartz -@JoelKatz selvfølgelig) Du er sikkert mye der selv og finner ting :) Om man vil finne folk så kan #xrpcommunity og #xrpthestandard brukes på Twitter + de Youtube linkene jeg har lagt ut tidligere.

Du gikk inn så høyt, bra du har fått snittet deg ned! Jeg har selv akkumulert.
Merket dette at Jed stoppet salgene. Hadde som du sier, vært best om han kunne kommet seg ut så fort som mulig :)

ziik
07.02.2019 kl 11:47 4751

En annen ting, det er nesten håpløst å oppdatere seg med hva som skjer rundt xrp. Det i seg selv er en heldags jobb :D
ziik
07.02.2019 kl 11:37 4755

Hehe, nei, ser den, ble litt sent i natt :) For å svare på spørsmål ditt, ja, har blitt litt xrp på meg. Er helt ute av aksjer. Derfor jeg ikke har vært logget inn her på en stund. Gikk ut av aksjer i 2017. Gikk inn i xrp på det verst tenklige tidspunktet men har snittet meg ned til et bra snitt så er ikke bekymret. Eneste bekymringen nå er vel at Jed McCaleb har sluttet å selge seg ned. Ikke lett å vite hva han pønsker på så kunne tenkt å sett ham vekk fortest mulig.
Slettet bruker
07.02.2019 kl 10:41 4771

Ziik, klart jeg er her! Vel, ikke på den tiden av døgnet du skriver innleggene ;)
ziik
07.02.2019 kl 02:55 4844

Nøtten, er du der her fortsatt? Har ikke vært innlogget siden jeg skrev innlegget :)
Slettet bruker
01.11.2018 kl 13:26 5442



https://dailyhodl.com/2018/10/31/ripple-announces-expansion-in-the-middle-east-reveals-nearly-200-financial-institutions-have-joined-ripplenet/

Er også video i nyhetsartikkelen fra Global Islamic Economic Summit 2018 , evt. direkte til Youtube her:
https://www.youtube.com/watch?v=JQK0K8AYz_0
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:28 5580

Merket først nå at det var egen Ticker for XRP. Har du fått kjøpt deg en del XRP?

I forlengelse av tråd:
https://forum.hegnar.no/thread/8146/view

Fallet fra januar har vært sunt for XRP, da det lengre ikke er spekulasjoner som styrer pris. Det er nå jeg mener XRP har en fordel, ved at den vil bli brukt av selskaper og banker. XRP prien er helt klart avhengi av volum, og da ikke bare fra kryptobørser, men fra transaksjoner som vil gå via XRP Ledger.
Det er helt bak mål at vi i 2018 bruker dager på utlandstransaksjoner som koster en "formue" i gebyrer og som i tillegg ikke er sikkre overføringer.