Det snakkes om crushing av MAX-ene nå. Ikke ombygging.

Slettet bruker
12.03.2020 kl 21:32 788

Og lage en ny 737 MAX vil ta 6 - 7 år.

Ca 790 MAX-fly står på bakken. Og MAX-ordreboka er på 4000 - 4500 fly i tillegg ?
Slettet bruker
12.03.2020 kl 21:41 759

Hvis dette er et korrekt scenario, så må vel NAS ha krav på en gigantisk erstatning.
Og dermed burde staten kunne backe NAS. Kanskje NAS skal ha 20 - 30 mrd. kr. av Boeing
eller noe sånt ? Jeg vet ikke. Men først har de 18 MAX på bakken. Og så har de en kjempebestilling inne,
og antagelig tidlig i køen. NAS har innrettet seg etter å få korrekte fly levert.

Her burde Norge legge seg på noe helt jævli, og forsvare NAS. Trump vil bli fortalt at han må påse at NAS
får skikkelig erstatning her. Og jeg tror han vil lytte.

Boeing skjønner at de har gigantiske erstatningsansvar nå. Og dette må de ta seriøst for å overleve. Uten
å ta det seriøst vil de miste renommé fullstendig.

deltaker
12.03.2020 kl 21:52 718

Akkurat. Forklarer kanskje hvorfor Boeing kursen har stupt fra 360 til 154 på kort tid. Snakker om ganske mange hundre milliarder som har forsvunnet der...
TomW
12.03.2020 kl 22:22 668

Har du noen kilde på dette?
Mr Fox
12.03.2020 kl 22:31 629

Tullprat, men Boeing har vel gått med på å fikse kabel-"bundlingen" som FAA har klaget på, på alle fly før RTS. Blir en "stor" jobb.