Norwegian trenger penger

Slettet bruker
NAS 13.03.2020 kl 19:38 10946

Norwegian trenger lividitet og roper etter penger.

Hvorfor bidrar ikke aksjonærene?
Hvorfor skal bare staten bidra?

Norwegian er heleid av private.
Hvorfor stiller de ikke opp når selskapet trues av konkurs?

Hvorfor påpeker ikke mediene dette?
Hvorfor roper også de bare på staten?

Har de glemt at Norwegian er børsnotert og kan hente friske penger?

Redigert 21.01.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 22:10 2406

Du skal alltids ha en fattig takk for det 👍

Men ikke regn med penger i lomma di fra Statens Pensjonsfond Utland

Fellesskapsmidlene skal ikke fylle lommebøker på grådige børsspekulanter

Staten sikrer videre drift av ruter og mannskap, slik de gjorde da de nullet DnB for mange år siden

Så gled dere over flyrutens videre eksistens

Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 22:09 2383

Kommer nok hjelp neste uke tipper jeg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
hstray
14.03.2020 kl 22:06 2392

Konventering av obligasjonsgjeld til aksjer gir ikke bedre likviditet som Nas trenger når hele topplinjen forsvinner. Så dette er en helt usannsynlig løsning. Staten vil ikke inn på eiersiden, så dette er også helt usannsynlig.
At Nas skal hente 4-5 milliarder fra dagens aksjonærer er også helt usannsynlig. De solgte seg ut av SAS

Det som er sannsynlig er at norske myndigheter garanterer for lån hos norsk banker til utsatte næringer med en lengre nedbetalingstid. Eks 4-5 år. Det vil kreve endring av EU regelverk som som EU allerede sagt de er klare til å godkjenne, da de fleste flyselskaper må ha akutthjelp for å overleve Corona
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.03.2020 kl 22:05 2398

hehe, vi får få med oss litt underholdning før vi blokkerer deg igjen.

Ser du har sluttet å bruke signaturen: REC I 40 KRONER FØR 2024.

Du har vel ikke solgt deg ut etter å ha hausset for å få andre til å kjøpe?
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.03.2020 kl 22:04 2400

Ja vet det.-).
Har du noen tanker om hvilke scenario vi kan forvente fremover?
Selv tenker jeg at staten må inn å garantere for likviditet fremover til normalsituasjon .
Er også rimelig sikker på at dette løser seg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 22:02 2408

Og der kommer mannen med 0 troverdighet på banen

Mannen som bokstavelig talt skriker "kjøp" mens han hamrer på salgsknappen

Gjelder å kjenne fattiglusa på gangen
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.03.2020 kl 22:00 2418

Celsius er ikke en man bør bruke mye tid på irritere seg over. Og det finnes heldigvis en blokkerknapp når han blir for ille.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.03.2020 kl 22:00 2420

Vet ikke hva du skrev, men jeg skrev ikke til deg. Du vet at du er blokkert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 21:57 2434

Har brukt den nå ja

Men er jo redd de som stjeler fra fellesskapsmidlene ikke er lydhøre for noe

Selger gjerne mora si for å snylte
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.03.2020 kl 21:56 2438

Min overlevelse står ikke og faller på almisser.
Parasitter er vel en god beskrivelse på slike , som vil rive ned det andre har bygd opp.
I så måte er du innafor
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Restplassno
14.03.2020 kl 21:56 2442

Det er en knapp som heter "blokker bruker"
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 21:49 2455


En sjakal får overleve som best han evner

Og det er ikke på almisser fra Erna
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.03.2020 kl 21:46 2477

OK. Du får leve videre med stakkarsligheten!
Glad Norge og verden ikke må sette sin lit til slike som deg i disse krisetider. Punktum
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
klaesp
14.03.2020 kl 21:45 2483

Der blir mest sannsynlig en betydelig emisjon hvor staten og eksisterende aksjonærer deltar, og hvor obligasjonsgjeld konventers til aksjer. Altså en betydelig dugnad..
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 21:43 2486


La oss forlike på halvveien, Sjakalen:

Du bruker ikke en calori på meg

Staten bruker ikke ei krone på deg

=

Vinn/Vinn
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.03.2020 kl 21:37 2510

skammer meg over slike som deg.!
Penger er ikke alt her i livet, burde være barnelærdom.
At du mener at småaksjonærer i nas skal tape alle pengene sine må du gjerne mene. At det som er bygd opp iløpet av tjue år, med god hjelp av nettopp disse velger du også å hoppe bukk over.
Stå på!!
Dine meninger skal ikke jeg bruke flere kalorier på
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 21:36 2513

Jepp. Corona er vår feil. Fy skam oss!
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
abban
14.03.2020 kl 21:30 2532

Norge trenger de turistene NAS flyr inn fra USA.
Hvor mange milliarder er ikke dette verdt i omsetning for AS Norge hvert år?
Dette er inntekter vi ikke kan tillate oss å miste.

Regjeringen må yte selskapet en betydelig lånegaranti på mandag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 21:26 2552

Andre stater støtter flyselskap i deres land likviditetsmessig. Det kommer også Norge
til å gjøre vis a vis NAS.
Mht. SAS er dette Sverige og Danmarks ansvar nå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
suspekt
14.03.2020 kl 21:19 2574

Aksjonærene har jo til de grader vert med å investert sine sparepenger, og bygget opp nas til det som det er i dag . Uten aksjonærene ville det ikke vert mulig å bygge opp nas til et så stort selskap som det er i dag.
Derfor ville det føles urettferdig om alt skulle være tapt over natta fordi ikke staten trør til også. Det kan jo vel ende med at aksjonærene taper alt, de fleste har jo allerede tapt de meste.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 21:03 2621

Sjonkel Rolf skriver du.....

Du minner heller om Sjakal Rufsen....

Ikke en krone bør gå fra fellesskapsmidler til å tjene de ufyselige som ser sitt snitt til å sko seg på den tilstand som råder i verden nå

Eier du ikke skam i livet !
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 20:54 2656


Mitt anliggende er at staten selger NAS til ny sterk eier som ikke skal slite med uhåndterlig gjeld og som opprettholder ruter og mannskap

OG

AT

Staten ved samfunnets fellesskapsmidler ikke skal nyttes for å subsidiere grådige spekulanter som tryner på feilslått kjøp av høyrisikoaksjer


Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Alset
14.03.2020 kl 20:47 2666

La merke til at Erna var i samtaler med SAS og Norwegian om å hente smittevern utstyr fra Kina. Blir vel litt vanskelig å holde disse samtalene adskilt fra økonomisk hjelp til å komme seg gjennom krisen.
En liten forsnakkelse, eller lys i tunnellen for Norwegian

Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 19:35 2776

Innlegget er slettet
Ikke i det siste nei. Så de. 5000 nylig permitterte er thaidamer eller noe sånt?
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
hstray
14.03.2020 kl 19:19 2823

Ja, har noen få nesten verdiløse Nas aksjer i depoet. Mitt syn er hovedsaklig basert på den verdiskapningen Nas tilfører Norge, samt de milliardene hvert år som blir betalt i skatter og avgifter av Nas og deres ansatte. Ryker Nas mister Norge tusenvis av arbeidsplasser som ikke vil komme tilbake. Det vil ikke i vår levealder bli startet et nytt norsk flyselskap med hovedkontor i Norge.
De fleste flyselskaper vil gå konkurs med corona uten statlig akutt hjelp. Tyskland, Frankrike, USA og Frankrike står klar ned akutt nødhjelp for å berge store nasjonale flyselskaper som representerer 10 tusentalls arbeidsplasser, viktig samfunnsinfrastuktur gjennom Corona. SAS vil bli berget av svensk og danske myndigheter gjennom denne krisen.
Ønsker man å miste tusentalls arbeidsplasser så velger man å ikke støtte Norwegian. Det ville vært en smålig handling, da dette er en situasjon Norwegian ikke er skyld i selv.
De negative effektene vil være stor for det norsk samfunnet, hvor mest sannsynlig Ryanair kan være kandidat til å gå inn i Skandinavia og overta Norwegians rolle.
Ryanair ville hatt minimalt med ansatte i Norge og vært styrt fta UK/Irland.

Folk som deg som er påvirket av Hegnar, og DN sitt syn som lenge har ønsket Norwegian konkurs. Dere bryr dere ikke om arbeidsplasser og verdiskapning i samfunnet. Mest sannsynlig har regjeringen ett annet syn hvor de ser verdien av å opprettholde samfunnskritisk infrastruktur og arbeidsplassser i Norge.
Nå er i tillegg alle flyplasser i Norge stengt ned fra mandag. Norwegian bør nesten kompanserers for det ekstreme bortfallet av inntekter de har.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 19:11 2861

Innlegget er slettet
Men oppnådde de det?
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
14.03.2020 kl 18:20 2947

Positive signaler fra Erna nå. De vil bruke de pengene som trengs for å redde norske arbeidsplasser. Ikke mange land som har de samme muligheter som Norge, så vi kan komme bedre unna dette enn mange andre land.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.03.2020 kl 18:05 2961

Du tilhører altså de som er ute etter å kapitalisere på andres elendighet. Måten du skriver her inne etterlater ingen tvil !
Du burde skamme deg!!
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 17:55 2982

NAS er i en ekstraordinær situasjon som mange andre flyselskap. Disse flyselskap hjelpes
likviditetsmessig av sine respektive land. NAS bør derfor hjelpes likviditetsmessig av staten.
NAS har dessuten antagelig krav på en meget stor erstatning fra Boeing. Dvs. milevis over
noen få milliarder. Alle MAX-flyene må i destruksjonsanlegget sannsynligvis. Boeing må yte
kjempeerstatning til NAS, som har innrettet seg etter disse flyleveransene. Norge må gi USA
en kjempesmell om ikke Boeing betaler det de skal.
USA kan tape en enorm mulighet med Norge, om ikke dette bringes i orden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 17:53 2979

Hva mener du?
Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 17:40 3005


Så du mener et gjeldfritt NAS egentlig er 0 verdt....

Hvor mye er så NAS verdt for deg som aksjonær med selskapes gigagjeld..

Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 17:37 3008

Hvem er det som skal kjøpe noe som helst når alle er blakke?

Redigert 20.01.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 17:35 4418


Virker som du er aksjonær i NAS, og at du egentlig taler i en slik håpefull posisjonering.

Vel. Jeg tror du også misforstår om du nå tror at fagforeninger bestemmer over landets regjering.

Antar flyparken (uten noe gjeld), anses å ha økonomisk verdi.... og at noen vil kjøpe dette som GOING CONCERN MED VIRKSOMHETSOVERDRAGELSE AV MANNSKAPET. Tror da at alle, med foreninger, ville bli overlykkelig.

Unntaket er først og fremst aksjonærene som står med 0, og kreditorene som står igjen med nesten 0.

(Antar du er kjent med at hele siktemålet med en konkurs er å slette aksjonærverdien - og den del av kreditorgjeld som ikke inndekkes ved salg av flyparken som gir beskjeden dividende til PANTEKREDITORENE).
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2020 kl 17:33 4425

100% enig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
hstray
14.03.2020 kl 17:15 4469

Haha, så du tro noen selskaper kjøper en konkurent, eller ett konkursbo idagens usikre coronatider ? svaret er nei. De holder hardt på kontantene. Et av få selskap som kunne gjort en slik transaksjon nå er Ryanair. Tror dere Ryanair vil ha mange arbeidsplasser i Norge? Svaret er nei. Ingen administrasjon, minimalt med servicefunksjoner etc. Tusenvis av arbeidsplasser vil gå tapt, og Norge vil ikke ha eierskap i noen flyselskap. Når alle verdens land nå iverksetter tiltak og likviditet for å redde flyselskaper og industrien så ville det være rart om man velger å ikke gi nødlån/ likviditet til Norwegian som er Norges eneste flyselskap. Verdiskapningen Norwegian står for i det norske samfunnet er for stor, og dagens situasjon er for ekstraordinær av hva vi noengang tidligere har opplevd. Parat som er piloters flygeforbud frykter med hud og hår konsekvensene av at både Norwegian og SAS går under. Da er det wiss air og Ryanair som er innenriks flyselskaper i Norge og Norden om et halvtårs tid. Tusenvis av arbeidsplasser blir tapt, og 10-talls milliarder i fremtidig skatteinntekter forsvinner for alltid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Celsius
14.03.2020 kl 17:02 4511


Dette må bero på en misforståelse...

Staten vil garantere for at kjøperen av Norwegian-konkursboet overtar ruter og ansatte som GOING CONCERN.

Rutenett og mannskap er dermed sikret - og det er statens ENESTE FORNUFTIGE MÅL.

Staten kommer naturligvis ikke til å bruke 5 øre på å holde aksjekursen over 0, eller å beskytte risikosøkende aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
hstray
14.03.2020 kl 16:25 4599

Det kommer mest sannsynlig et statlig Corona fond rettet mot berørte virksomheter. SAS, Norwegian og muligens noen store hotellselskaper som Choice vil få milliard garantier fra norsk myndigheter for å kunne opprettholde drift. Likviditet kommer. Vi har ikke råd til å miste hundretusentalls arbeidsplasser innen denne næringen når det på nytt går mot tøffe tider innen offshore sektoren
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
hstray
14.03.2020 kl 15:50 4675

Kollapser Nas sitter ihvertfall en Herr Sissener med ett gigantisk tap. Pant på slots på Gatwick er vel ikke mye verdt idag. Er ingen flyselskaper som overlever Corona uten støtte fra hjemstater. Når bunnsolide Lufthansa nå har henvendt seg til Tyskland for akutt økonomisk bistand, så sier det litt om problemene flyselskap, hoteller, restauranter og andre aktører står ovenfor i dag. Flyselskaper er ekstra hardt rammet da det er en kapital intensiv business
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare