Kapital hos Nordnet
iveren
15.03.2020 kl 19:53
3170
Hvor sikkert er det å ha kapital stående på min konto hos Nordnett nå for tiden. Kan Nordnet gå dukken?
Redigert 20.01.2021 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
RyddigSamtale
15.03.2020 kl 19:56
3131
Nei, pengene er også forsikret inntil en viss sum om jeg husker riktig.
Hvorfor skal NN går dukken?
Banksikringsfond dekker 2 mill uansett, har du mer så få du finne på noe smart.....
Banksikringsfond dekker 2 mill uansett, har du mer så få du finne på noe smart.....
fattigstakkar
15.03.2020 kl 19:57
3106
fattigstakkar
15.03.2020 kl 19:59
3087
Dette gjelder kontantinnskudd. Det er litt annerledes for aksjer man eier, men så vidt jeg skjønner kommer disse i tillegg til de 2 mill for kontanter.
"Verdipapirfond er forvalterregistrert hos Nordnet Bank NUF, og vil derfor ikke være registrert på din personlige VPS-konto. Hvert verdipapirfond er imidlertid en selvstendig formuesmasse som oppbevares uavhengig av Nordnet Bank NUF og vil normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs i banken."
"Verdipapirfond er forvalterregistrert hos Nordnet Bank NUF, og vil derfor ikke være registrert på din personlige VPS-konto. Hvert verdipapirfond er imidlertid en selvstendig formuesmasse som oppbevares uavhengig av Nordnet Bank NUF og vil normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs i banken."
Oh, det er nytt for meg fattigstakkar. Hyggelig om du har rett i det.
Nordnet er nok den siste banken som går dunken i dette landet. Ikke har de mye utlån og nå tjener de enda mer på kurtasje enn før.
LCY
15.03.2020 kl 21:55
2854
Mye av derivatene blir vel levert av Nordea såvidt jeg husker, så om en har mye penger i de burde en kanskje være mest bekymret for om Nordea overlever?
Eller har jeg misforstått? Korriger meg gjerne:)
Eller har jeg misforstått? Korriger meg gjerne:)
Frantzen
30.03.2020 kl 18:45
2663
Jeg tror ikke Nordnet er dekket av norske bankgaranti , men av Bankenes sikringfond i sverige.
Er det usikkert ha en svensk bank fremover tro ? De skal dekke opp til 2 mil kontant beholdning på konto ,
Dette står om du har aksjer hos Nordnet
Norske aksjer og enkelte andre norske verdipapir som eies på en Aksje- og fondskonto eller IPS er registrert på din personlige VPS-konto hos Verdipapirsentralen. Derfor vil Nordnets kunders beholdning normalt ikke påvirkes av en eventuell konkurs i banken.
Verdipapirfond er forvalterregistrert hos Nordnet Bank NUF, og vil derfor ikke være registrert på din personlige VPS-konto. Hvert verdipapirfond er imidlertid en selvstendig formuesmasse som oppbevares uavhengig av Nordnet Bank NUF og vil normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs i banken.
For øvrig er hver enkelt kunde dekket opp til SEK 250 000 av den svenske investorbeskyttelsen. Sikkerheten gjelder for alle kunder, privatpersoner og juridiske personer.
Er det usikkert ha en svensk bank fremover tro ? De skal dekke opp til 2 mil kontant beholdning på konto ,
Dette står om du har aksjer hos Nordnet
Norske aksjer og enkelte andre norske verdipapir som eies på en Aksje- og fondskonto eller IPS er registrert på din personlige VPS-konto hos Verdipapirsentralen. Derfor vil Nordnets kunders beholdning normalt ikke påvirkes av en eventuell konkurs i banken.
Verdipapirfond er forvalterregistrert hos Nordnet Bank NUF, og vil derfor ikke være registrert på din personlige VPS-konto. Hvert verdipapirfond er imidlertid en selvstendig formuesmasse som oppbevares uavhengig av Nordnet Bank NUF og vil normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs i banken.
For øvrig er hver enkelt kunde dekket opp til SEK 250 000 av den svenske investorbeskyttelsen. Sikkerheten gjelder for alle kunder, privatpersoner og juridiske personer.
Andor
30.03.2020 kl 19:03
2615
Men hva med utenlanske aksjer ? Og hva menes med beholdning normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs ?
Men hva med utenlanske aksjer ? Og hva menes med beholdning normalt ikke påvirkes av eventuell konkurs ?
Realist
30.03.2020 kl 19:04
2608
Hvis du leser i spalten til høyre på Nordnets side, vil du kunne lese følgende:
Beskyttelse av pengene dine.
Som kunde i Nordnet Bank NUF er du omfattet av garantien til Bankenes Sikringsfond og den svenske Riksgälden. Det innebærer at hver enkelt kunde er dekket for sine innskudd inntil NOK 2 000 000.
Beskyttelse av pengene dine.
Som kunde i Nordnet Bank NUF er du omfattet av garantien til Bankenes Sikringsfond og den svenske Riksgälden. Det innebærer at hver enkelt kunde er dekket for sine innskudd inntil NOK 2 000 000.
Frantzen
30.03.2020 kl 19:09
2592
jeg tenkte ikke på innskudd, men på aksjer man har hos Nordnet , hvis den en dag i fremtiden skulle melde om konkurs mandag morgen, og man sitter det med x antall kroner i aksjer