Hol Kommune sender Heimevernet for å jage hyttefolk hjem

kokkohill
16.03.2020 kl 20:30 663

Overskriften var Helt absurd for 1 måned siden.

Dette er realiteten NÅ.

Væpnede styrker mot egen befolkning er noe helt nytt i det moderne Norge.

Det ble riktig nok diskutert under Alta aksjonen i 1978-79 , men ble ordnet med Politi styrker fra hele landet.

Prinsippet med soldater er ett vendepunkt som må få konekvenser.......

Politi mot sivile , intet annet....
CS_invest
16.03.2020 kl 20:33 657

Kunne ikke bare de rette seg etter beskjeder - i slik situasjon. De ble bedt pent først, så sterkt anmodet, så ved lov - og fortsatt sitter de der??
atnorhe
16.03.2020 kl 20:38 649

Det stod bevæpnet vakt utenfor stortinget i dager etter 22/7

Politiet "mot" sivile. Nei samfunnet beskytter seg mot idioter. Ser du ikke forskjellen?
brahman
16.03.2020 kl 20:44 637

Neste gang kan det være at man blir jaget vekk , og buret inne, på grunnlag av et "influensavirus" som har kommet fra et skummelt land i Asia.....
Redigert 16.03.2020 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
kokkohill
16.03.2020 kl 20:45 633

Nei man bruker politi mot sivilbefolkning ikke noe annet . Det var mange politistudenter som ikke fikk jobb tidligere , disse må man da for helvette mønstre....
atnorhe
16.03.2020 kl 20:54 625

Hvis alle følger deg og hyttefolkene i Hallingdal, er det ikke sikkert det blir noen "neste gang"
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:42 602

Jeg har aldri forstått det tidligere at endel folk faktisk kunne juble og heie da SS og Gestapo tauet folk ut fra leilighetene sine og sendte dem til slaveleirer. Men det begynner å gå opp for meg at slikt kan skje igjen. Det mest skremmende er ikke makthavere som benytter militæret mot sitt eget folk, det mest skremmende er de som bejubler det.
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:47 594

Blitsteigan kommunist jux 96 blandet SVisker trillrundt undergraving konstant:
"Politi mot sivile , intet annet...."

vs Politi og HV FOR sivile.
Slettet bruker
16.03.2020 kl 21:52 583

Ørkenbrahmani virusrytter merket
atnorhe
16.03.2020 kl 21:56 580

Men har du lagt merke til verden har stengt all aktivitet?
Slettet bruker
16.03.2020 kl 22:02 573

En langt mindre kostbar løsning kunne jo være at de som ikke etterkommer myndighetenes ordre, mister retten til helsehjelp så lenge de oppholder seg i fritidsbolig utenfor den kommunen de skatter til. Det kan da ikke koste så mye å sette et par jurister og noen byråkrater i sving for et hastevedtak.
kokkohill
16.03.2020 kl 22:13 564

Nå er det slik at vi alle har rett til helsehjelp i den kommunen vi oppholder oss i. Men dette må gjelde en normalsituasjon ikke i en unntakstilstand slik vi nå opplever.

Men overskriften «HV mot hyttefolk « var utenkelig for en måned siden.

Hva om vi ser 1 måned frem ? Flyvåpenet bomber coronabefengt hyttegrend med napalm ?

Galskapen må stoppes , fornuften må tilbake . Hysteriske kvinnfolk fungerer tydeligvis ikke i krisesituasjoner....
atnorhe
16.03.2020 kl 22:23 553

Men overskriften «HV mot hyttefolk « var utenkelig for en måned siden.

Det har du selvsagt helt rett i, men det var vel omfanget av Corona også?
Slettet bruker
16.03.2020 kl 22:24 548

FIKK 10 000 KRONER I HOSTEBOT
En mann i 40-årene i Stange ble i ettermiddag pågrepet etter å ha møtt opp på legekontoret iført munnbind. Han tok av seg munnbindet og hostet og harket mot en ansatt før han uttalte at han var smittet av coronavirus, skriver politiet i Innlandet på Twitter.

Han har vedtatt et forelegg på 10 000 og er løslatt fra arresten, skriver politiet.

Fluefiskeren
16.03.2020 kl 22:27 547

For en erkedust
Slettet bruker
16.03.2020 kl 22:35 538

"men det var vel omfanget av Corona også?"

-----------------

Nei det burde det ikke vært. Jeg og mange med meg så det komme allerede rett etter jul. Jeg kjøpte da f.eks antibac på tilbud hos apotekene. jeg begynte å bli bevisst på å holde henda unna trynet da jeg var i butikkene og benyttet allerede da antibac etter hvert besøk i butikker. Det var ikke vanskelig å se dette komme ut fra rapportene fra Kina og senere Italia. At FHI og myndighetene ikke tok det alvorlig da får stå på deres kappe. De nektet å teste leger som kom fra feie i smitteområder, sendte dem på både rutefly og kollektivtransport og lot deretter legene jobbe med svake grupper, italienske turister ble sendt inn på pasienthotell, etc. De som gadd, så dette komme, spørsmålet er om det virkelig går an å være så talentløse som regjering og FHI var her i Norge til å begynne med, eller om dette var bevisst for å sikre at smitte kom inn i landet? Nå overreageres det til de grader og dermed så heller jeg til at det ligger en agenda bak den håpløse håndteringen av hva alle oppegående så komme for fler måneder siden.
Slettet bruker
16.03.2020 kl 22:35 537

Hvorfor ikke. Krigføring i hyttegrend øves det svært lite på! Avisen i morgen; Hyttegrend omgjort til militært øvingsfelt i hastevedtak. De som oppholder seg i området må påregne skyting med skarpt og krigslignende tilstander. Sanitet vil være tilgjengelig for hastebehandlinger som amputasjoner og annen grovkirurgi.
kokkohill
16.03.2020 kl 22:42 530

Nethuns har selvsagt rett , selv meg mannen i gata skjønte at dette var alvorlig når de første rapportene kom fra Kina.

Det som skal jobbe med dette har vert mere opptatt med å bestille Ski hoteller i Italia / Østerike ,en faktisk å fylle opp lagrene i Norge med pandemiutstyr.

At hoder skal rulle , riksrett etc. Bør det ikke være tvil om når dette er ferdig.

Udugelighet må faktisk Straffes , Ikke belønnes slik sedvane er blitt i dette nisseloftet...