Hva lærer vi av corona?

convert
18.03.2020 kl 17:51 778

Vi lærer:
EU er til for en globalistisk elite, ikke for folket. Schengen er en ulykke for folk flest.
FN er bare en meningsløs utgiftspost for å sikre alternativ karriere for politikere som har ødslet andres penger.
Erna Solbergs regjerings håndtering av saken er en katastrofe.
Det finnes ingen egentlig kriseberedskap for slike situasjoner.
Fortsatt import av velferdssøkende arabere, syrere og afghanere vil være landsforræderi.
Kollektivtransport er så jævla 2019. Privatbilen er eneste trygge transport. Fly, tog, bane etc er helt ute.
Klimakur 2030 er død og begravet.
Oljefondet er borte i løpet av to år.
Det viktigste for borgerne å ha, nemlig å ha våpen, blir aldri nevnt av myndighetene.

Flere?
Slettet bruker
18.03.2020 kl 17:53 777

Og WHO er jåler.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 17:55 774

Hva jeg har lært er ikke godt å si men rypejakthagla er inne til vedlikehold i butikken som egentlig bare er oppbevarig for smøring.
Etter dette skal jeg smøre den hjemme.
Ryper er ville og fri en tid.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 18:03 765

"EU er til for en globalistisk elite, ikke for folket. "

Hva mener du egentlig med dette?
For noen dager siden var det en topic her på forumet som anklaget EU for ikke å hjelpe sine egne. Når de innførte eksportforbud av smittevernsutstyr, sannsynligvis fordi de ville bruke det selv, altså hjelpe sine egne, så anklages de for å å beskytte en globalistisk elite.

Generelt så synes jeg at tiltakene som blir innført i denne krisen tyder på at land i mindre grad enn vanlig snakker med hverandre og koordinerer, noe som hemmer bekjempelsen av viruset. Dette viruset er et globalt problem som krever globale løsninger.
convert
18.03.2020 kl 18:13 757

EU fungerer ikke til beste for folket når det er situasjoner som nå. Nasjonene driter i EU og Schengen og lager sine egne regler, stenger sine egne grenser. Italia fikk ikke hjelp av noen, bortsett fra Kina. Svenskene stenger medisinsk utstyr på grensen til Norge.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 18:14 751

converterboven har bjeffet
#igjen
kokkohill
18.03.2020 kl 18:22 745

Mye godt der TS , vi vil også se at vi må ha seriøse beredskapslager for alt viktig....

Bare penger , er man fattig når det en mangler, IKKE er å få....
Slettet bruker
18.03.2020 kl 18:30 737

Norge burde oppdrettet et pengelager. Hjemme.
Og andre ting som bind for munnen.
#hold skjeft
convert
18.03.2020 kl 18:33 735

Smittevernutstyr burde alle ha liggende hjemme selvsagt. En annen sak er kontanter. Vi ser allerede nå problemer med nettkapasitet. Telia har (hatt) problemer med Bank-id, Telenor melder om ubestemmelig vansker med nettet rundt om i landet. Hvis betalingsløsningene for butikkterminaler får problemer, er vil veldig ille ute. Da er kontanter bra å ha.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 18:37 732

HO konto klarer de beste seg uten, men vi har.
#anbefales hikke
Slettet bruker
18.03.2020 kl 18:43 726

Smittevernutstyr er noe som ble kjøpt inn i fjor november/desember i begynnelsen av Coronakrisen i Kina. Da fikk jeg alt jeg ville ha, tusenvis av munnbind, masker, filtrer til maske, og antibac. Det er godt med lege-forbindelser i Kina.
convert
18.03.2020 kl 19:04 713

En dyr lærdom kan bli at vi ikke ser for oss et langvarig strømbrudd. Preppere må ha gassbrenner for koking og oppvarming samt minst 3x10 kg gass på flaske. Da kan man holde varmen og koke hva det skal være. Slike gassbrennere finnes å få kjøpt for noen få hundrelapper.
CapitaL
18.03.2020 kl 20:18 691

En lærdom må det jo være at millioner av arbeidsplasser som ble eksportert til kineserne var en kjempetabbe.. Nå er hele Europa avhengig av kineserne for sine basale behov. Medisiner, medisinsk utstyr mm.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 20:41 684

Vi lærer videre at:

Det eneste som er sikkert er death and taxes.

Begravelsesbransjen er Norges eneste trygge bransje.

Cash is king.

USD is cash, NOK is trash.
convert
18.03.2020 kl 21:00 675

Men vi må aldri glemme betydningen av våpen. Uten våpen er vi fullstendig forsvarsløse. Enhver muslim eller neger kan banke på døren din, fremvise en balltre og kreve å få den hermetikken du har liggende i boden. Du er hjelpeløs. Har du hagle klar, blåser du pakkisen over veien. Og det blir en stund til neste prøver seg.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 21:39 660

Vi lærer at det faktisk er mulig å stenge grensene hvis det er noe vi ikke vil ha inn i landet. Uansett om det er virus eller innvandrere / asylsøkere.
Fjordgubben
18.03.2020 kl 22:27 649

Riktig, at man «ikke kan» stenge grensene er absurd.

Nå når man har et virus er plutselig alt mulig.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 22:29 645

For mitt vedkommende kan virus og muslimsk innvandring sidestilles.
kokkohill
18.03.2020 kl 22:45 636

Materiell som brukes til beredskap kan ikke produseres i Kina.

Vi må ha ha industri innen alle felter som kan omstilles etter Nasjonale behov.

Pustemaskiner ,medisiner, verneutstyr, fungerende lover, planer og god krisestab.

Slettet bruker
18.03.2020 kl 23:16 625

Har lært at prepping lønner seg. God hermetikk som for eksempel foie gras og ande confit er utsolgt for lengst, men jeg har fremdeles et kjempe krise lager nok til å dekke mange måneder til med karantene. Jeg har også lært meg at kontakt med andre mennesker er noe jeg fint klarer meg uten. Det visste jeg strengt tatt fra før, men det er hyggelig å bli påminnet det.
kokkohill
19.03.2020 kl 09:43 578

Forsvaret sitter på store lager med smitte utstyr, det sivile er tom.

Vi har faen meg ikke en seriøs krise stab en gang ......