MOWI- Er Ikke høy dollar kurs perfekt for MOWI?


Ser den faller tilbake fra dagens topp på 207kr... bør man kjøpe et par aksjer nå?
Redigert 21.01.2021 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
alexen
19.03.2020 kl 14:58 4950

Er super bull på trygg, fersk og frisk fisk nå, men jeg tror du kan få mye bra og billig lenger ned her!
Cash is king foreløpig, men at det kommer gode kjøp litt lenger ned, er jeg overbevist om!

Lakseskatten er i alle fall flyttet fra nederst i skuffen og går gjennom makuleringsmaskinen nå!

Skal bli interresant å se hvor lett det blir å hente penger til landbasert fiskeoppdrett nå, mens norske oppdrettere reiser ut i åpent hav med mega mærer!

Lykke til i all fisk
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
19.03.2020 kl 17:30 4881

Kan skrive under på den "alexen. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Dollaren skal bli dyrere. Vi stabiliserer oss nok over 12 NOK per USD med oljepris under 30 USD.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
Tyr
20.03.2020 kl 18:31 4595

Man får ikke både i pose og sekk. Fiskefor blir mye dyrere for oppdretterne, med den kraftige økningen i dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
nordnes
20.03.2020 kl 19:04 4551

(med tanke på Corona krisen)
Dette blir ren gjetning, hvor langt ned tror dere lakseaksjer kan falle ? Er det noen tekniske motstands og støttenivå ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
20.03.2020 kl 20:25 4498

Godt spørsmål nordnes! Skulle gjerne gitt et fornuftig svar til en fornuftig mann :-) Men dessverre! akkurat nå ser jeg ingen teknisk bunn.. Det måtte i så fall bli verdien av selskapenes verdier i konsesjoner og eiendeler. Men da er vi helt på felgen. Dit tror jeg ikke vi skal,men det blir noen knalltøffe uker og kanskje måneder. Hvis,eller kanskje riktigere sagt,når prisene på fisk kommer ned på 40 tallet da snakker vi billig mat og markedet vil ta seg betydelig opp. Når kjøperne vill ha et produkt så viser historien at transport lar seg gjøre.. Når vi er der,så snakker vi om en næring som vil være 15-25% lavere priset en de er i dag. Men de vil da komme sterk tilbake. Husk lave priser på sjømat vil skape nye markeder. Aldri så galt at det ikke er bra for noe og noen;-) Jeg venter på de gode kjøpsmulighetene enda :-) Om jeg får rett vites ikke,men jeg er bombesikker på mine analyser.... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Salmar ned 2%, mowi ned 10%
Det er stort avvik
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
nordnes
20.03.2020 kl 22:00 4406

Det er lite hyggelig det som skjer nå hvor Coronaviruset herjer med det meste av aksjer på børsen, og aksjemarkedet har ikke følelser. Denne linken er leseverdig;
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2020/03/20/7509862/dette-slar-finanskrisen-som-en-lek
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
20.03.2020 kl 22:18 4365

Det meste er lite hyggelig nå !!!! Jeg vil uansett oppfordre alle i denne sektoren til ikke å få panikk...
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
Gappo
21.03.2020 kl 23:46 4163

Tenkte dere at flytrafikken har stanset.....så feil kan man ta ….

https://fly-radar.no/flyradar-verden/?fbclid=IwAR0cEg9yNUZ7o09ppP9EC4-AbmgbrWOphuoki-FutEV7Us_PAR-T5jDZYOM
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
bambi_1
26.03.2020 kl 06:56 3723

Fin den ja! Men dessverre så er laksenæringen avhengig av mye flere fly for å få sendt varene ut. Og Prisene er på vei oppover. Uten SAS, Norwegian, Emirates og Thai så blir det dyrt å sende ut. Jeg hører fra folk som selger laks i Asia at det ikke er fly å få tak i for å sende til Taiwan, Korea og Thailand. Prisene på Norsk laks skal nok enda lengre nedover. Det er nok ikke mer frakt til 1 USD/kg nå på en stund fremover, og nå må Prisen i Oslo ned, eller så må man lære folk i Asia å lage frossen Laks.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Laks er jo omtrent som oljemarkedet. Det er nesten ikke grenser for hvor lavt prisen kan gå, dersom man får tilbudsoverskudd. De fleste kostnadene er jo allerede tatt. Laksen er der og må slaktes. Man kan fryse ned en del. Det blir omtrent som å lagre olje i supertankere. Resten må selges. Da kan prisen gå ned mot marginal slakte- og distribusjonskostnad. Den er i alle fall under 10 kroner kiloen.

Silberman
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
JohsB
26.03.2020 kl 10:57 3636

Tilbudsoverskudd av fly for mulig varetransport kan vel aldri ha vært større enn nå?
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Nei, det er jo motsatt. Kapasiteten på varetransport er sprengt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
26.03.2020 kl 17:00 3472

Flere med meningers mot på denne tråden! :-D Jeg skal ikke være bedømmende,men her er det mye "svada" å feil informasjon. Men for all del,alle meninger har sin plass på forumet. Jeg frykter ikke næringen rent generelt på sikt. Befolkningsveksten øker formidabelt og alle skal ha mat. Fisk er og blir en sunn matkilde. Vi nærmer oss nå flere gode kjøpsmuligheter med muligheter for mangedobling....
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Mangedobling innenfor laks på disse nivåene Milk?
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
26.03.2020 kl 21:16 3358

Treffer man bunn,om noen dager/uker gjerne måneder. Så er mulighetene for en mangedobling meget god..... Dette er selvfølgelig en ytring fra en som ikke har lønn som analytiker. Men jeg vet jeg har rett.. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2020 kl 06:48 3220

Ser vi MOWI i 100 om en måned,så kan den fort stå i 250-300 i 2022!
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare

Ja de langsiktige utsiktene for lakseselskapene er bra. Men nå står de negative triggerne i kø. Her tror jeg det blir dårlige nyheter hver fredag om lakseprisene, dårlige nyheter om koronaspredning og dødsfall gjennom helgene, nyheter om nedjusteringer fra analytikerne, og resultatfall på kvartalspresentasjonene.

Jeg selv holder meg unna frem til sommeren i første omgang. Mulig også høsten, med sesongmessig lave priser og typisk børsfall. I november bør det meste av negative faktorer være priset inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2020 kl 09:36 3119

Som alle andre "proffe" analytikere,så må jeg komme med en liten korrigering av meg selv hvor jeg velger å slå av litt til kjentfolk. Jeg modererer herved mine kursmål fra mangedobling til dobling!! Beklager at jeg lot meg rive litt med :-D MOWI Atl 125- Ath 250 i 2022
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2020 kl 15:27 2992

Falleri,fallera,hurra :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
freetexx
27.03.2020 kl 15:34 2975

Er det fyllerør eller korona i kroppen? :D
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2020 kl 19:57 2870

Det er vell heller en glede over å kunne handle på øverste hylle med fantastiske rabatter :-) Kontanter nå,er bare konge :-D Jeg skal innrømme at jeg/vi som satt tungt lastet i SSC hadde flaks med tidspunktet når BAKKA kjøpte opp SSC. Vi fikk kontanter på konto like før krisen.... :-D
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
monitor1
27.03.2020 kl 20:06 2856

Kjenner ikke til dette markedet, men når Kina er stengt ( leste at ett fly per land får lov å lande der...vet ikke om det er sant), og flere land stenger så så er vel ikke det gode nyheter for fisketransport?
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
ynot
27.03.2020 kl 20:19 2837

Du har nok et poeng der!

Brøt igjennom "den sterke støtten" på 160 i dag. (For de som tror på sånt)

Sluttkurs: 156,950 -6,02%
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
milk
27.03.2020 kl 21:43 2772

Nå handler det kun om å treffe bunnen! En ganske ny situasjon for mitt vedkommende.... Tenker på de stakkars folka som satser på NAS! De betaler dyrt for de siste naglene i kista.. Denne sektoren er pr i dag sikrere enn bankene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
bambi_1
28.03.2020 kl 00:28 2678

Det er ikke helt riktig, men det er minimalt med passasjerfly som flyr nå. Fortsatt mye lastefly, og noen av dem drar fortsatt innom Oslo, men når en tysk bildelefabrikk er villig til å betale USD 5/kg og en norsk lakseeksportør aldri har betalt mer enn USD 1/kg da er det ikke mange lastefly som prioriterer laks.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
-Dëë-
28.03.2020 kl 08:45 2576

Er nok som gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 01:28 Du må logge inn for å svare