Hvor ligger løsningen

hstray
NAS 20.03.2020 kl 21:55 15840

Noen tanker iht Nas og hvor løsningen kan ligge. Løsningen finner man i flåten og hos Boeing.

MAX 8: US$121.6M (utsalgspris)
Norwegian her 18 fly i flåten.
Visst vi antar Norwegian har fått 50% rabatt på disse 18 flyene.
Norwegians pris ink rabatt er da $60,8 millioner. 60,8 x 18 = 1094, 4 $ millioner.
Omregnet til NOK. 1094,4 x 11,73 =
12 837, 312. millioner NOK.

Norwegian fjerner nesten 13 milliarder fra balansen ved å avbestille 18 737 Max 8

I tillegg ligger det et par milliarder i PDP (pre-delivery payment) som Nas har forskuddsbetalt som blir tilbakebetalt. PDP ER IKKE TATT MED I REGNESTYKKET

Det er hva Nas forhandler om as we speak. Og her ligger også problemet til Boeing, da mange andre flyselskaper jobber for en terminering. Dette har satt Boeing i dagens situasjon og squeeze da de har 500 fly på lager de ikke får levert til kunder, samt flere flyselskaper kansellerer bestillinger samt ønsker å terminere leverte fly som står på bakken.

Løsningen finner vi balansen hos Norwegian og hos Boeing. Fjerner vi 18 max fly er 13 milliarder i gjeld borte fra balansen. Får Norwegian inn 3-400$ i cash kompensasjon. 400$ m =4748 millioner kr.

Med nesten 5 milliarder i ny EK, og nesten 13 milliarder borte fra balansen er EK grad godt over 8% med good margin.

Det er i balansen, fler fly inn JV og hos Boeing løsningen nå ligger.

Dette sitter nok Norwegians finansielle trollmann Geir karlsen å jobber med.

Klarer Norwegian målkrav 3 utløses de siste 1,5 milliardene i låne garanti fra staten.

I andre fase blir inntil 1,2 milliarder kroner stilt til rådighet, forutsatt at selskapets kreditorer frafaller renter og usetter avdrag i en tremånedersperiode.

Dette er ett ganske gøyalt krav, spesielt hos Norwegian med endel høylytte kreditorer med Sissener senior og jr i spissen som sitter i flere obligasjoner.
Alvoret er imidlertid at Nas går konkurs visst kreditorene ikke samarbeider, og da taper de mye. Derfor er dette er ganske smart krav av staten å ta med, da alle må bidra. Kreditorer kan ikke overta selskapet før selskapet er slått konkurs. Og hva er garantier på sloter på Gatwick verd idag. Svartet er lite, og disse er ikke omsettelige.
Taper obligasjonsfondet til Sissener 3-400 millioner i en Norwegian konkurs, kan fondet legge ned rimelig kjapt. Alle midler vil trekkes ut.

10 prosent av lånet må finansieres av banker eller andre kommersielle motparter.
Jeg tipper Norwegian vil jobbe aktivt opp mot JV partner china construction bank.
Kun mitt tips. Kinesiske selskaper har tatt stort samfunnsansvar under Corona krisen.

Hentet fra DN Sissener er ute av obligasjonene ifølge jr.
Kun en liten del i konvertibel obligasjon
Sissener og fondet har utover å være gjeldsinvestor i Bank Norwegian også vært en av de største obligasjonseierne i flyselskapet Norwegian.

I januar solgte imidlertid fondet hele posisjonen i Norwegian, med unntak av en liten konvertibel obligasjon.

Ifølge Sissener ble posisjonen solgt til over kurs 100, dermed med god gevinst både sammenlignet med hva de kjøpte den for og sammenlignet med hva den ble handlet for i fjor høst.

Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 13:41 3082

Har med stor interesse lest innleggene til Habub: For meg virker det som det er «vise ord fra en vis mann», og at han har alle de 25 års erfaring innen flybransjen han sier han har. Tanken om at det bare er å slå nas konkurs og deretter starte opp igjen med halve gjelden, omtrent over natten, er i beste fall naivt. Noe som Habub argumenterte godt for. Dette ville selvfølgelig radere ut alle nåværende aksjonærer og er garantert ikke et alternativ ledelsen nå jobber med. Jeg har et spørsmål ang. anslaget om at nas har forpliktet seg med sine wetleas av fly i 6-12 måneder: Kan det være grunnet usikkerheten ang. når MAX flyene vil være tilbake, at denne perioden er langt kortere ? Det ville i så fall ha stor betydning for kostnadene fremover. Når det gjelder NOFI (banken) og en eventuell deltakelse fra den kanten i denne redningsaksjonen : Banken betaler et høyt millionbeløp til nas for å delta i fordelsprogrammet. Er det en mulighet for lån med sikkerhet i programmet eller salg av hele/deler av dette programmet ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 14:15 3019

Vi går se hvordan lånet blir sammensatt....jeg spekulerer bare i at NOFI blir en bidragsyter her. Kise akutt ut skaper spekulasjon i midt hodet 😯
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:18 3002

Lykktrollene tror julenissen kommer. Det er innlysnende at NAS er nær stupet. Selskapet har inn i krisen med seg en komplisert finansiell struktur, med et betydelig antall motparter, som får situasjonen i Norske Skog til å fremstå som en walk in the park.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 14:30 2978

Innleggene dine er bare luft. Kommenter heller balanse til BankNorwegian som jeg ba deg om. Når du ikke har svar så kommer det bare innlegg uten fundament . Skjerpings 😡 Du sa også at Kise ikke har aksjer i NAS.....kan du kommentere det ytterligere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:32 2959

Godt sagt
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:34 2956

Klassisk hersketeknikk å angripe person når man ikke har argumenter igjen. Hvor har jeg hevdet at Kise ikke har aksjer i NAS????

Hvorfor skal AS Norge bidra med cash dersom eierene ikke skyter inn mer egenkapital?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:36 2951

Det er ikke nødvendig. Man trenger ikke å øke ek i kroner ekstern for å oppnå 8%ek. Man kan også kvitte seg med gjeld.

Smart
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:39 2941

Venter spent på hvordan NAS skal kvitte seg med gjeld nå.....
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 14:43 2933

09:24 Idag skrev du; Habilitiet? Kise eller mer korrekt Banken er kun aksjonær i NAS.




Fint hvis du også kan kommentere balansen til Bank Norwegian ????
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 14:46 2923

Omgjøre lån til aksjer. Obviously.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 14:47 2924

Fint hvis du på bakgrunn av dette forteller hvorfor du stiller spørsmålstegn rundt habilitet ? Ikke kom med vrøvl om hersketeknikk etc. Svar på spørsmålene så kan vi ha en ordentlig diskusjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Kantarell
21.03.2020 kl 15:00 2898

Habub, du kommer med en solid kommentar. Du er nok blandt de få som mener at kreditørene er villig til å samarbeide. Det tror jeg faktisk de vil.
Men, tross alt som skives om Nas for tiden, ønsker de fleste at Nas lever videre ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 15:11 2872

MR Burgundy Venter på et svar fra deg uten bare luft.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
pedro1
21.03.2020 kl 15:14 2866

Dette er det siste fra deg i en annen tråd. Håper du er stolt over tyngden i innlegget.


Fikk dere ikke solgt på fredag? Greed is good, not!
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Restplassno
21.03.2020 kl 15:24 2838

For noe søppel.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Restplassno
21.03.2020 kl 15:28 2821

Hvorfor tror du det blir vanskelig? GK sa svart på hvitt i Q4 at de kan heve ett år etter grounding. regner med at man har juridisk grunnlag for å si det når man sier det mens hele pressen og aksjonærene ser på live.

Hva er resonnementet ditt da?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 15:31 2808

Det er som veldig mange har påpekt. Omgjøre lån til aksjer. Når norwegian låner penger så forstår jeg at de er veldig flinke til å legge inn denne forutsetningen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 15:35 2793

Poenget var at å heve kjøpet er noe annet enn å kansellere en ordre. Klart de kan heve kjøpet når flyene ikke kan brukes.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 16:00 2753

Innlegget er slettet
Har bondholderne sagt ja til det?

Hva ble konverteringskursen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 16:01 2748

eneste valget dei har,ubruklige å verdiløse slott vil ingen ha i desse tider
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 16:11 2724

Financiel Times skriver at Boris muligens kjøper aksjer i British Airlines Tyskland vurderer nasjonalisering ( nulle ut aksjer, overta bedriften)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 16:15 2709

Du er ca en uke for sent med denne faktaen. Vi har kommet ditheten at vi har avklart av Norwegian ikke nasjonaliseres.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.03.2020 kl 16:38 2786

Takk for informativt innlegg. Jeg tror dog ikke det vil børe lett for NAS å heve kjøpet på 18 fly som har vært operasjonelle i lang tid før de ble satt på bakken. Kompensasjon har de selvsagt rett på. Boeing har mer enn nok fly stående parkert, så det er nok det siste de vil. Jeg tror heller løsningen ligger i å få x antall max fly i kompensasjon, og så avbestille resten av ordren. Da får en betydelig økt EK, samt en del likviditet. La oss si 1.5 milliarder i cash og fly som kan bokføres til 5 milliarder. Så får de 3 milliarder i lån, 1 milliard fra JV, samt noen hundre millioner i avgiftslette fra Staten. Totalt ca 5 milliarder. Deretter går de avdragsfrihet på lån knyttet til flyene, min 500 mill. Selskapet vil da være godt rustet i 3-4 mnd. Selskapet kan også selge noen fly i det flyaktiviteten tar seg opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 16:45 2769


Er for min del ikke fullt så skråsikker på at skadeskutte Boeing, med støtte av Trump, vil være spesielt rundhåndet overfor et norsk "sosialistisk" flyselskap som har begge hjula i grøftegrava...
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 16:51 2755

Nei da, det er jo logik, de ser hellere en konkurs end at sælge yderligere 50 til 70 fly til de!

Giver fuldstændig mening (Ironi kan forekomme)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 16:57 2743


Blir bra når NAS nå straks kjøper ytterligere 70-80 Maxfly

(Galgenhumor kan forekomme)
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 16:58 2738

bondholders vil garantert ikke være med på å konvertere uansett kurs så lenge de ikke får garanti om unlimited støtte fra staten noe de ikke får. hvorfor konvertere når NAS går konk om noen måneder?

de satser vel på å bli reddet av staten i siste liten og godtar konvertering til det NAS v2 med haircut på 90% mens gamle nasere blir wiped put completely LOL. har kakepus klart kunststykket å selge nas junk bonds med gevinst?

mener dog at staten ikke bør blande seg inn igjen før alle parter i NAS er nullet ut for godt :D

bare mulig på casino og insidebørsen at det er mulig med slik manipulasjon. mye tyder på at kursen ble holdt kunstig oppe av pirathusa som har fått oppdraget vedr emisjon. holde den over 10kr oxo satse på at idiotene kjøper til 5kr siden det er bra deal ikke sant? hehe

bjørnene har jo solgt seg ned og er kanskje helt ute nå. tipper selv ikke de vil kjøpe aksjer til 1kr :P



Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
hstray
21.03.2020 kl 17:17 2694

Har sjekket litt status. Emisjonsfare er det definitivt.
Men ingen kaster penger inn i ett sort hull, heller ikke HBK ved Kjos som har begrensde midler til å delta. Derfor får nok Nas fritak fra div Covernats krav mot at det settes en emisjon når finansmarkedene er normalisert og flyene tilbake i luften ved brudd. Da er kursen høyere enn idag. For å få få tilgang på fase3 fra regjeringstiltakskasse må EK grad økes med 4%. NAS har sagt de vil gjør hva de kan for å få tilgang til alt.
De siste 1,5 milliardene er viktig likviditet for å holde seg flytende i mai og juni ved forsatt nedstengt luftrom.
Det er 2 muligheter for å øke EK grad det er forslag over iht fly flåte, og kompensasjon fra Boeing. Og ev selge flere fly inn i JV.
Alternativ 2 er en stygg emisjon. Poenget som ledelsen i NAS er smertelig klar over er at det må da ligge oppdatert informasjon på bordet om status i Boeing saken, og verden må være på vei tilbake til fortsatt drift. Ellers vil ikke Norwegian klare å sette emisjon.
De store obligasjonseiere står ikke i kø for å konventere obligasjonslån til aksjer i dagens situasjon, og miste pant de har i slots og fly . De ønsker ikke det. Det er siste kriseløsning. Spesielt når det er høy konkurs risiko, og verdensflyindustri sloss for videre eksistens og oppkjøps markedet er stengt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:16 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 17:20 3027


Du har nok helt rett i alternativ 2, om "stygg emisjon", som du treffende formulerer det
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 17:20 3028

Uanset om NAS går konkurs eller ej så bliver kravet mod Boeing overflyttet til Bo-bestyren så det falder ikke bort, tværtimod er det bo-bestyrers opgave at sikre så mange midler til boet som muligt.

Med andre ord, Boeing kommer til at betale uanset hvad der sker, så muligvis Boeing har en interesse i at betale det de skylder. Under alle omstændigheder så kommer de til at betale så muligvis de godt kan se ideen i at sikre et levedygtigt NAS frem for det modsatte som definitivt ikke nogensinde kommer til at købe nogle fly.


Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 17:28 3011


Nå snakker vi Habub 🙂

Dagens NAS nulles ved teknisk konkurs.

Selskapet videreføres, med sitt eksisterende krav mot Boeing.

Dette vil sikre eksisterende RUTENETT og med ANSATTE som ikke lenger lever med det enorme gjeldsberget over sitt hode.

Tror du virkelig ikke at også det norske Finansdepartement ser dette helt krystallklart....



Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 18:34 2970

Jeg er mest imponeret over at du gennem måske 30 indlæg jeg har skrevet til deg med fakta, ikke har forstår noe som helst, det er alligevel første gang jeg har oplevet en så ignorant (læs) stok dum person i mit liv.

FIRMAET KAN FOR HELVEDE IKKE FØRES VIDERE NÅR BOBESTYREN HAR OVERTAGET DET! DER KOMMER TIL AT GÅ ÅR INDEN NOGEN FÅR NOGET SOM HELST FRA DET TIDLIGERE NAS!!!!!!!

Hvordan kan man dag ind og dag ud sidde på et forum og sprede de samme forkerte informationer igen og igen, selvom mindst 10 skribenter har forklaret dig at man ikke kan by-passe kreditorerne i NAS og at man IKKE kan nulle noget som helst. Du har nu skrevet at NAS skal nulles ca 21 gange og at firmaet skal videreføres hvilket er det samme som røveri ved højlys dag af kreditorerne, der er en grund til vi har en konkurslovgivning som træder ikraft.

Naturligvis kan bobestyrer vælge at videreføre firmaet hvis man finder det hensigtsmæssigt, hvilket jeg godt kan afsløre bliver lidt op af bakke i dagens marked.

Uanset om du kan li det eller ej så ejer aktionærerne NAS, skulle noget positivt ske så stiger kursen, der er ZERO læs NUL måder hvor aktionærerne kan blive NULLET for noget som helst, der er INGEN mulighed for man kan fjerne værdier fra NAS og videreføre dem til et nyt firma uden kreditorerne har fået deres del først!

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 20:18 2892

I min (og alle andres profesjonelles) verden, er du fullstendig ignorant.

Det forteller ganske mye om dine store hull dersom du ikke er kjent med konkurs med nulling av aksjonærverdien din - SAMTIDIG SOM OGSÅ KREDITORENES GJELD NULLES UT.

Dersom NAS skal overleve, MED RUTER OG MED TRYGGE ANSATTE, må nødvendigvis eierskapet og kredirorgjeld gå tapt.

Selv til dansk å være, så tenk skandinavisk.

Vi må trygge RUTENETT OG ANSATTE, OG KVITTE OSS MED ALL GJELD.

Dette, din dumme danske, oppstår ETTER STYRT AVVIKLING/KONKURS.

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 20:55 2860

DU KAN IKKE NULLE NOGET SOM HELST UD FØR BOET ER GJORT OP.

Hvis et firma går konkurs så OVERTAGES det af bo-bestyreren, HANS opgave er at finde ud af hvor mange værdier som findes i firmaet. DISSE værdier bliver fordelt til kreditorerne. Når boet er tomt lukkes og afsluttes selskabet.

DU KAN IKKE OVERFØRE NOGET SOM HELST TIL ET ANDET FIRMA før alt er gjort op, kan du virkelig IKKE forstå det simple faktum. Hvis du overfører værdier før konkursen er afsluttet tager du værdier fra kreditorerne og det er det samme som at stjæle.

Hvis et luftfarts-selskab går konkurs får DU INTET ud.. Du kan ikke flytte noget før alt er gjort op. Hvad havde du forestillet dig, at man bare kan sige, hov, de der fly dem tager jeg sammen med bygningerne og kontor-møblerne når der står 900 kreditorer og vil have sine penge!

Hvis du vil købe et konkurs-bo skal du have tilladelse fra alle kreditorer alle skal sige ja, det betyder at de KUN siger ja hvis de tror det er en bedre deal for dem og der ikke er nogle assets i boet. I et luftfarts-selskab kommer det aldrig nogensinde til at ske fordi INGEN har overblik over hvor meget det skylder, det tager år at gøre op, især når man opererer i 10 forskellige lande. Endvidere er lovgivningen anderledes i Irland end den er i Norge og Sverige hvor NAS group har firmaer.

Du er helt ude at cykle her, du har simpelthen ingen peiling overhovedet. Du har ingen ide what so ever hvad der sker ved en konkurs.

Hvis din fremgangsmåde var lovlig tror du så ikke mange firmaer slog sig-selv konkurs.

Lad os antage at jeg har en virksomhed med en kredit i banken på 4 milioner, dem beslutter jeg mig for ikke at betale, så jeg går konkurs om Mandagen. Tirsdag åbner jeg igen i samme firma med et nyt skatte-nummer men pist væk er min gæld på 4 millioner. Du tror ikke banken vil komme efter mig og sige, hey, den går ikke!

Det er præcis hvad du siger er muligt, at fjerne og overføre assets udenom bo-bestyreren.

Herregud altså!

Glimrende start du dit NAS om 8 til 10 år når boet er gjort op, det virker som en fantastisk plan, skal folk køre i bus i mellem-tiden eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:03 2838

Du har ikke peiling. Dessuten oppfører du deg dårlig. Dine skamløse og kunnskapsløse fabuleringer er direkte pinlige.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:05 2840

Tydelig at du ikke kjenner til konkursloven, trist at folk et så kunnskapsløse......
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Restplassno
21.03.2020 kl 21:06 2841

Nok en flott tråd med et solid utgangspunkt ødelagt med krangling og småligheter :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
21.03.2020 kl 21:07 2841

Du har ikke vært heldig med dine bidrag på denne tråden sålangt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 21:07 2836

Jeg har været igennem 2 konkurser med 2 forskellige airlines hvoraf begge havde baser i Skandinavien herunder Norge, så jeg vil tro jeg har et ret godt billede af hvordan det fungerer.
Så tak for dit dybe og velformuleret indlæg med masser af substans og fornuftig argumentation.. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 21:09 2828

Nå er du tilbage, jeg kan se dine indlæg stadigvæk ikke er kommet over en iq på 30..!

Siden jeg er så dum så kunne du måske prøve at oplyse mig med din evindelige enorme viden på området!
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 21:09 2827


Bedre å være klok nordmann enn dum danske (som later å ha peil på doktoravhandling i jus ala Rasmus Montanus).

KONKURSBEHANDLING AV NORWEGIAN ELIMINERER GJELD OG AKSJONÆRVERDI.

BOET SELGER MASKINPARKEN TIL HØYSTBYDENDE, OG FORDELER EVENTUELT NETTOPROVENY (ETTER BOUTGIFTER) TIL PANTEKREDITORENE.

FRA DA AV ER DET NYE EIERE AV NAS, UTEN GAMMALGJELDA, MED OPPEGÅENDE RUTENETT OG DE SAMME ARBEIDSTAKERE SOM NÅ KAN PUSTE UT.

Er du så dum en danske som du later som, eller bare en simpel grådig profittør....

Du lurer ikke den norske stat med all din idioti.


Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
21.03.2020 kl 21:09 2833

Alle tråder skal ødelegges. Kred til de som prøver å være edruelige
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Hartepool
21.03.2020 kl 21:13 2823

Oljefondet bør få unntak fra regelen om kun å kjøpe utenlandske aksjer.
De bør oppkapitalisere nas med « as much as it takes» , da blir alle andre tiltak unødvendige.
Den nye hovedeier tilfører det som trengs intill verden er normalisert.
En rekke av nas konkurenter er borte og nas kan så bygge opp virksomheten igjen. verdien av selskapet vil selvsagt være på et helt annet nivå enn tidligere.
I etterkant vil den investeringen fremstå som genial for fondet
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 21:16 2825


Her må heldigvis aksjonærene/eierne dekke gjelda i selskapet som de eier

Det heter EMISJON
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:17 2823

Lovdata.no og forarbeider samt kommentarutgaven til konkursloven . Vedrørende IQ er det bedre med 30 enn å skylde IQ
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Habub
21.03.2020 kl 21:20 2819

HAHAHAHAH....

Du har googlet.. Det er altså underholdende! Det er nok den korteste forklaring på en konkurs jeg nogensinde har set!

Du er godt klar over at bo-bestyren ikke kan sælge maskin-parken ikke, 51% af flyene er leaset, så er der jo problemet med alle de andre lande som skal have deres del! Så er der noe med de ansatte skal have løn fra boet og cirka 10.000 andre kreditorer, det bliver dog svært når flyene er taget i pant over hele Europa, nogen måske endda i Thailand, Dubai eller USA. Jojo det bliver super nemt at ordne sådan en lille konkurs på et par måneder.. HAHA..

SÅ når bobestyrer (efter 5 til 10) år har gjort alt op så kan udbetalingerne begynde og nye ejere kan overtage. Først da kan du flytte ET TOMT FIRMA TIL NYE EJERE...

Bliver lidt svært at flyve da, ingen fly og etter så mange år skal du nok forvente at andre allerede har overtaget NAS gamle ruter...:)

Finde lige konkurs-loven for resten af Europa, USA, Thailand, Danmark, Frankrig, Spanien og Irland da det er de lande som skal involveres i en evn konkurs..;)

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2020 kl 21:21 2807

En løgn blir ikke mer sann om den gjentas
Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare
Celsius
21.03.2020 kl 21:24 2812


Vi er nært mot det punkt hvor dansken (dum eller ikke) kanskje bør konfronteres med norsk påtalemakt

100talls innlegg for å juge og finne EVEN BIGGER FOOL

Det er heldigvis nå bare dansken selv som er BIGGEST FOOL

🥴

Redigert 21.01.2021 kl 02:03 Du må logge inn for å svare