TANK THE PLACE TO BE!

NOELLE
ADS 21.03.2020 kl 06:29 1412

Alle bør sjekke ut denne linken ( dobbel klikk på bildet for stor versjon ): https://twitter.com/aksjefokus/status/1241060521102671875/photo/1

Saudi øker produksjonen kraftig i April, og det generer et STERKT behov for VLCC.

Skipsverdiene har økt også så jeg, utbyttene blir enorme med de ratene vi ser nå.

Dette er helt rått!

Sitat : " SAUDIS WILL LIFT OUTPUT TOO 2,7 MMBPD IN APRIL, GENERATING DEMAND FOR 62 VLCCs - SAUDI DEMAND LIFTS VLCC UTILIZATION BY 8,5 TO 94,5 %, SUPPORTING SPOT RATES -180kBPD "
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Struts
21.03.2020 kl 08:40 1305

Skrev om siste VLCC salg i din andre tråd ...
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
NOELLE
21.03.2020 kl 08:46 1293

:)
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
tuja
21.03.2020 kl 09:39 1201

Legger inn link fra BESV og innlegget ditt her, Struts. Føler det bør være på denne tråden også. ADSC er gratis penger på gaten med slike verdier på gamle tankere. Det overstiger dagens kurs justert for gjeld. Noe å tenke på for de som selger UNDER verdi kun for skipene, om man legger salgsprisen i linken til grunn.

https://www.tradewindsnews.com/tankers/aet-scores-healthy-price-for-17-year-old-vlcc-as-values-rise/2-1-777548


Struts
I dag kl 08:35 72
Det er mulig dere har fått med dere flg før (sto bla. om det i Tradewinds i går), men en GOD nyhet kan ikke repeteres for ofte:

Siste salg av en eldre VLCC er M/T =Bunga Kasturi= 300,000 tdw bygget Universal 2003 (40,150 LDT), som gikk for USD 31,000,000 til Indiske kjøpere …

Mao ord for videre trading, og opp mot det dobbelte av skrapverdi.


FINNES DET NOE TRYGGERE BET I DAGENS TURBULENTE MARKED? JEG TVILER:

Fortsatt god helg :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
tuja
21.03.2020 kl 10:53 1102

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Very-Real-Prospect-Of-5-Oil.html

Majors could store jet fuel at sea. Oil companies are rushing to store oil at sea, but the glut has become so severe that the majors are looking at even storing jet fuel at sea. That practice is rare because jet fuel degrades more quickly than other fuels and is sensitive to contamination. “The industry generally expects products will be used within three months of being produced,” said George Hoekstra, an independent consultant, told Reuters.
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Struts
21.03.2020 kl 10:59 1085

Jeg er så enig! Og som Fredly uttaler i dagens Finansavisen (riktignok om Hunter selvfølgelig, men bør vel gjelde alt av tank-aksjer): "Helt ko-ko prising". Og det var definitivt IKKE snakk om koko høyt. Kanskje på tide å finne frem klassikeren "One Flew over the Cuckoo's Nest" igjen. Jack Nicholson på sitt beste!
Redigert 20.01.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare