freetexx
12.04.2020 kl 16:30 7014

Ja skulle tro de har gjort noen reservasjoner eller kjøper noen skip billig nå. De har vel ingen ledige klare for leasing når markedet tar seg opp?
Slettet bruker
12.04.2020 kl 16:25 7021

Jeg kjøper aksjer der jeg ser muligheter, at OCY betaler utbytte, er bonus. Har tro på eksplosiv vekst i OCY fremover. Når økonomien skal opp igjen etter krisen vi er inne i, kommer telefonen til å gløde på Fornebu.

Kina kommer til å bli en større økonomi etter denne krisen.
Redigert 12.04.2020 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Kenevil
12.04.2020 kl 14:59 7117

Er vel mindre sannsynlig at nye fpso vil bli bygget, og dermed større sjanse for at denne kan bli satt i produksjon.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 12:53 7241

Jeg mener det ble nevnt et sted, husker ikke hvor. OCY ønsker å leie ut FPSOen til lagring av olje, men det var noe med at skipet måtte godkjennes o.l for den type aktivitet og det tok en god del tid.
parson
12.04.2020 kl 12:49 7231

Hva med contango som noen skriver her tidligere. Burde klart å fått kanskje 50.000 usd dagen på det. Men litt usikker på hvordan contango virker da den måtte vel blitt lastet der den ligger. Men det hadde vel kanskje dekket litt utgifter? I køen mnd.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 12:37 7261

Desirata, at du starter din første tråd siden 2017 på dette forum, fra din hule på vestlandet, tolker jeg som at du ser at bunnen har vært i OCY. Et kjøpssignal.

https://finansavisen.no/forum/thread/93889/view/1877275/0
Redigert 12.04.2020 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
freetexx
12.04.2020 kl 12:29 7274

Er vel ikke uaktuelt at det kan komme en leasingavtale her eller ombygging
Slettet bruker
12.04.2020 kl 12:26 7287

Skraping av FPSOen er priset inn i kursen. Blir det et salg, vil det overraske og sende kursen opp.
parson
12.04.2020 kl 11:12 7374

Klart at nye fartøy kompenserer for fpsoen. Men samtidig så er jeg veldig nyskjerrig på hva som skjer med aksje kursen hvis den blir skrapet. Jeg har veldig lite tro på at den kommer i arbeid igjen med denne olje prisen. I følge ocy så skulle den flyttes ut på anker for å spare opplagskostnader med å ligge til kai. Jeg ser den ligger til kai enda så muligens det er noe endring i planene. Salg eller skraping? Prisen blir nok veldig lav med salg også tenker jeg.
fersk1
12.04.2020 kl 10:45 7400

Hvor mange båter er kommet inn etter at den gikk ut av drift? Må jo kompensere litt av tapet på inntektene det vel. Eller tenker jeg helt feil?
parson
12.04.2020 kl 10:36 7407

Fpsoen blir vel sannsynlig skrapet tror jeg. Det blir vel umulig å få noe kontrakt på den nå med oljeprisen som er. Riktig nok så er Fpsoen gjeldfri slik jeg forstår. Men den er vel bokført til en mye høyere sum en skrap prisen? Mange mener dette er priset inn i kursen allerede. Og det stemmer sikkert også. Men allikevel vil vel kursen falle hvis det kommer en børsmelding at den blir skrapet.
Noen som har mer i info om hva bokført verdi på den er kontra skrap pris?
fersk1
12.04.2020 kl 10:02 7439

Skjønner ikke problemet ditt,forklar? Mener du at ocy er riktig priset?
desirata
12.04.2020 kl 05:39 7577

til Matsern;

Med din holdning og arroganse hadde du passet inn i presse teamet til Trump.

Fornektelse klarer ikke å skjule sannheten lenge.

Har du hørt aksjemyten;
A stock can be underpriced much longer then you are liquid.
inference
11.04.2020 kl 19:56 7776

Hva er egentlig nøkkeltallene på denne med dagens kurs?
PE? PB?

Hva kunne man solgt flåten for i dag gitt at samtlige kontrakter var terminert?

Noen som har peil?
Slettet bruker
11.04.2020 kl 19:44 3109

https://e24.no/boers-og-finans/i/Jo5GGX/cleaves-securities-oppgraderer-toerrlastsektoren-til-kjoep

Cleaves Securities oppgraderer tørrlastsektoren til kjøp

Meglerhusets kursmål og anbefalinger i tørrlastsektoren:

Star Bulk: 9 dollar (kjøp)
2020 Bulkers: 77 kroner (kjøp)
Golden Ocean: 5,6 dollar (kjøp)
Scorpio Bulkers: 32 dollar (kjøp)
Diana Shipping 2,7 dollar (kjøp)
Genco Shipping: 9 dollar (kjøp)
Safe Bulkers: 0,8 dollar (selg)
Goodbulk: 101 kroner (selg)

BULL
Redigert 11.04.2020 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
fersk1
06.04.2020 kl 21:19 3998

Det er ikke så vanlig at store solide selskap som ocy går motsatt vei av ose.Det er det jeg synes er overraskende. Selvom de gikk mye dagen før.
Slettet bruker
06.04.2020 kl 20:58 4033

Lav P/E nå ?
Janusen88
06.04.2020 kl 20:50 4018

Dette bør love bra for ocy, denne vil komme mer og mer framover, bedre aksje på Oslo børs skal du lete lenger etter :)
Slettet bruker
06.04.2020 kl 18:10 4218

Tok en rask sjekk. Kursen har forøvrig aldri steget så mye som 11% på en dag før. Den største oppgangen før fredag, var 21 juni 2016 med oppgang på 6,48%. Men som sagt, en rask sjekk

https://www.investing.com/equities/ocean-yield-historical-data
Slettet bruker
06.04.2020 kl 17:34 4263

Kursen var opp over 11% på fredag og en liten tilbakegang på 3% i dag, kunne man kanskje regne med kunne skje
Redigert 06.04.2020 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
fersk1
06.04.2020 kl 14:07 4467

Dette var overraskende synes jeg.Ja så feil kan man ta.
fersk1
06.04.2020 kl 10:52 4622

Så attraktiv denne er nå,så tror jeg den ender i blått idag.
VestInn
06.04.2020 kl 10:01 4709

Har fulgt med en stund. Skulle tro folk ser på OCY som et oljeselskap. Følger oljeprisen, eller mer nøyaktig AkerBP til punkt og prikke. Er ikke til å skjønne..
Er det fordi OCY har røtter i Aker?
Redigert 06.04.2020 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 01:18 4875

Motsatt. Lav oljepris, betyr billig fuel, som er bra for kundene til OCY. Fuel er en stor kostnad for alle shippingselskaper.

Futtene er opp. Ser ut til at OCY fortsetter opp, når børsen åpner.
Martin10
05.04.2020 kl 21:00 5082

Begynner å se lyset. Flott oppgang på fredag. Ved fortsatt positiv utvikling av oljeprisen vil OCY stige mot 30 kr tipper jeg.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 18:16 5462

Oppgangen skyldes heller en generell positivitet i markedet. OCY steg før oljeprisen steg. Bunnen intradag for noen dager siden, var et par poster rett under 20kr. Nå er vi på 26,20kr.

Er den samme positiviteten i markedet til uken, er vi over 30 kr når børsen stenger onsdag.
Redigert 04.04.2020 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Sundancer
04.04.2020 kl 18:04 5477

Jeg lurer på hvor mye av oppgangen på fredag som skyldes høyere oljepris og om vi få en bratt nedgang igjen dersom oljeprisen faller? Har ikke helt troen på at Trump kan fikse oljeprisen med et par telefonsamtaler.
fersk1
04.04.2020 kl 12:38 5628

Jeg tror det! For en gavepakke å få kjøpt her på 20-tallet.
Lykke til alle ocyer,.
Slettet bruker
03.04.2020 kl 17:55 5799

Du får ringe Fearnley Securities. De har regnet på det og mener du kan doble pengene dine i OCY
Jensenpirken
03.04.2020 kl 17:36 5819

Hvordan er det med eventuellEbrudd med lånebetingelser og degradering av ratinga av gjelda? Any news?
Slettet bruker
03.04.2020 kl 17:26 5810

Pen oppgang i dag. Blir det strake veien til 40kr?
børst
02.04.2020 kl 15:12 6168

Nå er snittet mitt 42,02. Mulig jeg kjøper det ytterligere ned. Velger å tro at en kur eller vaksine kommer innen et år og at situasjonen normaliseres.
Kenevil
02.04.2020 kl 14:41 6206

Delivery of modern dry bulk vessel with long-term charter
Ocean Yield ASA is pleased to announce that it has taken delivery of the modern
kamsarmax dry bulk vessel SBI Lynx today. Upon delivery, the vessel commenced a
12 years' bareboat charter to Scorpio Bulkers Inc.
Slettet bruker
02.04.2020 kl 09:55 6366

Danske bank har ferskt kursmål på 30kr og BUY. Hva har de andre nå for tiden?
Slettet bruker
31.03.2020 kl 21:57 6718

TDN news i dag

BULL
Redigert 31.03.2020 kl 21:59 Du må logge inn for å svare
VestInn
31.03.2020 kl 21:44 6753

Extension of Standstill agreement and restructuring outline with Solstad Offshore for the vessels Far Senator and Far Statesman

With reference to Ocean Yield ASA’s (“Ocean Yield”) press releases on 20 December 2018, 20 June 2019 and 31 October 2019, F-Shiplease AS, a fully owned subsidiary of Ocean Yield, has today agreed to extend the standstill period with Solstad Offshore ASA (“SOFF”) and its subsidiaries for the vessels Far Senator and Far Statesman up to and including 30 April 2020.

A large majority of the stakeholders of SOFF, including secured lenders, leasing companies, industrial shareholders and key bondholders have established a common plan to finalize negotiations on the basis of a restructuring outline to the benefit of all stakeholders (the "Restructuring Outline"). As such, the relevant stakeholders have confirmed their intention to work together to enter into a binding agreement for the Restructuring Outline within end of April 2020.

SOFF and Ocean Yield has agreed, subject to final terms and documentation, that the existing lease agreements of F-Shiplease AS will be terminated and replaced by new lease agreements with a duration of 4 years, with certain cancellation options in favour of F-Shiplease AS during the term of the charters. The charter rate payable under the new lease agreements shall be a reference rate equal to the average per vessel EBITDA in a pool of seven similar UT731 design vessels.

The underlying commercial principle of the new lease agreements shall be that F-Shiplease AS will carry all upside/downside from the operation of its vessels during the charter period. SOFF shall only receive cost coverage for its operation of the vessels.

The remaining estimated net claim of F-Shiplease AS following the termination of the existing lease agreements shall be converted into shares in SOFF using the same conversion rate as that used for the conversion of the debt to the secured lenders of SOFF.

Slettet bruker
31.03.2020 kl 21:31 6797

Ocean Yield annonserte i desember kjøp av tre bulkbåter fra Scorpio Bulkers. Ocean Yield tok levering av to av skipene i forrige uke, og får levering av ytterligere en båt på fredag.

I tillegg har de ett nybygg som skal gå på lang kontrakt til CMB som ikke er levert ennå. Her er også låneavtalen signert slik at alt er på plass, ifølge Eide.

- Den båten bygges i Kina så der er det naturlig nok noen forsinkelser, men alt av finansiering er på plass, sier han.

Finansieringen er gjort på helt vanlige betingelser.

- Normalt sett pleier vi å finansiere om lag 70 prosent av markedsverdien på båtene. Det som er nytt nå er at vi har fått inn en amerikansk bank på lånesiden, sier Eide.

Eide gjentar at Ocean Yield får de samme betingelsene som før. I bankmarkedet generelt ser Ocean Yield at enkelte banker snakker om at de har fått høyere finansieringskostnader som følge av volatiliteten de siste ukene.

- Foreløpig har ikke dette påvirket våre innlånskostnader, sier finansdirektøren.

Vanligvis har skipsfinansieringsmarkedet på bank-siden vært dominert av skandinaviske og europeiske banker. I tillegg har det vært en del på leasing som har kommet fra Kina, sier Eide.

- Vi ser at en del amerikanske banker har ganske billig finansiering i dollar og derfor kan være konkurransedyktige, sier han.
fersk1
31.03.2020 kl 16:38 7004

Holdes aksjen nede av en grunn. Synes jeg har sett tendenser til det. Men den går vel snart.
Slettet bruker
31.03.2020 kl 16:18 7032

Starten på dagens info

Oslo (TDN Direkt): Per i dag er alle Ocean Yields forpliktelser nå fullfinansiert, inkludert nybygget som skal på langtidskontrakt til CMB.

Det sier finansdirektør Eirik Eide i Ocean Yield til TDN Direkt tirsdag.

- Nå er alt på plass og det er ingenting som gjenstår, sier han.