Nordlendinger kan for helvete holde seg unna Sør-Norge

Slettet bruker
24.03.2020 kl 12:02 520

- og da skal jeg holde meg unna deres områder.
Mikkel-engel
24.03.2020 kl 12:26 499

Et alternativ er å rive oss løs fra Sør-Norge og proklamere folkerepublikken Hålogaland.
vicktor
24.03.2020 kl 12:28 496

Jeg synes det er helt riktig det nordlendingene gjør.
Man kan ikke ha tillit til en regjering som ikke har sørget for å ha smittevernutstyr en gang, ikke en gang til
helsepersonellet, som skal behandle oss.
Slik går det når blårussen og BI økonomene skal styre samfunnet og overlate alt til det private næringslivet.
Vi har ikke en beredskap som fungerer, det ser vi nå. Jeg håper nå at regjeringen lærer noe av dette.
Slettet bruker
24.03.2020 kl 12:34 492

Nei, en fintfølende nordlending kan man da ikke utsette for slikt svineri må vite.
Slettet bruker
24.03.2020 kl 12:39 488

Je er fra Sør-Norge, men syns nordlendinger er de fineste folka vi har her til lands.
convert
24.03.2020 kl 12:49 478

Regjering og Storting har bablet i årevis om "beredskap". Ord ut og ord inn, i en årrekke. Zombie Solberg svarer på autopilot, uttrykksløst som det alltid er. Beredskapen er egentlig en katastrofe. Ikke engang håndsprit og masker til sykehusene har de klart å skaffe.

Helseforetakene, denne syke konstruksjonen, styres nå av økonomer. De regner på prognoser og antall pasienter, herav smittede, og beregner optimalt lager ut fra modeller. Lager er fy, det koster med kapitalbinding, lagerkostnad, svinn etc. Man kan ta mastergrad i slikt. Latterlig i en beredskapssammenheng selvsagt, men de får gjennomslag. Nå er det Just in Time som gjelder.

Dermed er medisinaldepotet i praksis nedlagt og helseforetakene har ikke selv det mest nødvendige. Zombie Solberg orket ikke å gjøre noe med dette. Kakefatet var for fristende.
convert
24.03.2020 kl 12:56 474

Det må legges til at Zombie Solberg nå har fått alle fullmakter hun ønsker seg. Likevel tillater hun at kommuner hist og her driver med egne forebyggende tiltak, helt på egen hånd. Vi kjenner jo til politikere og administrasjon i disse kommunene. De preges ikke akkurat av kompetanse på noe som helst.

Hvorfor nekter vår "statsminister" å ta styring i denne vanskelige tiden?
Slettet bruker
24.03.2020 kl 12:59 469

Det er så men det hadde ikke vært likere med en rødgrønn regjering selv om de skriker nå. Hvor var beredskapen i juli 2011? I en rød liten plastbåt?
convert
24.03.2020 kl 13:08 461

Enig i det, KB. Men det hjelper ingen at det hadde vært enda verre hvis Judas og slenget hans hadde styrt. Folk må kreve at beredskapen kommer på plass, og da skal den dekke både mat, medisiner, medisinsk utstyr, drivstoff osv. Og kunne ta høyde for pandemier, terror og ekstreme ulykker. Erna sitter ved kakefatet og sover. Folk må tvinge henne til å ta affære. Vi får satse på at sosmed, og de nye, frie mediene kan vekke henne.
Slettet bruker
24.03.2020 kl 13:10 455

Jeg er langt i fra imponert over Erna og regjeringen. De håper vel å løse krisen med å låse folk inne.
Dr Robson
24.03.2020 kl 13:50 435

Ordfører i Tromsø, Gunnar Wilhelmsen, bekrefter på en pressekonferanse at en person er død som følge av coronaviruset. Dette er det første coronadødsfallet i Nord-Norge.

- Nå må Norge kreve at Tromsø isoleres fullstendig fra rest-Norge - ingen varer, heller ikke mat eller medisiner bør fraktes inn i sonen.