Respiratorer - et skrikende behov

Slettet bruker
KIT 30.03.2020 kl 21:54 1511

Det er for meg uforståelig at dette kvalitetsselskapet er priset så lavt som det er. Kanskje spesielt med tanke på situasjonen hele verden nå står i. For Kitron har en unik posisjon. I hvertfall i norsk målestokk.

Det er et skrikende behov for respiratorer. Raskt! Det kan vi alle være enige om. Men også på lengre sikt. Corona har virkelig kastet lys på hvor viktig og essensielt det er med et godt utrustet helsevesen. Alle land må jo bare prioritere dette nå??

Ikke minst, kan jeg se for meg et behov og ønske for en militær opprustning. Det er først i krisesituasjoner man skjønner hvor sårbare man er.

Jeg har lenge surfet den grønne bølgen på børs, ref. kallenavnet mitt her. Med NEL som min store favoritt. Men etter en svimlende børsverdi på 10 milliarder sett i forhold til f.eks da Kitron, er jeg ikke lenger i tvil om hva som er den mest fornuftige og beste investeringen. Jeg kjøpte mine første Kitron aksjer i dag.

Redigert 19.01.2021 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 22:34 1447

Jeg tenker det samme. De har dessuten senest i dag gått ut med at de er minimalt affisert av coronaen til nå og at etterspørselen etter produktene deres ikke har dalt. Videre holder de fast på guidingen for året. De to meglerhusene som har dekning på Kitron har et gjennomsnittelig kursmål på 14kr. Her er det mye oppside igjen til det fine 12-tallet vi så før coronaen kom. Eneste grunnen jeg ser til at denne har falt så bratt under coronaen er at den er en lite likvid aksje.
Bobby
31.03.2020 kl 07:50 1282

Kitron er en solid aksje. Hvis eksponeringen i media hadde vært i nærheten av oppmerksomheten til f.eks Nel og Equinor, så ville Kitron stått betydelig høyere i kurs. Forventet resultat Q1 etter guiding for året. Selskapet uttrykte tilfredsstillende sesong så langt på markedsdagen.
Slettet bruker
31.03.2020 kl 14:33 1126

Enig. Jeg har i hvertfall benyttet dette krakket til å evaluere porteføljen min. Jeg har flyttet pengene mine fra "lottokuponger" til mer solide selskaper. Jeg tipper at jeg ikke er den eneste, og jeg har en snikende følelse av at mer media eksponering kommer. Og dermed også likviditeten.
bellx
31.03.2020 kl 14:46 1094

Når folketrygdfondet kjøper seg opp fra 19 største aksjonær til 9 plass da føler jeg meg trygg på at her er det bare å kjøpe mer.De er jo kjente for å være langsiktige,det var ikke så lurt i nas men håper de tjener det inn igjen på kitron
Yuri_Milner
31.03.2020 kl 16:48 1027

Godt å se at flere får øynene opp for Oslo Børs sin mest undervurderte aksje! Det du sier om respiratorer er helt riktig. Vil legge til et par ting:

De fleste fabrikkene er i stor grad automatiserte og dette gjør at de er robuste med tanke på smitte.

Deres største sektor er militærsektoren, en sektor som er ansett som samfunnskritisk for alle. Og alle driver et «moderniserings-kappløp», noe som er midt i blinken for Kitron.