Petter Stordalen elsker andres konkurser - hva nå?

alexen
CHOICE 31.03.2020 kl 22:25 21061

Petter Stordalen elsker andres konkurser. Skal han få hjelp av skattebetalerne til å unngå sin egen?
La oss ikke glemme hvorfor noen kapitalister er blitt så rike

Dette sa Stordalen i 2009, da han tok over et konkursbo fra nederlandske eiere, som måtte gå i konkursforhandlinger med sine kreditorer. Hotellet ikke klarte å betjene gjelden på 80 millioner svenske kroner!

."-Det føles fantastisk. Jeg kjøper kobber til prisen av gråstein, som skal bli til gull for Choice, sier Petter A. Stordalen til E24.

Stordalen betaler 200 millioner svenske kroner, for et hotell som da det stod ferdig i desember i fjor hadde en prislapp på 800 millioner svenske kroner.

- I tillegg får jeg med en privat lodge samt noen leiligeheter, sier Stordalen som nå annonserer at han selv blir en fast gjest i Åre.

- Det er en fantastisk skidestinasjon, hvor Skistar har gjort en formidabel jobb med å lage gode fasiliteter. I tillegg er Åre den destinasjonen som har lykkes best med å lage aktiviteter om sommeren.

Den som er med på leken, må også tåle steken Petter!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Millennial
31.03.2020 kl 22:31 10871

Tja, han er ikke så høy på pære nå, er han det? hehe. Han burde selvfølgelig få hjelp av staten, men ikke på en måte som beriker han. Når NAS har fått hjelp så ser jeg ikke en god grunn til at andre ikke skal få.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 22:44 10797

Staten må jo hjelpe gutten med gullbuksene, slik at han kan fortsette med de fantastiske bursdagsselskapene 🎈🎂
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
børst
31.03.2020 kl 22:53 10721

Petter Stordalen er den største drittsekken blant norske milliardærer og fortjener virkelig å få føle markedskreftenes fulle kraft også når de går imot ham. At han nå stiller opp på TV og ber om hjelp fra Staten (skattebetalerne) er direkte vemmelig. Håper politikere og andre står imot. Gi heller hans ansatte full lønn mens de er permitterte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 23:01 10660

Litt forskjell da. Tror ikke Petter bærer meg på ryggen om jeg behøver å komme meg til Nord-Norge. Tror ikke jeg får låne privatflyet hans heller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 08:57 10340

Han kan vel låne noen kroner fra ungene sine.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dzx2V/petter-stordalen-gir-barna-25-milliarder
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 09:14 10263

Det er den formuen han kjemper om nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
hstray
01.04.2020 kl 09:26 10180

Eneste utfordring jeg ser iht punkter tatt opp er at dette er ekstraordinært og hotellene er nedstengt av staten. Visst man skal utgiftskompansere andre deler av næringslivet, eks frisørsalongen og blomsterbutikken på hjørnet så kan man ikke velge å ikke utgiftskompansere andre deler av næringslivet som er direkte berørt som hoteller og flyselskaper. (større enheter)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 09:31 10141

Ingen er ansvarlige for dette viruset,alle bortsett fra ansatte i offentlig sektor rammes.
Krisen vil prege alle i lang tid og ydmykhet i forhold til andres ulykke vil selvsagt være stor.
Tipper Petter angrer som en hund på at han ikke var mer som Olav Thon
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 09:36 10100

thon sier han er klar til å ta imot hoteller til dumpingspriser :D

stordalen får begynne å dumpe sine eiendeler!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Andor
01.04.2020 kl 09:38 10060

Alle burde lære av Thon,det er mannen som tåler en krise eller to.Problemet er at gjeldsgraden er for høy til mange i dag at de ikke tåler en slik krise som corona.Merklig hvor vansklig menneskene har for og lære av historien.Derfor burde de heller ikke reddes av hjelpepakker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 09:45 10010

https://dntv.dn.no/m/PWhNq6vH/olav-thon-96-man-kan-jo-nesten-sporre-seg-hva-som-er-verst-er-det-kuren-eller-sykdommen

thon sier han ikke er redd for corona men hysteriet. mannen er 96 og sier han seff vil overleve corona :D

mange folk med penger på bok som er klare til å kjøpe gull til gråsteinpriser fra stordalen hehe

stordalen er bare superfalsk permitterte rett etter 2 dagers regelen innført. videre har mannen hatt 0 i inntekt i åresvis for å unngå skatt!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
CapitaL
01.04.2020 kl 10:21 9910

Nedstengt av staten? Det stemmer vel ikke.. Patetisk at de som vanligvis går på henda for å slippe å betale skatt, nå står i kø for å få kloa i offentlige penger.
Det er bare 2 år siden mannen skrøt av at han hadde 2 milliarder på bok og lå klar som gjedda i sivet! Som man reder ligger man.. enkelt og greit. Stordalen har bygd seg opp bl.a på andres ulykke, og nå får han kjenne på det samme som de han har skodd seg på tidligere har kjent.

https://www.abcnyheter.no/penger/naeringsliv/2018/06/14/195406241/stordalen-god-for-25-milliarder-har-to-milliarder-i-cash
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 12:06 9746

Det er ikke noe synd på Stordalen, selv om kjeden hans/døtrene går konkurs vil han være rikere enn alle her inne tilsammen. Han har hus, hytter for 100vis av millioner, og sikkert noe personlige aksjer og noen millioner på konto. Han trenger kanskje 2 milliarder for å holde seg flytende til over nyttår. Det får være opptil bankene å låne han dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Moray
02.04.2020 kl 21:37 9374

Hvordan vil tiltakspakka utarte seg for Stordalen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 12:24 8777

I dag melder Stordalen i FA at det viktigste er at de ansatte beholder jobben. Da burde saken være grei - det er helt sikkert andre som står klare når han eventuelt må legge inn årene, slik han gjorde da hotellet i Åre gikk overende og tilsvarende med oppkjøpet av Ving.


https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2020/04/10/7516799/petter-stordalen-jeg-er-mer-opptatt-av-a-redde-selskapene-enn-hvordan-eierstrukturen-blir
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 12:35 8739

Enig der. De ansatte er neppe avhengig av at Stordalen fortsetter som eier. Like lite som de ansatte i Åre ikke var avhengig av nederlandsk eierskap for å få seg jobb på det mye hotellet. Jorbærselgeren klarer sikkert å bygge seg opp igjen, selv om han mister hotellimperiet sitt. Mulig han må innom en jobb der han må betale personlig skatt til staten, men den situasjonen er han slett ikke alene om å være i her i landet. Og de fleste av oss som betaler vår skatt har til salt i grøten. Må da være greit å få føle litt på hvordan hvermannsen i Norge har det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 14:30 8619

Og om han ikke klarer å bygge seg helt opp igjen så er han såpass kjent at jeg vil tro at han alltids kan falle tilbake på en variant ala Idar Vollviks Ludo - med tilbud på alt slags nips - under merkenavnet Strawberry. PR vil han sannsynligvis få nok av, da han har massevis av folkelig appell og vil ikke ha problem med å selge sandaler, campingstoler osv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 14:45 8570

da er jo saken grei. han har solgt unna aksjer i det siste. nå er det bare å kvitte seg hoteller, ving, privatfly etc til dumpingpriser for å betale ned på lånet slik at han slipper å bli tvangssolgt at kreditorene.

https://e24.no/naeringsliv/i/EWMqlG/stordalen-i-fersk-podcast-formuen-min-ligger-i-selskapene
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 15:06 8517

Har også sett denne sutringen til Stordalen, Ringnes, SAS-/Norwegiansjefen mfl. der de med krokodilletårer fortviler seg over at markedskreftene gjør jobben sin

Det ville være komplett galskap å gå inn med norske skattebetaleres penger i disse luftslottene om man ikke fikk på plass en deal alla DnB på 90 tallet.

Om man er kapitalister så er man kapitalister. Rått og brutalt men sånn er det og det virker bare man lar markedet råde. Om de går konkurs så går de konkurs, nye investorer vil overta og verden går videre





Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
10.04.2020 kl 15:22 8480

Er det virkelig mulig å ha flere ti talls mrd i formue så har dem ingenting i kontanter... det er nok her Fredriksen, Spettet med noen fler er litt smartere enn banken sin? Litt naivt å tro at alt handler om å tilfredstille bankene der og da når lånet inngåes. De beste yrkessjåførene klarer bestandig å tilpasse farten etter forholdene å unngå ulykker. Syns dette er en god sammenligning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 16:59 8491

På 80 tallet drev jeg virksomhet innen sport og bankene var veldig på det med ek og likviditet og la det til rette sammen med god drift i gode tider.
Men så kom det 2-3 dårlige vintre som da sto for 65% av oms.
Dette måtte omstilles med de midler som var og innskudd av penger mot sikkerhet i andre eierdeler privat,men det gikk og vintrene kom tilbake for fullt.
Så begynte kapitalismen med xxl og G max som skulle med revulusjon og storkapitalen skulle på både børs etter g-sports feilsatsing og nesten konkurs.
De fikk gehør av markedet men spiste opp seg selv alle sammen og sitter kun med brente penger og ikke klarer en vinter uten sne.
Sannheten er at markedene ikke fungerer lengre med dagens eiere og struktur,sport1 med Gjelsten er det eneste forsvarlige.
Har kjent Gjelsten fra lenge siden og om dere drar frem spettet vil jeg si at kapitalister må være som Gjelsten og ikke bare som spettet som er dog kun en børshai til tider.
Har forøvrig ikke noe imot Stordalen men han har vel ikke møtt motgang før nå og med en så stor virksomhet må han slåss,men som han sier han bør kanskje fri til markedet og andre investorer og dele på kaka i denne situasjonen der selskapet ikke er verdt noe uten større investorer,staten er ingen eier men burde kanskje åpne opp for det med både NAS og hoteller og andre næringer for og trygge langsiktige strategiske investorer på lang sikt.
Jeg er enig med mange her,men uenig i at staten ikke burde kreve eierskap i mange skadeskutte virksomheter.
Konkurs nå er siste alle ønsker,og bankene trenger vi med på dette laget.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
marketdoctor
10.04.2020 kl 17:29 8573

Jeg tror Stordalen er lang fra konkurs. Men han kommer til å slite med driften i 2-3 år fremover. Han tenkte at hans imperium kunne aldri bli påvirket av noe krise derfor han aldri har mye i kontanter. Som han sa at han har vært gjennom 5-6 kriser, og han har alltid seilet gjennom alle krisene. Men jeg tror denne gangen vil han slite mye for å seile smertefritt gjennom.
Stordalen har blitt UPOPULÆRT i Norge etter at kona gikk fra ham, derfor mange vil elske å se ham går konkurs :)). Men dere vil bli skuffet, fordi han vil aldri gå konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 17:35 8552

Jeg er helt uenig i at man ikke skal la bedrifter gå konkurs i disse dager. Med en slik holdning, der konkursrisiko tas ut av regnestykket, frarøver man i prinsippet fremtidige generasjoner muligheten til å skape sin egen lykke. Hvorfor? Noen har spilt monopol og støvsuget markedet for muligheter i tidligere generasjoner, og i motsetning til i kjølvannet av jappetiden, vil det med dagens praksis kanskje ikke lenger være mulig å finne gode kjøp etter denne krisen - fordi Staten, av alle, har proppet opp de som tar størst risiko og ikke har planlagt for en regnværsdag. I prinsippet sikrer Staten med denne merkelige blandingen av kapitalisme med sosialisering av tap eiendomseiere evig eierskap, fremfor å la markedet ta hånd om utfallet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 18:35 8474

Kanskje du har rett,men det er også underlevrandører som i farvannet tar like stor risiko med usikkerhet av at konsern faller,det betyr ringvirkninger vi ikke har råd til.
Staten vil bli den skadelidende uansett utfall sammen med et svekket bankvesen.
I kriser bør staten inn på eiersiden for og gi sikkerhet om det er driveverdige konsern,de sponser oljevirksomheten i stor grad også med de underlevrandører og kompetanse det har skapt,vi kan godt si at vi har verdens beste kompetanse på offshore.
At staten bruker penger til og styrke kompetanse og drift med penger har jeg ikke problemer med verre med alle pengene vi kaster etter dårlige investeringer ut av landet.
Norge trenger vekst og sikkerheter fremover,markedet har brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
10.04.2020 kl 18:50 8428

Stordalens imperie burde få klare seg sjøl så er det nok mange som kan plukke opp smulene etterpå.
Så hotellene vil nok få nytt liv med nye eiere og blir helt feil skattebetalerne skal stille opp for han.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 19:19 8355

Jeg forstår at det er hardt og brutalt, men dette vil skape farlig presedens for fremtiden. I tillegg til det jeg skrev over er det også et annet aspekt jeg glemte å ta med - nemlig at det som foregår i realiteten dreier seg om et storstilt pensjonsran. Oljefondet er allerede underkapitalisert i forhold til fremtidige forpliktelser, hvilket innebærer at "noen" må betale mer for å dekke opp det som nå tas ut. I andre land snakker man om at krisepakkene som vedtas i disse dager uunngåelig vil lede til økt skattetrykk i de aktuelle landene de neste tiårene. Er det virkelig bedre for samfunnet at alle må betale mer skatt fremover for å betale for de som sliter nå? I mine ører høres det helt grotesk ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 19:29 8318

Dette blir for enkel holdning og korthuset vil rase langt verre enn hva du skulle bygge opp uten statlig hjelp.
Skattebetalerne er det du kaller for imperie,det er de som driver og skal føre dette videre da krisen sannsynligvis er kortsiktig likviditet som også underlevrandører er avhengige av,med mange med lån mot hus og andre sikkerheter men ikke minst kompetanse,det kan være bakeren på hjørne eller catring bookingselskap som har inndrivende utestående og er 50% avhengig av at Petter driver rundt.Kommuner ville tape inntekter mm,dette er et konsern med enorm kontantstrøm av varer og tjenester,det er du og jeg.
Hadde det vært en konsernkrise med dårlig drift og andre problemer ville jeg bedt staten holde fingrene av fatet og overlatt dette til gribbene.
Er litt betenkt over at en skal drite i hva som skjer,det blir i denne situasjonen mye verre for skattebetalerne og banker,investorer ville skydd oss kanskje også i ettertid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 19:44 8287

Da skal vi legge ned virksomheter pga verdens beste pensjonsfound og leve av og klippe hverandre.
Oljefoundet er en gullgruve vi knapt bruker av og har steget enormt mye mere enn hva Norge trenger på så kort tid og vil dobles om 10-20 år.
Statsbudsjettene vil uansett måtte ha hjelp under koronakrisen og da er det viktig og ikke bygge ned inntektsgrunnlaget vi allerede har,skatter og avgiftsystemet er alfa omega.
Om Norge nå skal bruke 200 eller 500 mrd er ingenting i forhold til hva vi kan tape om dette bare blir overlatt til haier,også underlevrandører vil aldri komme seg på fote igjen.
Norge vil komme ut av dette uten en skramme,men om blodet skal flyte blir det dyrt og bygge opp igjen.
Skattebetalerne blir ikke berørt da tapte inntekter vil være der i krisen uansett.
Om vi ikke bretter opp ermene for virksomheter nå kan vi ihvertfall få problemer og konkurser kan og gjøre at korthusene raser overalt rundt oss,alle stater stiller opp med lånte/trykte penger og langt styggere underskudd enn Norge.
Norge blir en av vinnerne om vi lar dette gli over uten konsrnkonkurser som har livets rett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 19:59 8244

Helt riktig og markeder endrer seg hele tiden samt er i symbiose både på landsbasis og globalt. Vi kan ikke konkurrere om vi har eiendomspriser 40-80 % høyere enn våre konkurrerende land/verdensdeler

La markedene finne ut av det
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 20:04 8228

Stordalen må jo bare selge noen av selskapene/eiendelene sine, så kan han beholde det han vil redde. Hvorfor skal skattebetalerne hjelpe han med å beholde alt? Og hoteller er heller ikke beordret stengt av staten, slik han sier. Det er simpelthen kundegrunnlaget som er borte.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 20:50 8162

Vel, med finans som fagfelt er jeg vant til å tenke risiko. Vet vi noe om hvor lenge dette kommer til å vare og om næringslivet i det hele tatt vil normaliseres i løpet av de neste årene, nå som coronaviruset har spredd seg til alle verdensdeler? Min største bekymring er at dette setter næringslivet ut av spill i mye lengre tid enn frem til juni, som regjeringen foreløpig har delt ut krisepakker for. Hva gjør vi om dette vedvarer gjennom sommeren, utover høsten og kanskje videre til neste år? Mener du da at Staten skal kaste nye hundrevis av milliarder inn etter dårlige da de allerede er på kroken? Vi risikerer med andre ord å kaste bort hundrevis av milliarder, om ikke mer, på noe som kanskje bare forlenger det uunngåelige i noen måneder. I en slik situasjon hadde det vært bedre å ta tapet med en gang, for deretter å kunne se fremover uten denne seigpiningen som kanskje er helt nytteløs, men ufattelig kostbar for de kommende generasjonene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
10.04.2020 kl 21:13 8114

De som først og fremst skal betale støyten er eierne i selskapet. Så lenge de ikke har fått forbud mot å drive sin virksomhet skal ikke staten spytte inn. Mange som går konk hele året og hva sier disse nå som andre får i pose og sekk av fellesskapet? Skal vi skattebetalere nå betale mer skatt fordi staten hjelper Stordalen til å opprettholde sin formue? Nei først får fyren bruke av sine private midler er ikke statens oppgave.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 21:25 8075

Selvsagt skal han betale selv. Han har tatt ut hundrevis av millioner i utbytte de siste årene, og det er nå på tide å putte noe tilbake i god dugnadsånd. I og med at de ansatte og selskapene er det "viktigste" for ham anser jeg det som naturlig. For å si det litt flåsete, så burde "millionvillaen" på Bygdø selges lenge før tiggerkoppen rekkes ut til Staten, noe enkelte naboer heller ikke ville fnøset av. Men, det er neppe uten grunn at flere ekspolitikere har funnet veien inn i systemet til Stordalen; fine å ha til lobbyvirksomhet og et knipetak.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 21:32 8052

Kaste bort milliarder er og kaste penger i do,eller på naive foretak som lover gull og grønne skoger.
Penger er ikke verdt en krone i krig,det er heller ikke en brukket finansinstutisjon Markedet.
Som kun er ute etter egen profitt,kortsiktig som regel på bekostning av alle andre,banker oppsagte skattebetalere,kompetanse forsvinner,inntektsvikt til stat og pensjonister,
Hva skal du utdanne deg til med profittjegere som styrer samfunnet?
Tror nok Petter virker slesk,men jeg tror han også har en nese og spesiell kunnskap om eierforhold som neppe finanseliten kan drifte med konkurs som det enkle valg.
Røkke slåss mot bankene og kunne gått til grunne da 2000 tallet var starten på en ny era i Norge med hans inntog,vi trenger ikke investorer som ikke er villige til og blø for andres jobber og kompetansehevninger i samfunnet.
Dette er og selskaper som i tiår har investert og betalt skatter og avgifter i norge og skapt samfunnet som det er lik det eller ikke men vi kan ikke sparke hendene som har gitt oss trygghet på den måten,desverre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
10.04.2020 kl 23:01 7964

Stordalen sier alt handler om å redde selskapene. Det er svada fra ende til annen å forsøke å fremstå som at statusen og makten han har opparbeidet seg ikke betyr noe for ham, og at det er en vel så stor drivkraft som hans bekymringer for de ansatte, som han forøvrig hadde ett øre her og ett øre der å tilby i lønnsøkning bare for kort tid siden, mens personlig forbruk og påfuglfjær prydet hvert et bilde i offentligheten.

Selv om hans babyer går konken forsvinner ikke bygningene og det meste av realverdiene. Det gjør heller ikke de ansatte, som kan ansettes på nytt i de samme bygningene, og som kan driftes av andre med tilgang til kapital og vilje til å satse, om enn for en billigere penge og mindre risiko. Ikke minst i mindre målestokk.

Vi kan ikke ha sosialisme for milliardærer og råkapitalisme for resten.

Har man tatt for stor risiko er det naturlig å feile. Det er ingenting galt i det, men det hjelper lite å ha blitt for høy på pæra, som nå vil fungere som en ekstra byrde i en vanskelig periode for Stordalen. Det kan han takke seg selv for og handler verken om misunnelse av andre eller ønske om at det skal gå galt, aller minst at det skal ramme ansatte som er involvert i hans foretak.

Men tar jeg ikke feil har han ansatte som antakeligvis vil evne å både drifte og forvalte inntekter/kontantstrøm mer fornuftig og bedre enn det han har gjort hvis de får muligheten til å overta deler av luftslottet hans. Folk som er villige til å bruke tid i nærhet og i tilknytning til det "kjedelige" daglige arbeidet med å blidgjøre kunder i stedet for å fjase rundt som en prydet dott og belære alle bivånere om moral og kosthold.

Da må det som ikke er liv laga får gå på trynet. Og hvis Stordalen ikke bare har det i kjeften skulle det være null problemer for ham å gjøre suksess på nytt, eller er det faktisk der skoen trykker og hvorfor tankene på de ansatte har blitt så veldig fremtredende?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 23:29 7901

Prima oppsummert, og egentlig noe sånt jeg planla å skrive før jeg vandret hen off topic.. Det mest overraskende i dette er at DN og FA villig vekk lar seg bruke som mikrofonstativ for dette tøvet, og attpåtil smører det over hele forsiden av nettutgavene sine. Er det løfter om tung annonsering post-corona?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
cybear
11.04.2020 kl 23:35 7544

Etter å ha lest en rykende fersk artikkel i DN kan det se ut som om Stordalen har kastet alle hemninger ved å skulle sko seg på voldsutsatte kvinner og barn ved å lokke dem til sine hoteller. Fra artikkelen:

– Hvorfor kan dere ikke tilby rommene gratis?

– Alle kan se hvordan vår bransje lider i dag. Vi er stolte over å hjelpe til der vi kan. Hadde vi kunne gitt gratis rom, kunne vi gjort det også, men bransjen går i minus hver eneste dag.

– Kan du gi et anslag på hvor mye et rom koster?

– Nei, for jeg ser ikke hvorfor det er relevant i denne saken. Det er en selvkostnadspris basert på utgifter til rengjøring, frokost, lakenvask også videre. Vi går absolutt ikke i pluss. Det burde egentlig være nok for å få folk til å innse at dette er gjort med hjertet – ikke med finansielle baktanker.

https://www.dn.no/marked/petter-stordalen/strawberry-group/nordic-choice/petter-stordalen-apner-hotellrom-for-voldsutsatte-kvinner-far-kritikk/2-1-790807

Ingen finansielle baktanker.. hahaha
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
11.04.2020 kl 23:42 7520

Selvkosten for eit rom ligger på 100-150kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
12.04.2020 kl 00:04 7464

Tror Petter har det tøft nå og prøver absolutt alt han kommer på av ideer.. det neste blir vel gratis horehus..
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare