Idex - caset bedre enn noen gang
Vi fikk kanskje ikke de store nyhetene i går, men vi fikk det viktigste og det er at caset er bedre enn noen gang.
Vi skal opp i dag; skjønner ikke at vi går ned? Ser dog at der er flust med kjøpere i boka..
Tipper det plutselig bråsnur til sterk oppgang også i dag.
God helg:)
Vi skal opp i dag; skjønner ikke at vi går ned? Ser dog at der er flust med kjøpere i boka..
Tipper det plutselig bråsnur til sterk oppgang også i dag.
God helg:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45
Du må logge inn for å svare
Havutsikt
Jeg har et oppriktig spørsmål til deg.
Ekte shortere kommer med informasjon som andre ikke har kunnskap om. Hva har du? (En mening er ikke nok).
Jeg har et oppriktig spørsmål til deg.
Ekte shortere kommer med informasjon som andre ikke har kunnskap om. Hva har du? (En mening er ikke nok).
Redigert 21.01.2021 kl 07:38
Havutsikt
20.08.2018 kl 12:30
9062
Til: amaru
20.08.2018 kl. 10:18
Da fikk du se det unevnelige tallet nok en gang. ?
20.08.2018 kl. 10:18
Da fikk du se det unevnelige tallet nok en gang. ?
Havutsikt
20.08.2018 kl 12:33
9050
Til: PetterJ
20.08.2018 kl. 1136
Et oppriktig spørsmål krever et oppriktig svar. Det kommer her:
Jeg er INGEN shorter.
20.08.2018 kl. 1136
Et oppriktig spørsmål krever et oppriktig svar. Det kommer her:
Jeg er INGEN shorter.
harris73
20.08.2018 kl 13:20
8954
Vi skal nok oppover herifra. Teknisk korreksjon i aksjen. Har testet 4.80 idag og kommer opp. Macd vender opp og indikerer vi skal over 5 kroner igjen. Vi brøt også over sma14 som Idex gjorde da den gikk mot 5.50. Tror vi sikter oss inn på 6 kroner. Fundamentalt vil partnerskapet med Mastercard føre til noen større ordrer fremover. Søkte igjennom en rekke biometrics selskaper, og Idex er unik akkurat her.
AHK, er vel ikke så mye å skrive for tiden.
Teknisk analyse gir ingen mening for tiden, og ellers venter vi vel bare på nyheter :-)
Teknisk analyse gir ingen mening for tiden, og ellers venter vi vel bare på nyheter :-)
harris73
21.08.2018 kl 07:14
8536
TA gir mening i de fleste likvide aksjer. Sterk trend oppover nå og meget interessant at den brøt en lenger nedadgående trend på litt over 4 kr. Vi får kanskje litt mer input fra Next sin presentasjon idag på utviklingen i biometrics og guiding fremover. Next har ikke steget så mye enda og har kommet ned fra høye nivåer. Slik biometrics er antatt å utvikle seg i løpet av de nærmeste årene er begge selskapene billig.
Sheriff_1
21.08.2018 kl 09:59
8305
Ingen interesse hverken for salg eller kjøp.
Er det nå vi ser et lite stille før stormen vakuum.
Denne aksjen har ikke stort mer å diskutere. Om man har tro på ordrer eller ikke så burde man vite mer enn nok til å holde, kjøpe eller selge.
Etter min mening er ledelsen helt på kanten av loven dersom det ikke kommer inn ordre nå med tanke på hva de har meldt (allerede bestilt inn råvarer til volumproduksjon)..jeg tror derfor det er lurt å sitte musestille i skuta den neste tiden.
For de som ikke er inne men vurderer det er det gambling å håpe på å komme inn lavere. Men for all del. uteblir ordrene en uke til så vet vi jo alle hvor tålmodig markedet er.
Kommer ordrene derimot så vet vi alle hvor potent denne aksjen er. Da fyker den langt opp før man rekker bort på kjøpsknappen.
Lykke til.
Er det nå vi ser et lite stille før stormen vakuum.
Denne aksjen har ikke stort mer å diskutere. Om man har tro på ordrer eller ikke så burde man vite mer enn nok til å holde, kjøpe eller selge.
Etter min mening er ledelsen helt på kanten av loven dersom det ikke kommer inn ordre nå med tanke på hva de har meldt (allerede bestilt inn råvarer til volumproduksjon)..jeg tror derfor det er lurt å sitte musestille i skuta den neste tiden.
For de som ikke er inne men vurderer det er det gambling å håpe på å komme inn lavere. Men for all del. uteblir ordrene en uke til så vet vi jo alle hvor tålmodig markedet er.
Kommer ordrene derimot så vet vi alle hvor potent denne aksjen er. Da fyker den langt opp før man rekker bort på kjøpsknappen.
Lykke til.
Sente
21.08.2018 kl 10:57
8214
Mulig jeg husker feil, men sa de ikke noe om produksjonstiden etter bestilling var 6-8 uker?
Eller eksemplet de ga var de bestilte sensorer nå for å ha dem klare for eventuelle ordre og kunder skulle slippe å vente 6-8 uker. Så det er mulig det blir stille her i noen uker, kanskje en måned eller to.
Men jeg regner med de av oss som er inne i aksjen har tålmodighet, TTT i finans verden og nye teknologi tross alt.
Eller eksemplet de ga var de bestilte sensorer nå for å ha dem klare for eventuelle ordre og kunder skulle slippe å vente 6-8 uker. Så det er mulig det blir stille her i noen uker, kanskje en måned eller to.
Men jeg regner med de av oss som er inne i aksjen har tålmodighet, TTT i finans verden og nye teknologi tross alt.
ikke 6-8 uker.. men 18 uker
Se klipp. Tid: 00:35
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92028257
Se klipp. Tid: 00:35
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92028257
Harris, mellomlang og langsiktig er jeg enig i TA, men kortsiktig er det få eller ingen mønstre å forholde seg til. Haren hopper dit den vil foreløpig :)
Nano Rekyl
21.08.2018 kl 15:30
7935
Heisan!
For de som ikke har lest den siste twittermeldingen til IDEX:
https://www.fintech.finance/01-news/the-death-of-the-pin/
Ha ellers en fin dag alle sammen!
For de som ikke har lest den siste twittermeldingen til IDEX:
https://www.fintech.finance/01-news/the-death-of-the-pin/
Ha ellers en fin dag alle sammen!
Andyo
21.08.2018 kl 15:44
7907
Mye potensiale her ;) Sit back and relax
Key upcoming milestones in 2H 2018
• Shipments in support of production orders
• Customer trials and launches of contact-based solution
• Pilots of dual-interface cards
• Multiple new partnerships
harris73
21.08.2018 kl 16:05
7850
Enig i at det er mye kortsiktig trading akkurat nå. Men litt artig i så måte å se hvor mye som kjøpes på 5 kroner. Hver gang det går tomt kommer en ny kjøpsordre inn. Det er slik fond m.fl. kan kjøpe seg opp. Til og med oppgang i Sverige. https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=FING-B.ST
Ser ut som robotene eller hva det er blir programert for oppgang igjen. Det sperres på 5 og søkes oppover.
Ser ut som robotene eller hva det er blir programert for oppgang igjen. Det sperres på 5 og søkes oppover.
Redigert 21.08.2018 kl 16:10
harris73
22.08.2018 kl 09:33
7549
Tegner til oppgang idag. Bra Idex snur rundt 5 og viser styrke. Vi skal vel prøve å komme igjennom toppene fra før på 5.63 og 5.45. Den dagen det kommer en større ordre fra Mastercard eller andre blir det fart i sakene. Vi skal mot 10 kroner etterhvert på et slikt scenario.
Redigert 22.08.2018 kl 09:38
Hva skjer, så dere sluttaksjonen oppe i 5,18 ?
Havutsikt
Si ikke det.
Det kom mange kjøpere like før kl 16.20
Mvh
ahk5
Si ikke det.
Det kom mange kjøpere like før kl 16.20
Mvh
ahk5
Airbag
22.08.2018 kl 21:29
7085
Jeg er 100% ute av denne nå men følger med på hvert eneste kursendring den gjør.
Legger merke til at den ser ut som den har bunnet ut på 5kr. De siste dagers candelsticker gir en hint om at den snur opp nå.
Veldig spennende aksje å følge med på. Jeg må nok kjøpe meg inn igjen snart før det kommer melding som kan komme når som helst.
Legger merke til at den ser ut som den har bunnet ut på 5kr. De siste dagers candelsticker gir en hint om at den snur opp nå.
Veldig spennende aksje å følge med på. Jeg må nok kjøpe meg inn igjen snart før det kommer melding som kan komme når som helst.
Redigert 22.08.2018 kl 21:33
Nano Rekyl
23.08.2018 kl 00:10
6939
Heisan!
Ser det ligger en ny artikkel som IDEX har twitret rundt kl 18 igår? det var en deilig artikkel å lese!
https://amp.businessinsider.com/what-credit-cards-will-be-used-for-in-the-future-2018-8?__twitter_impression=true
Ville vel tro at det ikke er lenge til det kommer noe fra IDEX! Det ligger også et svar fra Knutzon på tekinvestor også som var meget bra lesestoff???
Ha ellers en fin natt alle sammen!
Ser det ligger en ny artikkel som IDEX har twitret rundt kl 18 igår? det var en deilig artikkel å lese!
https://amp.businessinsider.com/what-credit-cards-will-be-used-for-in-the-future-2018-8?__twitter_impression=true
Ville vel tro at det ikke er lenge til det kommer noe fra IDEX! Det ligger også et svar fra Knutzon på tekinvestor også som var meget bra lesestoff???
Ha ellers en fin natt alle sammen!
Nano Rekyl
23.08.2018 kl 13:58
6705
Heisan!
Ser ut som IDEX kan begynne å røre litt på seg nå kursmessig :)
Ha ellers en fin børsdag alle sammen!
Ser ut som IDEX kan begynne å røre litt på seg nå kursmessig :)
Ha ellers en fin børsdag alle sammen!
AlexInvest
23.08.2018 kl 15:49
6567
https://www.talkingretail.com/news/industry-news/shoppers-want-contactless-spending-limit-raised-23-08-2018/
We anticipate that each banking customer may deploy as many as 100,000 biometric cards to account holders by the end of 2018 and that card adoption will go into many millions from 2019.”
We anticipate that each banking customer may deploy as many as 100,000 biometric cards to account holders by the end of 2018 and that card adoption will go into many millions from 2019.”
Godt med litt action i IDEX igjen. 5,2 er ingen høydare, men en god start. Spørsmålet nå forblir om den fortsetter videre opp!
Andyo
24.08.2018 kl 00:58
5762
RGT*
Skal ikke se bortifra det med denne potente listen for det som gjenstår av 2H
Legger du til at IDEX har sett en økning av interessenter på 3.5x siden Q4 -17 så er bildet komplett
Significant amount of incoming interest
• Customers represent multiple verticals; payment, ID,
access control and other
• Global customer engagements, especially strong interest from Asia, Africa and Europe
http://hugin.info/131532/R/2210931/861005.pdf
Skal ikke se bortifra det med denne potente listen for det som gjenstår av 2H
Legger du til at IDEX har sett en økning av interessenter på 3.5x siden Q4 -17 så er bildet komplett
Significant amount of incoming interest
• Customers represent multiple verticals; payment, ID,
access control and other
• Global customer engagements, especially strong interest from Asia, Africa and Europe
http://hugin.info/131532/R/2210931/861005.pdf
Redigert 24.08.2018 kl 01:01
Trading messig kan aksjen godt få en tur opp mot 5,5, men for at 5,8-5,9 skal brytes tror også jeg at nyheter må til. Nå har den forsøkt 4-5 ganger og hatt reaksjoner ned med laveste 4,30. Bunnen har blitt høyere og høyere, i denne omgang 4,80, så ingenting kan utelukkes selvfølgelig. Plutselig våkner USA opp og er på kjøperen, da stikker den fort.
Det er en rar salgside,vi for no se ut over dagen.
Havutsikt
24.08.2018 kl 10:03
5450
Mitt tips er at vi kommer til å gå inn i 2019 UTEN at det har skjedd noe av nevneverdig betydning med IDEX. Selskapet kommer da til å snakke om positive utsikter for Q2/2019, noe som etter hvert forandres til mot slutten av 2019. Slik går nu dagan og åran...
riktig et mega luftslott uten like
skulle ønske det var enkelt å shorte dritten :P
skulle ønske det var enkelt å shorte dritten :P
Jeg tror det kommer bestillinger i høst, 3 kvartal eller før.
En tin jeg lurer på. Hvorfor var verdien på Fingerprint Card så høy som det var i aug. 2015 (222 sek) og des. 2015 (118 sek)?
(Dette lurer jeg på for å se om det kan lære oss noe om verdisettingen på IDEX når det blir fart.)
(Dette lurer jeg på for å se om det kan lære oss noe om verdisettingen på IDEX når det blir fart.)
Redigert 24.08.2018 kl 20:18
Jeg trodde du har vært aksjonær over flere år PetterJ?
Uansett, fingerprint leverte sensorer til et marked som etterspurte, og kunne sette prisen deretter. Etter kinesiske og andre aktører kom på banen ble prisen presset noe voldsomt og det gikk heller over til at aktørene i bransjen fikk enorm konkuranse og deretter lavere pris pr sensor. Resten av historien er selvforklarende med lavere inntjening osv. :-)
Nå kjenner jeg ikke til nøyaktig hvorfor FING har falt så mye, men jeg vet at dette var en av grunnene til at stort sett alle i bransjen fikk det tøft - også IDEX som falt mye på børs, iom. at forventningene sank.
Det eneste jeg vet om FING er at de hadde en del gjeld, og med lavere inntjening måtte de refinansiere, bare det forklarer en hel del av kursfallet.
At IDEX guider en pris på USD 5 pr sensor med 40% margin er ganske utrolig, og at de sitter med MasterCard som partner forklarer fort hvorfor aksjen er priset som den er. Som jeg har regnet på tidligere snakker vi om titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med 30% av markedet. FING ventes vel å få en større andel, men jeg vet ikke hvilke priser og marginer de opererer med.
Uansett, fingerprint leverte sensorer til et marked som etterspurte, og kunne sette prisen deretter. Etter kinesiske og andre aktører kom på banen ble prisen presset noe voldsomt og det gikk heller over til at aktørene i bransjen fikk enorm konkuranse og deretter lavere pris pr sensor. Resten av historien er selvforklarende med lavere inntjening osv. :-)
Nå kjenner jeg ikke til nøyaktig hvorfor FING har falt så mye, men jeg vet at dette var en av grunnene til at stort sett alle i bransjen fikk det tøft - også IDEX som falt mye på børs, iom. at forventningene sank.
Det eneste jeg vet om FING er at de hadde en del gjeld, og med lavere inntjening måtte de refinansiere, bare det forklarer en hel del av kursfallet.
At IDEX guider en pris på USD 5 pr sensor med 40% margin er ganske utrolig, og at de sitter med MasterCard som partner forklarer fort hvorfor aksjen er priset som den er. Som jeg har regnet på tidligere snakker vi om titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med 30% av markedet. FING ventes vel å få en større andel, men jeg vet ikke hvilke priser og marginer de opererer med.
Redigert 24.08.2018 kl 20:31
Hammers
24.08.2018 kl 20:44
4999
Som nøytral observatør registrerer jeg NOK EN dag med sterk avslutning for IDEX - akkurat som i går!
Chartet viser ellers en småspennende utvikling!
Dette i STERK kontrast til hva man kunne vente dersom de TROENDE her inne fikk bestemme!
- HAVUTSIKT tror ikke det skjer noe i år - og kanskje heller ikke til neste år!
- PETTER tror ikke Det kommer noen bestilling før Q2/19.
- CLIFF ser et Soria Moria i det fjerne. Et jævla luftslott som han ønsker lukt til Helvete! Også HAN er troende!
Fellesnevneren for alle er at deres tro går på tvers av hva selskapet selv har guidet!
Videre at ingen har noen argumenter for sitt syn! KUN TRO - slik det gjerne er med fanatiske synsere.
Det er mao bare å hoppe over deres grunnløse tanker - TRE manns tro!
Jeg er selv "ikke-troende" - og skal ikke komme med noe så brennsikkert som det de 3 nevnte herrene har bragt til torgs!
Likevel, når jeg ser på chartet - ja så oppfører ikke DET seg i takt med trekløverets tanker!
Chartet begynner å se interessant ut. Det som viser summen av hva ALLE traderne har foretatt seg i aksjen.
Det synes som om de begynner å posisjonere seg!
Mitt tips: "Drit i de troende" - men følg med på hva som skjer i det VIRKELIGE liv - i chartet!
Hilsen Hammers.......som ut fra chartet ikke blir FORUNDRET (ikke TRO) dersom det kommer et kraftig drag allerede i september!
Det er akkurat som det "bygger seg opp" i det chartet!
HVIS det kommer et positivt drag må det trolig ha en årsak! KANSKJE kontraktsinngåelse???
Chartet viser ellers en småspennende utvikling!
Dette i STERK kontrast til hva man kunne vente dersom de TROENDE her inne fikk bestemme!
- HAVUTSIKT tror ikke det skjer noe i år - og kanskje heller ikke til neste år!
- PETTER tror ikke Det kommer noen bestilling før Q2/19.
- CLIFF ser et Soria Moria i det fjerne. Et jævla luftslott som han ønsker lukt til Helvete! Også HAN er troende!
Fellesnevneren for alle er at deres tro går på tvers av hva selskapet selv har guidet!
Videre at ingen har noen argumenter for sitt syn! KUN TRO - slik det gjerne er med fanatiske synsere.
Det er mao bare å hoppe over deres grunnløse tanker - TRE manns tro!
Jeg er selv "ikke-troende" - og skal ikke komme med noe så brennsikkert som det de 3 nevnte herrene har bragt til torgs!
Likevel, når jeg ser på chartet - ja så oppfører ikke DET seg i takt med trekløverets tanker!
Chartet begynner å se interessant ut. Det som viser summen av hva ALLE traderne har foretatt seg i aksjen.
Det synes som om de begynner å posisjonere seg!
Mitt tips: "Drit i de troende" - men følg med på hva som skjer i det VIRKELIGE liv - i chartet!
Hilsen Hammers.......som ut fra chartet ikke blir FORUNDRET (ikke TRO) dersom det kommer et kraftig drag allerede i september!
Det er akkurat som det "bygger seg opp" i det chartet!
HVIS det kommer et positivt drag må det trolig ha en årsak! KANSKJE kontraktsinngåelse???
Redigert 24.08.2018 kl 21:12
Hammers.
Er enig med det du skriver.
Jeg tror på ledelsen som sier at det i høst eller i løpet av 2018 kommer det bestillinger.
Di må jo ha best grunnlag for å si noe om dette.
Ha en god helg alle sammen.
Mvh
ahk5
Er enig med det du skriver.
Jeg tror på ledelsen som sier at det i høst eller i løpet av 2018 kommer det bestillinger.
Di må jo ha best grunnlag for å si noe om dette.
Ha en god helg alle sammen.
Mvh
ahk5
Smeg
24.08.2018 kl 21:37
4986
Endelig noe fornuftig her (Hammers)
Mange utålmodige kløner, som forventer nyheter/kontrakter hver dag her virker det som.
Lykke til når dere sitter ute, og må løpe etter når det smeller, for det kommer til å skje! Kanskje til uka, kanskje neste, er bare et tidsspørsmål nå.
Umulig at så mye positivt som Idex har fått til, ikke begynner å sparke fra seg snart.
Til dere som gjerne skal spare en femtiøring på inngang, den blir fort dyr å «spare» når det smeller!
Mange utålmodige kløner, som forventer nyheter/kontrakter hver dag her virker det som.
Lykke til når dere sitter ute, og må løpe etter når det smeller, for det kommer til å skje! Kanskje til uka, kanskje neste, er bare et tidsspørsmål nå.
Umulig at så mye positivt som Idex har fått til, ikke begynner å sparke fra seg snart.
Til dere som gjerne skal spare en femtiøring på inngang, den blir fort dyr å «spare» når det smeller!
Samtidig skal vi ikke miste bakke kontakten helt dere. Jeg er fullstendig klar over at mcap ofte ikke betyr så mye i en "euforie" der aksjen bare stiger og stiger, og det kan godt hende at vi kommer til det stadiet etterhvert.
For hver hele krone aksjen stiger, øker mcap med over 500 millioner kroner. Det er ganske heftig og før en større stigning hvor vi snakker om kroner istedenfor ører, så MÅ det en bestilling av betydning til. Det er det beste for oss langsiktige og også tradere. Noe håndfast er alltid det utslagsgivende i et case som IDEX.
Jeg har derfor liten tro på at selskapet skal prises til feks 8kr/over NOK 4 mrd før en avtale og bestilling
er inngått.
Med vennlig hilsen en langsiktig aksjonær, som har sterkt tro på at guidingen til selskapet er til å stole på: bestillinger kommer iløpet av H2-18.
For hver hele krone aksjen stiger, øker mcap med over 500 millioner kroner. Det er ganske heftig og før en større stigning hvor vi snakker om kroner istedenfor ører, så MÅ det en bestilling av betydning til. Det er det beste for oss langsiktige og også tradere. Noe håndfast er alltid det utslagsgivende i et case som IDEX.
Jeg har derfor liten tro på at selskapet skal prises til feks 8kr/over NOK 4 mrd før en avtale og bestilling
er inngått.
Med vennlig hilsen en langsiktig aksjonær, som har sterkt tro på at guidingen til selskapet er til å stole på: bestillinger kommer iløpet av H2-18.
Havutsikt
24.08.2018 kl 22:32
4924
Til: PetterJ
24.08.2018 kl. 20:17
Minner også om at det fredag 27. mai 2016 ble gjennomført en såkalt splitt i Fingerprint Cards aksje. Hver aksje ble delt opp i fem, hvilket også innebærer at den som torsdag 26. mai 2016 hadde en aksje verdt SEK 588, hadde fem aksjer verdt SEK 588 dividert med fem fredag 27. mai 2016: SEK 117,60.
ATH for Fingerprint Cards (FING-B) er for øvrig SEK 682,- (før splitten).
24.08.2018 kl. 20:17
Minner også om at det fredag 27. mai 2016 ble gjennomført en såkalt splitt i Fingerprint Cards aksje. Hver aksje ble delt opp i fem, hvilket også innebærer at den som torsdag 26. mai 2016 hadde en aksje verdt SEK 588, hadde fem aksjer verdt SEK 588 dividert med fem fredag 27. mai 2016: SEK 117,60.
ATH for Fingerprint Cards (FING-B) er for øvrig SEK 682,- (før splitten).
Redigert 24.08.2018 kl 22:35
Havutsikt
24.08.2018 kl 23:30
4876
Til: Fjellreven
24.08.2018 kl. 20:28
Titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med å ta 30 % av markedet, sier du. Selv forholder jeg meg til følgende:
* 2018 vil markere begynnelsen på massesalg av biometriske smartkort med et globalt volum på rundt 30-35M enheter.
* Prisen på fingeravtrykksensorer vil falle betydelig etter hvert, noe som igjen vil føre til at salget av biometriske smartkort øker til et globalt volum på rundt 140-150M enheter i 2019.
* I 2020 vil trolig det globale volumet av biometriske smartkort øke til rundt 280M enheter.
Jeg tenker her på det globale volumet av samtlige typer av biometriske smartkort, selv om jeg er innforstått med at betalingskort vil nå det største volumet. For å utdype dette noe nærmere kan jeg nevne at volumet av betalingskort anslagsvis vil være på i underkant av 100M i 2019 og ca. 200M i 2020.
IDEX guider en pris på ca. USD 5 (NOK 40) pr. sensor med 40 % margin. Legger vi til grunn et globalt volum på 280M biometriske smartkort og en pris på NOK 40 pr. sensor i 2020, vil hele verdensmarkedet beløpe seg til NOK 11,2 milliarder. Jeg bemerker nok en gang at prisen pr. sensor ikke vil være så høy i 2020, samt at det her er snakk om samtlige typer av biometriske smartkort. Jeg har såledles tatt skikkelig i både med hensyn til antall betalingskort og stykkprisen pr. sensor for det nevnte året.
I skrivende stund ser det heller ikke ut til av det globale volumet på 30-35M enheter vil bli nådd i 2018.
Spørsmålet mitt til slutt blir således hvordan du kan hevde at IDEX vil kunne få titalls av milliarder i inntekter dersom de lykkes med ta 30 % av det globale markedet?
24.08.2018 kl. 20:28
Titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med å ta 30 % av markedet, sier du. Selv forholder jeg meg til følgende:
* 2018 vil markere begynnelsen på massesalg av biometriske smartkort med et globalt volum på rundt 30-35M enheter.
* Prisen på fingeravtrykksensorer vil falle betydelig etter hvert, noe som igjen vil føre til at salget av biometriske smartkort øker til et globalt volum på rundt 140-150M enheter i 2019.
* I 2020 vil trolig det globale volumet av biometriske smartkort øke til rundt 280M enheter.
Jeg tenker her på det globale volumet av samtlige typer av biometriske smartkort, selv om jeg er innforstått med at betalingskort vil nå det største volumet. For å utdype dette noe nærmere kan jeg nevne at volumet av betalingskort anslagsvis vil være på i underkant av 100M i 2019 og ca. 200M i 2020.
IDEX guider en pris på ca. USD 5 (NOK 40) pr. sensor med 40 % margin. Legger vi til grunn et globalt volum på 280M biometriske smartkort og en pris på NOK 40 pr. sensor i 2020, vil hele verdensmarkedet beløpe seg til NOK 11,2 milliarder. Jeg bemerker nok en gang at prisen pr. sensor ikke vil være så høy i 2020, samt at det her er snakk om samtlige typer av biometriske smartkort. Jeg har såledles tatt skikkelig i både med hensyn til antall betalingskort og stykkprisen pr. sensor for det nevnte året.
I skrivende stund ser det heller ikke ut til av det globale volumet på 30-35M enheter vil bli nådd i 2018.
Spørsmålet mitt til slutt blir således hvordan du kan hevde at IDEX vil kunne få titalls av milliarder i inntekter dersom de lykkes med ta 30 % av det globale markedet?
Redigert 24.08.2018 kl 23:40
Havutsikt
24.08.2018 kl 23:50
4980
Besserwisseren "Hammers" kan også med fordel lese det forrige innleget mitt. ?
Redigert 18.01.2021 kl 22:04
Hammers
24.08.2018 kl 23:56
4970
Havutsikt.
TIDLIG I dag pratet du bare dritt om IDEX. Bl.a. at det ikke kom noen ordre i år! Mot selskapets guiding!
Var dette for å skape usikkerhet for å kjøpe deg inn???
NÅ i KVELD sier du at markedet vil begynne å ta av i år - med et 10-talls millioner kort.
Mener du at dette skjer UTEN IDEX - siden du mener at de ikke vil få ordre før årsskiftet?
De tallene du opererer med........er også DET TRO, er det FANTASI - eller er det noe du kan belegge?
Til slutt; hvis IDEX IKKE oppnår 10-talls MRD - så tror jeg uansett aksjonærene hadde vært glad for i hvert fall 1 MRD?
Tror ikke DU det samme???
Hilsen Hammers.......en observatør........som synes det kommer en del usammenhengende påstander fra deg!
TIDLIG I dag pratet du bare dritt om IDEX. Bl.a. at det ikke kom noen ordre i år! Mot selskapets guiding!
Var dette for å skape usikkerhet for å kjøpe deg inn???
NÅ i KVELD sier du at markedet vil begynne å ta av i år - med et 10-talls millioner kort.
Mener du at dette skjer UTEN IDEX - siden du mener at de ikke vil få ordre før årsskiftet?
De tallene du opererer med........er også DET TRO, er det FANTASI - eller er det noe du kan belegge?
Til slutt; hvis IDEX IKKE oppnår 10-talls MRD - så tror jeg uansett aksjonærene hadde vært glad for i hvert fall 1 MRD?
Tror ikke DU det samme???
Hilsen Hammers.......en observatør........som synes det kommer en del usammenhengende påstander fra deg!
Hammers
25.08.2018 kl 00:08
4965
Havutsikt.
Jeg ar absolutt ingen betterwisser ang det fundamentale i selsakpet!
Jeg ser kun på chartet (som fanger opp bevegelsene til summen av ALLE aktører).
Chartet ser ikke så verst ut!
Jeg bruker forresten også å titte innom NorskBulls.com - som har charts basert på Candlesticks.
De har hatt "Stay Long" som signal i IDEX. Det har de hatt i en ukes tid. Altså ingen krisestemning blant de som trader!
Hilsen Hammers
Jeg ar absolutt ingen betterwisser ang det fundamentale i selsakpet!
Jeg ser kun på chartet (som fanger opp bevegelsene til summen av ALLE aktører).
Chartet ser ikke så verst ut!
Jeg bruker forresten også å titte innom NorskBulls.com - som har charts basert på Candlesticks.
De har hatt "Stay Long" som signal i IDEX. Det har de hatt i en ukes tid. Altså ingen krisestemning blant de som trader!
Hilsen Hammers
Havutsikt
25.08.2018 kl 00:18
4945
Til: "Hammers"
24.08.2018 kl. 23:56
1. Les innlegget mitt som du refererer til en gang til før du kommer med mer tullprat.
2. Dersom du hadde gitt deg tid til å lese mine tidligere innlegg ville du også ha fått med deg at jeg har belegg for tallene mine.
3. Minner om at IDEX allerede har en børsverdi på NOK 2.821.952.952,-.
24.08.2018 kl. 23:56
1. Les innlegget mitt som du refererer til en gang til før du kommer med mer tullprat.
2. Dersom du hadde gitt deg tid til å lese mine tidligere innlegg ville du også ha fått med deg at jeg har belegg for tallene mine.
3. Minner om at IDEX allerede har en børsverdi på NOK 2.821.952.952,-.