Skrives lite og lange tråder.

Mulla3
AVANCE 03.04.2020 kl 11:10 29966

Avance har fått mye juling og jeg sliter med å forstå hvorfor den ligge i stabilt sideleie. Selskapet betaler utbytte og har bra med grunker. Noen som har noen godord til en utålmodig sjel.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
15.04.2020 kl 16:53 2406

Steg videre i dag, kommet mye last i markedet. Skal være stramt nok til å støtte ratene på dagens nivåer i det korte bilde
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 17:03 2378

Gas

Chartering
EAST
In the East this week, rates have begun to strengthen on the back of more inquiries ex MEG. One consequence of this has been the decision by some to keep vessels East in order to avoid getting caught out by a strengthening market. Looking into May, freight looks much shorter than it has done over the last couple of weeks and so it would not be unreasonable to expect more strength in the short term. With that said, the OPEC+ decision to cut a handful of cargoes in May is one factor which could put pressure on rates. Given strong Indian and Indonesian demand, it is likely this shortfall will have to be made up for with tonnes from the US, NWE and elsewhere, and this should be bullish for freight in the longer term.

WEST
The West has also firmed up this week, particularly since activity in the East has removed some western candidates from position lists. Looking ahead, the West looks to remain fairly tight; ships aren’t that many in number (around 15 remains for the second and third decades of May) and are mostly owner controlled. American producers have pushed back on Trump’s proposed cuts which should mean demand for freight is maintained at least in the near term. Finally, the West and East are broadly equal on a Baltic basis, and this should stop too many players from flooding the Western market with additional tonnage.

I korte trekk nevnes det at det har blitt mindre tilgang på LPG i øst,derfor sendes skipene mot vest(USA) for behovet for LPG i Asia er fortsatt der.Dette betyr-normalt sett-ratene skal stige.Ratene er nå rundt 45.800$/dag.Kraftig opp fra forrige uke.
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Kenevil
15.04.2020 kl 17:35 2318

Fortsetter ratene opp blir det rally i morgen
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Titleist
15.04.2020 kl 18:16 2257

LPG: GAINING HIGHER
Baltic Index up 13% to USD 52.86/ton from Wednesday, equal to daily earnings of USD 43.4k/d (+19%)
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
LPGfan
15.04.2020 kl 18:59 2187

Dagens rater 44.859 $/day. Opp 3,7k fra tirsdag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Springer
15.04.2020 kl 19:44 2098

Bullebajas sier at Baltic indexen ikke er en brukbar indikator, så dette er nok Fake News ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Mulla3
15.04.2020 kl 19:57 2062

På tide å lage en ny tråd?
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Just me
15.04.2020 kl 19:58 2056

Dorian opp 12% siden 9. April. Ava og Bwlpg ned -2% siden 9.april..
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
15.04.2020 kl 23:03 1856

Mulig det auke pga transporten til India har auka på?
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
04.06.2020 kl 19:39 1312

Barnslig og hovere, og hovmod står for fall og alt det der... men basert på arrogansen mottatt på denne tråden kan jeg ikke dy meg...Og gjelder kun til dere med frekke kommentarer og ydmyk og med respekt ovenfor dere andre som eventuelt ligger med tap.

Hva skjedde med ratene? De er jo på 17,000 dollar per dag og Avance taper penger? Dette skulle jo være høysesong? Ingen flåtevekst i sikte? De tjente jo penger i februar og mars?

Og viktigste av alt, aksjen står bom stille og prises på samme nivåer som i februar og mars men børsen har gått himmels?

I tillegg sier selskapene selv at utsiktene er mørkere med høy flåtevekst og risiko fordi arbitrasjen mellom USA og Asia er borte??

Kanskje en liten lærepenge og kanskje lytte og diskutere saklig neste gang....
Redigert 20.01.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare