Thin - Enorme muligheter. Så hva er greia?

DiggingDeep
THIN 18.08.2018 kl 15:48 15988

Thinfilm legger fram et resultat på linje med tidligere kvartaler, men faller 37% på en dag. Hvorfor det?

Når man leser halvårsrapporten og kobler den mot gårsdagens fall, er det en årsak som skiller seg veldig ut, og som antageligvis er hovedårsaken til fallet, og det er markedet i for liten grad ennå etterspør Thinfilms produkter. Dette er gjengitt på side 12, under punkt 1 «Principal Risks»:
«Many of the emerging markets that Thinfilm targets, as well as the markets it intends to pursue, are still immature for in-market deployments and there is a potential risk of delays in the timing of sales.»

Mens svært mange børsnoterte selskaper jobber livet av seg for å kunne ferdigstille et produkt for markedet, har Thinfilm allerede produksjonslinjene klare og produkter klare for shipping.

Det er vanskelig å vite hvordan Thinfilm-ledelsen tenker i forhold til sin videre jakt på nye kunder, men at produktene de leverer kommer til å bli særdeles etterspurt i årene som kommer, finner jeg liten grunn til å tvile på.

Hittil virker det som om merkevarebeskyttelse og dermed kvalitetssikring/beskyttelse av eksklusive produkter er de kundene som har vært mest interessert Thinfilms produkter. Jeg tror likevel at det store gjennombruddet for denne typen merking av varer ligger foran oss, og at hoveddriveren for dette vil være miljø. Å kunne følge et produkt fra samlebåndet via butikken ut til kunden og til produktet leveres tilbake til resirkulering, tror jeg kommer til å bli reist som et krav til nesten alt mennesket forbruker i fremtiden. Årsaken skyldes enkelt og greit at forurensning skal og vil ha en pris, og at både forbruker- og leverandørleddet må dokumentere at de oppfyller alle pålagte miljøkrav.

Hvis vi ser på dette i et globalt perspektiv, vil en slik merking også peke ut hvilke land som faktisk oppfyller miljøkravene, og hvilke som ikke gjør det. Hvis man for eksempel ser at av en million Thinfilm-merkede plastflasker solgt i land A, havner 90% tilbake i godkjente resirkuleringsformer, mens kun 20% gjør det i land B, vil det være harde fakta som igjen vil generere en kostnad som land B må betale.
Og plastflaskene var bare et eksempel. Jeg kunne i teorien nevnt et hvilket som helst produkt de fleste av oss har kjøpt i butikken den siste uka.

Det er mulig at Thinfilm er litt for tidlig ute og at markedene trenger litt mer tid. Men at merking av varer for «evig sporing» av varens livsløp vil komme, det tror jeg ikke vi trenger å lure på en gang.

Og størrelsen på det markedet er så stort at det nesten bare er fantasien som setter grenser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
HP17
17.09.2018 kl 15:03 4701

Nå går IDEX på bakgrunn av en melding om sensorer. Tenk hvor mye THIN kan komme til å stige fremover på denne meldingen eller nye meldinger?
http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Thinfilm-Ny-iPhone-stoetter-lesefunksjonalitet
Himlabein
17.09.2018 kl 15:30 4671

Her har Hegnar sovet I timen...

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Er-det-store-ting-paa-gang-for-Thin-Film

First har IKKE kjøpt, men SOLGT de siste 4 ukene...
Slettet bruker
17.09.2018 kl 15:36 4666

enig med HP17,og meldingen kan komme når som helst,da blir en skikkelig fest her
Himlabein
17.09.2018 kl 15:40 4655

Hva med Runar Forsland, som nå er need 4,2 millioner aksjer ned fra over 8 for 4 uker siden?
SabelT
17.09.2018 kl 15:50 4633

HP17 - Korrekt! Så absolut - og den egentlige substans og indblik i de enkelte meldinger er IKKE det afgørende..."Med de nye iPhonene kan du skanne Thinfilms smarte etiketter rett fra telefonens kamera istedet for å bruke egen app"

Underholdningsværdien i Thin må man ikke fornægte

Men sker der mere her med GSK og Thin? https://www.aipia.info/services-events-GSK-Challenge-at-AIPIA-World-Congress-81.php
Kursen trænger jo til lidt ...øh...stimulans ;)
Redigert 17.09.2018 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
SabelT
17.09.2018 kl 16:19 4579

GSK har måske evnen til at "vække" og produktoptimere hvad Thin ikke selv kan finde ud af. Denne niche alene vil kunne være nok til at gøre Thin flyvende ;)
Slettet bruker
17.09.2018 kl 16:28 4555

taker for bilig aksje..full lastet nå
Slettet bruker
17.09.2018 kl 17:00 4500

Uffda ......... tror jeg fortsatt venter med å kjøpe 1 stk aksje ;)
Lord B
17.09.2018 kl 17:33 4458

Med Apple med på laget, er det kun en ting å si: The Sky is the limit.
Thin Film utvikler NFC-tags (near field communication), det vil si printede, elektroniske tags med samme teknologi som Apple Pay.

Hallo hallo og kursen går ned? Man må ha en lengre tidshorisont enn et par uker.

Lord B har funnet gull enda en gang.
Slettet bruker
17.09.2018 kl 23:45 4300

Himlabein:   "Deler du excel oppskriften for å sette disse listene i system?"

Jeg har ikke noe mer enn Excel filen THIN-aksjonærendringer.xlsx jeg delte i innlegget   https://forum.hegnar.no/post/177982

Pluss e-post mappen Thin Film Electronics ASA med 3 under-mapper:

– Thin Film Electronics ASA
    Aksjonærlister
    Bill Cummings
    Børsmeldinger

Fordelen med å få og ha alle Thin børsmeldinger som e-poster, er at jeg med fritekstsøk på et par sekunder kan finne alle
e-poster/børsmeldinger som inneholder en gitt tekst (f.eks. firma eller person) i e-post tittelen eller i selve e-post teksten.

Ved behov bruker jeg flere kopier av Excel filen THIN-aksjonærendringer.xlsx i en eller flere Excel instanser på flere monitorer.

Redigert 17.09.2018 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Fuselmannen
19.09.2018 kl 18:48 4168

New Apple phones show enhanced NFC support

The initial reaction from Thinfilm’s customers to the announcement appears to be very positive. Because it will take time for this heightened interest to convert to potential orders, we leave our estimates and valuation broadly unchanged.

https://www.edisoninvestmentresearch.com/research/report/thin-film-electronics680258/preview/

?????

?
Redigert 22.09.2018 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2018 kl 19:14 4145

Og Edison senker kursmålet ytterligere, til nå: NOK1.86/share. Etter neste emi blir vel kursmålet redusert til under krona.
THIN – en taperaksje av de helt sjeldne.
OPC1000
19.09.2018 kl 21:00 4056

Som jeg har vært inne på så ofte før, aksjen (og selskapet) er så skakkkjørt (3 k'er) at ingen ting hjelper. Ikke engang lyspunkter fra Apple.
Slettet bruker
19.09.2018 kl 21:58 3996

Har gjort noen gode trade her etter "krakket" og kjøper igjen på 50øre.
Slettet bruker
19.09.2018 kl 23:19 3940

hango, faller kursen under krona igjen, og så under 90 øre, ryker nok også 80 øre. Holder Davour-ATL på 64 øre, er det inngang, hvis ikke ville jeg ventet og sett om siste skanse, ATL på 42 øre holder.