American Airlines får 60 mrd i støtte. Håp for NAS?
Fordelingen av støttepakken til de amerikanske flyselkskapene er klar. Bl.a. mottar American Airlines 5,8 mrd USD, dvs nesten 60 mrd kroner i støtte.
http://news.aa.com/news/news-details/2020/American-Airlines-To-Receive-58-Billion-in-Payroll-Support-From-US-Department-of-the-Treasury-OPS-DIS-04/default.aspx
De andre selskapene får støtte i samme kategori. . Det er faktisk slik som monner. Kanskje det er en anledning for NAS å fremme samme type krav fra norske myndigheter? Det kan virke som den pakken Regjeringen kom med var med vilje strukturert slik at det skulle være umullig å oppnå vilkårene. Vilkårene til de amerikanske selskapene er at de ikke skal si opp noen ansatte. Mesteparten er strukturert som low interest loans. De skal jo betales tilbake, så skjønner ikke hvordan det skal holde på lang sikt.
I alle fall - om aksjonærene hadde vært smarte, hadde man glemt all prat om konvertering osv nå, men hyret profesjonelle PR-rådgivere til å legge press på regjeringen for å få en støttepakke ala de amerikanske selskapene. Bare et tips fra sidelinjen.
Nå som USA hjelper sine flyselskap på den måten, antar jeg at det ikke er lenge før EU-land, Asia og andre gjør det samme med sine. Synd for NAS at de var så strukket allerede. Hadde EK-krisen kommet senere for dem, hadde de kanskje blitt med i en bølge av gigant-pakker til europeiske flyselskaper, slik de amerikanske har fått. Kan ikke skjønne at Europa vil kunne gjøre noe annet enn det USA har gjort nå.
Her må NAS og aksjonærene bruke denne nyheten for det den er verdt. Henger jo ikke på greip at AA får 60 mrd kroner, mens NAS får usle 300 mill og et umulig kriselån på 3 mrd. Sett inn helsides annonser i DN og Aftenposten. Kom inn på debattprogram på NRK osv. Det er det beste håpet for NAS-aksjonærene nå.
http://news.aa.com/news/news-details/2020/American-Airlines-To-Receive-58-Billion-in-Payroll-Support-From-US-Department-of-the-Treasury-OPS-DIS-04/default.aspx
De andre selskapene får støtte i samme kategori. . Det er faktisk slik som monner. Kanskje det er en anledning for NAS å fremme samme type krav fra norske myndigheter? Det kan virke som den pakken Regjeringen kom med var med vilje strukturert slik at det skulle være umullig å oppnå vilkårene. Vilkårene til de amerikanske selskapene er at de ikke skal si opp noen ansatte. Mesteparten er strukturert som low interest loans. De skal jo betales tilbake, så skjønner ikke hvordan det skal holde på lang sikt.
I alle fall - om aksjonærene hadde vært smarte, hadde man glemt all prat om konvertering osv nå, men hyret profesjonelle PR-rådgivere til å legge press på regjeringen for å få en støttepakke ala de amerikanske selskapene. Bare et tips fra sidelinjen.
Nå som USA hjelper sine flyselskap på den måten, antar jeg at det ikke er lenge før EU-land, Asia og andre gjør det samme med sine. Synd for NAS at de var så strukket allerede. Hadde EK-krisen kommet senere for dem, hadde de kanskje blitt med i en bølge av gigant-pakker til europeiske flyselskaper, slik de amerikanske har fått. Kan ikke skjønne at Europa vil kunne gjøre noe annet enn det USA har gjort nå.
Her må NAS og aksjonærene bruke denne nyheten for det den er verdt. Henger jo ikke på greip at AA får 60 mrd kroner, mens NAS får usle 300 mill og et umulig kriselån på 3 mrd. Sett inn helsides annonser i DN og Aftenposten. Kom inn på debattprogram på NRK osv. Det er det beste håpet for NAS-aksjonærene nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Celsius
14.04.2020 kl 23:44
4632
Du mener vel ikke å si at du avstod fra salg idag
Eller enda sprøere
Du kjøpte
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
deltaker
14.04.2020 kl 23:46
4606
Nei. Jeg holder meg langt unna NAS begge veier. Jeg antok at caset var helt fortapt, inntil jeg nettopp fikk med meg denne nyheten fra USA. Det er faktisk en game-changer, selv om det har ligget i luften. Så langt har det bare vært rykter. Poenget er at det nå blir mye lettere for regjeringen å rettferdiggjøre en støttepakke på f.ek.s 10 mrd kroner til NAS, nå som USA har gjort det samme med alle sine flyselskaper.
Edit: Problemet med NAS nå er at JS er ganske ukarismatisk og med lite politisk tyngde. Her burde man ASAP hyre inn alt som er av kjendisadvokatoer, PR-rådgivere osv. Konvertering, emisjon osv vil uansett føre til nulling for aksjonærene. Det eneste som kan redde dere nå er å få en pakke ala den AA har fått. Ikke kast bort muligheten. Jeg er ikke aksjonær, så har ikke tilgang på aksjonær-tråden. Men håper dere leser dette og bruker denne muligheten. Enda bedre om dere kan få inn en styreleder med stor politisk tyngde og nettverk inn mot NHO. Kanskje noen som Kristin Clemet eller noen i den duren. Betal henne 20 mill kroner for oppdraget. Det kan være det mest lønnsomme man noensinne gjør!
Edit: Problemet med NAS nå er at JS er ganske ukarismatisk og med lite politisk tyngde. Her burde man ASAP hyre inn alt som er av kjendisadvokatoer, PR-rådgivere osv. Konvertering, emisjon osv vil uansett føre til nulling for aksjonærene. Det eneste som kan redde dere nå er å få en pakke ala den AA har fått. Ikke kast bort muligheten. Jeg er ikke aksjonær, så har ikke tilgang på aksjonær-tråden. Men håper dere leser dette og bruker denne muligheten. Enda bedre om dere kan få inn en styreleder med stor politisk tyngde og nettverk inn mot NHO. Kanskje noen som Kristin Clemet eller noen i den duren. Betal henne 20 mill kroner for oppdraget. Det kan være det mest lønnsomme man noensinne gjør!
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Celsius
14.04.2020 kl 23:57
4534
Betale Kristin Clemet 20 millioner.....
Det er jo 20 millioner mer enn det selskapet straks er verdt.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
deltaker
15.04.2020 kl 00:00
4514
Riktig. Men hun vil bare ta jobben, etter å ha tatt noen telefoner.... Hvis hun først sier ja, kan selskapet raskt bli verdt 5 mrd. Skjønner du ikke ? Her må man argumentere for at AA mottar 60 mrd kroner, og at det derfor er feil at NAS blir avspist med peanøtter. Bruk hodet! Behøver ikke å være henne. Andre alternativ; Kristin Skogen Lund, Helge Lund, Jon Chr Elden..... En med tyngde og nettverk. Det er det beste man kan bruke pengene på nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Celsius
15.04.2020 kl 00:04
4494
Om du ikke eier NASaksjer, deltaker, går du all inn i morgen på "best"
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
deltaker
15.04.2020 kl 00:07
4460
Jeg vet ikke hvem du er Celsius, men det jeg skriver over er alvor. Jeg har vært med på dette tidligere, og vet hva jeg snakker om. Det er muligens et long shot, men den mulige gevinsten er så stor, at man må forsøke. Nyheten om AA kom for kort tid siden, og det bør NAS-benytte seg av. Jeg skriver dette av omtanke for NAS-aksjonærene, enten du tror det eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Celsius
15.04.2020 kl 00:12
4441
Du har valgt ikke å være aksjonær i NAS, skriver du, men vil hjelpe aksjonærene
Burde du da ikke hjelpe aksjonærene ved å innta samme posisjon som du selv har valgt å innta
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Celsius
15.04.2020 kl 00:19
4663
deltaker skrevInnlegget er slettet
Forstår jeg deg rett definerer du visst meg som dust idet jeg velger å stå utenfor denne gullgruven av et selskap
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.04.2020 kl 00:46
4586
Alle donasjoner, kompensasjoner, erstatninger og/eller subsidier har alltid vært og vil alltid være så mye større mange andre plasser enn i lille Norge.
Et liv er et liv og en arbeidsplass er en arbeidsplass, men sammenlignet i kroner or øre så er de ikke det og av samme grunn løper personer inn i busser som brenner i USA ...
Mao, det er ikke å forvente at Erna & Co plutselig vil endre og/eller mangedoble lånehjelpepakken for å matche andre lands myndigheter. Det myndighetene her har sett på er hva som skal til for å sikre et minimum av rutenett og kun det - det handler ikke om å redde alle og spesielt ikke de som allikevel og mest sannsynlig ikke ville ha klart seg - med eller uten pandemien som bl.a NAS ...
Et liv er et liv og en arbeidsplass er en arbeidsplass, men sammenlignet i kroner or øre så er de ikke det og av samme grunn løper personer inn i busser som brenner i USA ...
Mao, det er ikke å forvente at Erna & Co plutselig vil endre og/eller mangedoble lånehjelpepakken for å matche andre lands myndigheter. Det myndighetene her har sett på er hva som skal til for å sikre et minimum av rutenett og kun det - det handler ikke om å redde alle og spesielt ikke de som allikevel og mest sannsynlig ikke ville ha klart seg - med eller uten pandemien som bl.a NAS ...
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
deltaker
15.04.2020 kl 01:10
4522
Ja... Problemet er vel at de uansett hadde gått under med den lave EK-andelen og høye gjelden. En medvirkende årsak til at Regjeringen ikke har mer vilje til å hjelpe. Saken er at NAS i dagens situasjon uansett ville ha gått konk, selv om EK hadde vært 10 mrd før krisen. Lurer på om det ville ha endret på regjeringens holdning. En ting er sikkert. Skandinavia vil ikke tillate at SAS går konk, så de vil motta what it takes. Lurer på hvordan NAS-aksjonærer vil ligge an da, dersom det viser seg at det blir en enorm forskjellsbehandling av selskapene. Aksjonærene bør uansett ikke tillate konvertering og utvanning, men heller sette hardt mot hardt for å presse fram en løsning som berger aksjonærverdier.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
I Norge skal vi starte nytt norsk flyselskap. Og det kommer til å skje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.04.2020 kl 01:27
4465
RE - En ting er sikkert. Skandinavia vil ikke tillate at SAS går konk, så de vil motta what it takes.
* Det er jo det det handler om - det å skulle sikre et minimum rutenett og ikke et spesifikt selskap - at ikke NAS ble en del av den kabalen kan de takke seg selv for ...
* Det er jo det det handler om - det å skulle sikre et minimum rutenett og ikke et spesifikt selskap - at ikke NAS ble en del av den kabalen kan de takke seg selv for ...
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
stud_trd
15.04.2020 kl 01:27
4446
Tror nok mange med meg kommer til å velge SAS uansett da, for dette er å dolke et flott selskap i ryggen... Og spent på å se hvordan det kommer til å manifistere seg ved neste valg... Norwegian er mer enn bare et selskap, det er en identitet... De fleste land har et flyselskap som bærer referanse til landets navn... Man legger ikke det ned etter å selv ha stoppe inntektslinjen deres... Det sier seg slv... NAS2 gjelder ikke...
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Som forsvarsadvokat så har nok John Christian Elden en del kontakter, men det er kanskje ikke de kjeltringene vi trenger nå? Hva med forsøksvis prøve med noen som kan flybransjen? Resten av de du foreslår er jo å finne på gamlehjem om kort tid. Dessuten glemte du Geir Lippestad, Valgjerd Svarstad Haugland, Anders Tallerås, Petter Stordalen, Idar Vollevik og Tommy Sharif.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
rischioso
15.04.2020 kl 01:31
4424
NAS blir ikke mer norsk med å legge følelser i innlegget - ei heller om de har aldri så mange kjente norske ansikter på halene.
Et norsk selskap bidrar til Norge noe man ikke kan påstå at NAS har prioritert med knapt 25% ansatte i Norge- du vet, som man reder ligger man ... ;)
Et norsk selskap bidrar til Norge noe man ikke kan påstå at NAS har prioritert med knapt 25% ansatte i Norge- du vet, som man reder ligger man ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
deltaker
15.04.2020 kl 03:55
4316
Du har ikke skjønt noe som helst. Behøver ikke å forstå flybransjen. Ingen skal fly på mange måneder. Behøver bare å ha kontakter og politisk innflytelse.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Denne trådstarten er grovt misvisende.
AAL får 70% av de 60 milliardene til ren lønnskompensasjon mot å beholde alle ansatte til 30.9.20 (133.000). Nesten alle ansatte i AAL er amerikanske statsborgere (på internasjonale flyvninger kan det være utlendiger blant kabinpersonellet, men dette er begrenset i lovgivningen, amerikanske flyselskaper ansetter ikke utlendinger). I Norge er 2.400 av 11.000 ansatte norske (21%). Hadde Norge skulle gjort tilsvarende ville det gitt ca 762.000.000 til NAS (2.400*317.500 per ansatt). USA ville aldri finne på å kompensere utlendinger og det ville selvsagt heller ikke Norge gjøre. Utflagging skal ikke belønnes med skattebetalernes penger.
Videre har de fått et lån på 1,7 milliarder USD, NOK 17,5 milliarder.
Målt mot ansatte ville det gitt NAS 1,45 milliard NOK (17,5/133.000*11.000).
Målt mot antall fly ville det gitt NAS 2,74 milliarder NOK (17,5/932*146).
Målt mot bruttoomsetning ville det gitt NAS 1,49 milliarder NOK (17,5/470*40).
https://www.marketscreener.com/news/Major-U-S-airlines-accept-government-aid-for-payrolls-American-and-Alaska-also-seeking-loans--30411871/?countview=0
AAL får 70% av de 60 milliardene til ren lønnskompensasjon mot å beholde alle ansatte til 30.9.20 (133.000). Nesten alle ansatte i AAL er amerikanske statsborgere (på internasjonale flyvninger kan det være utlendiger blant kabinpersonellet, men dette er begrenset i lovgivningen, amerikanske flyselskaper ansetter ikke utlendinger). I Norge er 2.400 av 11.000 ansatte norske (21%). Hadde Norge skulle gjort tilsvarende ville det gitt ca 762.000.000 til NAS (2.400*317.500 per ansatt). USA ville aldri finne på å kompensere utlendinger og det ville selvsagt heller ikke Norge gjøre. Utflagging skal ikke belønnes med skattebetalernes penger.
Videre har de fått et lån på 1,7 milliarder USD, NOK 17,5 milliarder.
Målt mot ansatte ville det gitt NAS 1,45 milliard NOK (17,5/133.000*11.000).
Målt mot antall fly ville det gitt NAS 2,74 milliarder NOK (17,5/932*146).
Målt mot bruttoomsetning ville det gitt NAS 1,49 milliarder NOK (17,5/470*40).
https://www.marketscreener.com/news/Major-U-S-airlines-accept-government-aid-for-payrolls-American-and-Alaska-also-seeking-loans--30411871/?countview=0
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Dette er ingen "game-changer". Dine råd fremstår som aparte og helt irrelevante.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
"Aksjonærene bør uansett ikke tillate konvertering og utvanning, men heller sette hardt mot hardt for å presse fram en løsning som berger aksjonærverdier."
Hvilke aksjonærverdier er det du sikter til? Egenkapitalen er tapt og på siste sluttkurs er egenkapitalen ved en stor misforståelse verdsatt til smått utrolige 752 mill!
Hvilke aksjonærverdier er det du sikter til? Egenkapitalen er tapt og på siste sluttkurs er egenkapitalen ved en stor misforståelse verdsatt til smått utrolige 752 mill!
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.04.2020 kl 07:41
3988
Hvordan bli regnestykket om du tar med svenske og danske ansatte? Er vel sannsynlig at endel ansatte i AAL også jobber i nabolandene. Eller har du sjekket dette ut?
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Joppe84
15.04.2020 kl 07:54
3933
AA er et av verdens største flyselskaper med en MC på 50 mrd NOK (i skrivende stund). De har mye gjeld, men genererer faktisk mye cash.
Norwegian er ikke akkurat samme size og har en MC på 700 millioner NOK.
Eller for å si det på en annen måte Norwegian utgjør 1,5% av AA og har 7,5% av mengden ansatte mennesker hos AA.
Et Amerikansk kriselån fra staten innbærer ofte en equity share ,som man har sett med flyselskaper tidligere eller GM for den del.
1,5% av 60 mrd. er 900 millioner. Så NAS får faktisk 3,7 x det AA får relativt sett.
Norwegian er ikke akkurat samme size og har en MC på 700 millioner NOK.
Eller for å si det på en annen måte Norwegian utgjør 1,5% av AA og har 7,5% av mengden ansatte mennesker hos AA.
Et Amerikansk kriselån fra staten innbærer ofte en equity share ,som man har sett med flyselskaper tidligere eller GM for den del.
1,5% av 60 mrd. er 900 millioner. Så NAS får faktisk 3,7 x det AA får relativt sett.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Sjekket en gang til og ser at det forekommer noe bruk av utlendinger som kabinpersonale på internasjonale flyvninger. Har rettet innlegget.
Ser ikke noe poeng i trekke inn danske og svenske ansatte i datterselskapene. I Norge har vi permitteringsregler og NAV som tar seg av de norske ansatte, utlendingene følger sine respektive lands regelverk.
Ser ikke noe poeng i trekke inn danske og svenske ansatte i datterselskapene. I Norge har vi permitteringsregler og NAV som tar seg av de norske ansatte, utlendingene følger sine respektive lands regelverk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.04.2020 kl 08:06
3852
Hadde den norske stat valgt en annen løsning ville ikke Nas vært konkurspriset. Ergo ville regnestykket ditt sett annerledes ut
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Utgår. Trodde Sjonkel kommenterte mine regnestykker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.04.2020 kl 08:09
3825
Nei det kan være greit å utelate ting som ikke backer opp bastante utsagn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Uansett marginalt. AAL er en enorm operasjon med 6700 flyninger daglig, veldig mye innenlands og alt av personell er stort sett amerikansk. Dette både i luften og på bakken.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.04.2020 kl 08:42
3723
Hvorfor er det formålstjenlig å sammenligne innenlandsoperasjonen , all den tid dette ikke er sammenlignbart.?
Skulle selvfølgelig ønske at Nas hadde flere norske ansatte, men sett i lys av de man konkurrerer med. Og markedet. Kan vi vel være enig i at Nas ikke har noe å skjemmes over? Tenker da på vilkår og slikt for de ansatte utenfor Skandinavia
Skulle selvfølgelig ønske at Nas hadde flere norske ansatte, men sett i lys av de man konkurrerer med. Og markedet. Kan vi vel være enig i at Nas ikke har noe å skjemmes over? Tenker da på vilkår og slikt for de ansatte utenfor Skandinavia
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
paskar
15.04.2020 kl 08:51
3651
Har du lest innholdet i linken du linker til ?
" The funds, which are targeted to support team member salaries and benefits"
Dette er tilsvarende norske permitteringsregler og Norwegian sine norske ansatte får allerede slik støtte, bortsett fra at AA får deler av denne støtten som lån. I Norge så slipper Norwegian å låne penger for lønn til de ansatte !
" The funds, which are targeted to support team member salaries and benefits"
Dette er tilsvarende norske permitteringsregler og Norwegian sine norske ansatte får allerede slik støtte, bortsett fra at AA får deler av denne støtten som lån. I Norge så slipper Norwegian å låne penger for lønn til de ansatte !
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
mastermind
15.04.2020 kl 09:01
3607
Helt korrekt GPACTOR.
Vi snakker om verdens største flyselskap, mot Europas niende største. AA har vist seg levedyktig siden 1930, samtidig som mange andre har forsvunnet. Samtidig kommer nye til, om markedsforhold gir rom for det. Vil nok skje også her, om NAS konker. Hvorfor snakker ingen om å berge bare deler av NAS? Her hadde det kunne vært større mulighet for politisk støtte.
NAS omtales som norsk. Hoveddelen er registrert i Irland, av skattemessige og lønnsmessige hensyn. Bør norske skattekroner brukes på å subsidiere bortfall av norske arbeidsplasser? Bortfall av norske skatteinntekter? Flertallet av befolkningen er mot en slik subsidiering, selv om selskapet bærer nasjonens navn.
I tillegg har vi en regjering som ønsker redusert trafikk, ut fra miljøhensyn. Samme med grupperinger og organisasjoner i landet. Vil nok bli en diskusjon knyttet til reiser etter at Corona-krisen har lagt seg. Vi har sett, og vil nok se fremover, at man klarer seg godt uten å reise like mye som man gjorde for kun måneder siden. Vi ser også hvor sårbart hub-systemet er. Tror man vil se oppsving for charterselskap med direkteruter for å ta seg av feriereisende i fremtiden. Mer tungrodd å komme til eksotiske reisemål for oss nordmenn. Men mindre sårbart for kriser eller konflikter.
Vi snakker om verdens største flyselskap, mot Europas niende største. AA har vist seg levedyktig siden 1930, samtidig som mange andre har forsvunnet. Samtidig kommer nye til, om markedsforhold gir rom for det. Vil nok skje også her, om NAS konker. Hvorfor snakker ingen om å berge bare deler av NAS? Her hadde det kunne vært større mulighet for politisk støtte.
NAS omtales som norsk. Hoveddelen er registrert i Irland, av skattemessige og lønnsmessige hensyn. Bør norske skattekroner brukes på å subsidiere bortfall av norske arbeidsplasser? Bortfall av norske skatteinntekter? Flertallet av befolkningen er mot en slik subsidiering, selv om selskapet bærer nasjonens navn.
I tillegg har vi en regjering som ønsker redusert trafikk, ut fra miljøhensyn. Samme med grupperinger og organisasjoner i landet. Vil nok bli en diskusjon knyttet til reiser etter at Corona-krisen har lagt seg. Vi har sett, og vil nok se fremover, at man klarer seg godt uten å reise like mye som man gjorde for kun måneder siden. Vi ser også hvor sårbart hub-systemet er. Tror man vil se oppsving for charterselskap med direkteruter for å ta seg av feriereisende i fremtiden. Mer tungrodd å komme til eksotiske reisemål for oss nordmenn. Men mindre sårbart for kriser eller konflikter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
HP17
15.04.2020 kl 09:13
3530
Dette er meget gode nyheter og vil ikke overraske meg om kursen går tilbake over kr 6 alt i dag. Og starter shortere å dekke seg inn igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
15.04.2020 kl 09:17
3500
American gikk konkurs (Chapter 11) i 2011 så levedyktig siden 1930 var å ta i..
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
TomW
15.04.2020 kl 09:19
3482
Gode lønninger i AA da. Dette er politisk og det er kun en brøkdel som går til lønninger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
15.04.2020 kl 09:20
3473
Dersom dette stemmer, er det vel Nas som har vist seg levedyktig over tid( siste 20 år). Vet lite om AAL
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
Epona
15.04.2020 kl 09:39
3388
Norwegian må betale fulle lønninger til permitterte flygere i Sverige pga de nasjonale permitteringsreglene, selv om de ikke flyr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
paskar
15.04.2020 kl 09:46
3354
Regn ut selv, tidligere i tråden ble det nevnt 133000 ansatte i AA, 60 milliarder delt på 133000 blir : 60e9/133e3 = 451128 kr, pr ansatt. Hvis flykrisen varer i ett år så blir det en slags årslønn ut av det. Hvis AA kan begynne å fly tidligere så får de bare utbetalt deler av støtten.
Min påstand er at Norwegian gjennom norske permitteringsregler har fått tilsvarende støtte. I TILLEGG har Norwegian fått kriselån og støtte til egenkapital (Transje 1,2,3).
Min påstand er at Norwegian gjennom norske permitteringsregler har fått tilsvarende støtte. I TILLEGG har Norwegian fått kriselån og støtte til egenkapital (Transje 1,2,3).
Redigert 21.01.2021 kl 01:48
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »