Gode tall for q1?

velvel
KIT 20.04.2020 kl 10:32 2793

Det meste indikerer vel at Q1 kommer til å bli helt ok, eller er det noen andre her som har fått et annet inntrykk?
Redigert 20.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
jularbo
20.04.2020 kl 12:46 2738

Kan ikke se noe negativt fra selskapet som skulle tilsi dårlig resultat. Tror faktisk vi får et normalt bra resultat. Spent på ordrereserven. Kajen er ned fra topp på 12.38 i år. Også spent på hva de melder om utsikter og utbytte den 23.04 (torsdag).

17.4.2020, 11:51 · TDN Finans Delayed
KIT: ALLE PRODUKSJONSFASILITETER OPERERER SOM NORMALT
Oslo (TDN Direkt): Kitron opererer alle produksjonsfasiliteter som normalt, etter anbefalte forholdsregler.

Det skriver selskapet på Twitter fredag.

"Mens koronapandemien utvikler seg over hele verden, fortsetter vi i Kitron å gjøre vårt beste for å betjene våre kunder og forberede oss på hvilke utfordringer som vil komme", skriver selskapet.
jularbo
20.04.2020 kl 14:14 2683

Analytiker Tomas Skeivys i Norne Securities har sendt ut en kjøpsanbefaling på Kitron i forkant av selskapets kvartalspresentasjon torsdag denne uken.
Samtidig velger han å kutte kursmålet fra 14 til 13 kroner.
Utbytte senere i 2020?
Skeivys mener Kitron har håndtert den globale helsekrisen veldig godt, og utelukker ikke at det kan bli betalt et utbytte på 0,5 kroner pr. aksje senere i år.
Analytikeren tror Kitron omsatte for 855 millioner kroner i 1. kvartal 2020, noe som er en økning på fem prosent fra året før. Han estimerer en EBIT-margin på 6,7 prosent og et driftsresultat (EBIT) på 57 millioner kroner.
Samtidig minner han om at Kitron holdt sin kapitalmarkedsdag 18. mars, hvor flere viktige mål ble gjentatt.
Venter markant kursoppgang
Mandag ved lunsjtider omsettes aksjen for 9,39 kroner, ned 0,1 prosent. Det gir Kitron en markedsverdi på nesten 1,7 milliarder kroner.
For at det nye kursmålet skal innfris må aksjen stige 38 prosent fra dagens nivå.
Hittil i år har aksjen falt 14,6 prosent.
muri
20.04.2020 kl 14:29 2654

Sparebank1 markets har kursmål 14!
jularbo
22.04.2020 kl 14:25 2459

Spennende dag i morgen. Tror de innfrir, og da skal kursen gå en del. Har fått for mye coronajuling, uten å være smittet. Tar seg sikkert opp en del før børsslutt??
Merkulov
22.04.2020 kl 15:22 2401

Tar det ikke for gitt at kursen går mye i morgen. Har nå steget mye på kort tid så selv om vi fortsatt har et par kr igjen til ATH før corona så er det nok flere kortsiktige som vil hente gevinst i morgen.

Det som virkelig er spennende er hva selskapet viser i morgen. Hvor stor innvirkning har corona hatt, for selv om det ikke er mye så er det nok noe og hvordan ser det ut fremover.

Jeg er long så bryr meg lite om kursen i morgen, men denne aksjen er ikke ukjent for å trekke litt tilbake ved gode nyheter så et sprang i kursen vil overraske meg.

Personlig håper jeg at fullmakten man har bedt om for å holde utbytte for å se an situasjonen går igjennom. Selv om forsvarskontrakter osv går som normalt håper jeg de holder på utbytte frem til man vet at man kommer pent gjennom denne pandemien. Hva jeg har lest om at noen ønsker om å evt ta opp lån for å utbetale utbytte håper virkelig ikke at skjer. Hold utbytte, hold øyne åpne for eventuelle gode muligheter som dukker opp og heller betalt ut utbytte på et senere tidspunkt er mitt ønske.
bellx
22.04.2020 kl 15:25 2395

De har ALDRI sagt at de vil ta opp lån for å betale utbytter,dette er tulleprat.Ledelsen har ikke skuffet meg på noen res.fremleggelse og jeg har vært med siden 2013.Blir helt sikkert bra nå også.
Merkulov
22.04.2020 kl 15:30 2387

Svakt formulert av meg, det er aksjonærer som har hatt det ønsket, men det har ikke på noen måte blitt antydet av ledelsen heldigvis. Jeg har og full tillit til ledelsen her og gleder meg til reisen videre :-)
Konsulen
22.04.2020 kl 16:58 2308

Spennende i morgen.
SVT melder i dag at Kitron må utvide med flere skift i sin fabrikk i Jönköping. Grunnen skal være fabrikken leverer kompressorer til respiratorer.
Vi venter i spenning på morgendagen.
Konsulen
22.04.2020 kl 17:11 2286

Efterfrågan på kompressorer hos företaget Kitron i Jönköping har mer än fördubblats under coronapandemin. En hög orderingång gör nu att företaget behöver gå upp i fler skift och man kommer även att behöva nyanställa.
Företaget Kitron tillverkar medicinteknisk utrustning till företag i Sverige, bland annat kompressorer till respiratorer. En ökad efterfrågan gör att det är fullt upp just nu. Fler skift måste sättas in och nu behöver man även nyanställa för att hinna med allt arbete som ska göras.
– Vi håller på att utbilda personal nu. Det är väldigt tekniskt avancerad utrustning som vi producerar så det kräver en del kunskap, säger Stefan Hansson Mutas, vd på Kitron.


bellx
22.04.2020 kl 19:04 2208

Takk for du fant det frem,leste det nå.Kitron selv skryter ikke i utide som mange av "boblene"på ose gjør. Synes nok at Kitron burde melde sånne ting da det kan være av intresse kursmessig. Da de har fabrikker i mange land som er rammet av corona er det sikkert nok å gjøre hos disse også. De sier kanskje noe om det på res.fremleggelsen i morgen.
Bobby
22.04.2020 kl 20:03 2147

Interessant lesning. Flott å dele slike nyheter på forumet. Spennende hva som legges frem jfr ordrelogg fremover.
Yuri_Milner
22.04.2020 kl 21:36 2065

Spennende å høre om de tenker å øke innen medisinsk sektor på kort sikt for å møte behovene der. Uansett tror jeg det blir en bra dag i morgen. Lykke til alle sammen!
Pinox
23.04.2020 kl 07:14 1902

Fantastisk og sitte i kitron, denne q1 gjorde dagen min, det kan sies 👍
bellx
23.04.2020 kl 08:07 1820

Aksjen burde vært langt over 12 på slike resultater og fremtidsutsikter,men siden det ikke er et bobleselskap så får vi ikke rettferdig prising.
Slettet bruker
23.04.2020 kl 08:12 1802

Dette er tragisk prising av et vekst selskap, og man kan lure på hva børsen er til, som kun belønner bobleselskaper, kursen burde vært nærmere eller over 20 enn å rote på 10,- tallet. Men jeg lurer på hvorfor ikke selskapet melder om kontrakter, er det redd for å sende kursen oppover tro, for meg virker det som de styrer de mot et salg frem i tid, og ikke ønsker for høy kurs, og den skal holdes under 25 i forb. men opsjons programmet.
Redigert 23.04.2020 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
velvel
23.04.2020 kl 08:13 1795

Ja føler også aksjen burde være langt over 12. En dag vil nok folk få opp øynene og da er det deilig å ha fått kjøpt billige aksjer.
jularbo
23.04.2020 kl 08:29 1731

Gratulerer med et særdeles bra resultat. Dette ble bedre enn jeg trodde. Uten coronasmellen i mars, hadde vi nok sett kurser på 13-14 kr i dag.