SDRL: Last man standing - the winner takes it all

locksley
SDRL 22.04.2020 kl 18:57 299938

VAL er i praksis konkurs og ned 26% akkurat nå. RIG er ned 13%. SDRL er derimot opp 8%. Vi har sett liknende handelsmønstre i den senere tiden, og SDRL var også oppe på 0,999 dollar forleden. Riktignok er vi tidlig i reprising, og det er ikke frislipp i kursen. Ennå.

Utrolig nok er SDRL høyere akkurat nå enn etter krakket mandag 9. mars og i tiden etter, der oljeprisen har gått ad undas!

Så hva er det som skjer?

Min tese er at coronaviruset og oljekrisa virker paradoksalt nok til fordel for Seadrill. Vi får en kraftig shakeout mye raskere enn antatt. Shaleindustrien går over ende som fluer. Det samme gjør offshorekonkurrenter. Det blir skraping og konkurssalg. SDRL er selvsagt også bekymret for sine gjeldsforfall.

Men markedet har allerede begynt å tenke på den oljerekylen som kommer. Etter denne washouten av shale m.m. vil oljeprisen nå nye høyder (dersom corona kommer under kontroll). Eksakt når vet man ikke, men verden rigges når for peak oil pga. de mange shut downs som kommer. Det er kostbart å starte opp igjen. Mange brønner vil aldri åpnes igjen.

Mao. dersom det ligger an til en kraftig peak oil i 2022-2023 og videre, så vil det bidra til at SDRL får refinansiert til gunstige betingelser.

For meg ser det mer og mer ut til at markedet har tro på SDRL som en av vinnerne og når røyken legger seg.

Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2021 kl 17:53 4331

Når Fredriksen selger aksjer idag er det et signal til aksjonærene om å selge før alt er tapt. Håper dere kommer dere ut før alt er tapt.
Billyjojimbob
27.07.2021 kl 17:57 4317

Hvem timer bunnen best,spennende fremover,satser på litt swing👍
Slettet bruker
27.07.2021 kl 18:19 4254

Den må mye mer ned, når den blir en pennystock. Får vi nok dead cat bownce flere ganger.
SjonkelRolf
27.07.2021 kl 18:27 4217

Du er særs ivrig på disse trådene til å være aksjelaus.
Lykke til med kjøpet.
En av to, enten skal du kjøpe. Eller du må kjøpe.
Dette gjelder flere her inne.
Slettet bruker
27.07.2021 kl 20:10 4038

Jeg har også tro på at Etterstad-katter spretter opp igjen. Tipper også vi får dead cat bounsing. Men at JF gir opp livsverket sitt, tror jeg ingenting på. Han kommer å kjøpe tilbake aksjene. Snart ser vi atter slike berg og 3-tall.
Slettet bruker
27.07.2021 kl 20:11 4041

Nesten så jeg ikke tror det jeg leser 😂
Slettet bruker
27.07.2021 kl 20:14 4043

Er det deg, Atle Antonsen:-)))))???
Slettet bruker
27.07.2021 kl 23:42 3746

Du får ta en runde på kammerset med John på Bermuda hypotetic, selv om det er nyttesløst.
Men i stedet for å være sinna på John bør du eller ta en runde med Dnb og deres talentløse overbetalte rigg analytikere, etter å ha lurt folk inn i et gjeldsberg og et marked som druknet i overkapasitet med sine useriøse usmakelige skyhøye kursmål, var det 250 kroner de spådde i kaffegruten, samme det, fasiten etter 3 år blir 25 øre, her snakker vi skikkelige dyktige rigg analytikere altså, knegg knegg.
Det er der svindelen/lureriet ligger, på åpenlys dag utført av Norges største meglerhus som så mange har så tiltro til:-))

Selv ser jeg bare frem til å få Sdrl restrukturert, så jeg kan få aksjer og tjene på den korte oppgangen som da kommer.
Da vil på.ny ekspertene til Dnb stå i førersetet med sine nye luftige usmakelige kursmål.

Legg av litt penger på siden du også da, så du kan ta igjen litt av det tapte når aksjen etter strukturering vil stige, før det er unna gjordt vil det bare gå i bøtta fremover.

https://finansavisen.no/leder/2021/07/27/7710758/seadrill-fadesen
Redigert 28.07.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.07.2021 kl 23:58 3683

Risken er stor for at støtten på 2,14 snarlig vil testes igjen og at den vil ryke - da er 1-tallet en realitet og muligens allerede før denne uken er omme ...
HP17
28.07.2021 kl 00:04 3665

Noen som husker NFL97 (eller hva nicket var) for mange år tilbake som på trådene har tok for seg «svindel» på Oslo børs og DNB/Oslo børs og analyserte og argumenterte for «systematisk svindel» over tid? Spennende lesning var det.
hypotetic
28.07.2021 kl 00:51 3554

Ble omsatt 18mill aksjer i dag og Fredriksen har nok solgt mye også i dag. Jeg ser nå frem til info om hvem som har tatt imot alle aksjene som har blitt kastet ut de siste dagene. Skal ikke mye til at en ny gruppering av de 75% andre aksjonærene har større eierandel enn fredriksen nå og de vil få mine stemmer for å snarest mulig forkaste et fremsatt refinansieringsforslaget som bryter med regler om likebehandling.
rischioso
28.07.2021 kl 01:13 3520

Du må ikke glemme at stemmene dine snart er visket ut med 99,75% ....
Sevryba
28.07.2021 kl 02:07 3458

Har ikke noe betydning hvem som har kjøpt aksjene, selskapet er under administrasjon. Det at Fredriksen selger aksjer, tyder på at han har sikret seg gjeld eller rett til å kjøpe gjeld.
rischioso
28.07.2021 kl 03:51 3394

Investors still long the company's shares should sell as soon as possible, while market participants with the ability to stomach the stock's outsized volatility and deal with ugly margin requirements might consider an outright short position.

https://seekingalpha.com/article/4441472-seadrill-stock-reorganization-plan-suggests-95-percent-downside-sell?mail_subject=sdrlf-seadrill-plan-of-reorganization-suggests-95-downside-from-current-levels-sell&utm_campaign=rta-stock-article&utm_content=link-0&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha
Slettet bruker
28.07.2021 kl 08:19 3175

Selskapet overlever ikke uten at det ettergis gjeld, forstår du ikke det? Man kan argumentere så mye man vil om at ratene er på vei opp, men faktum er at selskapet er i Chapter 11. I USA. Ikke i Norge. Dette er ikke en vanlig emisjon, men en restrukturering som involverer flere hundre datterselskaper av Seadrill, hvor brorparten av disse har tilhørighet i utlandet. At selskapet er børsnotert i Norge betyr i praksis INGENTING. De er også børsnotert i USA.

Pengene dine er tapt, på tide å innse det. Du kunne jo sikkert solgt på 10 kroner, men grådigheten tok vel overhånd?
Anywhere
28.07.2021 kl 08:36 3097

Hypotetic, du lever visst i drømmeland. Seadrill er konk, alldeles så langt inn i granskauen det er mulig, og det for andre gang på 3 år!!!. Aksjonærene kan ikke påberope seg noe "likebehandling" De har dessverre ingen eierskap igjen, og må bare være glad til at man kan få 0,25%. Det reelle er NULL, NADA. Men det må eksistere en formell aksjonærmasse enn så lenge, før et nytt eierskap er klar til å ta over. Men da er dessverre status slik at dagens eiere har tapt ALT, det finnes ingen rettigheter igjen, kreditorene har ALL makt, men taper de også....Seadrill er det ingen som vil ta i med illtang for tiden.
hypotetic
28.07.2021 kl 08:51 3024

Helt enig i at ved foreslått utvanning blir det 0,025$/aksje igjen hvis man priser hele selskapet til 1 Milliard $ etter at tilnærmet all gjeld er slettet. Prisingen er helt feilaktig og for lav. Man kommer frem til denne prisingen av hele selskapet etter restrukturering ved å benytte Fredriksen sin forfordeling av seg selv med rett til å tegne 5% etter restrukturering for 50Mill/aksje.
hypotetic
28.07.2021 kl 09:13 2891

Jeg tror også Fredriksen kommer til å snu og kjøpe ekstreme mengder aksjer på høyere kurser hvis han ikke lykkes med å få aksjen ned mot 1kr og legge den død. Fredriksen dumpet vel over 10 av de 18 mill aksjer som ble omsatt i går og noen begynner nå å nærme seg mer aksjer enn Fredriksen og tar imot enda mer aksjer i dag. Det er mye som kan skje i tiden frem til November. Det er Call Opsjonen i aksjen ikke de 25øre-2kr aksjen er verd som er interessant og som gjør at markedet villig til å betale mye når aksjen stiger. Prosessen har vært styrt av Fredriksen sine folk men dette kan endres nå veldig raskt. Det er ingen tegne til at han har lykkes med å få kursen ned mot 25øre men det er klare tegn til at noen har kjøpt enorme mengder aksjer og snart flagger at de har tatt over makten og vil kunne ta over rorpinnen sammen med andre eiere som har mistillit til dagens styre og den forfordelingsprosessen av nye aksjer som er foreslått. Bankene kan ikke styre en CH11 prosess alene. De må ha med seg eierne og største eierne nå andre enn Fredriksen som i skrivende stund har langt under 1/4 av selskapet. Dette blir spennende og de aksjene jeg har tåler jeg å tape også men kan også kjøpe meg opp også hvis alle andre også denne gang skulle godta fornedringen, forfordeling og utvanning.
JanOrge
28.07.2021 kl 09:19 2854

Siste dagers volum skyldes daytrading. Fredriksen dumpet ikke 10 mill av aksjene i går fordi han måtte da flagget at han gikk under 20 % og deretter under 15 %. Dette "scenarioet" du stiller opp høres mest ut som en vrangforestilling. Selskapet er ikke i spill over børs. Ingen av dagens aksjonærer kan stå i veien for at långiverne til selskapet får utstedt 40 milliarder aksjer. Alternativet til denne utvanningen er konkurs med null til dagens aksjonærer. Disse alternativene som kommer inn fra siden for å trøste seg selv og egen investering må man gjerne ha, men ikke prøv å lure andre til å tro på disse drømmeriene.
hypotetic
28.07.2021 kl 09:19 2851

Det som er mest skremmende er at alle analytikere og aviser legger fredriksens forslag ukritisk til grunn og regner ut verdien basert på denne uten å tenke selv. Hvis fredriksen forslaget hadde vært 10 ganger høyere eller 10 ganger lavere ville de gjort det samme også da helt ukritisk...... Regner med at de som er i stand til å tenke selv forstår at det selvfølgelig ikke er slik.....
oppturen
28.07.2021 kl 09:23 2822

Ser ut som her fortsatt er muligheter til å kjøpe 1 nok for 10 nok.
Lykke til 🤦
Mrhifi
28.07.2021 kl 09:23 2817

Good luck 🤯
Mrhifi
28.07.2021 kl 09:32 2768

Det er det vilde vesten !

Et selskab som Petronor som tjener mange penge på høj oliepris
Har en omsætning på 7000 kroner klokken 9:28

Seadrill er omsætningen 4.7 millioner kroner klokken 9:28

Folk køber aktier til +2 kroner, som på papiret er cirka 28 øre værd...

WTF👏

Redigert 28.07.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
JEA
28.07.2021 kl 09:34 2762

Mange her på forumet som kan alt. Regner med at de fleste her inne er blitt mangemillionærer på aksjer. For min del har jeg handlet/tradet i forskjellige instrumenter gjennom ca 10-12 år.. Alt fra valuta, indekser og råvarer. I all hovedsak aksjer. Handlet mine første SDRL aksjer på ca 40 kr for noen år tilbake. Har lagt med giga tap i aksjen gjennom mesteparten av perioden. Handlet meg nedover frem til de siste ukers rekyl. Solgte heldigvis ut en god del på mellom 9-12, slik at det totale tapet er kraftig begrenset. Sitter igjen med 10K aksjer. At denne skal ned i 0,25-1,0 på et tidspunkt er meget godt mulig.. Men det er ikke 100% sikkert. Ønsker man et lodd og kjenner risikoen kan den også eksplodere på nytt en siste gang.. Dette har vi sett i flere aksjer der "fremtiden er satt".. Ref Polarcus, Lavo Tv, Axxis, NAS med flere. Volumene er fine så det er heller ingen problem å komme seg ut om man ønsker.. Jeg ser naturligvis på sdrl som ultra high risk, og er heller ikke dum og ikke skjønner hva som skjer.. Litt spenning må man ha her i livet :)
HP17
28.07.2021 kl 09:36 2781

hypotetic, er du som Dr. Stoockman?
Redigert 28.07.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
28.07.2021 kl 09:49 2771

Jeg mener selv jeg er til HIGH RISK AKTIER !

Men dette scenarie med Seadrill, skal jeg ikke gamble med🤯

Jeg holder mig til Nol og petronor og venter på Seadrill 3.0
X-43 scramjet
28.07.2021 kl 09:55 2747

Noen av oss tror på en sjokk oppgang, har dobbelt så mange Seadrill aksjer nå enn forrige lave inngang, håper på en siste dead cat bounce effekt. Er spennende å se om den får en opptur snart. Lykke til.
AdFontes
28.07.2021 kl 10:01 2714

Som nevnt mener jeg dette kan bli en parallell til 'aksjonærranet' i Crew Gold. Jan Vestrum ble tiltalt av økokrim for å ha hjulpet Severstal med å få overtatt de masse-konverterte aksjene billig, senere ble de nye eierne av bedriften søkkrike da gullprisen nesten doblet seg.
https://e24.no/boers-og-finans/i/ngo7VL/dette-er-gullaksjesalget-som-syv-aar-senere-ender-i-retten
Mrhifi
28.07.2021 kl 10:04 2713

Interessant Gambling 🤔 i må have for mange penge i Norge 🤑
Leoparden1
28.07.2021 kl 10:35 2622

Hvorfor skal Fredriksen kjøpe aksjer før restruktureringen?? Hvorfor?? Det gir ingen mening.

Nåværende eiere altså aksjeeiere (inkludert Fredriksen), også fremtidige før restrukturering, har ikke noe å si i selskapet lenger, det er konk. Om de selger alle rigger og alt de eier, er de fortsatt i enorm minus. Selskapet styres av de som eier gjelden. Så det er som gjelds/obligasjonseier Fredriksen gir forslag om restrukturering. Ikke som storaksjonær.
Redigert 28.07.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
HP17
28.07.2021 kl 11:22 2488

Gjorde det samme og gikk inn igjen i dag. Vil ikke overraske om det kommer en kortsiktig rekyl som sender kursen over kr 3 igjen? Det har skjedd i mange andre selskaper (NAS, PLCS, AXXIS m flere). At kursen skal ned fremover det er sikkert, men kortsiktige rekyler vil nok forekomme.
Redigert 28.07.2021 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
niets
28.07.2021 kl 12:11 2419

Tja...Kursen krabber jo forsiktig oppover igjen, men kan neppe kalles "rekyl".... Men hvem vet. Ikke uvanlig med noen krampetrekninger.
hypotetic
28.07.2021 kl 12:20 2414

Nei, styreformann Rødland har skamvett og takket nei til å i ettertid stå ansvarlig for gjennomføringen av ranet av norske småsparere og at alt dette Norske arvesølvet bygd opp gjennom generasjoner. Noen forstår det flertallet ikke forstår og han ønsket nok ikke å svare for at dette forsvant rett ut fra Norge via skattefritak på Kypros. Noen ganger må ekstremt høy lønn vike for en nedre grense for hva man er villig til å utføre og stå ansvarlig for i ettertid. CH11 prosessen må gjennomføres i samarbeid med selskapets betrodde styre og vil trolig ikke være ferdig før tidligst i november. Innen da kan det fort komme opp andre blant de 75% ++ med mer aksjer enn Fredriksen. Rorpinnen måtte Rødland gi fra seg da selve definisjonen på menneskelig grådighet ba om å ta over selv. Når "bukken" tar over havresekken vet vi alle at lite blir til ingenting blir foreslått for alle oss andre. Vi må helt tilbake til Tsaren i Russland for å finne noe i nærheten av eksempel på et menneske som har ranet alt fra alle rundt seg og kommet unna med dette i lang tid. Egentlig burde han vært beskyttet mot seg selv på et tidligere stadie da det ikke hadde gått for langt. Her inne på forumet bukkes det og neies foreløpig og ranet som nå foregår enda en gang forklares av 99,99% med at "det bare er slik fordi Fredriksen har foreslått det". Beste sammenligningen er motstanden vi så fra flertallet da Nazi Tyskland uten motstand overtok Norge og der 99,99% i realiteten ikke ytte noen som helst form for motstand fra mer enn 99,99% av befolkningen. Det vi trenger nå er 1 stk ung person "Maxmanus" og gjerne med noen kamerater som raskt ringer rundt til de største eierne i selskapet og ber om deres tillit for å få 25% aksept slik at de raskt kan ta over CH11 prosessen på vegne av flertallet av dagens eiere. Denne personen vil umiddelbart få mine stemmer. Dagens styre og forslag har helt åpenbart brutt tillit ved å forsøke å forfordele storeier og frata andre mulighet til å være med videre på samme vilkår. Vi snakker ikke verdien av dagens aksjer men lik rett til å tegne aksjer helt ekstremt latterlig billig i restruktureringen! Vær så snill å slutt å diskuter verdien av dagens aksjer!!!!. Opsjonsverdien i dagens aksje er ukvantifiserbar. Finnes det noen der ute som tar Maxmanus jobben!!! Du vil bli rikelig belønnet!. Sett igang og ring rundt til de største eierne raskest mulig. Jeg sier ikke at det er lett! Det er ikke lett å finne dem fordi bukken har gjemt havresekken ekstremt godt men du kan gjøre en lynkarriære helt hinsides alle andre muligheter i verden og snart være den som leder verdens mest lønnsomme Riggselskap inn i 7 gode år. Vi står her hel Norge og skriker etter hjelp fra deg! Du trenger egentlig ikke penger eller eie aksjer men du trenger det ståpå-motet som eksempelvis Røkke og Fredriksen hadde for noen år siden da de sto på bar bakke. Det eneste du trenger er en telefon, for alle du ringer vil si ja når du ber om å overta makten i selskapet!!!!! Vi er ute etter en som tror ikke lar seg kjøpe når bukken nok kommer til å foreslå å kjøpe deg halvveis i prosessen!!!
JEA
28.07.2021 kl 12:24 2408

enig i at det ser grisete ut, med mindre det blir rep emisjon...
5198
28.07.2021 kl 12:36 2385

Fantastisk, ser det er noen her som ikke gir seg på tørre møkka. Artig å se reaksjon og løsningen til noen da de bare nekter å innse at pengene er tapt.
Har du litt baller skifter du ikke nick etter Seadrill har refinansiert, dette gjør det lettere i fremtiden for andre nye på forumet og beskytte seg selv mot deg.
SomSa
28.07.2021 kl 13:09 2296


"og at alt dette Norske arvesølvet bygd opp gjennom generasjoner"
Hvilket arvesølv og gjennomgenerasjoner. John Fredriksen kjøpte kadaver fra andre selskaper og bygde opp Seadrill. Som Bjørn Kjos gjorde John Fredriksen stormannsgalskap og bestilte ny rigg etter ny rigg basert på lånefinansiering..........

Ingen har ranet småsparere, de som har vært på børsen lenge vet at systemet fungerer slikt når et selskap er nær konkurs. Enten hadde småsparere ikke peiling på hva de kjøpte eller grådigheten tok over fornuften. NAS ble ikke lærepenger for småsparere og Seadrill blir heller ikke.... :

Seadrill was incorporated as a Bermuda company on May 10, 2005 by John Fredriksen, a Norwegian-born shipping tycoon, and listed on the Oslo Stock Exchange in November 2005.
July 2005: acquired jack up rigs from Odfjell Drilling.
In September 2006, the company acquired a controlling share of Smedvig by outbidding Noble Corporation.
In 2007, the company acquired Eastern Drilling.
In May 2010, the company outbid Ensco (now Valaris plc) for Scorpion Offshore,
.
.
https://en.wikipedia.org/wiki/Seadrill
hypotetic
28.07.2021 kl 13:37 2228

Jeg ser meg selv mer som den aldrende obersten Birger Eriksen på Oscarsborg festning. Han vek ikke i sitt syn til tross for sambandstelefonene der flertallet anså all motstand som nytteløs fordi det var varslet fra Filtvedt om at hele 7 enorme tungt bevepnede fartøy som var på vei inne fjorden.
Birger Eriksen sammen med unge kadetter vek heller ikke til tross for at datteren til Birger befant seg på festningen og han forsto konsekvensene når minst 6 av skip ville seile inn fjorden uansett. Taktfast ga han beskjed om at samtlige kanoner skulle klargjøres og tømmes mot det største fartøyet!!!
Jeg tror det finnes mange Birger Eriksen nå som egentlig har en vond smak i munnen hvis det er unge investorer som tar imot alle aksjene fra dem og Fredriksen og systemet rundt ham når aksjen nå kjøres ned. Jeg håper de angrer seg når aksjen plutselig snur kraftig opp. Vi er mange og har med over 75%++ egentlig kontrollen i SDRL. Det er bare å kjøre kursen rett opp til 30-100kr der den var på vei og kjøre noen emisjoner fortløpende samtidig med at fler og fler kaster seg på og får igjen troen på at Norske småsparere har tatt igjen kontrollen over SDRL. Det er foreløpig bare småpenger som skal til for å overta styringen av ch11 prosessen raskt. Hvis man raskt samler 25 personer/selskaper med aksjer for i snitt 2,2 mill har man mer makt enn Fredriksen og kan raskt gi beskjed til dommer om at løsninger som ikke er forfordelende kommer raskt. Enig med de som skriver her inne om at de som eier aksjer nå kan tape alt men det kunne også Birger Eriksen med stor sannsynlighet. Jeg stapper i hvertfall absolutt alle mine aksjer inn i kanonen. Mye bedre at de avfyres der og har en hypotetisk sjanse til å bli enormt mye verd enn at jeg eksempelvis kjøper en ny bil eller annen glamour som jeg ikke får like mye glede av. Jeg ønsker også å kunne si i ettertid at jeg ikke var bidragsyter men sa i fra etter beste evne og til tross for stor motstand om at jeg var uenig i det som nå skjer.
hypotetic
28.07.2021 kl 13:41 2216

Får du frøken "SomSa"? lønnslipper eller er du en nær bekjent fra han som skal har foreslått at han selv skal tegne nye aksjer nesten gratis?