EXPANDS!
21-2020 Adventures of Tintin Mobile Game by 5th Planet Games expands Soft Launch into Finland
COPENHAGEN, April 30th, 2020: 5th Planet Games A/S (OAX: FIVEPG) is pleased to announce that the Adventures of Tintin Match 3 mobile game is now expanding the soft launch territory into Finland. Following the succesfull soft launch in the Phillipines, Australia and New Zealand, the soft launch is now, according to the development plan for the Tintin game, expanding into Finland, which means the game is on track. The purpose of the soft launch phase is to test the performance, game play and retention on a broader audience. The finalized Adventures of the Tintin mobile game is still expected to officially launch in June 2020.
10:24 FIVEPG: 21-2020 Adventures of Tintin Mobile Game by 5th Planet Games expands Soft Launch into Finland https://newsweb.oslobors.no/message/504289
COPENHAGEN, April 30th, 2020: 5th Planet Games A/S (OAX: FIVEPG) is pleased to announce that the Adventures of Tintin Match 3 mobile game is now expanding the soft launch territory into Finland. Following the succesfull soft launch in the Phillipines, Australia and New Zealand, the soft launch is now, according to the development plan for the Tintin game, expanding into Finland, which means the game is on track. The purpose of the soft launch phase is to test the performance, game play and retention on a broader audience. The finalized Adventures of the Tintin mobile game is still expected to officially launch in June 2020.
10:24 FIVEPG: 21-2020 Adventures of Tintin Mobile Game by 5th Planet Games expands Soft Launch into Finland https://newsweb.oslobors.no/message/504289
Redigert 21.01.2021 kl 04:36
Du må logge inn for å svare
HP17
01.05.2020 kl 10:33
5177
Kursen har de siste dager vaket mellom kr 1-1.20. En liten pust i bakken før kursen settes videre oppover mot kr 1.50-2?
Alle de positive meldingene og informasjonen som er kommet kan vanskelig ignoreres lengre.
Alle de positive meldingene og informasjonen som er kommet kan vanskelig ignoreres lengre.
Mithrox
01.05.2020 kl 12:46
5062
Ser at Tigerstaden har solgt seg helt ut nå, det var jo synd, han har vært med lenge og kanskje ikke fått noen stor gevinst på 5th Planet.
Har Henrik Kølle solgt helt ud?? Han står ihvertfald ikke på listen længere..
lofric
01.05.2020 kl 15:36
4910
Ja, ser han ikke, men kanskje like greitt...
.....håper på kursoppgamg når gladmeldingene tikker inn....håper de holder tidsskjemaet...
.....håper på kursoppgamg når gladmeldingene tikker inn....håper de holder tidsskjemaet...
Er det noget du tror eller ved? Henrik Kølle var CEO før Henrik Nielsen så kan har noget insider..
scorn
01.05.2020 kl 16:17
4853
Tigerstaden pleier shorte.
Kølle gikk av som CEO på dagen, han er helt ute.
Mithrox
02.05.2020 kl 14:36
4657
scorn skrev Tigerstaden pleier shorte.
Tigerstaden har vel ikke vært short i 5th i hvert fall så lenge jeg har fulgt med der, han har snarere sittet lenge i selskapet, fra 2018 eller tidligere.
lofric
03.05.2020 kl 11:46
4484
Hva tror dere kursen blir kommende uke...
Min intuisjon sier ned....
Min intuisjon sier ned....
Aksjenovise
03.05.2020 kl 11:56
4482
Jeg håper og tror den går ned i morgen. Deretter opp resten av uka, og ender på nytt toppunkt fredag.
Albatross
03.05.2020 kl 14:02
4404
Er vel ikke så veldig mye som skjer nå før d kommer nyheter.
Kanskje den bykser på bekreftelse av launch?
Kanskje den bykser/faller på oppdatert regnskap og guiding?
Så er spørsmålet om folk vil vente til resultat av de nye spillene foreligger, eller om man vil inn i forkant...
Kanskje den bykser på bekreftelse av launch?
Kanskje den bykser/faller på oppdatert regnskap og guiding?
Så er spørsmålet om folk vil vente til resultat av de nye spillene foreligger, eller om man vil inn i forkant...
Aksjenovise
03.05.2020 kl 14:41
4351
Nei. Så det blir bare tipping på psykologiske mekanismer. Jeg tror det fortsatt sitter en del, som har vært med siden rundt 0,50 cirka, som ble stressa av torsdagens nedgang, og dermed vil ut før de tror det er for seint. Derav nedgang på mandag.
Men dette vil bare bety påfyll av aksjonærer som har kjøpt rundt 1,00, og av den grunn vil være med videre. Derav oppgang videre i uka.Og med tanke på den underliggende positiviteten til selskapet, framdriftsplanen og sannsynlig framtidig inntjening, er jeg ganske sikker på den skal stige videre. Dette fordi det blir flere og flere som vil posisjonere seg før raketten tar av. Tror 1,50 er sannsynlig til uka, og 2,00 allerede i mai.
Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner, men jeg både tror og håper som sagt det synker på mandag. Dette fordi jeg bare får mer og mer troa på selskapet, og det hadde vært fint å supplere opp ytterligere under en dupp. Det blir fjerde gang jeg snitter opp. Like god følelse hver gang.
Men dette vil bare bety påfyll av aksjonærer som har kjøpt rundt 1,00, og av den grunn vil være med videre. Derav oppgang videre i uka.Og med tanke på den underliggende positiviteten til selskapet, framdriftsplanen og sannsynlig framtidig inntjening, er jeg ganske sikker på den skal stige videre. Dette fordi det blir flere og flere som vil posisjonere seg før raketten tar av. Tror 1,50 er sannsynlig til uka, og 2,00 allerede i mai.
Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner, men jeg både tror og håper som sagt det synker på mandag. Dette fordi jeg bare får mer og mer troa på selskapet, og det hadde vært fint å supplere opp ytterligere under en dupp. Det blir fjerde gang jeg snitter opp. Like god følelse hver gang.
lofric
03.05.2020 kl 14:54
4347
Bra innlegg...jeg er for såvidt enig...min intuisjon sier nedgang til onsdag... Så mulig opp ut uken..
Jeg tipset VG, men er ikke ut til at de fattet interesse...har iallefall forsøkt...
Jeg tipset VG, men er ikke ut til at de fattet interesse...har iallefall forsøkt...
lofric
03.05.2020 kl 18:27
4260
Stille på forum i dag....er dere bankerott eller gått i dvale....spennende... Kommer sikkert en gladmelding i morgen....😊
Der bliver ikke skrevet så meget, når den falder.
Men de dage, hvor den stiger godt er der dælme gang i debatten.
- Kursen kan bare falde lidt tilbage igen, så skal der købes flere 😁
Men de dage, hvor den stiger godt er der dælme gang i debatten.
- Kursen kan bare falde lidt tilbage igen, så skal der købes flere 😁
Redigert 03.05.2020 kl 18:43
Glem ikke at 5G kommer det er med til at styrke streaming og gaming på mobilen markant.. Det betyder os at mange skal udskifte deres nuværende telefon til at få 5G og de nuværende telefoner er lyn hurtige på GPU (grafik) og CPU (processor) plus de har kæmpe stor flot skærm og mobilproducenterne har sygt meget fokus på mobil gaming.
Redigert 03.05.2020 kl 19:07
lofric
03.05.2020 kl 19:27
4201
Kan noen seriøst anslå hva kursen blir om 6 mnd..
Jeg håper og tror...6-8 kr..
Jeg håper og tror...6-8 kr..
Albatross
03.05.2020 kl 19:51
4169
Jeg tror finansieringsnyheten er mye mer positiv enn folk har priset inn så langt av 2 grunner:
- den tidligere finansieringen med FN var veldig usikker mtp konsekvensene for aksjonærene og for tilstanden i selskapet
- det at den er avsluttet og FN (Med innsidekunnskap) er med som investor tyder på god kontroll på kostnadene i dag og på mellomlang sikt
Dette er nå et selskap nesten fritt for risiko i og med at de ikke har kostnader.
Bare IP-rettighetene alene er sikkert verdt ganske mye i spill-verdenen.
Jeg tror dagens kurs er altfor lav - type 100%, men at det sikkert ikke skjer noe før om 1-3 mnd da kursen fort kan eksplodere 2-3-4 gangen.
- den tidligere finansieringen med FN var veldig usikker mtp konsekvensene for aksjonærene og for tilstanden i selskapet
- det at den er avsluttet og FN (Med innsidekunnskap) er med som investor tyder på god kontroll på kostnadene i dag og på mellomlang sikt
Dette er nå et selskap nesten fritt for risiko i og med at de ikke har kostnader.
Bare IP-rettighetene alene er sikkert verdt ganske mye i spill-verdenen.
Jeg tror dagens kurs er altfor lav - type 100%, men at det sikkert ikke skjer noe før om 1-3 mnd da kursen fort kan eksplodere 2-3-4 gangen.
BS
03.05.2020 kl 21:23
4058
JA!!!!! Er helt enig med per idag er det meste positiv for en kurs oppgang men det er marked som bestemmer om den går til 2-4-6 osv. For meg og det fleste her på formue er det kun ett tanke mønster og det INFO oss får fra selskap eller mange dyktige folk her på formue som graver fram via sin egen intelligent tanke og kunnskap))
lofric
03.05.2020 kl 21:30
4036
Veldig bra innlegg begge to...Fivepg er et annet selskap nå en når Kølle styrte..Uten sammenligning...
HP17
04.05.2020 kl 09:43
3866
Kjøpte litt til her nå og faller FIVEPG under 1 legger jeg inn en større kjøpsordre på 0,90.
Dagens kurs kan være en gavepakke om en ser noen dager/uker frem i tid.
Dagens kurs kan være en gavepakke om en ser noen dager/uker frem i tid.
HP17
04.05.2020 kl 10:04
3828
Legg merke til at det er lagt noen sperrer av roboter oppover, kan det indikere at noen aktører ønsker seg inn og derav forsøker å holde kursen nede?
lofric
04.05.2020 kl 10:36
3762
Ja det har eg sett i flere uker...roboter kjøper 4900 aksjer og selger 4900 aksjer....dette kommer til å holde på i flere uker...
Nedgang generalt i Europa på ca 3%... Det kan man ikke se i 5PG som er totalt upåvirket efter så mange dags optur på 200-300%.. Det viser bare at aktien er stærk og at de nuværende investorer tror på projektet..
Ligepludselig eksploderer aktien op imod 2-5-10 kroner..
Ligepludselig eksploderer aktien op imod 2-5-10 kroner..
HP17
04.05.2020 kl 14:03
3545
FIVEPG er meget sterk og hver gang kursen går ned mot kr 1 - 1,01 så tar kjøpere alle aksjer som legges ut til salgs. Det er bare et tidsspørsmål før FIVEPG igjen tar av og da gjelder det å være inne eller komme seg inn for å være med.
Aksjenovise
04.05.2020 kl 16:15
3429
Vi tok feil begge to...
Men jeg benyttet lita intradagnedgang til å kjøpe meg inn ytterligere. Tror kanskje dette var siste sjanse til å kjøpe seg inn for under NOK 1... Føler det er stille før stormen, og at bare én melding fra selskapet nå gjør at det tar av til neste nivå. Dette tror jeg vil ligge på 1,50-2,00. Så vil kursen vake i dette sjiktet til det virkelig tar av.
Men jeg benyttet lita intradagnedgang til å kjøpe meg inn ytterligere. Tror kanskje dette var siste sjanse til å kjøpe seg inn for under NOK 1... Føler det er stille før stormen, og at bare én melding fra selskapet nå gjør at det tar av til neste nivå. Dette tror jeg vil ligge på 1,50-2,00. Så vil kursen vake i dette sjiktet til det virkelig tar av.
HP17
04.05.2020 kl 19:12
3273
Koronaøkonomien: Noen få vinnere tar alt
https://www.nettavisen.no/okonomi/koronaokonomien-noen-fa-vinnere-tar-alt/3423962557.html
Det er midt i blinken for FIVEPG, online mobilspill er en av vinnerene under denne viruskrisen. Det er ikke mye som skal til før FIVEPG igjen tar av.
https://www.nettavisen.no/okonomi/koronaokonomien-noen-fa-vinnere-tar-alt/3423962557.html
Det er midt i blinken for FIVEPG, online mobilspill er en av vinnerene under denne viruskrisen. Det er ikke mye som skal til før FIVEPG igjen tar av.
Noen som vet når kvartalsregnskapet til FIVEPG, for første kvartal blir offentliggjort ?
Albatross
04.05.2020 kl 22:49
4585
Ser ikke ut som denne skal verken opp eller ned før nyheter. En del omsetning, men sikkert noe trading-system for Å tjene noen slanter...
Blir nok værende slik helt til plutselige nyheter.
Blir nok værende slik helt til plutselige nyheter.
HP17
05.05.2020 kl 08:10
4384
Nå tror jeg det meste ligger til rette for en snarlig oppgang til kr 1.20.
FIVEPG var over 1.35 kort tid tilbake og etter den tid har selskapet terminert avtalen med Formue Nord (positiv PW), lansering av spill er i rute, bedre markedsforhold og interessen for selskapet er økende. I tillegg har støtten på kr 1 holdt godt denne gangen og da skal nok kursen dra seg oppover fremover. Spennende tider fremover
FIVEPG var over 1.35 kort tid tilbake og etter den tid har selskapet terminert avtalen med Formue Nord (positiv PW), lansering av spill er i rute, bedre markedsforhold og interessen for selskapet er økende. I tillegg har støtten på kr 1 holdt godt denne gangen og da skal nok kursen dra seg oppover fremover. Spennende tider fremover
lofric
05.05.2020 kl 08:14
4366
Håper du har rett, men tidliger har det dessverre vist seg at det er roboatene som styrer kursen til de ikke klarer å henge med lenger..Slik var det også i Funcom i 2018.
HP17
05.05.2020 kl 08:33
4309
Det er i stor grad robothandel i alle aksjer på Oslo Børs, fra Equinor og nedover så det skal ikke ha noen betydning når trenden er positiv, tekniske signaler er positive og volumet er økende. Det jeg frykter er at FIVEPG blir kjøpt opp lenge før kursen helt tar av til en kurs mellom kr 1.75-2, det får en håpe ikke skjer. Børsverdien på hele selskapet er kun litt over 50 millioner så her er det ikke priset inn mye suksess og nedlastingen av spill fremover. Mobilspill/onlinespill er en av vinnerne i disse virustider og det er heller ikke reflektert i kursen enda.
Krelva
05.05.2020 kl 08:44
4263
Jeg er fremdeles inne karer ,,,da vet Dere hvilken vei flyet skal,og om en 6 mnd tid kan vi atter en gang reise til Thailand og kose oss.
MicMac
05.05.2020 kl 09:03
4219
Som tidligere pilot har jeg MYE å lære om dette gamet. Det er spennende ihvertfall med xxx- tusen aksjer i 5th.
Takker for gode innspill her på forumet!
Liker best takeoff!
Takker for gode innspill her på forumet!
Liker best takeoff!
Aksjenovise
05.05.2020 kl 09:08
4213
Enig.
Det er nok et pågående paradigmeskifte, både når det gjelder synet på mobilspill spesielt og hvilke selskaper som tjener på den tida vi er inne i nå. Og et selskap som FIVEPG er jo både oljeprisuavhengig og mest sannsynlig tjent med corona. Artikler som den i FinansAvisen foregående dag vil bidra positivt til fokus på mobilspillselskaper også.
Vi får bare håpe at det fortsetter med mer og mer fokus på tematikken, krysse fingrene for at FIVEPG nevnes eksplisitt slik at flere blir oppmerksomme og nysgjerrige på dem slik at den positive trenden fortsetter.
Oppkjøp og robothandler har jeg liten formening om, men tipper kursen går opp til 1,15 i dag.
Det er nok et pågående paradigmeskifte, både når det gjelder synet på mobilspill spesielt og hvilke selskaper som tjener på den tida vi er inne i nå. Og et selskap som FIVEPG er jo både oljeprisuavhengig og mest sannsynlig tjent med corona. Artikler som den i FinansAvisen foregående dag vil bidra positivt til fokus på mobilspillselskaper også.
Vi får bare håpe at det fortsetter med mer og mer fokus på tematikken, krysse fingrene for at FIVEPG nevnes eksplisitt slik at flere blir oppmerksomme og nysgjerrige på dem slik at den positive trenden fortsetter.
Oppkjøp og robothandler har jeg liten formening om, men tipper kursen går opp til 1,15 i dag.
lofric
05.05.2020 kl 09:13
4187
Interesse tja...Jeg tipset både VG og Finansavisen..men ingen kommentar...selvom Fivepg var børsvinner i april...
lofric
05.05.2020 kl 09:20
4150
I Finansavisen sitter det bare gamle menn og er ikke intereserte i spill....
Aksjenovise
05.05.2020 kl 09:51
4075
Hvorfor står forresten shortposisjonen til Formue Nord fortsatt oppført? Er den fortsatt aktiv?
lofric
05.05.2020 kl 09:52
4084
Da fikk jeg rett....kurs under 1 krone....od sannsynligheten er stor for ytterligere fall...
0.60 før gladmeldinger....
0.60 før gladmeldinger....
Mr-Plow
05.05.2020 kl 09:55
4064
Og der var vi på krona igjen..Men er gjerne med en tur ned på 0.6 for å kjøpe mer..
Rsv
05.05.2020 kl 10:11
4009
Aksjen viser styrke rundt 1kr, fulgt denne tett de siste 4-5 mnd. Skulle det vise seg aksjer under 1kr igjen laster jeg opp.
Aksjenovise
05.05.2020 kl 10:13
4146
Men jeg ser ingen grunn til at det skal skje noe stort fall i tida som kommer, med mindre det fortsatt er Formue Nord- avtalen som fortsatt spiller inn i form av fortsatt aktiv shortposisjon. Har stått på 14,11 lenge. Er den fremdeles i spill?
Tenker det kan skje små fall enkeltdager, fordi det hele tida vil være noen som realiserer gevinst. Det er imidlertid så mye positivitet rundt selskapet, så mye spennende som skjer og så eksepsjonelt god markedsutvikling, at det alltid vil være noen som vil fange opp disse aksjene før kursen gjør store fall.
Tenker det kan skje små fall enkeltdager, fordi det hele tida vil være noen som realiserer gevinst. Det er imidlertid så mye positivitet rundt selskapet, så mye spennende som skjer og så eksepsjonelt god markedsutvikling, at det alltid vil være noen som vil fange opp disse aksjene før kursen gjør store fall.