Blir BWE årets kjøp?

Selfors
BWE 07.05.2020 kl 11:30 19136

BW Energy Limited engages in the acquisition, exploration, development, and production of oil and natural gas in Africa.

REWARDS
PE ratio (4.4x) is below the Norwegian market (11.5x)

Earnings are forecast to grow 48.61% per year

Earnings grew by 2130.8% over the past year

- The company is currently profitable
- Earnings are forecast to grow by an average of 48.6% per year for the next 3 years
- They are debt free
- They do not pay a dividend
- The company’s earnings are high quality
- Profit margins improved or BWE became profitable
- They have sufficient analyst coverage
- No concerning events detected
- Revenue is meaningful ($282M)
- Market cap is meaningful (NOK3B)



Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
cinet
07.05.2020 kl 11:37 14659

De som var i bwo fikk 0,204 bwe-aksjer . Var dette ubytteaksjer i/fra bwo, eller har de en inngangsverdi? Noen som fikk med seg dette??
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Selfors
07.05.2020 kl 11:53 14574

The Company intends to satisfy the free float requirement for listing on the
Oslo Stock Exchange through a combination of the IPO and a distribution of BW
Energy shares from BW Offshore to its shareholders. It is estimated that the
distribution will be of about USD 100 million. The final amount of BW Energy
shares to be distributed to the BW Offshore shareholders will be determined when
the price and size of the IPO are finally determined following completion of the
IPO book-building period. BW Energy shares distributed are expected to be
tradable for BW Offshore shareholders on the first day of listing for BW Energy
on the Oslo Stock Exchange. BW Offshore has currently approximately 3,850
shareholders which, coupled with the contemplated IPO placement, add significant
liquidity and distribution of shares in the Company after the IPO.

Spørsmål:
1. Jeg får altså automatisk en BWE pr 7 BWO uten å foreta meg noe som helst?
2. Jeg ser at noen av dere skriver at dere har tegnet dere opp for IPOen, hvordan gjør man det? Har man noen fordeler som eksisterende BWO-aksjonær?

Svar:
1. Ja.
2. https://www.bwoffshore.com/ir/corporate-news/imported-press-releases3/2020/bw-offshore-bw-energy-limited---publication-of-prospectus-and-commencement-of-bookbuilding-and-application-periods/

Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
07.05.2020 kl 12:17 14520

Bra hovedinnlegg og vi fortsetter med BWE på denne tråden.

En trigger i aksjen vil være om BWE melder lånefasiliteten som RBL. Gjentas hele tiden av selskapet og er guidet til Q2.

Forventer at Dussafu JV innen rimelig fremtid kommer opp med en revidert boreplan for den resterende produksjonsbrønnen (DTM-7H) og deretter at DTM-6H (er allerede ferdig boret) og DTM-7H kobles opp mot BW Adolo. Netto produksjon vil da ligge i intervallet 15.000-18.000 f/d til BWE.

Forventer også revidert boreplan blir presentert for Ruche Fase 1.

Noe av problemet eller utfordringen med aksjen beror på at BW offshore eier 39% og BW gruppen 35%. Den resterende delen for topp 20 eier således rundt 14%. Disse aksjene ble som kjent kjøpt ifm. IPO til kurs NOK 24.40. Det er følgelig liten grunn til å anta at topp 18 (inkl. Arnet Energy med 0.74%) selger med stort tap. Dette bør bety i praksis at det kun er 12% eller 28 mill aksjer, som kan regnes som per def. ”frie aksjer”. Dette forhold bærer handelen preg av. Det øretrilles an mass, mens topp 20 sitter rimelig i ro.

Skulle ønske at volumet i handelen tok seg opp. Dette skyldes nok delvis oljesegmentet og oljepris, men mest store aksjonærer som sitter på samlet 88% av utestående aksjer.

På den annen side – gitt topp 20 forholder seg i ro og først vil ha avkastning av egen investering til NOK 24.40, vil aksjekursen ved lavt volum og aksjen med oljepris viser utstrakt tegn på bedring, sette et extra press. Som kan drive aksjen kjapt oppover. Ergo - lav grad av ”frie aksjer” kan slå begge veier.

Når det gjelder strategi, så har BWE allerede proklamert handling eller vilje til slik hva angår M&A. For egen del - håper at BWE differensierer hva gjelder cash flow fra produksjon. Dvs. om tiden er moden eller god deal, selger seg ned i Dussafu eller Maromba, for å hanke inn deltakelse og eierskap i annet asset som produserer. Vel og merke kun om disse harde tidene gjenspeiler et prisleie som gjenspeiler ”kjøpers marked”. Vil helst foretrekke å spre risk til ikke kun å gjelde produksjon fra Dussafu - Gabon.

Det har vært stille fra BWE i det siste. Men det varer nok ikke særlig lenge til …..
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Selfors
07.05.2020 kl 15:39 14430

Bra innlegg. Blir litt spennende å høre hvilken info som kommer frem fra "General Meeting" i bermuda den 19 mai. Har ståltro på dette selskapet. Nøkternt og godt drevet. Vet det av egen erfaring.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
12.05.2020 kl 21:14 13864

Litt rolig i øyeblikket, men om en uke (20 mai) kommer Q1. Denne gang vil faktisk en operasjonell oppdatering være vel så interessant som regnskapstall. Enn videre har selskapet allerede sluppet et par nøkkeltall ifm. ifm. update coronavirus impact.

For min del, håper på en klargjøring av selskapets assets hva angår progress og fremtidig eierandel. Og hva tenker BWE innen M&A?

Kloden som helhet er i ferd med å åpne opp og ta livet og hverdagen tilbake, selv om det vil ta lang tid å komme tilbake til normalen. Er heller ikke så optimistisk hva angår oljeprisens prisleie før tidligst 2021. På den annen side, oljeprisen antas øke til >40 i løpet av H2 2020. Selskapet vil med guidiet lifting på Dussafu (min komm. og kilde – Panoro Energy Q4 presentation) - utover hva BWE har meldt i juni – foreta 2 løftinger i Q3 og 3 løftinger i Q4. Dvs. hovedbyrden av inntjening og antall løftinger på Dussafu vil angå H2.

Fra 1. mai har OPEC+ avtalt å redusere produksjonen til 9.7 mill per dag. USAs shale skrumper og nedstenger raskere enn antatt. Det er indikert at produksjonen fra shale vil reduseres med ca. 1.7 mill per dag fra juni. Når så saudiene kutter samtidig med 1 mill. fat per dag extra i juni, begynner tilbudet å ble innsnevret. Det er alltid treghet i mekanismene som fanger opp den faktiske produksjonen. Oljeprisen vil respondere oppover fortløpende fremover. Det er i alle fall mitt bet.

RBL lånefasiliteten avventes innen Q2 og helst bør noe konkret fremkomme ifm. Q1, 20. mai.

Dvs. jeg tror man her på berget vil oppleve ditto som med shale. Dvs. de selskap med gjeld og begrenset cash og hvor det stilles krav til forventet høyere aksjekurs eller dividende, bli satt under knallhardt press, med krav om god cash flow.

Rent generelt gjelder: Survival of the fittest.

BWE er der hvor selskapet bør og skal være. Min mening er at med stigende oljepris og lysere utsikter, så finner kapitalen i markedet tilbake til oljebransjen. En eller annen form for prisrekyl på olje vil fremtvinge seg automatisk. Dagens prisregime er ikke skapt for langsiktighet. I alle fall ikke etter nedstenging/nedstruping ifm. shale og OPEC+ deal, hvor sistnevnte nå meldes i media er antatt vil bli forlenget etter juni.

Innen neste uke mener jeg at aksjekursen bør ligge NOK 15 – gitt selskapet viser tegn til å tilkoble DTM-6H og DTM-7H en gang i løpet av H2. Eller at ikke annet negativt nytt fremkommer. For jeg tror oljeprisen vil krype suksessivt oppover.

Fremsetter en tung påstand:

En hypotese fra min side: Oljeselskap, selv de med lav opex og cash til å driftes, vil trolig miste hovedtyngden av sine aksjonærer, som vil konvertere til per def. ”majors” eller forlate det fossile. Det er en brutal hverdag bransjen opplever. Resultat og avskalling blir trolig neste på agendaen. Enkelte oljeselskap som tidligere fløt med pga høy oljepris kan man se fortsetter som going concern, men trolig ikke nok til at investorene finner veien i hopetall. Argumentasjonen min betinger ett spesielt forhold: Oljeprisen holder seg inntil max $50. Over denne terskel vil trolig en del mindre selskap ha livets rett. BWE lever greit med oljepris på $50. Faktisk lavere også for en periode, men da må funding som guidet innfris.

Synes BWE fremstår som godt rustet til videre vekst, men ønsker at Tortue Fase 2 ferdigstilles i H2, slik at gross på Dussafu kan komme opp i >20.000 f/d.

Blir spennende i neste uke med AGM, 19 mai og Q1, 20 mai.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Lamps8
12.05.2020 kl 21:27 13818

Har personlig tatt gevinst i denne nå etter siste tids kraftige oppgang, gode muligheter for å bunnfiske i denne minst 1 gang til i løpet av 2020.

På den annen side så vil den langsiktige som sitter med denne et par års tid mest sannsynlig bli rikelig belønnet, men større sannsynlighet å plukke denne under 10kr enn over 20kr på kort til mellomlang sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
15.05.2020 kl 19:22 13546

Det er ikke ofte man ser et selskap benytte den modell som BW Offshore og BW Energy - med støtte i BG Gruppen - favoriserer. Derfor selges ikke BWE for tidlig, men satser på at nettopp dette selskapet vil materialisere Dussafu (73,5% eierandel) og Maromba (95% eierandel) på beste vis.

Med oljepris i stigende trend, begynner den største usikkerheten å løsne litt.

Rimeligvis medfører også COVID-19 usikkerhet, men ved myndighetenes velsignelse kan Dussafu JV se frem mot mer boring.

VAALCO - som operatør på nabofeltet Etame - uttalte nylig:om Covid-19 i Q1 og CC følgende. Se side 7/10:

And so, the second part of your question on what will it take in terms of the COVID-19 pandemic and oil prices, what changes are required for us to lockdown a drilling campaign. I think, what you can see is, with -- or what should be -- what I talked about before in terms of the COVID-19 pandemic, it's really the logistical challenges. And right now, the Gabon borders are closed to expatriates coming into country. And so, I think that's sort of the obvious change that needs to happen is there needs to be some loosening and some opening of the Gabon borders and some -- and moving people in and out, and we need to learn how to do that safely, which we can do. So, that's the one challenge we have that we're looking forward that really needs to be overcome before we would consider starting another drilling campaign.

As far as -- like we've said and so far, we've been able to manage our operations with no direct impact other than the logistical challenges. And so, we're waiting and watching for the Gabon government to, like I said, reopen their borders and reopen their economy, just like we're doing here in the United States.

https://seekingalpha.com/article/4346778-vaalco-energy-inc-egy-ceo-cary-bounds-on-q1-2020-results-earnings-call-transcript?page=10

Foreløpig kun en påstand fra min side. Markedet har ikke fullt ut fått øynene opp for BWE.

Q1 resultat kommer 20. mai kl. 7:30 og conference call senere på dagen kl. 14:00.

https://newsweb.oslobors.no/message/505735
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Lamps8
18.05.2020 kl 18:54 13249

Oljeprisen mye sterkere enn forventet, tar muligens feil her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Vorge
18.05.2020 kl 19:39 13156

Oljeprisen fyker opp nå fordi mange luringer har shortet juni-kontraktene og havnet i skvis. Motsatt av det som skjedde for en måned siden. Roer seg nok i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
19.05.2020 kl 11:15 12868

Blir spennende med resultatfremleggelse fra BWE imorgen.
De tjener fortsatt penger med dagens oljepris (19.mai).
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2020 kl 08:05 12534

Nedskriving på USD 10.7 mill. for Kudu prosjektet, som tilsvarer halvdelen av tapet, preger resultatet. Med kun en løfting til oljepris $33, visste man sånn noenlunde hva som kom.

Har ikke fått studert, men en praktisk gjennomføring av:

DTM-6H and DTM-7H wells rescheduled due to COVID-19

er etter mitt syn noe av det aller viktigste for BWE og partnerne. For med ferdigstilt Tortue Fase 2, økes produksjonen vesentlig til gross >20.000 f/d.

Rimeligvis preges Q1 av Covid-19 og lav oljepris.

RBL lånefasiliteten gjentas som ongoing.

Med to løftinger per Q, som trolig vil være normalen før ferdigstillelse Tortue Fase 2 (dvs. før DTM-6H og DTM-7H bringes online) - og en oljepris >$35 - snus resultatet til overskudd.

https://newsweb.oslobors.no/message/506038

Med 12.000-13.000 fat olje per dag netto til BWE før ferdigstillelse av Tortue Fase 2, vil rimeligvis oljeprisen ha stor betydning. Likefullt interessant at BWE omtaler DTM-6H og DTM-7H under ett. Dussafu JV kan ikke vite ved den tid logistikkmessige forhold og det meste er normalisert i Gabon. Synes at BWE presenterer en guiding for ferdigstillelse Turtue fase 2 - med first oil Q2 2021, som realistisk. På den annen side, skulle myndighetene i Gabon gi grønt lys, kan Dussafu JV snu seg raskt rundt. Selskapet opplyser at Norve ligger ved Port Gentil.

Hva som kan være en løsning: Tortue Fase 2 ferdigstilles først. Deretter boring av brønner til Ruche Fase 1. Dvs. Ruche-brønnene antas bli boret fom. primo 2021. Men her er usikkerhet, ref koronaviruset og myndighetene i Gabon. Også gjeldende oljepris må det tas hensyn til.

Alt i alt, synes jeg at BWE og Dussafu JV har tatt de riktige grepene. Man sikrer liv og helse og det materielle får komme ved den tid Covid-19 tillater. Videre er også nedeskalering av investeringene i angjeldende koronasituasjon et klokt valg.

Hva det hele dreier seg om:

Oljeprisen må opp og koronaviruset under kontroll. BWE har iallefall på sin side dokumentert å ha kontroll, samt være beredt til videre boring og bringe online mer olje tidsriktig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2020 kl 12:16 12215

Liten salgsvilje - aksjonærene synes avvente bedre tider. Sannsynligheten til å selge nå er liten - gitt bl.a. topp 20 kjøpte til nesten dobbelt pris, samt katten stort sett er sluppet ut av sekken.

Blir topp 20 sittende videre fremover, er det egentlig svært få "frie aksjer". Eller som BWE sier i dag:

‒ Strong strategic and institutional shareholder base including BW Group
and BW Offshore

‒ Approximately 95% of shares allotted to institutional investors and 5% to
investors in the retail offering

Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
20.05.2020 kl 23:59 11995

Positivt at BWE melder at arbeidet med å ferdigstille Tortue fase 2 egentlig er beroende på normalisering og logistikkmessige forhold. Derfor vil first oil - provisionally expected Q2 2021 - for denne fasen kun være en indikator. Bedres forholdene i Gabon, så gyver Dussafu JV kjapt løs på å avslutte Tortue fase 2. Som samlet vil gi netto ~14.000-16.000 f/d til BWE over en to-års periode. Det er nettopp ferdigstillelse av fase 2 som vil være en game changer og sørge for cash flow fra Tortue – om oljeprisen vil - inntil Ruche og Maromba seiler opp.

BWE viser vilje til å ferdigstille Tortue fase 2:

Preparing to resume Tortue phase 2 development

• Awaiting normalization of business and travel activity to determine optimal schedule for DTM-6H tie-in and DTM-7H drilling • First oil from DTM-6H and -7H provisionally expected Q2 2021 • All non-essential personnel and contractors repatriated to their home countries • Borr Norve currently in Port Gentil and contract finalisation agreed • Gross project investment forecast reduced to USD 238 million from original FID budget of USD 275 million

Norve er tilgjengelig;

https://borrdrilling.com/wp-content/uploads/2020/05/Borr-Drilling-Fleet-Status-Report-May-2020.pdf


Borr Drilling Limited - Contemplated Equity Offering of up to USD 30 Mill

The target has been to create a run-way for the next 2 years even in the unlikely scenario that no new contracts are entered into or renewed.

https://newsweb.oslobors.no/message/506229

Vil anta at Dussafu JV er meget godt fornøyd med Borr Drilling og tjenestene til Norve m/crew, uten uønskede hendelser. Derfor tror jeg at BWE vil prioritere denne riggen, om mulig. Det ligger vel i kortene at Borr Drillings rigg kan være en god kandidat til å bore videre for Dussafu JV – gitt dagratene kan forhandles til et fair nivå. Usikkerheten rundt Covid-19 medfører rimeligvis usikkerhet om noe konkret, men er Norve ledig ved den tid Dussafu JV etterspør en rigg, vil Norve kunne bli vurdert atter en gang. Borr Drillings innhenting av frisk kapital sørger i alle fall for mulighet for going concern i de neste to årene.

Markedet vurderte BWEs Q1 rapport på et nøkternt vis. Nå er det oljeprisen …….
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
fastinvest
22.05.2020 kl 10:57 11580

Jeg har vært positiv til BWE og sitter med en del aksjer men etter Q1 ble jeg urolig.
Mener det var en elendig rapport om jeg skal være ærlig og Q2 vil jo bli enda dårligere.
Noen som mener noe annet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
JanOrge
22.05.2020 kl 11:14 11541

Enig. Kun EN løfting i q2, kun en i q3, og to i q4. Selskapet vil fort tapte en mrd i år.... Knallhardt for et såvidt lite selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Fholm
22.05.2020 kl 11:51 11493

Jeg er en av de som tegnet før de gikk på børs, men jeg solgte/kjøpte hele veien til bunn og frem til iforrigårs og har fått økt beholdningen nesten 4x av det jeg tegnet for, å det kostet meg en 6-700kr i kurtasje. Endte opp med å hoppe av lasset på 14kr med nesten dobling av investert beløp+kurtasje.
Jeg sitter forøvrig på gjerdet til jeg ser Q2 rapportene, klar for å gå rett inn igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.05.2020 kl 12:53 11391

Dussafu JV - det er noe ulik guiding ute og går.

PEN har guidet basert på at DTM-6H og DTM-7H tas med - 1 lifitng i Q2 (juni), 2 i Q3 og 3 i Q4. Nå får vi se hva PEN korrigerer til i Q1 res.

BWE i Q1 res. guider 1 lifting i Q2, 1 i Q3 og 2 i Q4.

Synes BWE legger seg noe lavt med kun 1 lifting i Q3, fordi det produserer gross ~17.500 f/d på Dussafu. Og med normalt hver lifitng på 650.000-700-000 fat, går ikke kabalen opp med kun 1 lifting i Q3. Vil anta at Dussafu JV drar ut Q2 liftingen lengst mulig, for å samsvare med mulighet for økning av oljepris etter neste OPEC møte og generell trend i oljepris.

Uansett, BW Adolo fylles opp fortløpende og det blir 12-500-13.000 fat olje netto til BWE hver dag.

Så oljeprisen vil egentlig styre cash flow.

Vil anta at Q2 får lavere beløp avskrivning enn i Q1 (USD 14,2 mill.) og var på USD 21,2 mill i Q4 2019.

Kudu fullt ut nedskrevet med USD 10,7 mill. Dvs. ikke mer nedskrivning her i Q2.

Other financial items på USD 5,9 mill (valuta) og i Q4 2019 på USD 1,6 mill.

Kort fortalt med lavere: Depreciation, impaiment og other financial items, vil oljeprisen og volum i lifting avgjøre. Dette nevnt, kun som grovt sett.

Blir nok mer for Q2 i retning av ”balansere” enn Q1.

Det er nok riktig av resterende del av inneværende år ikke vil bli en pengemaskin. Men se det heller an etter at Tortue fase 2 er ferdigstilt, trolig tidlig i 2021, så vil netto BWE med ~16.000 f/d og en høyere oljepris gjøre vei i vellinga.

Og sitt heller i påvente av good news. Blir endelig RBL meldt? Blir det et M&A stunt etc. ? Fortsetter oljeprisen i stigende trend?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
JanOrge
22.05.2020 kl 13:00 11366

Er det flere liftinger i år som går til Gabon? Vet du, Gunnarius?
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.05.2020 kl 13:03 11351

For lifting Dussafu, Gabon - se mitt innlegg ovenfor.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
JanOrge
22.05.2020 kl 13:08 11338

Var litt upresis i mitt innlegg. Kan BWE ha guidet på liftinger til selskapet, mens PEN guider inkludert liftinger som går til Gabon sitt eget forbruk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.05.2020 kl 13:20 11311

Det tviler jeg på, for da ville dette ha blitt spesifisert. Du kan ha rett - vet ikke. Er nok trolig avvik pga. med eller uten ferdigstillelse Tortue fase 2. La oss se hva PEN guider på torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
26.05.2020 kl 11:37 11016

BWE: DANSKE BANK MARKETS TAR OPP DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 29

Oslo (TDN Direkt): Danske Bank Markets tar opp dekning på BW Energy-aksjen med en kjøpsanbefaling og setter et kursmål på 29 kroner pr aksje.

Det fremgår av en oppdatering tirsdag.

Meglerhuset peker på at selskapet har en differensiert lete- og produksjon (E&P)-strategi ved at de kjøper eiendeler som ikke er utviklet og utvikler dem i faser med bruk av FPSOer, noe som i sum reduserer risikoen for aksjonærene uten å redusere for mye oppside.

Meglerhuset legger til at BW Energy handles til en stor rabatt mot verdijustert egenkapital (NAV) og mot sammenlignbare selskaper, til tross for deres solide balanse.

LK finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
28.05.2020 kl 21:25 10711

Hva som kan få oljeprisen til å øke og holde seg der er muligheten for OPEC+ til å forlenge kuttene videre fra juni og ut resten av året. Det er satt i gang en prosess som vil lede til en endelig løsning. OPECs møtevirksomhet i neste måned, er slik jeg forstår berammet til 9-10 juni.

Registrerer at alltid velinformerte Amera Bakr skriver på twitter at Russland foreløpig skal være beredt til en 2 måneders forlengelse fra juni.

Oljeprisen responderer foreløpig positivt på de signalene som foreligger om videreføring av kutt.

https://www.reuters.com/article/us-oil-opec/opec-russia-bargain-over-oil-cuts-ahead-of-june-meeting-idUSKBN2341M4?utm_content=bufferaf236&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Videreføring av kuttene er slik jeg forstår det optimale og substansielle for å holde oljeprisen høyere enn i dag. For det tårner seg opp mellom Kina og USA, både hva angår handelsfeide og Hong Kong.

Ikke noe spesielt som fremkom av Panoro Energys Q1 fremleggelse i dag vedrørende Gabon og Dussafu. Det er myndighetene som etter normalisering ifm. Covid-19 må gi grønt lys. Deretter full fres med boring og ferdigstillelse av Tortue Fase 2 i første omgang. Antatt til ultimo 2020 eller skyves til primo 2021.

Sakset fra PEN i dag (Dussafu):

• Opex per bbl of $15-17/bbl for 2020

• Next lifting by BP scheduled for June

• Further 3 liftings in 2H

• Crude priced on Dated Brent average for month of lifting plus premium

Det er kun en mnd. igjen av Q2, så jeg håper at BWE melder realisert RBL – guidet til Q2.

En liten fidus til slutt og som gjør det spennende å sitte med aksjen. Enkelt og greit fordi man ikke vet hva som kan bli meldt, men er intensjonen. Selskapet nevner avslutningsvis i presentasjonen: ”significant growth opportunities”. Og CEO Arnet la til ifm. å vokse: “pick up opportunities that are available in the market”

Kanskje noe vanskelig i disse tider, men det kan finnes gode assets til en tilsvarende billig penge. Da må først trolig guidet RBL på plass – spennende tider.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
fastinvest
28.05.2020 kl 21:42 10676

Oljeprisen vil ikke komme tilbake til normale nivåer på lang tid.
Husk, om SA kjører igang med full produksjon og russland det samme er vi tilbake til overproduksjon. Nå har de en avtale grunnet Corona men verden vil enda møte overproduksjons problemet ut året/neste år.
Med oljepris under $45 vil ikke BWE eller andre tjene store summer og her vil vi nok bli liggende i alle fall ett år
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
28.05.2020 kl 22:14 10942

Stort sett enig med deg hva du skriver om oljeprisen.

La oss ta en kjapp øvelse med opex $15 og skatt ca. 20% etter ferdigstillelse av Tortue fase 2 ultimo 2020 eller primo 2021, så vil med oljepris $45 (eks premium påslag) gi ~16.000 f/d netto BWE per Q med fortjenestemargin $21, netto USD 30 mill. Bare nevnt som et eksempel ved en gitt oljepris. Dette bidraget fra Dussafu kan BWE med klar positiv margin bygge videre på.

Det vil være likviditeten som kan sette begrensninger, men ved utsettelse/red. i capex av operasjonene og ny lånefasilitet - vil det se bedre ut.

Hele oljebransjen sliter, men noen mer enn andre. Argumentet mitt ved å sitte med BWE aksjen, er nettopp fordi jeg tror det må muskler til og relativt høy produksjon for å overleve krisen - basert på "major-prinsippet" og modell /backing av BW Gruppen og BW Offshore, jf. finansieringsmodell/struktur.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
d12m
02.06.2020 kl 10:47 10727

Ser at Pareto skrev en morgenkommentar til BWE 20.mai da de la frem tall. PAS avsluttet med
"BW Energy remains among our top picks in the E&P sector (link). The company will host a call today at 14.00 CEST. BUY – TP NOK 33"

Jeg har ikke tilgang til linken, dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
mern1
04.06.2020 kl 09:44 10636

Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities tar opp dekning på BW Energy-aksjen med en kjøpsanbefaling og kursmål 42 kroner
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
04.06.2020 kl 10:44 10546

Flott at flere meglerhus tar opp dekning på BWE. Kursmål kr. 42,- var heftig. Tatt i betraktning at det tross alt er en del usikkerhetsmoment for øyeblikket, som videre utvikling av oljeprisen og tidspunkt for produksjonsøkning på Dussafu.
Kan du si noe om tidsaspekt og oljepris, om kursmålet er relatert til dette?

Ser nå at Artic bl.a skriver:
«Basert på estimater om en Brent-oljepris på 60 dollar pr fat fra 2022, estimerer Arctic Securities en verdijustert egenkapital (NAV) på 42 kroner pr BW Energy-aksje, noe de mener er mer attraktivt enn noe annet lete- og produksjonsselskap under deres dekning.«
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2020 kl 11:15 10477

Kjøpte litt her nå 17 er grei inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Selfors
04.06.2020 kl 13:22 10292

IPO kurs på 24,- i sikte, kommer sikkert relativt fort, dersom ikke olja kolapser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
06.06.2020 kl 11:55 9901

OPEC Conference and OPEC and non-OPEC Ministerial Meeting rescheduled to June 6

No 7/2020

Vienna, Austria

05 Jun 2020

The 179th Meeting of the OPEC Conference and the 11th OPEC and non-OPEC Ministerial Meeting that were originally planned for 9 and 10 June 2020, respectively, are now scheduled to take place via videoconference on Saturday, 6 June 2020.

The OPEC Conference is slated to begin at 2pm (CET), to be followed by the OPEC and non-OPEC Ministerial Meeting at 4pm (CET).

https://www.opec.org/opec_web/en/press_room/5961.htm

Nigeria er nevnt som være beredt på videre kutt – Mexico ikke.

Nå legger neppe OPEC og OPEC+ møte til en helg og så kjapt i juni, med mindre man har en reell agenda og sjanse til endelig vedtak.

Det ser ut til at kuttordningen fortsetter ut juli, men her kan det komme annet vedtak.

Uansett, meget positivt for BWE som per i dag produserer 12.500-13.000 f/d netto BWE til dagens oljepris, dvs. >$40. Vil anta denne oljeprisen vil legges til grunn for juni lifting, som synes være på gang. Det ligger en tanker på Dussafu. Kan jo være en kjemikalietanker, men mest trolig for crude. Dette nevnt med forbehold da tankeren kan forsvinne ut av bildet til annet oppdrag.

Pareto har tatt inn BWE i månedsporteføljen, med kursmål NOK 33.

Arcitic kom i denne uke med sin analyse og kursmål NOK 42.

Aksjen (NOK 18.90) har potensial så det rekker. Kun et tidsspørsmål før markedet oppdager BWE fullt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
06.06.2020 kl 19:47 9646

Enighet - se link:

https://www.opec.org/opec_web/en/press_room/5966.htm

Blir inreressant å se hvordan saudiene - etter prodkuttenighet - priser sin olje på søndag, ref. OSP.

Vil anta at oljeprisen (Brent) øker noe. Dette vites før børsen åpner mandag morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2020 kl 19:52 9628

Spår olje raskt opp til 50. Så denne aksjen tar nok av til uka. Håpet det skulle vente litt da jeg ikke er fullastet enda i denne.

https://e24.no/olje-og-energi/i/opXAkB/opec-utvider-produksjonskutt-med-en-maaned
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
07.06.2020 kl 10:41 9337

Man kan nå høyst sannsynlig legge til grunn at det har vært eller foregår lifting på Dussafu v/tankeren Stemnitsa. Da var guidet lifting i juni unnagjort. Neste lifting juli/august.

Blir en spennende uke hva angår oljeprisen. Det skjer ting i Libya som medfører at produksjonen gradvis starter opp igjen.

For å tvinge oljeprisen videre opp - enten må etterspørselen opp eller OPEC og OPEC+ kan påvirke ved å ta nytt grep - gitt gårsdagens kuttforlengelse ikke funker.

Egentlig interessant hva denne habile personen skriver på twitter:

Giovanni Staunovo

#China: May crude imports were record 11.34mbpd, compares with 9.88mbpd in April20 and 9.51mbpd in May19 - Chinese custom office data #OOTT

Det kommer nå signaler som kan tyde på etterspørselen begynner å ta seg opp. Blir ikke forundret om oljeprisen bikker $45 i neste uke, dersom ikke noe annet uventet skulle skje.


Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2020 kl 11:34 8948

Hoppet av denne på 21 i dag har stor gevinst på veldig kort tid her så ville gjerne beholde. Er nok inne igjen om den dupper. Uansett lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
08.06.2020 kl 12:00 8886

Har kun BWE innen olje. Satser på at Arnet lander det han snakket om på siste CC ifm. vekst, nemlig "pick up opportunities that are in the market". BWE har gode muligheter til å bytte andel i sine assets. Kanskje på en slik måte at dette medfører ny og mer produksjon.

Den triggeren som bør foreligge innen juni, RBL lånefasiliteten. Basert på mer stabil og økende oljepris, anser jeg dette som fullt mulig.

Har vært fryktelig stille fra selskapet i det siste. Dette tolker jeg på ingen måte som negativt, men snarere som at "prosessen" er i gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2020 kl 13:27 8784

Ja måtte vare kjøpe igjen på 19,50 ble ikke lenge ute gitt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
08.06.2020 kl 13:35 8749

God teft eller flaks, Med mindre du styrer oljeprisen. Men her ser man et kurant eksempel på hva oljeprisen betyr, Kanskje aller mest - øretrillingens makt.

Nevner bare at det ligger topp 20 ute på hjemmesiden. Greit å følge utviklingen her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2020 kl 13:36 8742

Håpet det skulle komme en dupp og det gjorde det og da fikk jeg flere aksjer. Ja rein flaks; ))
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
gunnarius
09.06.2020 kl 21:40 8481

Tror vi så et glimt i dag av hvordan BWE vil fremstå videre fremover. Aksjen holdt seg godt, selv om det meste var i rødt. Nå får vi se om dette fenomenet fortsetter. Vil tro det, fordi det ligger noe uforløst i aksjen.

For å oppkapitaliseres videre må denne så mye omtalte RBL lånefasiliteten på plass. Forventer faktisk at selskapet sprer risk ved å foreta seg noe innen M&A. Men da må BWE først ha de nødvendige midlene eller man bytter bort noe. Pleier å ha rimelig god magefølelse for de saker og ting som rører seg. Den sier at selskapet snart vil melde noe som vil bevise at selskapet er inne i en vekstfase, slik som forfektet på siste CC. BWE har selv i disse harde tider potensial så det rekker.

Nå handler det om å ta de riktige grep og følge egen strategi. Arnet & Co. er rutinert som forvalter av BWO, men å anskaffe assets eller drive med M&A og felt inkl. utbygging og produksjon, er noe helt annet. Derfor håper jeg inderlig at Gabon (v/eks VAALCO) ekspert team - dedikert Gabon og Dussafu trekkes veksler på i en utvidet setting.

Når det gjelder det regulatoriske og myndighetsrelaterte mener jeg at BWE stiller godt rustet både i Brasil og Gabon. Nettopp pga. Arnet & Co´s tidligere business i Brasil og nå i Gabon med asistanse VAALCO´s eks toppsjikt.

Ser faktisk frem til at noe blir meldt innen juni (Q2) for hva som er guidet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare