<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lavpriskjede med sterk vekst etter prisstigning

Flere briter handler hos lavpriskjeden Lidl. 

Publisert 9. jan. 2023
Oppdatert 9. jan. 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
LAVE PRISER: Lidl opplevde kraftig salgsøkning i desember av 2022 i Storbritannia. Lavpriskjeden tror trenden vil fortsette videre i 2023.  Bloomberg

Den tyske lavpriskjeden Lidl opplevde sterk vekst i Storbritannia i desember, mye grunnet den kraftige prisstigningen på mat.

Salget for den britiske virksomheten økte med 24,5 prosent i de fire ukene frem til 25. desember sammenlignet med året før, ifølge Reuters.

De siste syv dagene før julaften handlet over 1,3 millioner flere kunder i butikkene deres, målt mot samme måned året før. Økningen skal også ha skyldtes at kjeden åpnet butikker på flere lokasjoner.

Lidl venter at enda flere forbrukere vil bytte til deres butikker fra de tradisjonelle matbutikkene i 2023.

«Vi vet at de bytter til oss for å spare, men så blir de hos oss når de innser at de ikke trenger å gå på akkord med kvaliteten» sa adm. direktør Ryan McDonnell ifølge Reuters.

Lavpriskjeden Aldi, som er Lidls rival, så en økning på 26 prosent i salget i desember i Storbritannia.