Nettbutikken Komplett legger frem regnskapstall for 2. kvartal torsdag morgen.
Inntektene økte til 3,6 milliarder kroner sammenliknet med 3,5 milliarder samme kvartal 2022.
Driftsresultatet (EBIT) endte på minus 3 millioner mot minus 49 millioner 2. kvartal i fjor.
– I løpet av de første seks månedene av 2023 har vi opplevd et svakt detaljhandelsmarked, og vi forventer at markedet vil være utfordrende resten av 2023. Generelt sett er forbrukerne mer forsiktige med sine utgifter, og i de siste månedene har denne påvirkningen vært mest synlig i Sverige, sier konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch som tok over for Lars Olav Olaussen tidligere i år.
I det viktige B2C (forbruker)-segmentet er inntektene litt opp fra 2,51 milliarder til 2,59 milliarder. Bruttomarginen er opp to prosentpoeng til 15,7 prosent, og driftsresultatet for segmentet ende på 9 millioner kroner.
B2B (bedrifts)-segmentet hadde noe bedre bruttomarginer sammenliknet med fjoråret, men disse ble spist opp av høyere operasjonelle kostnader. Driftsresultatet i segmentet endte likt som fjoråret med 22 millioner kroner.
Komplett hentet i november 2022 en milliard i en rettet emisjon for å nedbetale lån i forbindelse med oppkjøpet av det svenske NetOnNet. Stein Erik Hagens Cancia tegnet seg den gang for 31 millioner aksjer og han eier rundt 45 prosent av selskapet.