<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Solid vekst innen luksusvarer - setter opp prisene

Luksusvaregiganten Hermès setter opp prisene etter solid omsetningsvekst i 2023.

    Publisert 9. feb. 2024 kl. 11.32
    Oppdatert 20. feb. 2024 klokken 11.06
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 94 ord
    DYRT OG ETTERTRAKTET: Hermès økte omsetningen i samtlige regioner og  produktkategorier i fjor. Her ses Birkin-vesken, oppkalt etter skuespillerinne Jane Birkin. Foto: Dreamstime

    Til tross for en generell nedkjøling i luksusvaremarkedet klarte Hermès å lokke kundene til å bruke mer penger på eksklusive vesker og dyre silkeskjerf. Luksusvaregiganten endte fjoråret med en omsetning på 13,4 milliarder euro (rundt 152,5 milliarder kroner), opp fra 11,6 milliarder euro i 2022.

    Resultatet før skatt økte med over 25 prosent til 5,84 milliarder euro i 2023.

    Ifølge styreleder Axel Dumas planlegger Hermès å øke prisene med mellom 8 og 9 prosent globalt i 2024. Han har spesielt god tro på det kinesiske markedet fremover.

    Hermès økte omsetningen i samtlige regioner og produktkategorier i fjor.