<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Eric Rivelsrud
Adm. dir. i Fredrik & Louisa
Foto: Monica Flatland
Født1984
Bosted
Utdannelse
BransjeHandel

Roller i norsk næringsliv

Styrets leder

Styremedlem

Tjenesten er levert av Purehelp
Roller pr. 31.12.2023
Foto: Monica Flatland
Informasjon
Født1984
Bosted
Utdannelse
BransjeHandel

Roller i norsk næringsliv

Styrets leder

Styremedlem

Tjenesten er levert av Purehelp
Roller pr. 31.12.2023

Etter en lang karriere innen kosmetikk og retail overtok Rivelsrud styringen i kosmetikk-kjeden Fredrik & Louisa i oktober 2020. Med 50 butikker og en nettbutikk som først ble lansert i mars 2020, skulle man tro kjeden ville bli ekstra hardt rammet av pandemien. Tvert imot greide han å snu skuta, og Fredrik & Louisa leverte høyest vekst av alle de store kosmetikk-kjedene i 2021, ifølge Finansavisen. Toppsjefen har valgt å gå mot strømmen, og satser stadig mer på fysiske butikker. Han mener “butikkenes død er betydelig overdrevet”, og viser til at konkurrenter på nett, som blivakker.no, nå har begynt å åpne butikker.

Slutter som sjef i Varner-eid kjede

Fredrik & Louisa har vokst kraftig under hans ledelse. Nå slutter Eric Rivelsrud som adm. direktør i den Varner-eide kosmetikkjeden.

En duft av suksess for Varner-eid kjede

En satsing på større og oppgraderte butikker ga svært god uttelling for parfymerikjeden Fredrik & Louisa i 2023. Så langt i år er veksten langt høyere enn i fjor.

Velduftende vekst for Varner

Etter et par år med rød bunnlinje, har to år med svært begrenset taxfreesalg bidratt til kraftig vekst for den Varner-eide parfymerikjeden Fredrik & Louisa.

Parfymeriboom for Varner-brødrene

– Ryktene om butikkenes død er betydelig overdrevet, sier Fredrik & Louisa-sjef Eric Rivelsrud. Varner-brødrenes parfymerikjede kunne notere en vekst på 59 prosent i fjor.