<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Shakira casher inn på Rolex-hevn

Skilsmissen fra fotballstjernen Gerard Pique trigget frem hevnlyst hos den colombianske popstjernen Shakira. Det ble god butikk.

    Publisert 19. jan. 2023 kl. 14.08
    Oppdatert 19. jan. 2023 klokken 14.20
    Lesetid: 2 minutter
    Artikkellengde er 365 ord
    GOD BUTIKK: Shakira griller sin tidligere ektemanns livsvalg i låten og videoen som spilles av i rekord-tempo på nettet. Det blir det penger av for både artist og omtalte merkevarer. FOTO: Youtube/NTB

    Den nyeste låten fra Shakira er skrevet som en hevn mot sin fraskilte ektemann, tidligere FC Barcelona-spiller Gerard Piquet. Låtens tittel, som best kan oversettes til «faktura», er den tredje raskeste i historien til å nå 150 millioner visninger på YouTube.

    Det som har gitt suksess og spredning via nettet og sosiale medier for Shakira, er tekstlinjen:

    «Du byttet inn en Rolex mot en Casio».

    Det japanske klokkemerket har ikke latt seg fornærme og bruker nå sangteksten som en del av sin markedskampanje, skriver Semafor i et nyhetsbrev torsdag.

    Nettstedet latinometrics.substack.com, skriver at at Shakira har hatt inntekter på over 571.000 dollar, tilsvarende 5,6 millioner kroner, på YouTube-hiten. Låten er laget i samarbeid med den argentinske produsenten Bizarrap (BZRP).  

    Videoen nådde 100 millioner visninger på YouTube i løpet av de tre første dagene. Det gjør den til den spansktalende sangen som raskest har nådd 100 millioner visninger på YouTube.

    Rolex og Casio tjener fett

    Shakiras spanske låt fikk faktisk flere visninger på tre dager enn hva Taylor Swift, Bad Bunny, Beyoncé eller Justin Bieber har opplevd.

    Hashtagen #casio er nå brukt godt over fem millioner ganger på Instagram.

    Den argentinske musikkprodusenten Bizrrap er ingen novise på YouTube. Siden han dukket opp på videodelingstjenesten i 2017 har han fått over seks milliarder visninger.

    SKILSMISSE: Shakira og tidligere Barcelona-spiller, Gerard Pique, har hatt en offentlig skittentøysvask siden det i juni i fjor ble kjent at de skulle skilles. Nå kapitaliserer popstjernen fra Colombia på det hele. FOTO:NTB

    Heller ikke Rolex og Casio går tomhendte ut av Shakiras hit-eventyr. Oppmerksomheten og den økte søkefrekvensen bringer inntekter. Women's Wear Daily skriver at Launchmetrics har beregnet reklameverdien for Casio til å være 696 millioner kroner, mens Rolex på sin side har fått «reklame» til en verdi av 397 millioner kroner, som en følge av Shakiras melodiøse skilsmisse stunt.

    Det siste døgnet er det Shakira som topper listen over mest spilte artister på YouTube.