<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

Ekstrem omsetningsvekst

Mer velstandsvekst krever at begge kjønn våger å satse. Her er kvinnene regjeringen roper på.

Publisert 6. sep. 2019 kl. 20.45
Oppdatert 7. sep. 2019 klokken 09.41
Lesetid: 8 minutter
Artikkellengde er 1877 ord
VIL BLI STORE: Merkevaren ella&il har slått an blant norske kvinner. Lene Holmen-Jensen og Rikke Holmen-Jensen har levert en årlig omsetningsvekst på 76 prosent. Nå venter internasjonal satsning for de to trebarnsmødrene. Foto: Andreas Klemsdal

Uken startet med god stemning. Det var fullt hus på Startup Norway Campus. To statsråder delte scenen, utstyrt med hver sin mikrofon. Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen og likestillingsminister Trine Skei Grande konkurrerte om å fremstå mest jovial, sammen med en ny handlingsplan for kvinnelige gründere.

En ny dugnad for kvinnelig entreprenørskap.