<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Hurtigmatgigant øker salget – igjen

Pilene peker stadig oppover for Subway etter sandwichkjedens snuoperasjon.

Publisert 24. apr. 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
ØKER: Sandwich-kjeden Subway. Foto: Bloomberg

Subway økte det globale salget med 12,1 prosent på sammenlignbar basis i første kvartal, opplyser sandwichkjeden mandag.

Det er niende strake kvartal med positiv salgsutvikling, ifølge selskapet.

Det var også økning i trafikken ved kjedens utsalgssteder, der Subway mener moderniserte lokaler og forbedret brukeropplevelse har bidratt positivt.

Ifølge Reuters har kjeden i senere år lagt ned restauranter som følge av flere problemer, blant annet utdatert dekor og drift og overekspansjon, før selskapet i 2021 startet på en større snuoperasjon. Og i februar meldte Subway at selskapet utforsket mulighetene for et salg.

Senere er navn som Goldman Sachs, Bain Capital, TPG, TDR Capital og TSG Consumer Partner blitt koblet til et oppkjøp.

«Med sterkt salgsmoment på tvers av våre restauranter og et fornyet fokus på strategisk merkevarebygging, har det aldri vært et mer spennende tidspunkt for å være en del av Subway», kommenterer toppsjef John Chidsey nå.

I dag har Subway nær 37.000 utsalgssteder fordelt på mer enn 100 land.