<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Sterkere enn ventet for PepsiCo

PepsiCo slo forventningene i andre kvartal – og selskapet øker nå helårsprognosen.

    Publisert 13. juli 2023 kl. 13.34
    Oppdatert 13. juli 2023 klokken 13.39
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 170 ord
    OVERGIKK FORVENTNINGENE: Mat- og drikkegiganten PepsiCo leverte sterkere enn ventet i andre kvartal.  Foto: Bloomberg

    Omsetningen til PepsiCo var høyere enn analytikernes forventninger i andre kvartal, viser selskapets ferske kvartalstall. Selskapet eier merkevarer som Pepsi, 7 Up, Mountain Dew, Lays, og Doritos.

    Nettoomsetningen økte med 10,4 prosent, til 22,32 milliarder dollar, fra 20,225 milliarder dollar, ifølge MarketWatch.

    Nettoresultatet for andre kvartal endte på 2,75 milliarder dollar, eller 1,99 dollar pr. aksje, opp fra 1,43 milliarder dollar, og 1,03 dollar per aksje, for ett år siden.

    Positive utsikter

    Videre øker PepsiCo guidingen for regnskapsåret 2023, og forventer nå en organisk omsetningsvekst på 10 prosent, mot tidligere 8 prosent.

    «Vi er svært fornøyd med vår prestasjon i andre kvartal, da vårt forretningsmomentum holder seg sterkt,» sier styreleder og adm. direktør Ramon Laguarta.

    «Fremover vil vi øke fokuset vårt på produktivitetsinitiativer for ytterligere å støtte investeringer i innovasjon, merkevarebygging, digitalisering og bærekraft for å vinne på markedet og styrke bedriftene våre på lang sikt,» sa Laguarta videre.

    Selskapet vil også utvide utvalget innenfor sukkerfrie drikkevarer. De utvider også utvalget innenfor sportsprodukter som pulver, kosttilskudd og utstyr.

    PepsiCo-aksjen stiger nær 3 prosent i førhandelen på Wall Street.