Komiker inngår tequila-avtale med Philadelphia Eagles
Kevin Harts tequilamerke, Gran Coramino, inngår avtale med NFL-klubben Philadelphia Eagles.

Når Philadelphia Eagles nå kickstarter sin nye sesong, vil det amerikanske National Football League-laget også starte en ny sponsoravtale med Gran Coramino, tequilamerket som har komiker og skuespiller Kevin Hart som medgründer. Hart er også bosatt i Philadelphia.
– Dette er stort! Å være i partnerskap med Eagles og være tilknyttet Philadelphia på noen som helst måte føles bra og kult, sier Hart i et intervju med CNBC.
Avtalen med Philadelphia Eagles vil inkludere reklameskilt på lagets hjemmebane, Lincoln Financial Field, markedsføring på utvalgte barer på stadion og på Eagles' digitale plattformer.
Kjendisbølge
Ifølge CNBC forventer Eagles at avtalen med den kjente komikeren vil dra nytte av den siste tids bølge av kjendiser som står bak egne alkoholmerker, samtidig som tallene viser at mange amerikanere bytter ut øl til fordel for brennevin.
Partene håper at avtalen vil treffe en mer velstående forbrukergruppe med betydelig disponibel inntekt. I 2023 vil gjennomsnittsprisen for en NFL-billett vil være 377 dollar, tilsvarende 4.090 kroner, en økning på 60 prosent fra forrige sesong, ifølge TicketSmarter.
Fra øl til brennevin
Øl har vært den alkoholholdige drikken i USA som er mest assosiert med idrett, og annonser som knytter sammen øl og baseball begynte så tidlig som i 1909, da Budweiser startet å reklamere for sitt ølmerke.
De siste årene har derimot ulike brennevinsmerker forsøkt å inngå sponsoravtaler med store amerikanske idrettsligaer. Et eksempel på det er Jägermeister, som ble den offisielle «shotten» til National Hockey League i 2019.
Kevin Hart grunnla Gran Coramino sammen med Juan Domingo Beckmann, adm. direktør i Becle, som er morselskapet til Jose Cuervo-tequilaen, og James Morrissey, adm. direktør i Global Brand Equities.