<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Maserati kommer sent, men godt

Når Maserati endelig lanserer en kompakt SUV gjør de det med Grecale Trofeo. En V6 på 530 hestekrefter og sportsbilegenskaper gjør at du gruer deg til bilen kommer med batteri.

    Publisert 7. okt. 2022 kl. 14.06
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 130 ord
    Test av Maserati Grecale Trofeo
    Maserati Grecale er sistemann ut i det heftigste SUV-segmentet, men Trofeo-versjonen gjør at du nesten gruer du deg til den kommer som elbil.

    Porsche Macan, Alfa Romeo Stelvio og BMW X3 har dominerte toppen av det kompakte SUV-segmentet i mange år frem til elbilene nå snart overtar. Maserati vil imidlertid også være med på leken og lanserer endelig sin Grecale.

    Mindre enn Levante, men likevel nesten fem meter lang, kommer bilen med firesylindrete motorer på 300 eller 330 hestekrefter, samt en V6 på hele 530 hester. Denne motoren er lånt fra supersportsbilen MC-20 og gir SUV-en ytelser få kan matche.

    Kjøreegenskapene er samtidig så gode de kan bli en bil på 2 tonn og en høyde på 1,66 meter, mens utstyrsnivå og materialkvalitet er italiensk på sitt beste.

    Allerede neste år kommer Grecale i en Folgore-versjon som betyr lyn på italiensk, noe som borger for at både spenningen og effekten blir på et meget høyt elbilnivå.