<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp
+ mer
GAVE TIL SEG SELV: Ford markerer at de har eid Lincoln i 100 år ved å lansere konseptet Model L100 Concept. ILLUSTRASJON: LINCOLN

Amerikaner med identitetskrise

Lincoln har lenge vært et merke med identitetskrise koblet med en usikker fremtid. 100 år etter at Ford overtok luksusbilmerket står det igjen ved en skillevei.

Publisert 2. sep. 2022 kl. 17.16
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 695 ord

«Vi er ved et vendepunkt i vår historie. Vi ser tilbake på Lincolns fortid og finner inspirasjon for fremtiden i det vi har utrettet – samtidig som vi balanserer merkets kjerneverdier og redefinerer våre kjøretøyer og erfaringer for den neste generasjon av luksusklienter», sa Lincoln-sjef Joy Falotico på vårparten da man markerte 100 år med Lincoln i Ford-systemet.